Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 19:47
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 07:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 21:20
zoemzoem
zoemzoem is offline
Mijn eerste reactie is dat ik het met je docente eens ben. Jij kunt je verslag wel goed vinden, maar zij ziet er elk jaar een (groot?) aantal en kan dus beter onderling vergelijken. Over het betrekken van jou als persoon in je cijfer: bij een studie waarbij de docenten en studenten elkaar dus persoonlijk kennen vind ik dat niet zo vreemd. Mijn cijfer voor essays hangt ook af van hoe ik me in een werkgroep gedraag en overkom.
Oud 26-04-2007, 22:01
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 07:35.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 22:24
Verwijderd
Je zeurt, je hebt toch een voldoende, wat is nu het probleem? De universiteit is juist zeer hiërarchisch, onverstandig om daar tegen aan te gaan schoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 22:38
wallflower
wallflower is offline
Ik ben het met jou eens hoor, een cijfer voor een paper zou alleen moeten gaan om het paper, niet om wat voor persoon je nou bent en zeker niet om wat je op een discussion board hebt gevraagd.

Als het nou om een algemeen cijfer voor een werkgroep zou gaan is het nog een ander verhaal, maar dat is het hier niet (toch?).

Als het goed is heb je een examencommissie waar je naartoe kunt stappen, dat zou ik doen als ik jou was.
Oud 27-04-2007, 09:21
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
wallflower schreef op 26-04-2007 @ 23:38 :
Ik ben het met jou eens hoor, een cijfer voor een paper zou alleen moeten gaan om het paper, niet om wat voor persoon je nou bent en zeker niet om wat je op een discussion board hebt gevraagd.

Als het nou om een algemeen cijfer voor een werkgroep zou gaan is het nog een ander verhaal, maar dat is het hier niet (toch?).

Als het goed is heb je een examencommissie waar je naartoe kunt stappen, dat zou ik doen als ik jou was.
ik zou niet meteen naar de examencommissie gaan, maar eerder naar je studiebegeleider en daar om advies vragen.
Oud 27-04-2007, 09:51
Verwijderd
Als het in de eisen van het verslag stond dat studion ook meetelde, dan heeft ze gelijk en anders mag ze daar het cijfer niet op baseren.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:11
Verwijderd
Bij ons worden alle ingeleverde papers beoordeeld aan een van te voren opgesteld protocol. Je kan zo precies zien hoeveel punten je op welk onderdeel hebt gescoord. Ik weet niet of dit per universiteit verschillende is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een docent niet hoeft te kunnen aantonen hoe hij/zij aan een cijfer komt.

Los van de vraag wie er gelijk heeft is wat je ermee kunt. Ik zelf heb dit jaar ookal 3x een meningsverschil gehad met een docent, maar dat was om een tentamenvraagstuk. Daarbij valt duidelijk te beoordelen wat juist is en wat niet juist is. Bij een paper ligt dat een stuk moeilijker. Je kan namelijk alleen beroordelen aan de hand van andere papers en hun beoordelingsformulieren of je bent benadeeld of niet. Dit is eigenlijk niet mogelijk en ook niet wenselijk, de docent zal het je niet in dank afnemen en waarschijnlijk met argumenten komen waarom naar zijn mening het ene zwaarder weegt dan het ander. Op dit vlak valt dus niet zoveel te halen. Een andere manier is om een second opinion te vragen over je paper. Om dit te realiseren moet je sowieso naar de examencommissie. Het ligt er dan aan hoe de examencommissie dit soort dingen behandeld. Meestal gaan ze met docenten overleggen binnen dezelfde vakgroep. Die zullen hun collega over het algemeen dekken. Je paper zal dus extern moeten worden beoordeeld, hetgeen een hoop tijd kost en een hoop gezeur met zich meeneemt.
Voor de precieze gang van zaken kan je het best langs je studie-adviseur gaan of langs de ombudsman van je universiteit mochten ze die hebben.

Je moet je de volgende punten goed realiseren. Het is in geval van een paper erg moeilijk om je gelijk te krijgen in dit soort gevallen, aangezien moeilijk valt aan te geven wat nu het verschil is tussen een 6,5 en een 7. Je moet je verder bedenken dat je een voldoende hebt en het dus al hebt gehaald. Je wil je punten richten op de beoordelingsbekwaamheid van een leraar, en niet zoals bij een tentamen de beoordelingsjuistheid, dit zal je waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen en kan consequenties hebben bij andere vakken die je nog van deze docente hebt.

Mijn advies luidt dan ook, laat het erbij zitten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:25
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 07:36.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:25
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 26-04-2007 @ 23:38 :

nee het ging niet om de werkgroep, het ging puur om de paper
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-04-2007 @ 10:51 :
Als het in de eisen van het verslag stond dat studion ook meetelde, dan heeft ze gelijk en anders mag ze daar het cijfer niet op baseren.
nee dat stond niet in de eisen van het verslag
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:28
Verwijderd
Ik heb de cursuscoordinator gemaild en zij is het met me eens dat mijn docente mij niet mag beoordelen op wat ik op discussion bord heb gepost. Ze heeft gezegd dat ze graag een afspraak met me wil maken. Dit ga ik dan ook doen. Verder ben ik niet van plan om naar de examencommissie te gaan of om een second opinion te krijgen van een andere docent. Mijn cijfer is goed en ik laat het daarbij. Het gaat mij er gewoon om dat die docent mij daar niet op zou mogen beoordelen. Waarschijnlijk heb ik geen college meer van haar dus da's mooi
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 26-04-2007 @ 22:20 :
Mijn eerste reactie is dat ik het met je docente eens ben. Jij kunt je verslag wel goed vinden, maar zij ziet er elk jaar een (groot?) aantal en kan dus beter onderling vergelijken. Over het betrekken van jou als persoon in je cijfer: bij een studie waarbij de docenten en studenten elkaar dus persoonlijk kennen vind ik dat niet zo vreemd. Mijn cijfer voor essays hangt ook af van hoe ik me in een werkgroep gedraag en overkom.
Ik zie trouwens dat je geneeskunde studeert. Ik denk dat het bij jou wel een stukje anders ligt dan mij. Waarschijnlijk gaat het bij jou in werkgroepen op praktische vaardigheden. Logisch dat dat meetelt in je verslag. Mijn vak is theoretisch en de werkgroepen ook. Als ik nou steeds afwezig was bij werkgroepen of niet mee zou doen met de opdrachten was het een ander verhaal geweest. Ik heb altijd goed meegedaan tijdens werkgroepen, dan vind ik niet dat zij mij mag beoordelen puur op iets dat ik op discussion bord gepost heb.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 10:07
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 27-04-2007 @ 19:25 :
Ok dus eigenlijk omdat zij een 'machtspositie' hebben, mogen ze alles doen ?
Nou nee, maar soms is het verstandiger je eigen belang na te streven in plaats van je rechtvaardigheidsgevoel. Als je nu ooit nog een keer iets nodig hebt van die docent kun je een stuk minder medewerking verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten