Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2009, 17:04
Charlotredactie
Charlotredactie is offline
Ik heb morgen een debat, met deze stellingen
1.Havo-leerlingen zouden verplicht wiskunde moeten volgen
2. Het vak Nederlands is niet zo belangrijk op vmbo-scholen
3.Er is geen discotheek nodig in Purmerend, want er zijn discotheken in nabijgelegen plaatsen zoals de rijp en amsterdam.
4.Purmerend heeft genoeg jongerenvoorzieningen
5.Hangplekken voor jongeren verminderen overlast en zijn dus nodig
6.Campusvorming belemmert doorstroom naar hogere onderwijslagen
7.Mosquito's zijn de uitkomst tegen het verdrijven van jongeren.
8.Het centraal jongerencentrum voor jongeren zorgt voor conflicten tussen verschillende groepen jongeren
9.de zomervakantie moet terug naar 9 weken
10.excursies moeten per vak geregeld worden, niet per profiel
11.door kleinere klassen en minder lesuren kunnen docenten hun aandacht beter verdelen waardoor de leskwaliteit verbetert.

hebben jullie nog goede voors en tegens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2009, 18:36
Michel1992
Michel1992 is offline
1.Havo-leerlingen zouden verplicht wiskunde moeten volgen. Weet niet, heb geen ervaring met havo2. Het vak Nederlands is niet zo belangrijk op vmbo-scholen. Oneens, dit is best belangrijk voor later.
3.Er is geen discotheek nodig in Purmerend, want er zijn discotheken in nabijgelegen plaatsen zoals de rijp en amsterdam. Woon daar niet, maar kan me voorstellen dat je best ff paar minuutjes kan fietsen.4.Purmerend heeft genoeg jongerenvoorzieningen. Weet ik niet
5.Hangplekken voor jongeren verminderen overlast en zijn dus nodig. Mee eens, als ze zich maar netjes gedragen
6.Campusvorming belemmert doorstroom naar hogere onderwijslagen Camp what?
7.Mosquito's zijn de uitkomst tegen het verdrijven van jongeren. Mee eens, lekker irritant voor die jongeren8.Het centraal jongerencentrum voor jongeren zorgt voor conflicten tussen verschillende groepen jongeren. Weet niet9.de zomervakantie moet terug naar 9 weken. Oneens, dit is te kort
10.excursies moeten per vak geregeld worden, niet per profiel. Mee eens, hoe meer excursies hoe beter, en gelijk passender bij het desbetreffende vak
11.door kleinere klassen en minder lesuren kunnen docenten hun aandacht beter verdelen waardoor de leskwaliteit verbetert. Mee eens, en voor de leerling is de kleinere klas ook fijner vind ik.

Als je er wat aan hebt...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 15:21
Verwijderd
1.Havo-leerlingen zouden verplicht wiskunde moeten volgen -> Bij CM heb je nu geen wiskunde, lijkt me een prima idee om het in te voeren. Of gewoon CM afschaffen, want daar kun je toch bijna niks mee.
2. Het vak Nederlands is niet zo belangrijk op vmbo-scholen --> Juist wel, hier ziten veel allochtonen en oo kzij moeten Nederlands leren!
3.Er is geen discotheek nodig in Purmerend, want er zijn discotheken in nabijgelegen plaatsen zoals de rijp en amsterdam. -> Lijkt me nogal ver?
4.Purmerend heeft genoeg jongerenvoorzieningen -> Geen idee.
5.Hangplekken voor jongeren verminderen overlast en zijn dus nodig -> Ja, anders gaan ze ergens anders heen waar het niet mag en zorgen ze daar voor overlast. Of een jongerencentrum, nog beter!
6.Campusvorming belemmert doorstroom naar hogere onderwijslagen -> ???
7.Mosquito's zijn de uitkomst tegen het verdrijven van jongeren. -> ???
8.Het centraal jongerencentrum voor jongeren zorgt voor conflicten tussen verschillende groepen jongeren -> Nee.
9.de zomervakantie moet terug naar 9 weken -> Ja, dan is ie langer.
10.excursies moeten per vak geregeld worden, niet per profiel -> Is dat zo dan?
11.door kleinere klassen en minder lesuren kunnen docenten hun aandacht beter verdelen waardoor de leskwaliteit verbetert. -> Sommige docenten zijn al hopeloos.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten