Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2007, 17:17
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb een vraag: al een poos nu sla ik de fase waarin je trek hebt, over. Ik ga van net-gegeten-geen-honger naar misselijk van de honger, en tussendoor krijg ik geen trek. En als ik dan misselijk ben, krijg ik bijna niets meer door mn keel waardoor ik de hele dag een beetje misselijk blijf.
Nu wilde ik graag weten wat je kunt doen om weer een trek-gevoel te krijgen.
Ik heb geen eetprobleem, nooit gehad ook en eet normaal verder. Maar heb wel een onregelmatig leven doordat ik onregelmatig werk (ook wel 's nachtdiensten etc.). Dus eet ik wel eens op rare tijden.

en er staat me iets bij dat hier al eens een topic over was maar die kan ik niet terugvinden
Oud 11-04-2007, 17:52
Verwijderd
Ik sla tegenwoordig ook gewoon de trekfase over
Ik kan het ene moment verzadigd zijn en 2 seconden later heb ik een enorme hongerklop en MOET ik iets eten omdat ik anders flauwval. Maarja, ik sport ook 6x per week dus ik weet niet of jouw levensstijl enigszins overeenkomt met die van mij.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 18:02
Verwijderd
wat noem je "normaal eten" ?

dat je misselijk wordt van de honger lijkt mij in elk geval niét normaal, en is volgens mij toch een teken dat er (veel) te veel tijd zit tussen de verschillende maaltijden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 19:13
Verwijderd
Ik heb dat ook. Daarom probeer ik regelmatig te eten (en daarmee bedoel ik niet per se altijd 's avonds om zes uur warm oid, maar wel dat ik bv. iedere twee uur iets probeer te eten). Ik denk dat dat ook de enige manier is om er mee om te gaan...ook al is je leven onregelmatig (dan nog kun je vaak wel bv. om de twee uur wat eten). Ik heb ook het idee dat je lichaam daar aan went...en dan soms opeens wel aangeeft dat het 'tijd' is om wat te eten (en dat je dat ook gaat herkennen).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 19:58
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 11-04-2007 @ 19:02 :
wat noem je "normaal eten" ?

dat je misselijk wordt van de honger lijkt mij in elk geval niét normaal, en is volgens mij toch een teken dat er (veel) te veel tijd zit tussen de verschillende maaltijden.
Nou ja, ik bedoel dat ik gewoon ontbijt, lunch en s'avonds warm eet. Maar soms tegen bv 4 uur s'middags of 11 s'ochtends wordt ik opeens misselijk van de honger, terwijl ik om bv 3 uur of 10 uur tijdens de koffie écht geen trek had. En om dan tegen mn zin in te gaan eten...
Oud 11-04-2007, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het normaal ook wel een beetje maar ik kan ook heel makkelijk m'n trek-gevoel negeren en pas merken dat ik iets moet eten als ik bijna flauw val van de honger. Als ik ongesteld ben heb ik het echt extreem: dan ben ik of kotsmisselijk of ik heb honger en niets daar tussenin
Oud 11-04-2007, 20:13
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 11-04-2007 @ 20:58 :
Nou ja, ik bedoel dat ik gewoon ontbijt, lunch en s'avonds warm eet.
Ik vind het heel normaal dat je dan tussendoor dergelijke 'aanvallen' krijgt... De meeste mensen hebben daar last van wanneer ze maar drie keer per dag eten. Eet standaard tussen je maaltijden iets (bv. een liga of sultana of fruit ofzo), zodat je ongeveer om de twee/drie uur iets eet, je zult zien dat het probleem dan voor een groot deel is opgelost.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2007 @ 21:13 :
Ik vind het heel normaal dat je dan tussendoor dergelijke 'aanvallen' krijgt... De meeste mensen hebben daar last van wanneer ze maar drie keer per dag eten. Eet standaard tussen je maaltijden iets (bv. een liga of sultana of fruit ofzo), zodat je ongeveer om de twee/drie uur iets eet, je zult zien dat het probleem dan voor een groot deel is opgelost.
ben er redelijk zeker van dat het probleem dan gewoon van de baan is, punt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:19
flyaway
flyaway is offline
In plaats van drie grotere maaltijden, de hoeveelheden verdelen over vijf of zes kleinere; kan helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten