Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 14:09
Starling
Starling is offline
Ik heb vorige week een pakketje besteld bij gadgethouse op internet.
Tot op heden heb ik het nog niet ontvangen en daarom heb ik gisteren een mail gestuurd naar de klantenservice. Die wist mij te vertellen dat ze het pakketje wel hadden opgestuurd. EN daarbij deed hij informatie van track&trace waarin stond dat het pakketje afgeleverd was.

Echter heb ik het pakket dus zelf nooit ontvangen. De klantenservice vertelde mij even langs te gaan bij het dichtstbijzijnde postkantor of bij de buren om te kijken of het daar lag. Daar ben ik geweest, maar op beide plaatsen is het pakketje niet afgegeven. Sowieso ligt er normaal dan wel gewoon een briefje in je brievenbus met daarop de info over waar ze het hebben afgegeven.

Ik heb de klantenservice dus weer benaderd en gezegd dat het niet bij de buren ligt en niet op het postkantoor. Nu kreeg ik net een bericht terug: dat het waarschijnlijk echt bij de buren moet liggen volgens hen.

Wat kan ik nu doen?
Oud 04-04-2007, 14:09
Starling
Starling is offline
Oh.. ik heb ook al betaald. Gelijk op internet tijdens het bestellen, via Ideal.
Oud 04-04-2007, 14:15
Verwijderd
als ik jou was zou ik vragen of ze een kopie kunnen opsturen van het papiertje waarop JIJ dan getekend hebt dat je het pakketje in ontvangst genomen hebt.
en dat zullen ze dan uiteraard niet hebben. en dan moet je eisen dat ze een nieuw pakketje opsturen natuurlijk, want ze hebben geen bewijsje dat jij je pakketje ontvangen hebt, terwijl je er wel voor betaald hebt (en dat is dan weer wél te bewijzen).

dat zij een pakketje hebben afgeleverd bij iemand die er niet voor betaald heeft is hun probleem.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Starling schreef op 04-04-2007 @ 15:09 :
EN daarbij deed hij informatie van track&trace waarin stond dat het pakketje afgeleverd was.
Klinkt als een leugen van de verstuurder. Ik heb ook wel eens iets dergelijks gehad, en binnen 3 seconden nadat ik het ter sprake bracht 'wisten' ze wat er in dat systeem stond, oftewel, ze riepen maar wat.
Als de postbode het ergens anders afleverd krijg je daar bericht van. Als dat niet lukt en het op het postkantoor ligt dan krijg je daar ook een brief van.

Bel ze nogmaals, doe alsof je neus bloedt, en vraag ze alleen maar na te kijken hoe ver het pakket in de verzending is, niet zeggen dat het te laat is, of nog niet geleverd is, gewoon alleen vragen waar het is.

Komt er dan een eerlijk antwoord uit, dan kun je eens met TNT gaan praten wat er nu precies aan de hand is.
Verwijderd
Vraag aan hun of ze jou een bewijs kunnen overhandigen bij welke buurman het dan ligt, adres. Mochten ze dat niet kunnen, dan geef je aan dat je verwacht dat ze het nogmaals versturen omdat jij het niet hebt ontvangen.

Als ze dat niet willen eis je je geld terug.
Met citaat reageren
Ivo
Ivo is offline
Staat er bij dat track&trace gebeuren ook aan welk adres het betreffende pakketje verstuurd is? Zo niet, dan kan het dus elke willekeurige track&trace code zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:34
Verwijderd
Volgens mij ligt dat risico bij de verstuurder, die moet dus gewoon óf het geld terug geven óf het opnieuw versturen. Nog eens bellen/mailen met iets meer druk erop dus.

(Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met bol.com, en die hebben 't geld direct terug gestort.)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 18:34
Konijn
Konijn is offline
Bij een track&trace code staat postcode + huisnummer vermeld.
Heb je zelf gekeken of hebben ze het alleen gezegd?
Oud 05-04-2007, 06:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Maar je hebt ook stomme postbodes die het gewoon bij de buren bezorgen En dan moet je maar net leuke buren hebben, anders zie je je pakketje nooit meer terug
Oud 05-04-2007, 06:39
justhanna
justhanna is offline
Inderdaad, hadden wij ook, hartstikke dure inktpatronen kwijt. Werd ook gezegd dat het gewoon was afgeleverd. Niet dus. Buren gevraagd, wisten ook van niets. Een week na tijd stonden we buiten, komt ineens de man van een restaurant naast ons op ons aflopen, dat hij dat pakje al een week in huis had Ja wij wisten dat toch niet, dan moeten ze van dat bezorgbedrijf een fucking briefje in de brievenbus doen!

Hoop dat je je geld terug kan krijgen, of je pakketje op 1 of andere manier nog terugvind...
Oud 05-04-2007, 10:00
Verwijderd
volgens mij is idd de verstuurder verantwoordelijk voor het afleveren totdat het echt ontvangen is. en verder wat T_ID zei
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 10:19
June bug
June bug is offline
Ik heb ook wel eens gehad dat er op die website bij track&trace dan stond dat hij afgeleverd was, maar dat ik m zelf pas 2 dagen later ofzo kreeg. Dus, misschien komt het pakketje nog?
Oud 05-04-2007, 17:47
Roos
Roos is offline
Sommige postbodes maken er ook een potje van hoor

Ik bestel mijn lenzen altijd online, dat gaat altijd goed. Totdat ik ze opeens niet kreeg. Volgens de verzender was het pakketje wél afgeleverd. Volgens TNT mag de postbode hem nergens bij de buren in de bus doen, maar hij lag ook niet op het postkantoor.

Wat bleek nou... het pakketje lag bij de buren VIJF deuren verder...! En ik heb geen briefje in de bus gekregen ofzo. Puur dus de schuld van een domme postbode.

Dus ik zou ff heel je straat afgaan als ik jou was
Oud 06-04-2007, 08:07
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb het idd ook wel eens gehad en dan tnt gebeld die zeiden dat het was afgeleverd,maar ik had niks gezien.
uiteindelijk heb ik maar een klacht ingediend bij tnt omdat het al de 3e x was (wij hebben een dolle postbode )
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 08:12
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-04-2007 @ 09:07 :
uiteindelijk heb ik maar een klacht ingediend bij tnt omdat het al de 3e x was (wij hebben een dolle postbode )
kan je dan niet beter klacht indienen bij de post??
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 08:24
Anika
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 09:12 :
kan je dan niet beter klacht indienen bij de post??
tnt is de post
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 06-04-2007 @ 09:24 :
tnt is de post

*schaam*

ok, dan heb ik niks gezegd
ik dacht dat tnt zoiets was à la bol of amazon ofzo, dus degene die het pakje op de post doet

btw: in België heet de post gewoon 'De Post'
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 09:21
elledc
elledc is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 09:42 :

btw: in België heet de post gewoon 'De Post'
In België bestaat TNT ook, gebruikt door bedrijven, is net zoiets als de Post.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 09:47
Verwijderd
Citaat:
elledc schreef op 06-04-2007 @ 10:21 :
In België bestaat TNT ook, gebruikt door bedrijven, is net zoiets als de Post.
ik had ondertussen ook al gegoogeld
maar TNT is toch meer een koerierdienst, nietwaar? zoals DHL?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:04
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-04-2007 @ 10:47 :
ik had ondertussen ook al gegoogeld
maar TNT is toch meer een koerierdienst, nietwaar? zoals DHL?
In Belgie misschien, maar in Nederland is het echt 'De Post'.
Oud 06-04-2007, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 06-04-2007 @ 11:04 :
In Belgie misschien, maar in Nederland is het echt 'De Post'.
Het heette voorheen PTT Post, TPG post, en nu TNT post. TNT pakketservice bestaat nog steeds wel, dat is een andere tak.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 10:17
Verwijderd
okeej, bedankt voor de opheldering

en nu terug ontopic

Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-04-2007 @ 11:07 :
TNT pakketservice
what's in a name
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-04-2007 @ 13:23 :
what's in a name
Met citaat reageren
Oud 06-04-2007, 13:48
wutang
wutang is offline
Helaas wilt het ook nog wel eens voorkomen dat een bezorger het pakketje zelf aftekend en het dan achterom neerzet. (oid)

Gewoon even de handtekening opvragen en dan weet je dat ie vals is
Oud 06-04-2007, 18:20
Konijn
Konijn is offline
Waarom heeft iedereen het over een handtekening?
Voor een normaal pakketje hoef je geen handtekening te zetten hoor..
Oud 07-04-2007, 09:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb dit tot 3 maal toe gehad bij bol.com. Pakketje was netjes verstuurd, en volgens Track & Trace ook afgeleverd bij mij thuis. Er was niets, bij de buren ook niets en ook geen briefje en ook niet op het postkantoor. Ik woonde toen in Delft, in een flat met allemaal studentenwoningen, de postbode legde vaak pakketjes buiten de gallerijdeuren (dus waar iedereen er bij kon!!) als er niet open gedaan werd. Zo zijn er ook wel eens bij gang-genoten computeronderdelen "kwijt" geraakt. Klagen bij TNT had niet echt veel zin, die ontkennen gewoon dat zulke dingen gebeuren.

Bol.com was wel een stuk begripvoller, tot 3 maal toe hebben ze het gewoon nogmaals gestuurd (zonder vragen of moeilijk doen). Dus ik zou ook eens bij de verzender informeren. Hij kan de schade naar alle waarschijnlijkheid gewoon verhalen bij de TNT.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb ook wel eens wat besteld bij de Wehkamp dat dan door TNT post werdt afgeleverd.... in de papierbak
Oud 08-04-2007, 12:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Nee dit is ook weer zo iets top die bedrijven.

Je stuurt een artikel half december retour omdat het stuk aangekomen is, en verzoekt om een nieuwe. Opeens half januari word het geld voor een 2de keer afgeschreven en het product is er nog steeds niet.
Weer bellen, product is niet leverbaar maar dat word het eind februari wel of we het nog wilen dan, ja natuurlijk! En het geld gaan ze terugstorten. Na 2 weken ja, en 4 euro te weinig. Na weer weat heen en weer gebel is het product nog steeds niet leverbaar maar de 4 euro word meteen terug gestort.
Inmiddels is het begin April en ja de tafel word geleverd.

Maar........

Voel je het al aankomen? Inderdaad het geld word WEER afgeschreven. Zo zie je maar wat een EENMALIGE MACHTIGING met je geld kan doen.
Eén ding is zeker, ik heb morgen weer wat te doen.

Bedrijven het is 1 pot nat!

Groet
Ivo
Oud 08-04-2007, 12:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-04-2007 @ 13:00 :
Nee dit is ook weer zo iets top die bedrijven.

Je stuurt een artikel half december retour omdat het stuk aangekomen is, en verzoekt om een nieuwe. Opeens half januari word het geld voor een 2de keer afgeschreven en het product is er nog steeds niet.
Weer bellen, product is niet leverbaar maar dat word het eind februari wel of we het nog wilen dan, ja natuurlijk! En het geld gaan ze terugstorten. Na 2 weken ja, en 4 euro te weinig. Na weer weat heen en weer gebel is het product nog steeds niet leverbaar maar de 4 euro word meteen terug gestort.
Inmiddels is het begin April en ja de tafel word geleverd.

Maar........

Voel je het al aankomen? Inderdaad het geld word WEER afgeschreven. Zo zie je maar wat een EENMALIGE MACHTIGING met je geld kan doen.
Eén ding is zeker, ik heb morgen weer wat te doen.

Groet
Ivo
Een automatische afschrijving kun je toch annuleren?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 14:50
ikbenschipper1
Citaat:
Stefanie schreef op 08-04-2007 @ 13:45 :
Een automatische afschrijving kun je toch annuleren?
Een automatisch incasso kan je terug draaien een eenmalige machtiging niet zomaar. Helaas maar waar ja.
Oud 08-04-2007, 15:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 06-04-2007 @ 19:20 :
Inderdaad, dat heb ik nog nooit hoeven doen bij pakketjes van bol.com en andere pakketpost-dingen.

Ik vroeg wel eens: "Moet je geen handtekening van me?" De postbode: "Nee hoor!"

Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 13:01
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 07-04-2007 @ 10:11 :
Ik heb dit tot 3 maal toe gehad bij bol.com. Pakketje was netjes verstuurd, en volgens Track & Trace ook afgeleverd bij mij thuis. Er was niets, bij de buren ook niets en ook geen briefje en ook niet op het postkantoor. Ik woonde toen in Delft, in een flat met allemaal studentenwoningen, de postbode legde vaak pakketjes buiten de gallerijdeuren (dus waar iedereen er bij kon!!) als er niet open gedaan werd. Zo zijn er ook wel eens bij gang-genoten computeronderdelen "kwijt" geraakt. Klagen bij TNT had niet echt veel zin, die ontkennen gewoon dat zulke dingen gebeuren.

Bol.com was wel een stuk begripvoller, tot 3 maal toe hebben ze het gewoon nogmaals gestuurd (zonder vragen of moeilijk doen). Dus ik zou ook eens bij de verzender informeren. Hij kan de schade naar alle waarschijnlijkheid gewoon verhalen bij de TNT.
Daarom laat ik pakketjes ook altijd naar het adres van mijn ouders sturen of ik blijf de hele dag thuis om het in de gaten te houden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 17:02
Rachel
Rachel is offline
Bij mij geven ze het ook wel eens af bij de buren (of overburen) en die komen het dan meteen brengen als ik thuis kom
Maar goed; eigenlijk mag het niet, maar om eerlijk te zijn heb ik er wel een gruwelijke hekel aan als ze het mee terug nemen naar het postkantoor.

Dan komen ze een dag later, ben je dan niet thuis, dan kan je het vanaf maandag (of de volgende dag) ophalen op het postkantoor. Maar bij ons is dat postkantoor op rottijden open, dus dat schiet allemaal niet op

Hopelijk vind je je pakketje nog ergens
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 07:12
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 06-04-2007 @ 19:20 :
Klopt. En het is ook niet zo dat ze het altijd aan je eigen huisadres aanbieden. Wil je zeker weten dat er geen gezeik ontstaat omdat het pakketje bij de buren komt, laat de verkoper dan 'alleen huisadres' op het pakket zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 09-04-2007 @ 18:02 :
Bij mij geven ze het ook wel eens af bij de buren (of overburen) en die komen het dan meteen brengen als ik thuis kom
onze postbode zet pakketjes eigenlijk altijd aan de achterdeur als er niemand thuis is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 12:47
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-04-2007 @ 08:12 :
Klopt. En het is ook niet zo dat ze het altijd aan je eigen huisadres aanbieden. Wil je zeker weten dat er geen gezeik ontstaat omdat het pakketje bij de buren komt, laat de verkoper dan 'alleen huisadres' op het pakket zetten.
Wij laten dat er altijd opzetten en we hebben ook nog een eensticker op de brievenbus geplakt of ze het NIET bij deburen willen afleveren (wij wonen in een flat) en wat doen ze.... juist... ze leveren het af niet bij buren, maar gewoon bij woningen ergens verderop

Hardleers geloof ik.

En thuisblijven heeft ook geen zin, ik heb vorige week 6 trappen af moeten sprinten en toen wasde postbode helaas alsnogverdwenen zonder aan te bellen, met een briefje achterlatend dat ik er niet was...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 13:30
elledc
elledc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-04-2007 @ 13:00 :

je hebt 1x pech gehad, daarom zijn niet alle bedrijven dezelfde hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-04-2007 @ 10:46 :
onze postbode zet pakketjes eigenlijk altijd aan de achterdeur als er niemand thuis is.
Bij mij heeft de postbode het pakketje wel eens in de schuur neergezet (iemand had de achterdeur opengelaten...)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:49
ikbenschipper1
Citaat:
elledc schreef op 10-04-2007 @ 14:30 :
je hebt 1x pech gehad, daarom zijn niet alle bedrijven dezelfde hoor.
Ach als je het allemaal om je heen hoort en lest wel hoor
Oud 10-04-2007, 20:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 10-04-2007 @ 13:47 :
Wij laten dat er altijd opzetten en we hebben ook nog een eensticker op de brievenbus geplakt of ze het NIET bij deburen willen afleveren (wij wonen in een flat) en wat doen ze.... juist... ze leveren het af niet bij buren, maar gewoon bij woningen ergens verderop

Misschien dacht die simpele man/vrouw wel dat je ruzie had met de buren.
Oud 11-04-2007, 16:09
MB
MB is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-04-2007 @ 19:49 :
Ach als je het allemaal om je heen hoort en lest wel hoor
Dat is logisch, want je hoort het alleen maar als het fout gaat. Als het goed is gegaan is dat normaal en niet noemenswaardig.
Oud 11-04-2007, 17:33
ikbenschipper1
Citaat:
MB schreef op 11-04-2007 @ 17:09 :
Dat is logisch, want je hoort het alleen maar als het fout gaat. Als het goed is gegaan is dat normaal en niet noemenswaardig.
Klopt maar dat er tot 3x toe geld word afgeschreven met een eenmalige machtiging is raar en moet niet kunnen. Erg vermoeiend wel te noemen.
Oud 11-04-2007, 17:52
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-04-2007 @ 18:33 :
Klopt maar dat er tot 3x toe geld word afgeschreven met een eenmalige machtiging is raar en moet niet kunnen. Erg vermoeiend wel te noemen.
Eén bedrijf flikt je zoiets; niet alle bedrijven zijn zo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 19:05
ikbenschipper1
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2007 @ 18:52 :
Eén bedrijf flikt je zoiets; niet alle bedrijven zijn zo.
Daar gaat het niet om het gaat er om dat het enorm vermoeiend is om het iedere keer weer recht te zetten. En dat er wel degelijk meer bedrijven zijn waar het allemaal intern een bende is.
De ao/ib zijn bij die bedrijven vaak ook slecht
Oud 11-04-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 11-04-2007 @ 20:05 :
Daar gaat het niet om het gaat er om dat het enorm vermoeiend is om het iedere keer weer recht te zetten. En dat er wel degelijk meer bedrijven zijn waar het allemaal intern een bende is.
De ao/ib zijn bij die bedrijven vaak ook slecht
Ik bedoelde natuurlijk ook niet dat er maar één bedrijf is die oplicht, maar om meteen uit te gaan van oplichterij is een beetje overdreven. Een bedrijf wil natuurlijk ook zeker weten dat een pakketje echt niet is aangekomen; ik moest bij bol.com ook even bellen met het postkantoor en bij de buren langs gaan. Ik kreeg echt niet van de een op de andere dag m'n geld terug. (Maar goed; gezeur heeft het helemaal niet gekost.) Soms gaat het gewoon fout zonder dat de verzender er iets aan kan doen. En tja, dat kost een beetje moeite...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:00
juno
juno is offline
Voortaan verzoeken om aangetekende verzending. Dat kost jou geld, maar je weet wel zeker dat er niet mee gerotzooid kan worden.

Er wordt zo vreselijk veel gestolen door de post, aldus iemand die er gewerkt heeft en het allemaal zag gebeuren. Met name op het postsorteercentrum is het echt erg.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-04-2007 @ 21:00 :
Voortaan verzoeken om aangetekende verzending. Dat kost jou geld, maar je weet wel zeker dat er niet mee gerotzooid kan worden.

Er wordt zo vreselijk veel gestolen door de post, aldus iemand die er gewerkt heeft en het allemaal zag gebeuren. Met name op het postsorteercentrum is het echt erg.
Precies wat ik hoorde. Sommige bezorgers willen dat er áltijd getekend wordt, daarbij kost het dus niets extra's. Maar ja, als ontvanger kan je niet kiezen voor een specifieke bezorgdienst, dat is wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:50
Hakuna
Hakuna is offline
Ben voor de eerste keer nu ook het schip ingegaan door een zekere Robert Peeters, hij adverteerd met meer dan 100 CD's onder de naam ''sales, design & books'' Amsterdam, in een van zijn mails schreef hij dat de CD uitsluitend opgestuurd kon worden, gelukkig blijft de schade voor mij beperkt tot 8,76 euro, maar hij heeft inmiddels al zijn advertenties verwijderd, iig ik doe liever geen zaken meer via de marktplaats tenzij ik de verkoper kan spreken via een vast telefoonnummer.

Ik koop liever via ebay is toch iets veiliger dan al dat anonieme gebeuren via de marktplaats!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 11-04-2007 @ 21:50 :
Ben voor de eerste keer nu ook het schip ingegaan door een zekere Robert Peeters, hij adverteerd met meer dan 100 CD's onder de naam ''sales, design & books'' Amsterdam, in een van zijn mails schreef hij dat de CD uitsluitend opgestuurd kon worden, gelukkig blijft de schade voor mij beperkt tot 8,76 euro, maar hij heeft inmiddels al zijn advertenties verwijderd, iig ik doe liever geen zaken meer via de marktplaats tenzij ik de verkoper kan spreken via een vast telefoonnummer.

Ik koop liever via ebay is toch iets veiliger dan al dat anonieme gebeuren via de marktplaats!
Dat lijkt me toch vrij vanzelfsprekend; zorg dat je altijd een kloppend adres en telefoonnummer van iemand hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten