![]() |
|
Verwijderd
|
*is Visual C++ aan het leren*
Screenie Ik wil nu bijvoorbeeld zelf handmatig het aantal pixels kunnen ingeven voor IDC_NAME (dus die 105x13 veranderen), maar deze optie schijn ik nergens te hebben. Zie ik iets over het hoofd? Heb namelijk geen zin om bij grotere en ingewikkeldere dialogen te gaan friemelen met de grootte's .. onder Borland C++ Builder ging het altijd heel simpel door de properties te wijzigen van het betreffende VCL control, maar eigenschappen als Width en Height kan ik zo niet direct vinden *is verwend* ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt de software zo bestellen bij Comcol. Daarnaast lijkt me het handig als je er een goed boek bijneemt. Eerst een introductie voor MFC en dan later een paar andere boeken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het bewerken van dialogen is veel fijner onder BCB hoor .. ik werkte altijd met versie 5.0 ![]() Mij gaat het ook voornamelijk om de fijnafstemming.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ghehe
![]() Nu ik een beetje doorheb hoe die classwizard werkt, wordt ineens alles eenvoudiger ![]() *begrijpt nu eindelijk dat hij data en control values voor dialog items kan aanmaken en hoe hij met de m_bSaveAndValidate member moet omgaan bij dynamic data exchange om zijn controls up te daten* ![]() |
![]() |
||
Citaat:
onder C++ builder en Delphi gaat het net als gewone vensters vanuit de code met CreateWindow() voor elke control en een aparte windowprocedure
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is dus eigenlijk belangrijk dat je beide leert, dus zowel VC++ als C#. Dat is ook mijn doel, eerst VC++ redelijk tot goed onder de knie krijgen en dan serieus C# leren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en echt niet iedereen gaat over op C# hoor GELUKKIG... Visual C++ .NET bestaat niet voor niks java heeft C++ ook niet vervangen.. het zijn heeel andere talen met heel andere voor en nadelen
|
![]() |
|
|