Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (nu ben ik dan ook wel perfectionistisch... |
![]() |
|
Ik ben ook beste van de klas geworden dit jaar.
hoogste 10, laagste 7 en een gemiddelde 8.4 ofzo Maar ik krijg niet echt reacties zoals 'stuud' Nah ik krijg ze wel af en toe... Maar dan zijn deze ook niet slecht bedoeld en worden ze uitgesproken met een lachje. In m'n klas begrijp iedereen wel dat het niet negatief is om wat te werken voor school en zo'n goede vijfers te halen. Ze weten ook wel dat het beter is dan sommige cijfers dat zij behalen. Ik begrijp het anderzijds wel dat je je dr niet zo goed bij voel. IK heb een klasgenoot die heel erg z'n best doet voor school, misschien wel meer dan mij en hij is niet geslaagd dit jaar. Je hoeft het niet erg te vinden dat je blij bent met jouw resultaten hoor ![]()
|
kben ook altijd de beste geweest op de basisschool en tot de derde is dat eigenlijk zo gebleven...
nu ben ik één van de beste... voor sommige vakken doe ik wel veel hoor, maar voor sommige ook helemaal niet. Ik leer gewoon altijd voor een 6 zeg maar, maar 't wordt meestal hoger... maar ik ben echt niet het type 'stuud' en dat weten ook de mensen uit m'n klas. Soms zeggen ze het wel is als geintje, maar daar menen ze niks van. En bovendien is mijn beste vriendin nog veel en veel beter als ik. Haar laagste cijfer is een 8 in 4Gym, dus dat zegt genoeg ![]() Ze heeft alleen een gigantische talenknobbel, d'r vader is wiskundige en d'r broer studeert economie... ![]() Maar in de 4e heerst bij ons vooral het idee: wat knap als je geen onvoldoende staat man!! kwou dat ik dat had! Misschien verandert dat volgend jaar bij jou ook wel!
|
ik was vorig jaar de beste van mn klas, en vond het alleen maar leuke, boeiend dat sommige zeiden dat ik een stuud was, een deel van de mensen die dat zeiden zijn toch blijven zitten/naar havo gegaan (zit nu in 3 vwo). Dit jaar ben ik niet meer de beste van de klas, heb wel een gemiddelde van 7.8 ofzo, maar er zit 1 iemand bij mij in de klas die staat ± een 8.3 gemiddeld. Soms zou ik wel weer de beste willen zijn (ik wil nou eenmaal graag overal goed in zijn), maar ik heb het er niet voor over om hele middagen/avonden aan mn huiswerk te zitten, wat diegene die beste van de klas is dus wel doet. Dan maar 2e, maar tenminste wel een leven ná school.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was altijd zo ongeveer de beste
![]() ![]() Op de basisschool wel irritant, ik wist ook heel veel en las veel en oooh, dat mocht niet... ![]() Mh, op ut gymnasium ook nog steeds hoge cijfers, maar toen ik in de 4e kwam deed ik geen hol meer omdat ik het niet boeiend meer vond (ok, daarvoor deed ik ook niet veel, toen was het nog nie zo moeilijk) en toen gingen mijn cijfers toch wel wat omlaag. Nu ben ik bij lange na niet meer de hoogste... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() oh okee... duidelijke opmerking... waar gááááááát dat over? Mjah... je haalt het gewoon toch? dan ben je er ook snel vanaf...
|
![]() |
vink wel lache... heb 2 jaar op de bovenbouw havo lope klooie met lekkere cijfers en ga nu vwo doen, ik vont wel lache! en btw.... onderbouw is in zekere mate niet te vergelijken met bovenbouw vind ik... mazzels
|
mjah, hangt van het vak af.. voor wiskunde moet k wel veel moeite doen, maar voor bv geschiedenis echt nix.. sowieso hoef k maar heel kort te leren end an ken k het gewoon.. en ja, das wel eens lullig ja, als je hoort dat anderen de hele nacht gelerd hebbn en een 4 hebben, en jij met je half uurtje leren een 8.. ma ja.. bij ons word er gelukkig niemand gepest om hun goede cijfers, die energie word liever gebruikt om te leren
![]()
||
Citaat:
![]() moest ik extra bladen gaan maken die ze op andere scholen gingen halen, maar toen ik ook die af had, mocht ik voortaan tijdens rekenen spelletjes gaan spelen met iemand anders die ook al dat extra werk enzo gemaakt had ![]() alleen ze hadden maar 3 spellen ofzo, dus na een paar maanden ben je dat echt wel zat!
|
Verwijderd
|
Ik werkte vroeger altijd zo snel (en nog zorgvuldig ook) dat ik een keer onwijs op m'n donder heb gekregen, omdat ik juist in het tempo van de rest van de leerlingen moest werken... Ik ben toen zo geschrokken dat ik eigenlijk geen ene moer meer deed... Ik was niet meer zorgvuldig, omdat dát juist ging vervelen, telkens hetzelfde doen wat ik al goed begreep... Op de middelbare school werd dat alleen maar erger, zes keer op mijn donder gekregen omdat ik twee hoofdstukken voor liep... Tja, dan moest ik maar weg he, als ik me zoveel beter voelde dan de rest van de leerlingen. Ik was volgens een aantal leraren gewoon erg arrogant...
In het laatste jaar (Havo, helaas niet langer gymnasium, omdat het zorgvuldige uit me geramd werd) viel het me op dat wanneer je oplet tijdens de les, je meteen buiten de boot valt bij de klasgenoten... Wanneer je een tien haalt voor een proefwerk, ben je achterlijk... Tja... Heel erg vervelend.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, nu lach ik ze uit, want zij zijn allemaal postbodes, vuilnismannen en barkeepers. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ga je even aanstellen ofzo. Het is toch fijn om gemakkelijk hoge cijfers te halen? Op de basisschool kan ik me er wat bij voorstellen, ook daar moest men mij veelvuldig hebben, en moest ik in groep 7/8 het hele jaar maar "iets voor mezelf doen"
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb iemand in de klas die geloof ik niet lager dan een negen of misschien één 8 staat. Maar als je lessen skipt krijg je corvee en bij 2e keer schorsing
||
Citaat:
||
Citaat:
|
de beste is altijd nog beter dan de slechtste...
Mjah, ergens snap ik het wel, er zijn altijd mensen die, als ze slechtere cijfers halen dan jij, zich dan op jou af gaan reageren... heel irritant, maarjah, tis nou eenmaal zo. volgend jaar rond deze tijd zal je het waarschijnlijk een stuk minder gemakkelijk hebben, 4havo is nie leuk... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dutchek - de donald duck is niet alleen voor kinderen, check de politieke toespelingen maar es en zo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet. Voor mezelf is het wel een tijdje terug dat ik de beste van de klas ben geweest. Dat was nl. zo op de basisschool en in de brugklas. Dat vond ik wel leuk en ook wel een beetje stoer. Ik heb me daar nooit schuldig over gevoeld. Dat kwam niet in mij op. Nu ik daar over nadenk, zie ik ook geen reden om je daar schuldig over te voelen. Wees juist blij dat het op schoolgebied lekker meezit.
Nu behoor ik tot de middenmoot, maar soms spring ik nog wel uit. Ook nu nog zijn er leerlingen die mij een stuud vinden (ook omdat ik nog één van de weinige leerlingen op het VWO bij ons op school het gymnasium doe). Maar dat boeit me niet.
|
Tja, ik ben niet de beste van de klas. Ik heb wel vakken waar ik de beste in ben (geweest).
Bij wiskunde vroeg eerder iedereen altijd aan mij uitleg omdat ik daar dus wel de beste in was. Maar inderdaad, altijd leuk is het niet! Je wordt by the way niet alleen een stuud genoemd met goeie cijfers (Of door de beste van de klas te zijn). Bij sommige vakken waar ik slecht in was (Denk aan bijvoorbeeld een 5) noemden ze me nog een leerpik. Het is gewoon je instelling. Hoe je overkomt op mensen. En het is nou eenmaal zo dat OVER HET ALGEMEEN (geen reacties graag van 'dat is niet waar' uit eigen ervaring weet ik dat het over het algemeen wel waar is) de leerlingen van Vwo echt een leer-instelling hebben, ze willen echt en daar doen ze veel voor en de Havo leerlingen hebben meer de instelling van 'ik kan het wel maar ik doe er gewoon niet veel voor' en dus vinden ze mensen die wel een Vwo-instelling hebben snel stuudjes of leerpikken. Tja, het is nou eenmaal wat je wil he?
|
![]() |
Ik behoor mijn hele al tot de besten van de klas. Ik heb wel periodes gehad dat ik me daar schuldig over voelde. Dat ik met vijf minuutjes woordjes leren een 10 haalde en m'n vriendinnnen met twee dagen blokken onvoldoende.. Maar de laatste jaren waren er meer mensen die goeie cijfers haalden en heb ik er alleen maar van genoten en had ik ook het idee dat iedereen me het gunde ( ik loop nooit arrogant te koop met m'n cijfers)
Uiteindelijk ben ik dit jaar geslaagd voor m'n vwo en had ik het hoogste gemiddelde samen met een jongen uit m'n klas (allebei 8,1)
|
Hey Esther! Ik haal ook goede punten zonder er iets voor te doen.... ik wordt geen stuud genoemd! Ik weet niet hoe het komt, misschien door mn houding. Vorig jaar had ik ook een van de beste rapporten....vijf 8en en een 9. en geen onvoldoende enzow. Waarschijnlijk zit je gewoon onder je niveau te werken.. ik ook namelijk! Maar schuldig tegenover mijn vriendinnen voel ik me niet echt nee! Er moeten er een paar naar mavo terwijl zij super hard gewerkt hebben. Dit betekent dus dat zij het gewoon niet aankonden!
-x- Starrie
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Liefde & Relatie |
Help, wat moet k doen :S Freaked Reality | 49 | 11-04-2002 18:07 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 16:10 |