Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 23:50
Marcade
Marcade is offline
The year is now 2025 and on the newly colonized planet Esperanza our devices have not just been approached by alien machines but attacked. Control a squad of soldiers, light and heavy support combat vehicles, robots and air units located on the planet Esperanza that had been colonized by the spaceship Magalhaes in the year 2023. This squad was brought together by the Esperanza government to face a threat that comes from deep space. Advert the alien impact on Esperanza, and head to the planet Earth and free it from the Aliens Forces that are now controlling it. Combine global strategy with small squad based tactical combat against an alien invasion. Repelling the alien invasion requires taking full advantage of the terrain and his environments.

Advances Artifical Intelligence
Destructible environment - Can’t get into a building? Use a heavy weapon to make your own entrance
Examine aliens, develop better weapons, armor, grenades, medkits, stimpacks, cannons, vehicles – tanks, hovercrafts, energetic shields and air/space craft.
Allocate and equip your team and base to handle the various alien threats and incursions
Build hangars, medical sections, detection systems, labs, workshops, stores and Sam sites

http://www.ufo-extraterrestrials.com/

Word dit dan eindelijk een waardige opvolger voor X-Com? Heeft iemand hem al gespeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2007, 08:35
Paperz
Paperz is offline
Is dit niet het 3de deel van de 'remake' serie al?
Oud 07-05-2007, 10:10
Chimera
Chimera is offline
De vorige zogen, dit ziet er uit als een 1 op 1 remake. Prima!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 11:15
Verwijderd
Nog niet gespeeld, maar remakes halen het volgens mij nooit bij het origineel. Ik vind UFO: Enemy Unknown/X-COM: UFO Defense nog steeds niet oogbalkrabbend lelijk of buggy om te spelen, dus speel ik liever die. Die is gewoon perfect. Bovendien roept dat spel alle nostaligische gevoelens en herinneringen op. Die nieuwe spelen zou dan voelen als overspel met een opgedirkte sloerie.

Het enige dat ik aan de oude zou willen veranderen is de bug waarbij je soldiers meer dan 255 stamina krijgen, waarna hij opnieuw begint te tellen. Een soldier met 259 stamina had dus eigenlijk 4 stamina.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 16:43
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Paperz schreef op 07-05-2007 @ 09:35 :
Is dit niet het 3de deel van de 'remake' serie al?
Nope die heet anders. Dit is een 'nieuw' spel die meer gebaseerd is op de oude X-Com.

Degene waar jij het over hebt is UFO: Afterlight .. vervolg op UFO: Aftershock en UFO: Aftermath .. gemaakt door ALTAR games. (alledrie niet echt waardige opvolgers van X-Com)

UFO: Extraterrestrials word gemaakt door Chaos Concept, een klein tjechisch bedrijf, met het doel om het zoveel mogelijk op het oude te laten lijken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:08
Chimera
Chimera is offline
Je kunt 'em downloaden voor 30 euro Ik ga er vanavond mee aan de slag
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 18:02
Q
Q is offline
Ik snap hier echt de bedoeling niet van Maar ik heb ook alleen nog maar screenshots zitten bekijken
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 19:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Q schreef op 07-05-2007 @ 19:02 :
Ik snap hier echt de bedoeling niet van Maar ik heb ook alleen nog maar screenshots zitten bekijken
Heb je nooit X-Com gespeeld vroegah?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 14:14
Chimera
Chimera is offline
Kutzooi Als je 'em van GameersGate download kun je 'em niet installeren als je geen inet-verbinding hebt op de desbetreffende machine...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 22:00
Verwijderd
Doet me denken aan starcraft.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 00:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 09-05-2007 @ 23:00 :
uhh.
Oud 10-05-2007, 07:09
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 09:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ja, de gameplay van XCOM en Starcraft lijken wel iets van 5% (aliens!!!1111oneone) op elkaar
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 10:08
Kujatochi
Kujatochi is offline
Is dit niet zoiets als Commandos? Ik moet zeggen dat het er best vet uitziet voor een 2d spelletje...En ja, ik heb het nog nooit gespeeld
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 10:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Kujatochi schreef op 10-05-2007 @ 11:08 :
Is dit niet zoiets als Commandos? Ik moet zeggen dat het er best vet uitziet voor een 2d spelletje...En ja, ik heb het nog nooit gespeeld
Je kent XCOM niet? Damn...

En nee, het is erg anders dan Commandos.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:00
Q
Q is offline
Citaat:
Marcade schreef op 07-05-2007 @ 20:31 :
Heb je nooit X-Com gespeeld vroegah?
Ik heb ontzettend veel gespeeld vroegah maar x-com ken ik echt niet
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 19:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Q schreef op 10-05-2007 @ 12:00 :
Ik heb ontzettend veel gespeeld vroegah maar x-com ken ik echt niet
Ken je Jagged Alliance 2 wel? Misschien dat je het een klein beetje daarmee kan vergelijken.

Je speelt turnbased tegen aliens om ze dood te schieten, om vervolgens hun technologie te researchen om ze nog harder dood te kunnen schieten, zeg maar.

Anyway de image is al een tijdje verkrijgbaar bij de betere bittorrent site voor een vriendenprijsje.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 21:10
Paperz
Paperz is offline
[edit]ff wat meer input[/edit]

Ik ben erg verbaasd over dit spel...
Ik had voordat ik het had geinstalleerd wat sites gelezen en ik las dat het spel was ontwikkeld door een klein team maar dat ze het ontwikkelde met het oog op volwaardige game (niet direct budget). Nou dat klonk voor mij als een team dat in ieder geval zijn best deed om dat te bereiken.

Na de installatie werd me toch echt het tegendeel bewezen:
- De graphics lijken gelijk aan X-com: Apocalypse, wat een kut spel was maar de graphics waren toen we OK. En nou maken graphics niet zoveel uit met dit soort games, maar vooral de graphics van karakters (troopers/aliens) is echt... te erg...
Ze bewegen niet soepel en ze lopen ook nog eens 'raar'
- Er zitten heel wat elementen in van de oude game, maar ik vraag me serieus af hoe en of ze ook daadwerkelijk doordacht zijn. Je hebt dat hele 'reward' systeem (geld van werelddelen) maar tot nu toe lijkt dat random, ook heb je in combat staan/bukken (waar is liggen?) maar dit lijkt geen enkel effect te hebben. Zo zijn er nog wat zaken waarvan ik me echt zoiets heb van "t zal wel".
- Maar wat ik echt niet begrijp, en wat ik ecvht niet vind kunnen zijn de laadtijden. Zoals ik al zei de graphics zij 'old school', zowel in worldview als battle, daar is niks mis mee, maar waarom moet het op een redelijke computer zoals de mijne toch 30-60 seconden laden? Helemaal omdat er bijna geen graphic settings zijn vind ik dit zeer storend. Ook het 'laad' scherm tijdens de alien-beurt is erg storend, en had beter ingevuld kunnen worden.

Laatst gewijzigd op 11-05-2007 om 09:02.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 09:13
Q
Q is offline
Citaat:
Marcade schreef op 10-05-2007 @ 20:21 :
Ken je Jagged Alliance 2 wel? Misschien dat je het een klein beetje daarmee kan vergelijken.

Je speelt turnbased tegen aliens om ze dood te schieten, om vervolgens hun technologie te researchen om ze nog harder dood te kunnen schieten, zeg maar.

Anyway de image is al een tijdje verkrijgbaar bij de betere bittorrent site voor een vriendenprijsje.
Jagged Alliance ken ik zeker wel (heb em nog origineel ) maar als ik Paperz verhaal zo lees laat ik x-com maar aan mij voorbij gaan
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 14:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Paperz schreef op 10-05-2007 @ 22:10 :
- Er zitten heel wat elementen in van de oude game, maar ik vraag me serieus af hoe en of ze ook daadwerkelijk doordacht zijn. Je hebt dat hele 'reward' systeem (geld van werelddelen) maar tot nu toe lijkt dat random, ook heb je in combat staan/bukken (waar is liggen?) maar dit lijkt geen enkel effect te hebben. Zo zijn er nog wat zaken waarvan ik me echt zoiets heb van "t zal wel".
Ik mis ook idd. wat elementen uit de oude game in deze nieuwe game, helaas.

Crouching is wel degelijk nuttig, als ik de fora van het spel mag geloven. Het verbetert de kans dat je een alien raakt, en daarnaast word het moeilijker om jou te raken. Zelfde als in de originele X-Com.

Er word op dezelfde fora ook al wat mods uitgebracht wat zaken te verbeteren. Ze zijn ook al bezig met een patch die wat zaken verbetert.

... kon je liggen in de originele X-Com ??!?!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 00:00
Paperz
Paperz is offline
Van wat ik me herinner wel..
Maar goed, vandaag nog even gespeeld, crouching verhoogd idd wel hit...
maar goed, een terror mission gehad (stad 'redden') wat een ellende... ik bedoel in 't eerste deel waren de civilians al vervelend, maar ze rende teminste (weg)... hier wandelen ze lekker rustig overal langs en doorheen (inc elke stap die geladen moet worden).

En een alienbase aanvallen is ook leuk, kies een leuk kamertje uit, maak wat tactische schietgaten in de muur en dan wachten tot ze naar je toe komen
Oud 12-05-2007, 01:04
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
het is gewoon tijd voor een echte 1 op 1 remake van ufo eu met verbeterede graphics en A.I

A.I is het enigste echte probleem van het oude spel, het is simpelweg te makkelijk na 13 jaar spelen
Oud 12-05-2007, 09:38
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 12-05-2007 @ 02:04 :
het is gewoon tijd voor een echte 1 op 1 remake van ufo eu met verbeterede graphics en A.I

A.I is het enigste echte probleem van het oude spel, het is simpelweg te makkelijk na 13 jaar spelen
hehe, dat zeg je nou wel.. maar ik moest altijd kostelijk laggen als die aliens ff een raket recht in me transporter schoten in 't begin
Oud 12-05-2007, 10:48
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Paperz schreef op 12-05-2007 @ 10:38 :
hehe, dat zeg je nou wel.. maar ik moest altijd kostelijk laggen als die aliens ff een raket recht in me transporter schoten in 't begin
Of met een blast bomb je "treintje" kapot knallen net als je met 6 man naar binnen wilt lopen

zo'n treintje dus

Laatst gewijzigd op 12-05-2007 om 10:52.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 11:24
Verwijderd
Voor een één-op-één remake kun je je geld beter inzetten op UFO: Alien Invasion, een open-source/vrijwilligersproject dat er volgens mij wel goed uitziet.

De AI was inderdaad leuk. Aliens die elkaar in het achterhoofd schieten. Daarnaast moest je er natuurlijk altijd voor zorgen dat je troepen verspreid waren. Altijd in groepen van twee en in een V-vorm een gebied uitkammen. Ik heb jaren geleden nog eens een vuistdikke strategy-guide uitgedraaid en meerdere keren gelezen. Dat spel ging vrij diep.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten