Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 12:26
snoopy
snoopy is offline
Ik ben geen goede slaper van nature. De laatste weken loopt het echter de spuigaten uit. Ik slaap 5/6/7 uur (gemiddeld 6) in een nacht en kan dan niet meer slapen. Het is niet dat ik genoeg heb aan die 6 uur, ik ben echt doodmoe. Het maakt niet veel uit hoe laat ik ga slapen, hoewel het wel wat erger wordt als ik later ga slapen.
Heeft iemand tips om weer in slaap te vallen als ik s ochtends wakker word?
Oud 30-04-2007, 12:57
Verwijderd
Melatonine.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:00
Krabs
Krabs is offline
Lastig om weer in slaap te vallen 's ochtends. Maar bij mij helpt ogen dicht houden en weer gewoon weer in slaap willen vallen. Als je gaat denken "het lukt toch niet meer" dan lukt het meestal ook niet meer. En weer je waarom je wakker word? Want meestal als je doodmoe bent dan word je niet zo vroeg wakker?

Citaat:
MetalliCat schreef op 30-04-2007 @ 13:57 :
Melatonine.
Bij de dichtbijzijnste zwarte markt?

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:15
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 30-04-2007 @ 13:26 :
Ik slaap 5/6/7 uur (gemiddeld 6) in een nacht
Da's toch niet zo weinig?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:31
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mortification schreef op 30-04-2007 @ 14:15 :
Da's toch niet zo weinig?
voor mij wel. Ik heb altijd meer dan 8 uur nodig gehad (liefst 10, maar goed... 8 a 9 is ook oke). En wat ik zeg: ik ben gewoon doodop. Dus tsja...
melatonine is wel een idee, dat gebruik ik soms. Heb nooit het idee dat het helpt, maar ik gebruik het ook niet concistent
Bedankt voor de tips!
Oud 30-04-2007, 16:11
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Krabs schreef op 30-04-2007 @ 14:00 :
Lastig om weer in slaap te vallen 's ochtends. Maar bij mij helpt ogen dicht houden en weer gewoon weer in slaap willen vallen. Als je gaat denken "het lukt toch niet meer" dan lukt het meestal ook niet meer. En weer je waarom je wakker word? Want meestal als je doodmoe bent dan word je niet zo vroeg wakker?

Bij de dichtbijzijnste zwarte markt?
Bij de drogist

edit: Ik zie net dat de TS hierboven er al op heeft gereageerd. Waarschijnlijk zitten in die pillen die jij hebt 0.1 mg oid. Als je ze bij de dokter haalt dan krijg je van 5 mg. Dus het zou beter werken als je er ietsje meer slikt dan aangeraden
Dat helpt bij mij en ook om regelmatig te gaan slapen, ongeveer hetzelfde tijdstip naar bed, zelfde tijdstip eraf en als je in bed ligt proberen je hoofd leeg te maken..

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:00
Anika
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Bij mij hielp het om overdag meer te gaan bewegen, nu ik elke dag op en neer naar de TU fiets heb ik nergens meer last van met slapen. En verder val ik heel snel in slaap van even liggend wat lezen. Geen idee of het voor jou ook werkt, maar misschien het proberen waard?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 18:06
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 30-04-2007 @ 17:11 :
Bij de drogist
Serieus? Dan ben ik ergens mee in de war
Oud 30-04-2007, 18:27
Verwijderd
Melatoninepilletjes van de drogist of natuurwinkel, naar mijn idee behoorlijk onschuldig maar het werkt denk ik wel. Iig, als ik zo'n pilletje heb gehad gebeurt het nooit dat ik écht lang wakker lig of veel wakker wordt. Dat gebeurt ook wel eens zonder, dus het kan toeval zijn. Maar ik geloof wel dat het net even dat extra aanzetje geeft.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 20:48
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Anika schreef op 30-04-2007 @ 19:00 :
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Bij mij hielp het om overdag meer te gaan bewegen, nu ik elke dag op en neer naar de TU fiets heb ik nergens meer last van met slapen. En verder val ik heel snel in slaap van even liggend wat lezen. Geen idee of het voor jou ook werkt, maar misschien het proberen waard?
Ik denk niet dat daar het probleem ligt. Ik doe de sportopleiding en sport gemiddeld 2 uur per dag (en daarbuiten fiets ik nog minstens een uur per dag). Het probleem is denk ik eerder dat ik teveel sport

Ik ga die pilletjes een keertje halen en ze dan ook regelmatig innemen.
Oud 30-04-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 30-04-2007 @ 21:48 :
Ik denk niet dat daar het probleem ligt. Ik doe de sportopleiding en sport gemiddeld 2 uur per dag (en daarbuiten fiets ik nog minstens een uur per dag). Het probleem is denk ik eerder dat ik teveel sport

Ik ga die pilletjes een keertje halen en ze dan ook regelmatig innemen.
Hmm, wat ook goed helpt is Valdispert. Heb ik een tijdje gebruikt toen ik slecht sliep en het hielp geweldig. Zit ook melatonine in. En bij ons kun je dat gewoon in de Albert Heijn krijgen, dus lekker makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:42
Roos
Roos is offline
Hoe ziet je slaapomgeving eruit? Is het stil, rustig, donker? Slaap je alleen? Is het 's ochtends misschien al bloedheet in je kamer?
Pieker je veel?

Ik zou eerst deze dingen uitsluiten/fixen voordat je aan de pillen gaat (tenzij dit natuurlijk allemaal in orde is)

Slaap ze
Oud 30-04-2007, 21:44
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-04-2007 @ 19:27 :
Melatoninepilletjes van de drogist of natuurwinkel, naar mijn idee behoorlijk onschuldig maar het werkt denk ik wel.
Melatonine is zeker niet onschuldig.
Allesbehalve dat zelfs.
Het is een lichaamseigenstof, en als je het verkeerd gebruikt, schopt het dus ook je lichaamseigen bioritme in de war. Dan ben je wat slaapproblemen betreft nog veel verder van huis.
Ik zag hierboven het advies om er dan maar gewoon meer van te slikken, maar hier moet je echt even serieus over nadenken.
Als je serieus gebruik wilt maken van melatonine, dan moet je het elke dag op dezelfde tijd nemen. Ook in het weekend (en dus niet dan ineens drie/vier uur later naar bed gaan dan normaal).
Nog beter is; laten testen of je inderdaad te weinig melatonine aanmaakt, of dat je slaapproblemen ergens anders vandaan komen.

Dit mag overdreven klinken, maar ik ken meerdere mensen die hun ritme (dat net als dat van jou met 5/6 uur nog redelijk was) echt helemaal naar de kl*** hebben geholpen door op eigen houtje melatonine te gaan slikken.
Oud 01-05-2007, 01:16
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 30-04-2007 @ 22:44 :
Melatonine is zeker niet onschuldig.
Allesbehalve dat zelfs.
Het is een lichaamseigenstof, en als je het verkeerd gebruikt, schopt het dus ook je lichaamseigen bioritme in de war. Dan ben je wat slaapproblemen betreft nog veel verder van huis.
Ik zag hierboven het advies om er dan maar gewoon meer van te slikken, maar hier moet je echt even serieus over nadenken.
Als je serieus gebruik wilt maken van melatonine, dan moet je het elke dag op dezelfde tijd nemen. Ook in het weekend (en dus niet dan ineens drie/vier uur later naar bed gaan dan normaal).
Nog beter is; laten testen of je inderdaad te weinig melatonine aanmaakt, of dat je slaapproblemen ergens anders vandaan komen.

Dit mag overdreven klinken, maar ik ken meerdere mensen die hun ritme (dat net als dat van jou met 5/6 uur nog redelijk was) echt helemaal naar de kl*** hebben geholpen door op eigen houtje melatonine te gaan slikken.
Er zit echt belachelijk weinig melatonine in de pillen die je bij de drogist kunt halen hoor
Oud 01-05-2007, 07:33
Verwijderd
Melatonine kan geen kwaad als je het goed en voorzichtig gebruikt, inderdaad elke dag op dezelfde tijd en niet in een te hoge dosis, maar het is bedoeld voor mensen met inslaapproblemen, niet voor mensen met doorslaapproblemen. Dus ik denk dat je hier niet zo veel aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:33
Krabs
Krabs is offline
Ik denk dat je eigk niet moet denken aan pillen als doorslaapproblemen hebt. Maar aan de oorzaak van het wakker worden moet denken. Want normaal slaap je toch gewoon door als je eenmaal slaapt? Tenminste als je doodmoe bent.
Oud 01-05-2007, 10:57
IcedEarth
IcedEarth is offline
ik denk dat je gewoon even langs de dokter moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:24
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 01-05-2007 @ 02:16 :
Er zit echt belachelijk weinig melatonine in de pillen die je bij de drogist kunt halen hoor
Ja daarom zei eimand hierboven al dat je er dan gewoon meer van moet slikken. Daar doelde ik dus op.
Oud 01-05-2007, 21:42
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-05-2007 @ 08:33 :
Melatonine kan geen kwaad als je het goed en voorzichtig gebruikt, inderdaad elke dag op dezelfde tijd en niet in een te hoge dosis, maar het is bedoeld voor mensen met inslaapproblemen, niet voor mensen met doorslaapproblemen. Dus ik denk dat je hier niet zo veel aan hebt.

Iid, ff naar de dokter dus.
Oud 10-05-2007, 20:21
Music Junky
Music Junky is offline
Ik heb daar ook erg veel last van, maar wat bij mij helpt is een donkere omgeving. Zorg dat je rolluiken krijgt waar geen licht doorheen komt, dan zal je misschien ook minder het gevoel krijgen dat het ochtend is..

Ik zie geen reden om naar de dokter te gaan of om pilletjes te gaan slikken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten