Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2007, 00:59
Cholera2007
Cholera2007 is offline
Hoi,

Ik heb verkering met het zusje van een van mijn beste vrienden, ik ben 16, bijna 17, en zij is 13, nu is dat leeftijdsverschil op zich niet zo´n probleem. Maar ik zit met een ander probleem. Zij is soms nogal verlegen en met haar broer kan ik goed overweg, nu merk ik de laatste tijd dat als daar op bezoek kom, dat ik meer aandacht krijg van haar broer, daar kan ik altijd over van alles mee praten, ik merk dat dat ten koste gaat van zijn zusje, ik praat meer met hem dan met haar, als ik langskom, dan kom ik ook voor haar, het lijkt er alleen niet op. Zij is soms wat verlegen, wat het een en ander natuurlijk niet ten goede komt.

Wat moet ik hier nu mee, het zit me niet lekker en wil het oplossen door met haar te gaan praten, ik weet alleen nog niet precies hoe of wat nou, kunnen jullie mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd op 15-04-2007 om 01:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2007, 08:01
Qimm
Qimm is offline
uh... wtf? Ja gaat naar je vriendinnetje en als je daar bent ga je gezellig met haar broer kletsen. Vind je haar überhaupt wel leuk (genoeg)?
Oud 15-04-2007, 08:29
Verwijderd
Misschien moet je wat duidelijker onderscheid maken in wanneer je naar hun toe gaat voor haar, en wanneer voor haar broer. En dan als je naar haar gaat, op haar kamer gaan zitten oid.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 08:50
WolterB
WolterB is offline
Is het zo dat haar broer veel aandacht opiest als jullie met 3 of meer mensen in dezelfde kamer zijn? Als dat zo is, moet je hem er een keer op aanspreken en zeggen dat je daarheen bent gekoemn voor je vriendin en niet voor hem. Misschien begrijpt hij dat.

Ook kan je, zoals Sarah al zegt, op haar kamer gaan zitten of evt. ergens waar haar broer niet is, zodat jullie gewoon samen bij elkaar kunnen zijn
Oud 15-04-2007, 10:50
Konijn
Konijn is offline
Wat Sarah zegt: onderscheid maken.
Oud 15-04-2007, 10:55
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Cholera2007 schreef op 15-04-2007 @ 01:59 :
Hoi,

Ik heb verkering met het zusje van een van mijn beste vrienden, ik ben 16, bijna 17, en zij is 13, nu is dat leeftijdsverschil op zich niet zo´n probleem. Maar ik zit met een ander probleem. Zij is soms nogal verlegen en met haar broer kan ik goed overweg, nu merk ik de laatste tijd dat als daar op bezoek kom, dat ik meer aandacht krijg van haar broer, daar kan ik altijd over van alles mee praten, ik merk dat dat ten koste gaat van zijn zusje, ik praat meer met hem dan met haar, als ik langskom, dan kom ik ook voor haar, het lijkt er alleen niet op. Zij is soms wat verlegen, wat het een en ander natuurlijk niet ten goede komt.

Wat moet ik hier nu mee, het zit me niet lekker en wil het oplossen door met haar te gaan praten, ik weet alleen nog niet precies hoe of wat nou, kunnen jullie mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!
Meisjes van 13 en dan ook nog het zusje van een van je beste vrienden? Dat zijn toch geen frisse praktijken wat mij betreft. maak het uit.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 12:06
tuttebel
tuttebel is offline
smokin' niet zo rigoreus. ik heb zelf vroeger precies hetzelfde meegemaakt en dat werkte heel goed.
als hij naar ons huis toe kwam was t meestal voor mij, dan hadden wij afgesproken. maar als hij iets met mn broer ging doen gingen ze meestal ergens heen iets doen. dit liep toevallig zo. maar idd gewoon duidelijk maken voor wie je op dat moment daar bent aan allebei de partijen, en anders gewoon bij jou thuis afspreken of iets gaan doen buiten huis.

oh en nog iets: t kan ook dat dat meisje zich heel ongemakkelijk voelt met t feit dat haar broer er bij zit als jij er ook bent. dan durft ze niet zich zo te gedragen als normaal bij haar broer/normaal bij jou. misschien daarom ook dat ze een beetje verlegen doet.
Oud 15-04-2007, 12:23
Verwijderd
Je kan ook ergens anders heen gaan met je vriendin. Ik zou er ook niet echt op zitten te wachten dat iedere keer dat ik mijn vriend zie, mijn broer mee zit te loeren...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 15-04-2007 @ 13:23 :
Je kan ook ergens anders heen gaan met je vriendin.
qft
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 07:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-04-2007 @ 09:29 :
Misschien moet je wat duidelijker onderscheid maken in wanneer je naar hun toe gaat voor haar, en wanneer voor haar broer. En dan als je naar haar gaat, op haar kamer gaan zitten oid.
Dit

En ga eens ergens heen met je vriendin waar haar broer niet bij is. Uitstapjes maken is ook leuk en geeft je misschien de mogelijkheid om over dingen te praten
Oud 16-04-2007, 13:31
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
ff een vraag
wat vinden jullie erger
een jongen van 16 met een meisje van 13
of
een meisje van 16 met een jongen van 13
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Ferrywoman schreef op 16-04-2007 @ 14:31 :
ff een vraag
wat vinden jullie erger
of
Wat zou daar 'erg' aan moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:34
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ferrywoman schreef op 16-04-2007 @ 14:31 :
ff een vraag
wat vinden jullie erger
of
Dus je vindt een jongen van 13 leuk?
Ik vind dat er sowieso tussen 13 en 16 wel een vrij groot leeftijdsverschil zit, maar ik vind niet het een erger dan het andere ofzo.
Oud 16-04-2007, 14:35
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Citaat:
snoopy schreef op 16-04-2007 @ 14:34 :
Dus je vindt een jongen van 13 leuk?
Ik vind dat er sowieso tussen 13 en 16 wel een vrij groot leeftijdsverschil zit, maar ik vind niet het een erger dan het andere ofzo.
nee maar omdat het nu zo om is vraag me af of dat men het andersom erger vind
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 15:04
Luki
Luki is offline
Ik denk dat een 3 jaar leeftijds verschil in jouw geval meer uitmaakt dan bij oudere mensen. Zij is verlegen omdat ze wellicht nog niet zover is als jou. En omdat jij en die vriend een pack vormen. Hoe moet zij daar nou tussenkomen als 13 jo meid? In dit geval moet jíj even het initiatief nemen om haar aandacht te geven die je aan je meid hoort te geven. Als je dat niet kan of wil, kun je het beter beëindigen misschien, omdat je dan haar tijd verdoet.

Dat is wat ik denk dan..
Oud 16-04-2007, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Luki schreef op 16-04-2007 @ 16:04 :
Ik denk dat een 3 jaar leeftijds verschil in jouw geval meer uitmaakt dan bij oudere mensen. Zij is verlegen omdat ze wellicht nog niet zover is als jou. En omdat jij en die vriend een pack vormen. Hoe moet zij daar nou tussenkomen als 13 jo meid? In dit geval moet jíj even het initiatief nemen om haar aandacht te geven die je aan je meid hoort te geven. Als je dat niet kan of wil, kun je het beter beëindigen misschien, omdat je dan haar tijd verdoet.

Dat is wat ik denk dan..
13 en 16 is een groot verschil ja. Dat meisje moet nog helemaal groeien enzo...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:06
Goldfish
Goldfish is offline
Sowieso kan ik me niet voorstellen dat relaties in dit soort situaties lang goed kunnen gaan, maar dat van die leeftijden valt best mee. Dat ze verlegen is hoeft toch niet met haar leeftijd te maken te hebben? En 13 en 16 kan een veel groter verschil lijken dan dat het is. In veel gevallen zal het wel een groot verschil zijn, maar niet ieder meisje van 13 is hetzelfde.. en jongens van 16 idem.

Als ik met een vriend van mijn broer had dan zou ik denk ik ook wat verlegen kunnen zijn als mijn broer er ook bij was (vooral als het om kleffen gaat). Zoiets lijkt me toch anders dan wanneer je broer je vriend niet zo goed zou kennen.

Een vriendin van me had ook verkering met de beste vriend van haar broer. Zij hadden gewoon afgesproken dat wanneer hij voor die vriend kwam dan bemoeide zij zich vrij weinig met hun en wanneer hij voor haar kwam dan bemoeide haar broer zich vrij weinig met hun. Soms ging het wel goed als ze wel met zn 3en optrokken, maar dat was natuurlijk niet echt handig om iedere keer te doen..

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:00
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 16-04-2007 @ 17:06 :
13 en 16 is een groot verschil ja. Dat meisje moet nog helemaal groeien enzo...
groeien De meeste meisje liggen juist 2 a 3 jaar voor in de groeispurt hoor Ik was iig op m'n 11e al net zolang als dat ik nu ben.. Of bedoel je met groeien geestelijk ontwikkelen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:31
juno
juno is offline
Ik denk dat hij meer van binnen bedoelt, fysiek dan.

Je bent in de lengte al heel wat met 13, maar sexueel gezien nog volstrekt onvolgroeid.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:35
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
juno schreef op 16-04-2007 @ 20:31 :

Je bent in de lengte al heel wat met 13, maar sexueel gezien nog volstrekt onvolgroeid.
correct en ook met heel andere dingen bezig lijkt me. Maar afgezien van dat ben ik het eens met de rest
Oud 16-04-2007, 19:40
Dotcom
Dotcom is offline
Je kunt het beste gewoon met haar broer afspreken dat je gewoon samen met haar wilt zijn en hij ergens anders heen gaat.
Oud 16-04-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Verie schreef op 16-04-2007 @ 20:00 :
groeien De meeste meisje liggen juist 2 a 3 jaar voor in de groeispurt hoor Ik was iig op m'n 11e al net zolang als dat ik nu ben.. Of bedoel je met groeien geestelijk ontwikkelen?
Citaat:
juno schreef op 16-04-2007 @ 20:31 :

Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 09:39
Arjen123456
Arjen123456 is offline
Ik zat in het begin in een zelfde situatie zoals jij. Heb ook met het zusje van mn beste vriend, in het begin was het ook raar voor mij om als ik daar was of ik nou voor haar of voor hem kwam, maar je moet er gewoon het beste van maken als je voor je vriendin komt moet je haar ook de meeste tijd geven, betekent niet dat je niks tegen je vriend kan zeggen, je moet het gewoon zo zien dat je bij je vriendin bent en dat ze een broer heeft waar je het "toevallig" goed mee kunt vinden. Ik heb nu voor mezelf gewoon duidelijk gemaakt dat als ik voor de een kom dan kom ik ook daarvoor en andere keren voor mn beste vriend en ik vind het nu goed werken. Dus je moet kijken of het zo ook voor jou kan werken of gewoon proberen minder bij je vriendin af te spreken en dan gewoon bij jou of naar de stad gaan en daar wat doen en dan bijvoorbeeld hetzelfde met je vriend.

iig succes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 20:46
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Nala schreef op 15-04-2007 @ 13:23 :
Je kan ook ergens anders heen gaan met je vriendin. Ik zou er ook niet echt op zitten te wachten dat iedere keer dat ik mijn vriend zie, mijn broer mee zit te loeren...
Ik weet niet waar ie dan naar loert, maar blijft beetje vage broer dan:/
Oud 26-04-2007, 22:14
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik vind dat wel een probleem. Iemand van bijna 17 met een meisje van 13
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2007, 22:52
Verwijderd
Citaat:
bingomassacre schreef op 26-04-2007 @ 23:14 :
grutjes
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Wat is dan precies het probleem? Als ze alletwee gelukkig zijn zie ik iig geen probleem.

Ontopic:

Ik ken deze situatie wel een beetje. Mijn beste vriend was vroeger ook de vriend van m'n zusje en dat ging prima. Elke donderdagavond kwam ie langs en meestal zaten we met z'n drieën een tijdje beneden tv te kijken en als ze me zat waren gingen ze met z'n 2en naar boven. Niks geen problemen mee gehad en ook nu het inmiddels al een lange tijd uit is is het nog altijd m'n beste vriend.

Onze vriendschap is er zelfs een stuk hechter door geworden maar dat heeft met meer dingen te maken dan alleen dit.
Oud 05-05-2007, 19:27
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:

Zoek een leven
Oud 05-05-2007, 21:40
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Beter dan 23 en 13 of 20 en 13.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 21:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 05-05-2007 @ 22:40 :
Beter dan 23 en 13 of 20 en 13.
Allebei is ronduit smerig.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 21:56
fotj_undercover
uhm, die gast is maar 17 hoor, maak je toch niet druk man
Oud 05-05-2007, 22:11
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 05-05-2007 @ 22:56 :
uhm, die gast is maar 17 hoor, maak je toch niet druk man
dat weet ik en dat probeerde ik bingomassacre ook duidelijk te maken
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 22:12
fotj_undercover
Citaat:
Nonaj schreef op 05-05-2007 @ 23:11 :
dat weet ik en dat probeerde ik bingomassacre ook duidelijk te maken
dat was ook niet tegen jou bedoeld
vind het trouwens best lief dat je voor ze opkomt
Oud 05-05-2007, 22:38
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 05-05-2007 @ 20:27 :
Zoek een leven
Zou je geen topics van ruim een week oud willen uppen met dit soort nutteloze bijdrages?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 15:29
fotj_undercover
ik bedoel gwn dat ze niet zulke nutteloze opmerkingen moeten maken, de topicstarter is daar niks mee geholpen hoor! anders was het niet mijn bedoeling om "een nutteloze bijdrage" te geven ofzo
Oud 06-05-2007, 15:41
Bloem
Bloem is offline
En ik bedoel gewoon dat je antwoord weinig zinnig was, zeker omdat de laatste reactie voor jou al langer dan een week geleden was. Met het verzoek dat dus niet meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 09:41
Verwijderd
Kzou het niet doen Vroeg me hetzelf ook vaak genoeg af, of het mogelijk zou zijn.. Maar tis telkens toch raar lijkt me, als je daar op bezoek bent, heb je eigenlijk 2 personen die je aandacht moet geven, das nie altijd even jofel. en als het evt. uitgaat, zit je met het feit dat je dr elke keer ziet als je daar op bezoek gaat, akward moment e.d. ;o
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten