Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 01:36
puch
puch is offline
Hoi. Ik zit in een beetje ongemakelijke posotie en zo. Ik vind het zusje van een maatja van me steeds leuker vinden. Maar ik weet niet echt of het wat kan worden. Het is toch wel ff 7/8 jaar leeftijds verschil. En weet niet of zij ook echt gevoelens voor me heeft. Ze is nog al verlegen en zo maar er hangt wel z'n lekker gezonde spaning in de lucht tusse ons . Maar zou het wat kune worden zonder dat ik voor pedo moet doorgaan

Oja zij is 14 en ik 21
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 02:02
Verwijderd
juist, ik zou naar iets op zoek gaan dat ongeveer in je eigen belevingswereld rondloopt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 02:09
puch
puch is offline
en wat bedoel je daar precies mee?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 05:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Twijfelachtig. Ik zeg nee.
14 en 21 is toch heel anders dan 18 en 25 (dan vind ik het wel kunnen).
Ze is pas 14, wacht maar een paar jaar
Oud 10-03-2005, 06:10
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik zou het niet doen.
Je krijgt toch al die praat.
Maar ben je beide echt verliefd, dan interesseert die praat je niet. Maar het lijkt me niet leuk zo bekend te staan..

Ik zou op zoek gaan naar iemand die meer in je leeftijdscategorie zit.

Ze zit waarschijnlijk in de 2e klas, en jij zult wel werken of een hogere studie doen..?

Het is een heel verschil.
Ik zou er niet voor kiezen, maar het is je eigen beslissing.
Doe je het wel, denk goed na en praat er goed over..
Oud 10-03-2005, 08:09
Verwijderd
het zou eventueel kunnen werken... maar waarschijnlijker is dat het al gauw uitgaat doordat het verschil te groot blijkt te zijn. Maargoed, je kunt het altijd proberen

Vergeet dan wel niet dat meisjes van 14 vaak onzeker en kwetsbaar zijn, en de neiging hebben om te doen wat ze denken dat er van ze verwacht wordt, ook op seksueel gebied, waardoor ze dingen tegen haar zin kan doen zonder dat ze echt gedwongen wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:16
Verwijderd
hmm soortgelijke topics zijn al geweest, moet je ff zoeken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:19
biep
biep is offline
Ik ben 18, mijn vriend (bijna) 25.

Ik vind dat wel kunnen, we zitten beiden op 1 lijn, ik woon bijna op kamers, heb al een klein beetje levenservaring etc.
Maar 14 - 21 wordt al een ander verhaal, als ik zie hoeveel 'volwassener' ik nu al ben dan toen ik 14 was...
Oud 10-03-2005, 08:31
oneMen
oneMen is offline
Stel dat het niet gaat werken, maar je toch probeert, heb je in ieder geval wel een reputatie dat alle vrouwen van boven de 16 zal weerhouden nog iets met jou te beginnen denk ik. Dat is wel een direct nadeel voor jou natuurlijk
Oud 10-03-2005, 08:32
Gothic
Gothic is offline
Wacht dan iig tot ze 16 is, wat vriendjes gehad heeft, wat minder onzeker is, iig in de bovenbouw zit en het niet meer strafbaar is.

Overgens, wat denk je dat een meisje van 14 jou te bieden heeft? Behalve dan een jong onontwikkeld lichaam? Seks niet, daar is ze te jong voor. Intellectueel vlak? Ze zit in de 1e, 2e? Daarnaast zit ze in de puberteit, zal ze nog veel veranderen en waarschijnlijk zal ze van een hoop dingen last hebben, waar jij geen zin meer in hebt.

Trouwens, wat misschien nog veel erger is, ik denk niet dat die maat van jou dat pikt? De jongens die ik ken zijn nogal beschermend naar hun jonge zusje en zouden iederen gozer zoals jij van haar af "meppen" als het nodig is.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 08:35.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:36
Verwijderd
Meisjes van veertien zijn kleine meisjes. Afblijven dus.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:39
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
biep schreef op 10-03-2005 @ 09:19 :
Maar 14 - 21 wordt al een ander verhaal, als ik zie hoeveel 'volwassener' ik nu al ben dan toen ik 14 was...
Helemaal mee eens. Toen ik 14 was, was alles nog zo nieuw. Ik moest alles nog ontdekken en was vrij -wat nu lijkt- kinderachtig. Logisch, want je bent pas 14.
Niet dat ik nu volwassen ben Maar wel een stuk wijzer dan toen
Oud 10-03-2005, 08:43
Gothic
Gothic is offline
Nu komt hij zo natuurlijk aan met: Maar ze lijkt ouder, ze lijkt helemaal niet 14...
Oud 10-03-2005, 08:43
Verwijderd
Wat een onzin is dat. Het is een klein kind. Ga iemand van je eigen leeftijd zoeken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:51
Wolter
Wolter is offline
Zij is net begonnen aan de middelbare school, jij ws al vergevorderd met je vervolgopleiding of je werkt an, het verschil in belevingswereld is te groot.
Als je t echt wilt moet je een paar jaar geduld hebben
Oud 10-03-2005, 08:54
devilzsangel
devilzsangel is offline
14 en 21 is misschien nog beetje te veel...

ik heb een relatie met iemand van 22 maar ben zelf 17

maar kijk 14 dat is gewoon nog te jong om een relatie

mee te hebben. met de 14e krijg je net pas gevoelens joh.

dat kan nooit een serieuze relatie worden. en trouwens...

met het grote leeftijdsverschil is best moeilijk...ik heb er ook

best moeite mee...maar het IS wel te doen. maar mijn tip:

doe het gewoon niet oke? zoek iemand anders...iemand van jou

leeftijd...en kap met dit!!!
Oud 10-03-2005, 09:49
Custom
Custom is offline
Ik zou het niet doen!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 09:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
is dat niet strafbaar... ?
Oud 10-03-2005, 09:59
noewkie
noewkie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-03-2005 @ 10:55 :
volgens mij wel ja.

14 en 21 is trouwens een te groot verschil ik bedoel zij kijkt waarschijnlijk nog jeugd journaal ofzow k zou echt een meisje zoeken die wat ouder is hoor jaar of 18
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
verkering hebben niet, seks hebben wel
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:09
Lente
Lente is offline
omg ik moet er niet aan denken dat mijn kleine zusje iets met een vriend van mij zou hebben
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is mogelijk, maar erg persoonsafhankelijk. Een meisje dat ik ken was 14 (haar vriend 21/22), en die zijn nu, 5jaar later nog steeds gelukkig samen. Ik heb het er wel eens met haar overgehad, en ze gaf ook toe dat het in het begin soms best moeilijk was, zeker op seksueel vlak... duurde dan bijv. ook 11maanden voordat ze een keer wat verder ging. Niet erg, maar de vraag is.. kan jij zolang wachten? vind jij het waard? Ben je er geduldig genoeg voor? 14 is érg jong, weet ik ook uit eigen ervaring.

Ik zeg eigelijk: afblijven! Uit ervaring wetende dat het 9/10 keer niet goed gaat. Anderzijds zeg ik: proberen! Maar besef dan asjeblieft wel waar je aan begint. Ik weet zoiezo niet of die vriend van jou het zou goedkeuren, daarnaast is de kans dat je 'naam' krijgt best groot, en stel.. jullie krijgen een keer ruzie of jij doet (al dan niet perongeluk, bijv. omdat jullie communicatief op een ander niveau zitten, zij bijv. uit onzekerheid..) iets tegen haar zin in.. gaat dit niet tenkoste van jou vriendschap? (als zij, haar broer vertelt over wat jij gedaan zou hebben ). Ook met uitgaan is het veelal een probleem, zij moet (als ze uberhaupt al uit zou mogen) van haar ouders misschien om 1uur thuis zijn, jij gaat het liefst door tot 6.. Wil je dat? Kan je dat?

Veel succes met je keuze, doe wat jij denkt dat goed is.. kus!
Oud 10-03-2005, 10:37
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-03-2005 @ 09:32 :
Wacht dan iig tot ze 16 is, wat vriendjes gehad heeft, wat minder onzeker is, iig in de bovenbouw zit en het niet meer strafbaar is.

Overgens, wat denk je dat een meisje van 14 jou te bieden heeft? Behalve dan een jong onontwikkeld lichaam? Seks niet, daar is ze te jong voor. Intellectueel vlak? Ze zit in de 1e, 2e? Daarnaast zit ze in de puberteit, zal ze nog veel veranderen en waarschijnlijk zal ze van een hoop dingen last hebben, waar jij geen zin meer in hebt.

Trouwens, wat misschien nog veel erger is, ik denk niet dat die maat van jou dat pikt? De jongens die ik ken zijn nogal beschermend naar hun jonge zusje en zouden iederen gozer zoals jij van haar af "meppen" als het nodig is.
Mee eens. 14 en 21 zal niet gaan werken denk ik, terwijl als zij 17 is en jij 24 mss weer wel. Die kans is tenminste groter.
Oud 10-03-2005, 11:43
puch
puch is offline
Ze gaat veel met de de vrienden groep om en zo van der broer. ZO doende kenne we elkaar en zo. Maar die broers van der hebben het wel door hen ik dan weer via via gehoort. In zomige opzichten is ze inderdaad nog wel kind ja. Maar zelf zijn we ook zo gek als een deur dus dat moet denk ik wel goed komen. Ook kwa probleemen kunne we goed met elakaar praaten. Niet dat ze van die grote probleemen heeft maat toch. Ik heb ook wel eens een vriendin gehad die misbruikt werd door der pa. Dus ik weet wel wat geduldigheid is ook op sex gebied. Maar ik vind het nu belangrijker om lekker leuk met der e kune ravote en leuk saamen te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-03-2005 @ 11:05 :
verkering hebben niet, seks hebben wel
Voor de TS een goede kans dus
Oud 10-03-2005, 12:01
yapo
yapo is offline
Citaat:
Nee, is absoluut niet strafbaar. Pas als ze jonger dan 12 is, is dat wel zo.
Van 12 tot 16 jaar kan de persoon in kwestie altijd achteraf aangifte van misbruik of dergelijke doen (ook als ze zelf allang ouder dan 16 is) in het geval je sexuele omgang met haar hebt gehad, ook al stemde ze er toen mee in.
Vanaf 16 jaar vervalt dat recht en kan je alleen iemand aanklagen als die zonder toestemming sexuele handellingen heeft verricht (ongewenste intimiteiten/aanranding/verkrachting).
Oud 10-03-2005, 12:26
Vice
Vice is offline
Als zij jou ook leuk vind, zie ik het probleem niet. Je moet er alleen niet teveel van verwachten. Het zou best kunnen dat ze nog niet aan sex toe is.
Oud 10-03-2005, 12:41
Sade
Sade is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-03-2005 @ 09:32 :

Ik ben het met Gothic eens. Ik zou zeggen, zoek een vriendinnetje van (ongeveer) je eigen leeftijd...
Oud 10-03-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 10-03-2005 @ 13:26 :
Als zij jou ook leuk vindt, zie ik het probleem niet. Je moet er alleen niet teveel van verwachten. Het zou best kunnen dat ze nog niet aan seks toe is.
Juistem.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:03
blupp
blupp is offline
Citaat:
puch schreef op 10-03-2005 @ 03:09 :
en wat bedoel je daar precies mee?
lol
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:05
Shitonya
Shitonya is offline
Dit vind ik echt niet kunnen
Jij denkt haast elke dag aan seks, zij heeft nog amper borsten ontwikkelt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:08
blupp
blupp is offline
Citaat:
puch schreef op 10-03-2005 @ 12:43 :
Ze gaat veel met de de vrienden groep om en zo van der broer. ZO doende kenne we elkaar en zo. Maar die broers van der hebben het wel door hen ik dan weer via via gehoort. In zomige opzichten is ze inderdaad nog wel kind ja. Maar zelf zijn we ook zo gek als een deur dus dat moet denk ik wel goed komen. Ook kwa probleemen kunne we goed met elakaar praaten. Niet dat ze van die grote probleemen heeft maat toch. Ik heb ook wel eens een vriendin gehad die misbruikt werd door der pa. Dus ik weet wel wat geduldigheid is ook op sex gebied. Maar ik vind het nu belangrijker om lekker leuk met der e kune ravote en leuk saamen te zijn
Spellen is soms lastig ja.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:15
blupp
blupp is offline
Ok nu even een serieuze reactie.
Jij bent 21 en zij 14???
Ooow...ok...

Afblijven, laat haar lekker stiekem met haar barbies spelen als ze thuis is. Je gaat ons toch niet wijsmaken dat er geen andere leuke meiden zijn, een beetje op euhm...leeftijd? Als je een beetje serieus bent zeg maar gaat t 9 op de 10 keer mis, omdat zij een pubertje is en andere dingen verwacht en zij vat dingen anders op, op die leeftijd zijn mensen vaak nog erg beinvloedbaar door hun eigen humeur, valt me iedere keer op. Maja als je haar echt leuk vindt en zij jou, ga er dan maar voor, niet komen zeuren hier als het misloopt. Zij zit ook op een ander niveau, jij weet meer, meer 'ontdekt', bij haar begint dat ongeveer nu pas met bepaalde dingen. Dus jij loopt zeg maar voor...behalve als je zelf wat sloompjes bent.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het zou wel kunnen, maar niet zonder dat jij voor pedo doorgaat.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-03-2005 @ 06:49 :
Twijfelachtig. Ik zeg nee.
14 en 21 is toch heel anders dan 18 en 25 (dan vind ik het wel kunnen).
Ze is pas 14, wacht maar een paar jaar
i second that.

En vooral het feit dat je van erop aan kan dat als je eenmaal intiem met dr wordt, het zeer zeker zwaar tegen gaat vallen. Een meisje van 14 doet zich misschien in het dagelijks leven veel volwassener voor, maar je zit echt niet met haar op een lijn als het erop aan komt. Verre van (of je moet eerlijk kunnen zeggen dat je zelf aardig achterloopt en nog redelijk 'kinderachtig' bent).

Overigens is als 21 jarige 'zo gek als een deur zijn' nogsteeds niets vergeleken met simpelweg nog 'kinds zijn' (zoals elk 14 jarige behoort te zijn).

't Is maar wat je leuk vind
Zoek het eens wat dichterbij...

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 10-03-2005 @ 13:01 :
Nee, is absoluut niet strafbaar. Pas als ze jonger dan 12 is, is dat wel zo.
Wat is onder de twaalf dan strafbaar? Verkering hebben? Het verrichten van onzedelijke handelingen met iemand onder de twaalf is altijd strafbaar en kan vervolgd worden zonder klacht, dat moge duidelijk zijn. Maar ook bij personen tussen de twaalf en zestien is het verrichten van seksuele handelingen strafbaar, alleen er kan niet vervolgd worden dan op klacht. Niet-vervolgbaarheid en niet-strafbaarheid zijn twee verschillende dingen.

Als wat jij zegt waar is zou vervolging voor het seks hebben met een dertienjarige zonder klacht van het slachtoffer leiden tot ontslag van alle rechtsvervolging wegens niet-strafbaarheid, en dat is niet het geval. Er volgt dan niet-ontvankelijkverklaring van het Openbaar Ministerie omdat er wel een strafbaar feit is, maar het OM (nog) niet vervolgingsbevoegd is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou eerst maar even een pedo-pasje aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2005 @ 09:36 :
Meisjes van veertien zijn kleine meisjes. Afblijven dus.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:43
Snuitermans
Snuitermans is offline
Meen je dit serieus?
Oud 10-03-2005, 14:45
yapo
yapo is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2005 @ 14:53 :
Wat is onder de twaalf dan strafbaar? Verkering hebben? Het verrichten van onzedelijke handelingen met iemand onder de twaalf is altijd strafbaar en kan vervolgd worden zonder klacht, dat moge duidelijk zijn. Maar ook bij personen tussen de twaalf en zestien is het verrichten van seksuele handelingen strafbaar, alleen er kan niet vervolgd worden dan op klacht. Niet-vervolgbaarheid en niet-strafbaarheid zijn twee verschillende dingen.

Als wat jij zegt waar is zou vervolging voor het seks hebben met een dertienjarige zonder klacht van het slachtoffer leiden tot ontslag van alle rechtsvervolging wegens niet-strafbaarheid, en dat is niet het geval. Er volgt dan niet-ontvankelijkverklaring van het Openbaar Ministerie omdat er wel een strafbaar feit is, maar het OM (nog) niet vervolgingsbevoegd is.
ik ben niet juridisch aangelegd, maar als je wat op sexueel gebied uitvreet met een 12 tot 16-jarige dan kan/mag die je aanklagen, ook al gaf die toestemming voor de sexueel getinte handelingen.
Oud 10-03-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 10-03-2005 @ 15:45 :
ik ben niet juridisch aangelegd, maar als je wat op sexueel gebied uitvreet met een 12 tot 16-jarige dan kan/mag die je aanklagen, ook al gaf die toestemming voor de sexueel getinte handelingen.
toestemming van de ouders nodig
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:20
Lorelei
Lorelei is offline
Het kan. (ik heb er zelf ervaring mee) Of het bij jou kan, weet ik niet.
Oud 10-03-2005, 15:25
bracelance
bracelance is offline
kan je gezellig met haar piet piraat kijken...
Oud 10-03-2005, 16:05
Gammaray
Gammaray is offline
Dat kun je beter niet doen want dan ben je strafbaar bezig want zij valt nog onder de wet minder jarigen.
Dus als je geen zin in gedonder hebt dan kun je beter iemand op zoeken van je eigen leeftijd of boven de 18.
En als zij wel wil dan ben je als nog strafbaar bezig omdat ze onder haar ouders valt en zij heeft volgens de wet geen recht tot spreken dus liever gezegt haar stem telt niet dus pas maar erg op hier mee.
Oud 10-03-2005, 16:06
CSN
CSN is offline
Eh? Bah. Zeg haar alsjeblieft niets.
Oud 10-03-2005, 16:09
Verwijderd
Het zou kunnen.

Hoewel ik het leeftijdsverschil wel erg groot vind en jullie in totaal andere leeftijdsfases zitten. En er waarschijnlijk veel over jullie geroddeld zal worden. Maarja, als jullie beide verliefd zijn staat niets je in de weg, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:31
Verwijderd
Mijn zusje is 14, ik zou je verrot slaan als je wat probeerde, zoek een leven, en een oudere vriendin.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2005 @ 09:43 :
Wat een onzin is dat. Het is een klein kind. Ga iemand van je eigen leeftijd zoeken ofzo.
Geen woord meer aan toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:21
Iduna
Iduna is offline
Ik weet niet hoe goed je met die vriend bevriend bent, maar wat vindt hij er van?

Maar goed, ik vind dat je er niet aan moet beginnen. (genoeg redenen te verzinnen, lijkt me)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:56
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 10-03-2005 @ 17:31 :
Mijn zusje is 14, ik zou je verrot slaan als je wat probeerde, zoek een leven, en een oudere vriendin.
Verrot slaan vind ik ook een beetje ver gaan. Liefde komt altijd nog van 2 kanten he...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten