Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Bij TCS ligt de nadruk niet eens zo enorm op het spreken en leren van een taal. Je krijgt de vrijheid om binnen de letterenstudies allerlei vakken te volgen en dan moet je later een keer een hoofdrichting kiezen (kunst,internationale betrekkingen,media etc). Ja je moet er ook een taal bij kiezen maar de werkdruk ligt niet ontzettend hoog. Oh en de arbeidsperspectieven schijnen slecht te zijn.
Als je je meer wilt richten op de taal, dan kun je misschien ook eens kijken naar bedrijfscommunicatie letteren in Nijmegen. Een voltijd studie die onderdeel is van communicatie en informatiewetenschappen waarbij je kunt kiezen tussen een franse en engelse variant. Deze studie bestaat wel uit veel frans leren praten, interculturele communicatie, marketing, de franse cultuur. Voor meer info moet je maar even op www.ru.nl kijken. |
![]() |
||
Citaat:
Een meeloopdag heeft me doen besluiten dat het echt niets voor mij is. Ik zat toen ook bij communicatie (niet iets wat ik wilde gaan doen) en dat stelde echt heel weinig voor. En idd de arbeidsperspectieven zijn slecht, maar goed als je 'een goeie' bent, dan kom je er (in mijn ogen) uiteindelijk vanzelf wel. Nu heb ik inmiddels iets veel leuker en nog breder gekozen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kiest voor die twee verplichte taalcursussen uit het eerste jaar één taal. Of je daarna nog extra tv's van andere talen wilt volgen hangt compleet van jezelf af; die komen echter niet in 'pakketten', maar je kunt gewoon los de desbetreffende vakken volgen. Ze komen wel altijd in je (ruime) vrije gedeelte, want geen van de hoofdrichtingen bevatten taalverwervingscursusssen. Je hoofdrichting beslaat 180 ECTS, en je vrije ruimte geloof ik weer net zoiets. Kijk op www.let.uu.nl/tcs, daar staan alle details.
De UU, voorzover ik haar heb ervaren, is een redelijk prettige universiteit. Wat voor mij erg veel uitmaakt is dat de meeste Letterenvakken in de binnenstad worden gegeven, ipv op de Uithof. Dat geeft toch een hoop meer sfeer dan die plastic leerfabriek. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Engelse taal en cultuur gertjetop | 5 | 07-11-2010 22:05 | |
Studeren |
Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?! myrthevg | 6 | 11-09-2009 15:06 | |
Studeren |
Franse taal en cultuur souriceau | 8 | 24-07-2008 23:31 | |
Studeren |
Engels/ Taal en Cultuurstudies Trimm Trabb | 14 | 18-07-2006 09:31 | |
Algemene schoolzaken |
Taal en cultuur studies @ UU, een aantal gerichte vragen Str0nk | 2 | 31-08-2004 13:36 | |
Algemene schoolzaken |
Ierse Taal en Cultuur? Severus | 15 | 04-07-2004 18:31 |