Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2007, 02:14
unbeliever
unbeliever is offline
als ik samen met mn vriendin ben vind ik het best lastig om een gesprek lopend te houden, namelijk:

ze praat eigelijk alleen veel als ze echt vrolijk is en voor de rest moet ik het gesprek zelf proberen op gang te houden terwijl ik zelf niet zon prater ben.
ik probeer haar altijd vragen te stellen zodat we iig nog een gesprek hebben, maar ik heb zelf het gevoel dat ze het kut vind dat ik haar alleen maar vragen stel. dus ik weet eigelijk niet goed waar we nou over kunnen praten zodat we het toch leuk met elkaar hebben.

zelf vind ik dit erg jammer, want ik vind haar echt heel erg leuk, maar als het zo door gaat weet ik zeker dat het uit gaat. dus heeft iemand misschien tips waar we over zouden kunnen praten of wat ik zou kunnen zeggen dat we het toch leuk met elkaar hebben?

heeft iemand dus misschien tips of komt dit probleem je bekend voor?
want echt onze relatie staat op breken:/

of passen we gewoon niet bij elkaar en is het beter om uit elkaar te gaan?

Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 12:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2007, 06:35
Verwijderd
dat laatste. It's just not gonna work
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 06:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Als je moet zoeken naar gespreksstof, dan is een relatie veelal gewoon gedoemd te mislukken. Helaas.
Oud 01-05-2007, 07:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
HvJ schreef op 01-05-2007 @ 07:54 :
Als je moet zoeken naar gespreksstof, dan is een relatie veelal gewoon gedoemd te mislukken. Helaas.
Dit.

Plus, hoe oud ben je? En hoe lang heb je al een relatie met dat meisje?
Oud 01-05-2007, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Och, als je 15 bent is het niet heel vreemd, maar dan is een relatie sowieso vaak al gedoemd te mislukken Het is mij eigenlijk nog nooit gebeurd, dus ik heb geen idee hoe je het oplost. Praat met haar over dat je graag met haar wil praten
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:11
Verwijderd
Je hoeft toch niet altijd als je bij elkaar bent te praten...? Juist samen stil zijn kan heerlijk zijn, vind ik. Niemand heeft gespreksstof voor 24/7 (en gelukkig maar, ik zou iig gek worden van een persoon die dat wel heeft ).

En anders: praat hier eens over met haar, lijkt me een mooi gespreksonderwerp, je weet meteen hoe zij er over denkt en je kunt wellicht samen naar een oplossing zoeken. Dat je dit hier post ipv met haar bespreekt is in mijn ogen niet de juiste manier...dit is iets wat jullie samen op moeten lossen als je het allebei een probleem vindt en dat samen oplossen gaat nu eenmaal het beste als je er samen over praat.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:16
Chimera
Chimera is offline
Klinkt enorm saai eerlijk gezegd...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:21
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Absoluut. Net als wanneer gesprekken van één kan lopend gehouden moeten (wat jij probeert) worden zodat het niet dood valt.

Gaat niet werken dus.
Oud 01-05-2007, 10:15
I C U
I C U is offline
Als je niet samen kan praten én niet stil kunt zijn, houdt het op, denk ik. Spijtig.
Oud 06-05-2007, 21:40
thetramp
thetramp is offline
Citaat:
I C U schreef op 01-05-2007 @ 11:15 :
Als je niet samen kan praten én niet stil kunt zijn, houdt het op, denk ik. Spijtig.
ja tuurlijk moet je samen stil kunnen zijn... maar het hangt van situatie tot situatie af.... als je elkaar een dag niet hebt gezien.... en je vriend(in) vraagt je niets.... dat is wel een andere kwestie...

zo lijkt het mij ook vreemd om op café te zitten... en daar een hele tijd te zitten zonder wat tegen elkaar te zeggen...

anderzijds wanneer je thuis zit of ligt... kan je uren samen zijn zonder veel te zeggen...
misschien is zijn vriendin iemand die introvert is? die van nature uit heel timide is.. en/of gewoon geen interesse's heeft... mensen die veel meemaken.. die veel doen... hebben meestal ook veel te vertellen.. of het dan interessant is is iets anders... maar mensen die zo goed als niet doen en geen interesses hebben... dan is't hartstikke moeilijk om een zinnige conversatie te voeren...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:30
sopiadora
sopiadora is offline
Samen kunnen praten is natuurlijk geweldig, maar samen kunnen zwijgen zonder dat 't pijnlijk is, vind ik eigenlijk nog veel waardevoller.

Als ik met mijn vriend in 't café zit, gaan we vaak zitten ganzeborden, haha.

We praten wel veel, maar vooral over dingen die ons allebei interesseren. En natuurlijk ook af en toe wel over de dieptes van het leven.

Ik herken me wel in je situatie, als zodanig dat mijn vriend manisch depressief is en áls hij eens een mindere bui is, is er bijna niet met 'm te leven. Dat is best moeilijk, ook voor hem, maar ik weet waar 't vandaan komt en dat ik 'm dan beter even kan laten voor wat ie is. Als ie me nodig heeft, weet ie me te vinden, een beetje die houding.

Het belangrijkste is, is dat je je goed voelt bij de situatie, hoe die ook is. En dat doe jij niet, dus ik wens je heel erg veel sterkte!
Oud 07-05-2007, 13:44
Luna
Luna is offline
^deze post slaat echt volledig nergens op.
Oud 07-05-2007, 13:54
sopiadora
sopiadora is offline
Citaat:
Luna schreef op 07-05-2007 @ 14:44 :
^deze post slaat echt volledig nergens op.
Misschien kun je gewoon zeggen wat je kritiek is op m'n post, in plaats van ongenuanceerd je mening spuien?
Oud 07-05-2007, 14:08
Verwijderd
t voegt niet echt toe.. maar leuk geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:13
sopiadora
sopiadora is offline
Ach, misschien heeft de persoon in kwestie er ook maar aan één letter iets gehad en ik heb 'm sterkte gewenst.

Niet zo zeuren joh.
Oud 08-05-2007, 01:09
vedetje
vedetje is offline
misschien moet je niet zo de moeite doen om over interessante zaken te babbelen?

ik ben een grote babbelaar net zoals mijn quasi-vriend, dit kan over de meest domme dingen zijn (en ja, hij kraamt veeeeel onzin uit) tot over echt serieuse dingen, maar sommige dagen weet geen 1 waarover te babbelen, en dan hangen we 10 min. aan de telefoon en weet geen 1 meer echt wat te zeggen maar willen we niet ophangen...

als je je niet ongemakkelijk voelt?
Oud 08-05-2007, 01:17
bamiPoep
bamiPoep is offline
ga andere dingen doen ipv praten ofzo
Oud 08-05-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
thetramp schreef op 06-05-2007 @ 22:40 :
*knip*
Loopt jouw "." knopje vast ofzo

Anyways, ik denk dat dat niet gaat werken zo. Ik heb nog nooit bij mijn vriend naar 'gespreksstof' moeten zoeken, dr komt altijd wel iets waar we 't over kunnen hebben. En als we niet praten, heb ik niet 't gevoel dat ik iets moet zeggen ofzo. Stil zijn kan ook heel fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 15:16
Lui
Lui is offline
Lekker rustig toch.

Als je je hiermee gaat bezig houden in je relatie dan zal er niet veel toekomst meer inzitten denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten