Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2006, 22:45
floorzub
floorzub is offline
Het zit zo: twee goede vriendinnen, studiegenootjes, die met elkaar beste vriendinnen zijn, balen nogal van elkaar. Ze uiten allebei graag hun ongenoegens over de ander bij mij.

De een, A, vind dat de ander, B, (ze wonen nu in hetzelfde huis) te veel aan zichzelf denkt omdat A nou ook eens problemen heeft en zit met moeilijke tentamens, en dat A juist ook de steun van B nodig heeft. B heeft een moeilijke periode met een heel zwaar examen, relatieproblemen etc achter de rug, maar het lijkt nu juist weer beter te gaan, en zij vind juist dat A niet blij voor haar is en alleen maar aan zichzelf denkt.
Anyway, zo zijn er nog veel meer details, maar het lastige is dat ik ertussen in zit. Ik bedacht net dat ik tegen allebei een paar dingen heb doorverteld hoe de ander dacht of zich voelde, en vind dit een beetje naar want ik ben juist altijd degene die dingen niet door zal vertellen. Deze week is nogal zwaar qua studiebelasting dus een confrontatie of oplossing gaat er niet komen op korte termijn, en ondertussen lopen alle andere vriendinnen en vrienden hier ook rond te stressen wat het ook niet beter maakt.
A is bovendien bang dat ze zich uitgesloten gaat voelen omdat B en ik dezelfde vervolgstudie gaan doen en we ook nog eens met zn drieen gaan samenwonen. Vertellen dat ze dat toch echt moet accepteren maar dat het niet betekent dat ik tussen hun in kom te staan helpt niet, want zo is ze nou eenmaal: snel teleurgesteld in mensen als ze beseft dat ze niet hetzelfde voor haar doen als zij voor hen.

Zo ingewikkeld! Kan ik hier nou iets aan doen? Moet ik naar allebei luisteren en ondersteunen, of me er helemaal buiten houden? Ik wil graag allebei met ze rondhangen maar als ze dat niet met elkaar willen, ben ik degene die 'een keuze maakt' en daar spuug ik van. Het zijn ook van die typische meisjes dat ze graag overal over praten met anderen, maar nooit direct op iemand toestappen met wie ze een probleem hebben. En hoezeer ik beide ook vertel dat ze toch echt met elkaar moeten praten ivm met mij, ze doen het niet...

iemand raad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2006, 07:34
Verwijderd
in elk geval niet met zijn drieen gaan samenwonen, dat is vragen om ellende
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 08:41
Lorelei
Lorelei is offline
Jezus, dramatisch gezeur.

Vertel ze maar dat als ze niet onmiddellijk een beetje normaal gaan doen, je ze samen onder een koude douche zet tot ze weer enigszins helder kunnen denken.
Oud 13-05-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 13-05-2006 @ 09:41 :
Jezus, dramatisch gezeur.

Vertel ze maar dat als ze niet onmiddellijk een beetje normaal gaan doen, je ze samen onder een koude douche zet tot ze weer enigszins helder kunnen denken.
hahahaha, ik denk dat een emmer praktischer is, twee van die schoppende geiten naar een douche takelen is niet easy, en ik kan het weten
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 10:13
Verwijderd
Ik sluit me bij grl aan, wat een gezeur. Vertel ze gewoon dat ze normaal moeten gaan doen, en anders word jij gewoon even flink kwaad. Ik zou iig niet met z'n drieën gaan samenwonen, dat is gewoon stom als ze zo'n hekel aan elkaar hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 12:37
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zou ze vertellen dat ik mij erbuiten hield. Ze moeten het zelf maar uitvechten. Je kunt ook op een normale manier met ze omgaan maar misschen niet met zijn drietjes bij elkaar. Ook als het niet meer goedkomt kun je zeggen dat je wel graag met beiden om wil gaan en dat je graag wil dat ze normaal tegen elkaar doen als jij erbij bent, ze snappen dat denk ik wel.
Jij hebt geen ruzie, zij hebben ruzie. Ik zou me er nit in mengen, hoogstens kan je ze tot een halt roepen als het te erg wordt, maar meer niet.

Het is hun probleem, ook al zij het je beste vriendinnen .
Succes meid!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 12:56
Verwijderd
Mensen hebben geen echte dingen om zich zorgen om te maken tegenwoordig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten