Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 11:42
hornsofarabbit
hornsofarabbit is offline
Momenteel heb ik een contract voor bepaalde tijd. Die bepaalde tijd loopt tot en met 25 mei. Nu zou ik hierna graag stoppen met mijn werk. Mijn vraag is nu of ik alsnog verplicht ben ontslag te nemen met de daarbij behorende opzegtermijn van 1 maand, of dat ik ze op de 25e gewoon tabee kan zeggen?
Nu snap ik dat het netter is als ik het ze wel even vantevoren meld dat ik wegga, maar ik wil vooral weten wat mijn rechten zijn en hoe sterk ik sta.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2007, 11:47
jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
hornsofarabbit schreef op 29-04-2007 @ 12:42 :
Momenteel heb ik een contract voor bepaalde tijd. Die bepaalde tijd loopt tot en met 25 mei. Nu zou ik hierna graag stoppen met mijn werk. Mijn vraag is nu of ik alsnog verplicht ben ontslag te nemen met de daarbij behorende opzegtermijn van 1 maand, of dat ik ze op de 25e gewoon tabee kan zeggen?
Nu snap ik dat het netter is als ik het ze wel even vantevoren meld dat ik wegga, maar ik wil vooral weten wat mijn rechten zijn en hoe sterk ik sta.
Je contract is voor bepaalde tijd. Op 25 mei loopt het af. Je kan dus gewoon tabee zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 12:40
hornsofarabbit
En wanneer ze mij een nieuw contract aanbieden, kan ik dat gewoon weigeren en de 25e opstappen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 13:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hornsofarabbit schreef op 29-04-2007 @ 13:40 :
En wanneer ze mij een nieuw contract aanbieden, kan ik dat gewoon weigeren en de 25e opstappen
Uiteraard.
Oud 29-04-2007, 16:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Op alles is het antwoord ja dat kan.
Het is natuurlijk inderdaad wel netjes om ze zo snel mogelijk te melden dat je je contract voor bepaalde tijd niet wilt voorzetten, tenzij je een hekel aan je baas hebt en hem graag een hak zet
Oud 29-04-2007, 18:00
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
dan nog zou het aardiger zijn voor je collega's want die moeten dan waarschijnlijk meer werken
Oud 29-04-2007, 19:16
ikbenschipper1
Citaat:
naam ingebruik schreef op 29-04-2007 @ 19:00 :
dan nog zou het aardiger zijn voor je collega's want die moeten dan waarschijnlijk meer werken
Tuurlijk maar ja daar intresseer je je waarschijnlijk ook niet voor als je je baas niet mocht.

Maar goed dat zou nooit mijn manier van doen zijn in iedergeval.

Je hebt uiteraard wel gelijk natuurlijk
Oud 29-04-2007, 20:54
hornsofarabbit
Oke, ik weet zo wel genoeg. Bedankt voor de reacties. Uiteraard zal ik zo snel mogelijk melden dat ik weg wil.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 11:04
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Om even door te gaan op dit onderwerp.

Als je een contract hebt voor bepaalde tijd dat 20 mei afloopt, en nog steeds niets hebt gehoord of ze je contract willen verlengen of niet, hoe sta je dan in je recht.

Mijn jaarcontract bij AH loopt op 20 mei af. Ik ben omstreeks 20 april gaan vragen of ze mijn contract verlengen of niet, aangezien een collega op de dag zelf te horen kreeg dat ze kon 'vertrekken'.
Het antwoord hierop was dat ik 2 weken van te voren te horen zou krijgen of mijn contract wordt verlengd. De opzegtermijn voor mij is 4 weken. horen zij dan ook niet 4 weken van te voren te melden dat ze je contract niet willen verlengen?
Hoe sta ik in mijn recht als ze een paar dagen van te voren melden dat ik kan 'vertrekken'?

Ik heb namelijk een kamer en een studie die ik zelf moet betalen... En met mijn 19 jaar kom ik niet zomaar meer ergens in een supermarkt ofzo terecht. dan moet ik het al in de horeca gaan zoeken, maar wil liever niet 's nachts werken omdat mijn studie hier dan onder gaat lijden...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 11:09
T_ID
T_ID is offline
Voor zover je er al dan niet recht op hebt lijkt het me niet meer dan redelijk dat je van tevoren weet of je contract verlengd wordt. Zet ze gewoon voor het blok met het feit dat je studie afhankelijk is van je inkomsten, en dat je dus wilt weten wat er gaat gebeuren. Die vraag is niet meer dan redelijk.
Oud 04-05-2007, 12:37
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-05-2007 @ 12:09 :
Voor zover je er al dan niet recht op hebt lijkt het me niet meer dan redelijk dat je van tevoren weet of je contract verlengd wordt. Zet ze gewoon voor het blok met het feit dat je studie afhankelijk is van je inkomsten, en dat je dus wilt weten wat er gaat gebeuren. Die vraag is niet meer dan redelijk.
Daar doen ze vaak niets mee. Ze willen gewoon tot het laatste moment aankijken of ze je nodig hebben en of je goed werkt, anders zitten ze straks vast aan hun eigen beloftes.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 01:05
ikbenschipper1
Citaat:
Tuinkabouter9 schreef op 04-05-2007 @ 12:04 :
Om even door te gaan op dit onderwerp.

Als je een contract hebt voor bepaalde tijd dat 20 mei afloopt, en nog steeds niets hebt gehoord of ze je contract willen verlengen of niet, hoe sta je dan in je recht.

Mijn jaarcontract bij AH loopt op 20 mei af. Ik ben omstreeks 20 april gaan vragen of ze mijn contract verlengen of niet, aangezien een collega op de dag zelf te horen kreeg dat ze kon 'vertrekken'.
Het antwoord hierop was dat ik 2 weken van te voren te horen zou krijgen of mijn contract wordt verlengd. De opzegtermijn voor mij is 4 weken. horen zij dan ook niet 4 weken van te voren te melden dat ze je contract niet willen verlengen?
Hoe sta ik in mijn recht als ze een paar dagen van te voren melden dat ik kan 'vertrekken'?

Ik heb namelijk een kamer en een studie die ik zelf moet betalen... En met mijn 19 jaar kom ik niet zomaar meer ergens in een supermarkt ofzo terecht. dan moet ik het al in de horeca gaan zoeken, maar wil liever niet 's nachts werken omdat mijn studie hier dan onder gaat lijden...
Je hebt eigelijk weinig om op te staan zolang er niets is getekend voor contractverlenging loopt het op 20 mei af, ze hoe ven dit niet eerder te melden dan 20 mei doch het is wel netjes om dat wel te doen

groet
ivo
Oud 05-05-2007, 18:54
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Zonder iets te tekenen voor contract verlening loopt het af.
Maar de vorige keer heb ik ook niets hoeven tekenen... Toen liep het 'gewoon automatisch' door.....

Maar kan ik me niet beroepen op art672 Lid2a BW7?
Daar staat dat ze het één maand van te voren moeten melden bij een contractduur van minder dan 5 jaar...

En ik heb al eens nagevraagd of mijn contract verlengd zou worden, hierop heb ik leuk antwoord gekregen dat ik dat nog wel zou horen....
Fijne omgang met je personeel
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 10:36
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
Tuinkabouter9 schreef op 05-05-2007 @ 19:54 :
Zonder iets te tekenen voor contract verlening loopt het af.
Maar de vorige keer heb ik ook niets hoeven tekenen... Toen liep het 'gewoon automatisch' door.....

Maar kan ik me niet beroepen op art672 Lid2a BW7?
Daar staat dat ze het één maand van te voren moeten melden bij een contractduur van minder dan 5 jaar...

En ik heb al eens nagevraagd of mijn contract verlengd zou worden, hierop heb ik leuk antwoord gekregen dat ik dat nog wel zou horen....
Fijne omgang met je personeel
Het zou wel zo netjes zijn als je dit ruim van tevoren te horen zou krijgen ja. Maar ze zijn het niet verlplicht je te melden voor de dag waarop je contract afloopt. Uit welke cao komt art 672 lid2a BW7?? In elk geval niet uit die waaronder de AH valt.

Ik zou er maar rekening mee houden dat je contract niet verlengd wordt.
A omdat je anders heus al wel te horen had gekregen dat ze je graag willen houden
B omdat je al 19 bent en je dan simpelweg 'te ''oud'' bent geworden (en ja dat is leeftijdsdiscriminatie)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 14:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bianca78 schreef op 09-05-2007 @ 11:36 :
Uit welke cao komt art 672 lid2a BW7??
BW7 lijkt me voor Burgerlijk Wetboek 7 te staan.
Oud 09-05-2007, 15:14
Bianca78
Bianca78 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-05-2007 @ 15:11 :
BW7 lijkt me voor Burgerlijk Wetboek 7 te staan.
oke... dat wist ik niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten