Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2006, 22:58
missyleeuwarden
missyleeuwarden is offline
Okeey, allereerst wil ik hier niemand mee beinvloeden of tot actie zetten ofzo..Ik wil het gewoon kwijt.
Dit jaar kwam ik in 5havo en kreeg een nieuwe mentor, A.
We hadden meteen de eerste week een gesprek om elkaar te leren kennen enzo en dat duurde meteen al een kwartier ipv de gebruikelijke 5 min. Het hele jaar konden we goe dmet elkaar overweg en lachten vaak met elkaar...
Rond Januarie ging het uit met mijn vriend na 1,5 jaar en voelde ik me zo klote.Ik wist niet wat ik moest doen en helemaal overstuur belde ik mijn mentor.Mijn ouders waren op vakantie ne ik was helemaal alleen.Heel erg ongerust kwam hij die avond even langs om te kijken of het wel goed ging. Die avond hebben we uren gesproken en ging hij pas rond 2 uur 's nachts weg.We spraken over mijn ex en over mij...Ons contact werd steeds intiemer en op een middag toen ik een inhaalpw had en als laatste klaar was vroeg hij hoe het met me ging. Ik had een kut week en barste in tranen uit. Heel erg achterlijk stak ik mijn twee armen naar hem uit en langzaam kwam hij naar me toelopen en omhelzde me zo stevig en fijn. Vanaf dat moment was ik verliefd op mijn nederlands leraar en mentor. hij voelde ook dat er iets was omdat hij me aankeek alsof hij dat wilde zeggen.
Wat ik nu ga vertellen is vreselijk maar hij heeft een vrouw en twee kinderen..Alleen wij delen een bepaalde passie met elkaar.Ja natuurlijk hebben we ook seks enzo..Het is zo raar.als we samen zijn voelt alles zo goed..Hij is 36 en ik ben bijna 19...
Ik weet dat de meerderheid het slecht vind en niet kunnen maar wat kunnen wij eraan doen?Gevoelens kan je gewoon niet onderdrukken.Ik heb het echt geprobeerd.Ik ben heust niet trots opmezelf dat hij van de zomer zijn gezin gaat verlaten voor mij.
Ik hou echt van hem en hij van mij.Maakt dat mij een slecht persoon? Liefde is iets raars en onvoorspelbaars wie zijn wij om te zeggen wat goed of fout is...
ps:ik ben geslaagd (ja eerlijk hoor)

Liefs Summer
__________________
just want to be cute...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2006, 23:12
Verwijderd
Ik wilde zeggen, 'was zeker niet je leraar Nederlands'. Maar nu is me duidelijk hoe jij aan je voldoendes voor dat vak komt
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 23:16
Verwijderd
a) Geloof je werkelijk dat ie z'n gezin gaat verlaten?
b) Gevoelens kun je prima onderdrukken, het vereist alleen enige zelfbeheersing.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 00:48
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
nog gefeliciteerd he
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 01:23
Verwijderd
Tsja, ik zou ook liever een 19-jarig groen blaadje hebben dan zo'n uitgelubberde taart.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 02:52
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-06-2006 @ 02:23 :
Tsja, ik zou ook liever een 19-jarig groen blaadje hebben dan zo'n uitgelubberde taart.
true that
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:23
missyleeuwarden
missyleeuwarden is offline
Maar waarom zelfbeheersing als je het allebei wil..
Het is heel klote omdat 2 mensen gelukkig kunnen zijnmaar dat gaat vaak ten koste van een derde persoon.
En we hebben afgesproken school puur 'zakelijk' te houden niets geen cijfers veranderen. Ik had op mijn centraal examen zelfs een 5,3 gehaald voor Nederlands.
Ow en ja ik geloof echt dat hij weggaat bij zijn gezin omdat hij het haar al heeft verteld en we op zoek zijn naar een appartement en al zijn wezen kijken eergisteren.
Mensen hebben altijd hun oordeel over iets maar tot dat je het zelf meemaakt ga je het anders bekijken.

Groetjes summer.
__________________
just want to be cute...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
je hebt duidelijk geen gescheiden ouders, anders zou je dat die kinderen nooit aandoen!

Wat vinden overgens je ouders van dit alles?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:54
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-06-2006 @ 08:51 :
je hebt duidelijk geen gescheiden ouders, anders zou je dat die kinderen nooit aandoen!
Het is toch echt de vader die verantwoordelijk voor ze is
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 08:16
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Misschien dat als jullie op vakantie gaan in de zomer (niet samen natuurlijk) je wat meer afstand van 'm kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 08:38
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat wil je nu van ons weten?

Ja, ik vind het een kutstreek. En nee, tuurlijk kun je er niets aan doen dat jullie allebei gevoelens voor elkaar hebben. Maar je hebt wel de keuze om daar niets mee te doen.

Het leeftijdsverschil zou me niet eens zoveel uitmaken, maar hij is getrouwd! Hij heeft kinderen.

Jullie hebben nu een 'affaire', geen relatie. En dan wil je nu al gaan samenwonen? Je weet nog niet eens hoe hij 'echt' is. Je ziet alles nu nog door een roze bril.

Ja, ik verklaar je voor gek
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 09:58
Nomad
Nomad is offline
je moet het zelf weten,
maar mij lijkt het dus echt niet verstandig.
Maar liefde kent geen grenzen.
het is je eigen keus.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:04
Sell-by.date
Avatar van Sell-by.date
Sell-by.date is offline
Ja, ik verklaar je voor gek. Sterker nog ik vind het een gigantische kutstreek die hier geleverd word, want je hebt wel degelijk keuzes! Pleur die gevoelens van je opzij, neem afstand en zorg dat die vent terug komt in de realiteit. Hij heeft verdomme kinderen, en believe me... Als jij een echtscheiding van jouw ouders mee had gemaakt had je nog wel 7 keer nagedacht over je besluit en pure volwassenheid getoond. En nee, dat doe je nu niet.

Ik vind je verschrikkelijk naïef! Je hebt een fucking affaire en geen relatie zoals deze waarschijnlijk zou moeten zijn, en dan wil je gaan samenwonen? Come on, dream on!

Ik begrijp best dat het moeilijk is om je gevoelens te negeren, heb zelf ook wel eens in dat zelfde schuitje gezeten, maar laat hier asjeblieft de volwassenheid zege vieren en niet die verdomde roze bril op je kop. '

Sell-by.date
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:33
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Sell-by.date schreef op 17-06-2006 @ 11:04 :
Ja, ik verklaar je voor gek. Sterker nog ik vind het een gigantische kutstreek die hier geleverd word, want je hebt wel degelijk keuzes! Pleur die gevoelens van je opzij, neem afstand en zorg dat die vent terug komt in de realiteit. Hij heeft verdomme kinderen, en believe me... Als jij een echtscheiding van jouw ouders mee had gemaakt had je nog wel 7 keer nagedacht over je besluit en pure volwassenheid getoond. En nee, dat doe je nu niet.

Ik vind je verschrikkelijk naïef! Je hebt een fucking affaire en geen relatie zoals deze waarschijnlijk zou moeten zijn, en dan wil je gaan samenwonen? Come on, dream on!

Ik begrijp best dat het moeilijk is om je gevoelens te negeren, heb zelf ook wel eens in dat zelfde schuitje gezeten, maar laat hier asjeblieft de volwassenheid zege vieren en niet die verdomde roze bril op je kop. '

Sell-by.date
Je hebt nou bijna letterlijk de post van x-spekkie-x overgenomen
__________________
I am..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:42
Sell-by.date
Avatar van Sell-by.date
Sell-by.date is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 17-06-2006 @ 11:33 :
Je hebt nou bijna letterlijk de post van x-spekkie-x overgenomen
En die had ik niet eens gelezen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:15
Verwijderd
Citaat:
missyleeuwarden schreef op 17-06-2006 @ 08:23 :
Maar waarom zelfbeheersing als je het allebei wil..
Omdat je nou eenmaal niet altijd kan gaan doen wat je wil, puur en alleen omdat je daar nou gewoon zin in hebt. Je hebt met veel meer te maken dan dat. Je hebt te maken met zijn gezin, een vrouw met gevoelens, kinderen met gevoelens, zijn baan die je in gevaar brengt enz enz.
Jij bent 19 dus wat dat betreft moet je het zelf weten als je een relatie hebt met iemand die veel ouder is dan jij, maar je bent ook op de leeftijd om te weten dat het verschrikkelijk fout is om een huwelijk kapot te maken. Dat die vent zijn eigen huwelijk kapot maakt moet hij zelf weten, maar ik moet er toch niet aan denken dat ik daar medeverantwoordelijk voor ben.

Neem afstand, gooi hem uit je telefoon en zoek hem niet meer op. Als hij echt met jou verder wil, moet hij zelf eerst maar zijn zaakjes regelen. Maar tot die tijd zou ik uit de buurt blijven. Niets geen contact totdat daadwerkelijk de scheiding is aangevraagd. Moet je eens kijken hoelang het duurt voordat hij voor je deur staat.

Ik vind dit echt walgelijk, echt waar.... Ik heb echt zo'n onzettende hekel aan mensen die breuken veroorzaken in relaties, laat staan huwelijken. Lullig voor jou en het zal heus niet makkelijk zijn, maar je moet weten wanneer je afstand moet houden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:23
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Het is maar goed dat je school er niks van wist, anders was ie ook nog zijn baan verloren. En denk er eens aan wat voor reputatie hij nu zal krijgen op school
Ik vind het echt belachelijk hoe egoistisch je bent, hoe egoistisch jullie zijn. "Ja, we kunnen niks aan onze gevoelens doen."
Damn, nou, goed gedaan hoor meid, als jullie het allebei niet erg vinden 3 levens te verpesten voor je eigen gewin, dan verdienen jullie elkaar. Veel geluk. Oh, en kijk niet raar op als hij jou over een jaar of 10 weer inruilt voor een ander jong kind.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:27
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Wat probeer je eigenlijk hiermee te bereiken met deze post? Hoop je zo je geweten te sussen?
__________________
Having again my favourite dream.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2006, 11:32
Estar
Estar is offline
Is hij niet gewoon een spannende vervanging om je gevoel voor je ex te vergeten/ te onderdrukken?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 12:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-06-2006 @ 08:51 :
je hebt duidelijk geen gescheiden ouders, anders zou je dat die kinderen nooit aandoen!

Wat vinden overgens je ouders van dit alles?
Ach... Misschien moeten kinderen wat minder egoistisch zijn tegenover hun ouders. Als ouders niet gelukkig zijn en gaan scheiden, doen ze het alsnog niet goed.

En ja, die man heeft een ander voordat ie is gescheiden. Maar misschien heeft ie wel een vreselijk huwelijk met een scheldende vrouw en kinderen die hier ongelukkig van worden.

(En ja, mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder had een ander voordat de scheiding is aangevraagd).

OT: Tsja... Ik vraag me af of het heel verstandig is, hoe dit gaat werken... En waarom al direct samenwonen? Is het niet beter om eerst te kijken of de relatie echt gaat werken?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:48
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 17-06-2006 @ 11:33 :
Je hebt nou bijna letterlijk de post van x-spekkie-x overgenomen

Dat gevoel had ik ook
Citaat:
Sell-by.date schreef op 17-06-2006 @ 11:42 :
En die had ik niet eens gelezen.
Hihi, dan denken we hetzelfde
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 13:50
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is/was niet zo 'natuurlijk' om seks te hebben met je leraar/mentor, zeker niet als hij gewoon getrouwd is met een vrouw met wie hij kinderen heeft. Ik vind het wel heel sneu voor die vrouw en kinderen. Lijkt me niet dat zij hier om gevraagd hebben, maar goed.

Het is niet raar dat hij een jongere vrouw leuker vindt, jong wordt gewoon aantrekkelijker (vruchtbaarder) gevonden dan oud. Het is altijd spannend met een ander, maar de vraag is voor hoelang en of het alle moeite wel waard was.
Gelukkig had ik alleen maar leraren van 50+.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 14:16
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik vind dat ze die docent moeten aanklagen bij de tuchtrechter en dat jij je eens goed moet laten nakijken
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 15:46
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
Wat een moraalridders hier zeg..

Ok, miss zijn haar ouders niet gescheiden en heeft zij het niet zelf mee gemaakt, maar God weet hoe dat huwelijk van die man is. Miss gaat het wel slecht tussen hen en gooien ze elkaar de hele dag de meest vreselijkste dingen naar het hoofd. Dáár zullen de kinderen blij mee zijn.

Veel ouders blijven voor de kinderen bij elkaar, maar je hoort heel vaak van diezelfde kinderen dat ze liever hadden gehad dat de ouders ieder hun eigen weg waren gegaan. Omdat de sfeer thuis niet te pruimen was.

Miss is hij wel gewoon verliefd op haar geworden.. dan voelde hij blijkbaar niet voldoende voor zijn vrouw. Als het echt goed zit in een relatie, dan maakt het niet uit wie langs komt huppelen. Blijkbaar hadden ze geen goede relatie. En dan nog: die man is verantwoordelijk voor zijn relatie, niet de TS.

Ze zegt zelf in één van haar posts dat die leraar het al heeft verteld aan zijn vrouw en dat ze zijn gaan kijken naar een onderkomen. Dan zal het dus wel serieuzer zijn dan die "affaire" waarover sommige van jullie het hebben.

Ja, ik zou het super lullig vinden als het mij zou overkomen, en ja ik zou ws ook die TS de schuld geven.. das nou eenmaal de makkelijkste weg.. Maar of het ook klopt...
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 17-06-2006 @ 16:46 :
Miss is hij wel gewoon verliefd op haar geworden.. dan voelde hij blijkbaar niet voldoende voor zijn vrouw. Als het echt goed zit in een relatie, dan maakt het niet uit wie langs komt huppelen. Blijkbaar hadden ze geen goede relatie. En dan nog: die man is verantwoordelijk voor zijn relatie, niet de TS.
Dat is dus onzin, zelfs in de beste relaties kun je op een gegeven moment verliefd worden op iemand anders. Sterker nog, het overkomt bijna iedereen. Het punt is alleen dat je daar niet per se wat mee hoeft te doen. Kan je relatie nog sterker van worden, ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2006, 16:28
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Hmmm. Ik vind hem toch wel een klein beetje aan de oude kant en zeker omdat het een leraar van je is. Zijn jullie wel gelijkwaardige partners denk ik dan.

Komt nog bij dat hij strafbaar is. En inderdaad die arme kinderen. Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen kijken. Sorry
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:14
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-06-2006 @ 16:54 :
Dat is dus onzin, zelfs in de beste relaties kun je op een gegeven moment verliefd worden op iemand anders. Sterker nog, het overkomt bijna iedereen. Het punt is alleen dat je daar niet per se wat mee hoeft te doen. Kan je relatie nog sterker van worden, ook.
wow iemand die het door heeft.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:18
Electriq
Avatar van Electriq
Electriq is offline
Citaat:
missyleeuwarden schreef op 17-06-2006 @ 08:23 :

Mensen hebben altijd hun oordeel over iets maar tot dat je het zelf meemaakt ga je het anders bekijken.

Groetjes summer.
Dan moet je niet hier komen zeuren over zo'n 'gewetenskwestie'.
__________________
Antsy in my pantsy.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 17-06-2006 @ 18:14 :
wow iemand die het door heeft.
Idd!. Je kan er zelf voor kiezen wat je met die verliefdheid doet, jij hebt in mijn ogen verkeerd gekozen. Maar dat moet je verder vooral lekker zelf weten. Ik bedoel, ik zou niet graag een relatie met iemand willen die zijn vrouw en kinderen verlaat, en later zeker kinderen met mij wil. Maargoed..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Sangria schreef op 17-06-2006 @ 16:46 :
Wat een moraalridders hier zeg..

Ok, miss zijn haar ouders niet gescheiden en heeft zij het niet zelf mee gemaakt, maar God weet hoe dat huwelijk van die man is. Miss gaat het wel slecht tussen hen en gooien ze elkaar de hele dag de meest vreselijkste dingen naar het hoofd. Dáár zullen de kinderen blij mee zijn.

Veel ouders blijven voor de kinderen bij elkaar, maar je hoort heel vaak van diezelfde kinderen dat ze liever hadden gehad dat de ouders ieder hun eigen weg waren gegaan. Omdat de sfeer thuis niet te pruimen was.

Miss is hij wel gewoon verliefd op haar geworden.. dan voelde hij blijkbaar niet voldoende voor zijn vrouw. Als het echt goed zit in een relatie, dan maakt het niet uit wie langs komt huppelen. Blijkbaar hadden ze geen goede relatie. En dan nog: die man is verantwoordelijk voor zijn relatie, niet de TS.

Ze zegt zelf in één van haar posts dat die leraar het al heeft verteld aan zijn vrouw en dat ze zijn gaan kijken naar een onderkomen. Dan zal het dus wel serieuzer zijn dan die "affaire" waarover sommige van jullie het hebben.

Ja, ik zou het super lullig vinden als het mij zou overkomen, en ja ik zou ws ook die TS de schuld geven.. das nou eenmaal de makkelijkste weg.. Maar of het ook klopt...
Amen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:59
Electriq
Avatar van Electriq
Electriq is offline
Oh sorry ik dacht dat je hier je mening mocht geven
__________________
Antsy in my pantsy.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:04
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Je moet het natuurlijk lekker zelf weten hoor, maar ik vind het nou niet echt de beste keuze, al ken ik het geval ook niet zo goed om daar ook over te gaan oordelen, maar toch
Je kan wel tegen je gevoelens in gaan, als je maar wilt en die leraar kan ook zelf wel inzien dat het misschien niet de beste methode is
Maar ga gerust door met wat je allemaal voor wilde plannen hebt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:15
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
a) hij is niet van jou
b) je maakt zn vrouw en kinderen kapot. Hoe vernederend zou jij het vinden als je getrouwd was, in de dertig en je man bedroog je met een jong blaadje? Hoe vernederend zou jij het vinden als jij een van die kinderen was en je houdt van je moeder en je vader bedriegt haar met een jong blaadje? (ik heb een heel ander woord in gedachten)
c) Ze hebben elkaar eeuwige trouw beloofd. Hij belooft jou vast ook trouw als hij van jou is. Kun jij iemand vertrouwen die zelfs zijn eeuwige trouw verbrak? Wat hij haar aandoet gaat hij ook jou aandoen mochten jullie ooit iets krijgen.
d) het is een ongelijkwaardige relatie. Elke tien jaar ga je anders denken. Jij zit op een ander niveau dan hij. Hij heeft meer levenservaring. Heb jij niet gewoon behoefte aan een vaderfiguur in je leven?
e) Als hij echt van je houdt en met je verder wilt, hoe dan ook, dan had hij nu ontslag genomen (anders gaat dat toch gebeuren) en was hij bij zijn gezin weggegaan.
f) Ben je nou echt zo arrogant om te denken dat jij meer de moeite waard bent dan zijn kinderen, dat hij meer van jou houdt dan van zn eigen vlees en bloed, dat hij hen pijn gaat doen om met een jong !!$)(@)je ervan door te gaan?
g) Natuurlijk zegt hij dat hij een slechte relatie met zn vrouw heeft, kan best zijn, maar dacht je dat hij anders ging zeggen: nou eigenlijk hou ik heel veel van mn vrouw, we hebben alleen geen spannende seks meer en daarom ben jij er?

Echt, hij is natuurlijk voor de helft schuldig, maar jij bent heel fout bezig.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 19:05
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Geez wat zit iedereen de TS hier af te branden zeg, niet echt terecht m.i..

Ten eerste zegt de topic starter zelf al dat zij en haar leraar al hun best gedaan hebben om elkaar te vergeten, maar tevergeefs. Ze heeft ook door dat het moreel verwerpelijk en niet slim is iets met een dubbel zo oude leraar te beginnen (die bovendien getrouwd is). Ten tweede vind ik dat degene die hier werkelijk fout is, haar leraar is; een leraar heeft een beschermende rol over een leerling en mag daar dan ook nooit misbruik van maken. Bovendien is híj degene met de relatie en de kinderen (het domste wat je trouwens kunt doen is ondanks alle moeilijkheden in een relatie toch bij elkaar blijven voor de kinderen; dat is nog schadelijker dan een scheiding voor die kids), niet zij. Het is derhalve ook niet eerlijk haar daarvoor verantwoordelijk te houden.

Ik vind het dom dat je bent doorgegaan met de relatie met je mentor, maar nu het werkelijk zo ver is gekomen dat hij zijn vrouw voor je gaat verlaten kun je er wel uit opmaken dat het echt om liefde gaat. Nu jullie besluiten er werkelijk voor te gaan, moet je dat ook met volle overtuiging doen en niet halfhalf. Toch vind ik het niet slim dat je al met hem gaat samenwonen, daar je nog geen "normale" relatie met hem hebt mogen ervaren. Het lijkt me slimmer het eerst een tijdje aan te kijken. Maar goed, dan hoop ik maar dat je gelukkig met hem wordt.

En ohja: All is fair in love and war.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:08
borboleta
Avatar van borboleta
borboleta is offline
d) het is een ongelijkwaardige relatie. Elke tien jaar ga je anders denken. Jij zit op een ander niveau dan hij. Hij heeft meer levenservaring. Heb jij niet gewoon behoefte aan een vaderfiguur in je leven?



Idd, dat dacht ik ook. En als dat zo is, dan wordt het dus never nooit iets met jullie.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:24
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
als het mijn pa zou zijn zou ik hem een ram voor zijn kop verkopen, en jouw ook.

En verder natuurlijk het gebruikelijke verzieken van jullie leven.

Je hebt je emoties miss niet onder bedwang, maar je beslissingen wel. Ik vind thet idd egoistch en immoraal. magoed niet dat dat jouw boeit.

ook maar 01% van de relaties die uit ontrouw voorkomt slaagt + grote kans dat ie straks hetezelfde flikt als jij kinderen van hem hebt, ik bedoel waarom zou hij niet zog ene keer hetzelfde hebben gedaan

tegen zijn vrouw heeft ie waarschijnlijk toen hetzelfde lulverhaal opgahangen als tegen jouw, dus nee zo speciaal ben je niet

veel succes met je relatie nog btw
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 17-06-2006 @ 19:15 :

b) je maakt zn vrouw en kinderen kapot. Hoe vernederend zou jij het vinden als je getrouwd was, in de dertig en je man bedroog je met een jong blaadje? Hoe vernederend zou jij het vinden als jij een van die kinderen was en je houdt van je moeder en je vader bedriegt haar met een jong blaadje? (ik heb een heel ander woord in gedachten)
Natuurlijk werkt zij daar aan mee, maar die man zélf ook. Dat laatste vind ik zoveel zwaarder wegen. Zou hij écht niet hebben nagedacht over zijn vrouw en kinderen? Dat geloof ik nooit. Daarom vind ik dat geen 'issue', omdat dat echt zijn zaak is. Ik vind dan ook dat TS hier geen fout in heeft; hij koos er voor om met haar te willen gaan en zijn gezin achter te laten. Daar heeft zij hem niet toe gedwongen. Kennelijk was zijn relatie met zijn vrouw niet goed genoeg om een verliefdheid buiten z'n huwelijk te negeren.

Maar wat ik wél meteen dacht toen ik je post las, was dat jullie zo ongelijk zijn in je relatie. Ben je verliefd op hem geworden omdat je getroost werd? Omdat hij een arm om je heen sloeg? Of omdat het gewoon een geweldige man is met wie je geweldige gesprekken kan hebben over alles - dus niet alleen over hoe jij in je vel zit?

Ik zou hem eerst nog zes keer duidelijk zeggen dat hij een gezin heeft. En er goed over nadenken of jullie wel gelijk zijn binnen de relatie. Als dat soort vragen uit de weg zijn, wens ik je veel geluk, met of zonder hem.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:32
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Oh, jij bent geen slecht persoon, jij doet slechte dingen. En die kerel van jou ook.

Echt, ik denk niet dat jij snapt wat echte liefde is. Jij denkt dat hij echt zijn vrouw verlaat voor jou? Nee, denk eens even na. Dat heeft hij allemaal opgebouwd en dat was hij niet van plan om af te breken. Ik ken hem misschien dan niet, maar zo ver gaat hij niet. Hij gebruikt je voor de seks.

Je gebruikt als excuus dat "je gevoelens niet kan onderdrukken". Die kan je inderdaad niet onderdrukken. Daar heb je inderdaad geen controle over. Je hebt echter wel controle over de dingen die je doet. Je maakt dingen kapot. De relatie met zijn vrouw. De relatie met zijn kinderen. En het ergste is, is dat je levens van de kinderen verwoest. Zij worden gekwetst en verlaten, en dat zal voor altijd invloed hebben op de rest van hun levens. Je denkt misschien dat ze het niet zien, maar geloof me: zij krijgen alles mee.

Oooh girl, als jij ook "old trash" bent, dan zal jij ook vast nog verlaten worden door je echtgenoot. Alleen niet door je voormalig NL-leraar, want hij blijft tot zolang niet bij je.

Je gelooft dat hij met jou zal gaan samenwonen, omdat hij dat heeft gezegd. Maar praatjes vullen geen gaatjes. Behalve die gaatjes van onderen bij jou.

Gefeliciteerd trouwens met je slagen.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:44
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Subject schreef op 17-06-2006 @ 20:05 :

En ohja: All is fair in love and war.
Daarom mag zijn vrouw hem bij een tuchtcollege aangeven zodat hij nooit meer als leraar aan de bak komt en ze hun leuke appartement wegens geldgebrek moeten verlaten. En mag de TS die loser onderhouden en zijn alimentatie ophoesten
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:00
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 17-06-2006 @ 21:32 :

Echt, ik denk niet dat jij snapt wat echte liefde is. Jij denkt dat hij echt zijn vrouw verlaat voor jou? Nee, denk eens even na. Dat heeft hij allemaal opgebouwd en dat was hij niet van plan om af te breken. Ik ken hem misschien dan niet, maar zo ver gaat hij niet. Hij gebruikt je voor de seks.

Ze heeft toch al gezegd dat hij het al aan z'n vrouw heeft verteld en dat ze al gaan kijken zijn voor een appartement?
Dan is hij blijkbaar toch van plan echt zijn vrouw te verlaten, hé.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:01
Saarah
Saarah is offline
Ik vind dat sommige mensen hier te overdreven reageren. En ik sluit me aan bij de post van Sangria.

*Edit* En oh ja, mijn ouders zijn ook gescheiden. En hoewel het bij sommigen hier lijkt alsof dat wel een groot trauma MOET zijn, was het dat bij mij toch niet, hoor. Het was geen leuke scheiding, eerder nog een vechtscheiding, maar uiteindelijk vind ik het allemaal best zo, zelfs beter. Nu komen m'n ouders terug goed overeen (als vrienden dus) en ik vind het echt veel beter zo. Als je huwelijk en relatie niet goed meer zit, is het soms echt wel beter om te scheiden.

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:12
Verwijderd
Ouders scheiden ook niet om hun kinderen pijn te doen, maar omdat het niet anders kan. Als de leraar van TS niet bij zijn vrouw was weggaan voor haar (TS dus), dan was het wel voor iets anders over een paar maanden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:24
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
Saarah schreef op 17-06-2006 @ 22:00 :
Ze heeft toch al gezegd dat hij het al aan z'n vrouw heeft verteld en dat ze al gaan kijken zijn voor een appartement?
Dan is hij blijkbaar toch van plan echt zijn vrouw te verlaten, hé.
Hoe weet ze dat? Was ze er bij toen hij het zijn vrouw vertelde? M.a.w.: Hij beweert dat hij het heeft verteld, maar of dat ook écht zo is... Dan is hij blijkbaar toch van plan om zijn vrouw niet echt te verlaten, hè.

Citaat:
Saarah schreef op 17-06-2006 @ 22:01 :
Ik vind dat sommige mensen hier te overdreven reageren. En ik sluit me aan bij de post van Sangria.

*Edit* En oh ja, mijn ouders zijn ook gescheiden. En hoewel het bij sommigen hier lijkt alsof dat wel een groot trauma MOET zijn, was het dat bij mij toch niet, hoor. Het was geen leuke scheiding, eerder nog een vechtscheiding, maar uiteindelijk vind ik het allemaal best zo, zelfs beter. Nu komen m'n ouders terug goed overeen (als vrienden dus) en ik vind het echt veel beter zo. Als je huwelijk en relatie niet goed meer zit, is het soms echt wel beter om te scheiden.
Meid, wie weet komt dat trauma van jou nog. Jij bent bezig met jezelf te ontwikkelen. Je zit nog in je jeugd. Pas later, als je veel ouder bent, zie je in hoe je jeugd invloed heeft op jouw leven. En één persoon die iets meemaakt en haar ervaring ermee (in dit geval met het scheiden van haar ouders) staat nog niet er voor garant dat alle personen die hetzelfde meemaken, hetzelfde ervaren. In de praktijk blijkt dat personen met gescheiden ouders, meer "issues" hebben.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:33
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ja, en kinderen die ouders hebben gehad die koste wat het kost bij elkaar wilden blijven (denk schelden, slaan, gezeur de hele dag door) hebben nog meer issues.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:41
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 17-06-2006 @ 22:24 :
Hoe weet ze dat? Was ze er bij toen hij het zijn vrouw vertelde? M.a.w.: Hij beweert dat hij het heeft verteld, maar of dat ook écht zo is... Dan is hij blijkbaar toch van plan om zijn vrouw niet echt te verlaten, hè.
Tja, dan kun je natuurlijk aan alles gaan twijfelen. Ik neem aan dat hij wel eerlijk is daarover, zeker omdat ze ook al een appartement gaan zijn bezichtigen.

Citaat:
Meid, wie weet komt dat trauma van jou nog. Jij bent bezig met jezelf te ontwikkelen. Je zit nog in je jeugd. Pas later, als je veel ouder bent, zie je in hoe je jeugd invloed heeft op jouw leven. En één persoon die iets meemaakt en haar ervaring ermee (in dit geval met het scheiden van haar ouders) staat nog niet er voor garant dat alle personen die hetzelfde meemaken, hetzelfde ervaren. In de praktijk blijkt dat personen met gescheiden ouders, meer "issues" hebben.
Natuurlijk heeft die scheiding invloed gehad op je leven, maar alles heeft invloed op je verdere leven. En ik denk dat die scheiding minder sléchte invloed op de rest van je leven heeft, dan dat je ouders de rest van hun leven ruziën, elkaar (en jou daarbij) het leven zuur maken; dan dat er thuis altijd een slechte sfeer is, enz. Dan zou ik veel liever hebben dat m'n vader een goede relatie heeft, ook al is dat met een meisje van 19. Dat is natuurlijk mijn standpunt hè.

En ik begrijp TS wel, heb een beetje in een gelijkende situatie gezeten. Hoewel hij geen leerkracht was en geen kinderen had.
@ TS: Je mag me altijd PM'en daarover.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Urineer de beer schreef op 17-06-2006 @ 22:24 :
Hoe weet ze dat? Was ze er bij toen hij het zijn vrouw vertelde? M.a.w.: Hij beweert dat hij het heeft verteld, maar of dat ook écht zo is... Dan is hij blijkbaar toch van plan om zijn vrouw niet echt te verlaten, hè.

Meid, wie weet komt dat trauma van jou nog. Jij bent bezig met jezelf te ontwikkelen. Je zit nog in je jeugd. Pas later, als je veel ouder bent, zie je in hoe je jeugd invloed heeft op jouw leven. En één persoon die iets meemaakt en haar ervaring ermee (in dit geval met het scheiden van haar ouders) staat nog niet er voor garant dat alle personen die hetzelfde meemaken, hetzelfde ervaren. In de praktijk blijkt dat personen met gescheiden ouders, meer "issues" hebben.
Iedereen heeft herinneringen uit z'n jeugd die hij/zij liever niet gehad zou hebben. That's life. Mensen scheiden niet zomaar. En liever die herinnering dan een herinnering waarin iedereen ongelukkig is, je hele jeugd lang. Mensen die bij elkaar blijven 'voor de kinderen' maken imo echt de grootste fout ooit.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 22:54
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Mensen, ik ben het met jullie eens dat in sommige gevallen scheiden beter is. Opgroeien in een gezin waarin de ouders elke keer maar weer ruzie hebben, is niet goed en is wellicht even traumatisch als scheiden. Maar de manier wáárop men gaat scheiden, is erg belangrijk. Scheidt men door toedoen van een meid van 18, ook al was de relatie slecht? Of scheidt men door een andere beslissende factor?
De kinderen krijgen nu het idee dat "papa mama (en ons) verlaten heeft voor een andere vrouw". De man is vreemdgegaan en daarna is het paar pas gaan scheiden. Dit is in mijn ogen veel erger dan "scheiden" en daarna het leven weer oppakken door met een andere vrouw te gaan.

Maar ik heb het hier niet alleen over de gevolgen voor de kinderen. Denk ook eens aan de echtgenote. Die zal zich erg gekwetst voelen omdat ze scheidt doordat haar man (met wie ze wellicht een slechte relatie had) een affaire met een meid die vele jaren jonger is. Veel meer dan als hij niet was vreemdgegaan en dan was gaan scheiden.

Denk ook eens aan de TS zelf. Ze neemt wel een relatie met haar (voormalig) leraar hoor! Het is een "vreemde" relatie (veel vreemder dan normaal), door verschillende factoren. Afgezien van het feit dat ze een groot leeftijdsverschil hebben (16 jaar vind ik veel), kregen zij een relatie doordat het uit ging met haar ex (misschien niet meteen, maar dit was wel de grote aanleiding). Hij kwam haar troosten - als leraar - en kreeg uiteindelijk een relatie met seks met haar. Ze zitten niet op dezelfde golflengte. Misschien heb ik ongelijk.
Feit is wel dat hij vreemd is gegaan en dat hij dat blijkbaar "gangbaar" vindt. TS kan zelf behoorlijk gekwetst worden doordat hij wéér vreemdgaat. Dan is TS het slachtoffer... Mannen blijven mannen. Je weet hoe veel mannen zijn. Bij veel mannen gaat het om de seks. Is men niet meer tevreden met de seks, dan gaan ze op zoek naar een ander. Naïviteit is een ongunstige eigenschap als het gaat om mannen én hun behoeften.

Denk ook eens aan de omgeving. Wat zullen zij van deze relatie vinden? Een man van 36 die een relatie heeft met een vrouw waarmee hij 2 kinderen heeft, verlaat zijn gezin om verder te gaan met een meid van 18. Misschien denk je: "schijt aan wat iedereen er van vindt", maar geloof me dat dit niet voordelig is voor jou, hem en jullie relatie. Wat zullen de ouders van de TS ervan vinden?

Al met al: de vooruitzichten op een goede gezonde relatie, zijn ongunstig.

Weet wat je doet. Misschien zijn de effecten op de korte termijn geweldig. Je voelt je gelukkig omdat je een heerlijke relatie hebt met een man. Maar kijk ook eens naar de gevolgen op langere termijn. Kijk ook eens naar de gevolgen van jouw daden op andere mensen. Durf jij jezelf uiteindelijk in de spiegel te kijken en te zeggen: "Ik heb goed gehandeld en ik ben trots op mezelf"?

Ikzelf zou dat niet kunnen.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 00:40
Kayleigh
Kayleigh is offline
Hoewel ik het wat betreft een paar punten wel met Urineer de beer eens ben, is dit mijns inzien echt onzin:

Citaat:
Het is een "vreemde" relatie (veel vreemder dan normaal), door verschillende factoren.
(..)
Denk ook eens aan de omgeving.
normaal.. wat is normaal? jouw standaard van normaal? de standaard van de samenleving? De meeste mensen houden van groen, ik hou van blauw, maar dat is abnormaal dus hou ik ook maar van groen. Word ik daar gelukkiger van? Nee.

Dat leeftijdsverschil is vrij betrekkelijk.. je weet niet hoe zij is, je weet niet hoe hij is. Ws zal haar omgeving idd niet staan te springen, maar als je bij alles wat je doet dáárover na gaat denken, heb je niet eens tijd meer om zelf te leven... het leven is te kort om je tijd te verspillen aan je afvragen of het wel normaal is wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 04:13
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Die 'Timmy' van TS ziet er niet bepaald 36 uit. (zie haar posts)
Fake thread dus.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 06:23
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-06-2006 @ 05:13 :
Die 'Timmy' van TS ziet er niet bepaald 36 uit. (zie haar posts)
Fake thread dus.
Die Timmy is waarschijnlijk haar ex waar ze het over heeft, want die posts komen uit juli 2005
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een leraar..
Suzy Q
47 07-11-2003 15:24
Algemene schoolzaken Ruzie met leraar...(NEED HELP!!)
Philemon
10 01-11-2003 15:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Brief aan mijn leraar Nederlands. Kan ik dit versturen?
Morphia
16 19-05-2003 13:30
Liefde & Relatie is mijn leraar verliefd op mij?
HelpMePlease
16 01-10-2002 19:49
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35
Algemene schoolzaken is mijn leraar verliefd op mij?
HelpMePlease
1 27-02-2002 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.