Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 17:49
Philemon
Philemon is offline
Mijn geschiedenisleraar en ik hebben elkaar al nooit gemogen, maar vorig jaar ging het nog wel... Ik moest toen ook wel wat, want hij was tenslotte mijn mentor.

Ik stoorde me ontzettend aan zijn gedrag, hij dacht dat hij DE leraar van onze school was, verder ging hij gewoon over lijken van anderen. En ook wanneer je hem iets vertelde, of wanneer er iets gebeurde in de les, was je de lul want hij vertelde het met het grootste plezier aan andere klassen. Ook kleineren vindt hij erg leuk...En al deze dingen, zijn precies de dingen waar ik niet tegen kan... Het vreemde is trouwens, dat de meeste leerlingen hem wel een vet aardige leraar vinden, alhoewel dat de laatste tijd in mijn mentorklas wel is afgenomen.

Maar nu heb ik hem dit jaar dus weer voor geschiedenis, gelukkig is het wel het laatste jaar,. Ik had me voorgenomen om gewoon tegen hem te doen maar gelijk de eerste les was het al mis.
Maar dat heeft niet geholpen, en we hadden gelijk al weer een 'bekgevecht'...

Nu kon ik er vorige week dinsdag echt niet meer tegen, en heb ik dat dus tegen hem gezegd. Moest ik dus met hem in een studienis, er over praten... !! Hij dus gelijk allemaal vage argumenten opnoemen, en alles 'goedpraten'...het lag aan onze karakterverschillen en bla bla bla...maar in ieder geval waren we dus tot de conclusie gekomen dat ik, en een ander meisje, één les van geschiedenis niet meer hoeven te volgen.. Die ander moeten we wel aanwezig zijn voor uitleg enzow...
Ik vind dit een heel erg vreemde maatregel van de leraar. Op zich is het probleem nu niet opgelost, en wanneer ik hem tegenkom of wanneer hij me begeid bij iets anders, zal ik nog niet met plezier aan datgene kunnen deelnemen. Verder kan ik ook niet gewoon boos op hem worden, want dat ben ik bang dat ik zo boos word dat ik naar de sectoradjunct kan gaan en dat ik dan geschorst ga worden. Daarbij komt ook nog het probleem dat ik van mijn ouders NIET die ene les in de studienis mag volgen en dat ik gewoon altijd aanwezig moet zijn in de geschiedenisles (dit is omdat je overal op de wereld van die mensen tegenkomt en je hem niet moet laten denken dat hij je heeft overwonnen ofzow....volgens mijn ouders dus..).

Maar ik ben dat gezeur nu meer dan zat, slaap ondertussen al slecht, en voel me ook slecht! Ik wil gewoon een oplossing, wat en hoe ik tegen die vent moet doen. En of wat hij doet wel normaal is...Wie kan mij helpen??

Dankjewel alvast..

-xxx- Laura

Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 14:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 17:52
Verwijderd
Of het normaal is wat hij doet, tja, wat is niet normaal...? Hij zoekt naar een oplossing...denk ik. Misschien kun je er nog eens met hem en/of met je mentor over praten of met je mentor en die leraar samen?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:54
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-10-2003 @ 18:52:
Of het normaal is wat hij doet, tja, wat is niet normaal...? Hij zoekt naar een oplossing...denk ik. Misschien kun je er nog eens met hem en/of met je mentor over praten of met je mentor en die leraar samen?
Ow jaw..das ook nog zo'n probleem van hem, hij neemt je NOOIT serieus!! Altijd maar weer met zo'n grijns op zijn gezicht en jou dan maar belachelijk maken...Er valt dus ook niet met hem te praten...
En dat met mijn mentor, dat zou op zich mijn laatste redmiddel zijn...eerst kijken of er geen andere mogelijkheden zijn...
Oud 31-10-2003, 17:55
fractuur
fractuur is offline
Hmm.. hij geeft dan wel direct toe dat hij fout zit.. Ik zou heeel snel naar je mentor of leerjaarcoordinator stappen. En ze moeten jullie gelijk behandelen, leraar even serieus als lerling, daar zijn ze (oa) voor. Laat even weten hoe het is afgelopen!
Oud 31-10-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 31-10-2003 @ 18:54:
Ow jaw..das ook nog zo'n probleem van hem, hij neemt je NOOIT serieus!! Altijd maar weer met zo'n grijns op zijn gezicht en jou dan maar belachelijk maken...Er valt dus ook niet met hem te praten...
En dat met mijn mentor, dat zou op zich mijn laatste redmiddel zijn...eerst kijken of er geen andere mogelijkheden zijn...
Als hij je niet serieus neemt, dan zou ik zeker naar je mentor en/of coördinator/conrector wat dan ook stappen. Al is het maar om te laten merken dat je het wel meent. Hij moet je dan ook wel serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:29
The Ox
The Ox is offline
Stap naar de afdelings coördinator, conrector of wat dan ook. Zo snel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:48
NN
NN is offline
Jouw verhaal duidt m.i. er op dat jouw docent niet goed met de situatie kan omgaan. Het lijkt me goed als je hier over (evt. samen met je ouders) praat met je mentor/teamleider/iets dergelijks. Misschien kun je via tussenkomst van een ander het oplossen en zo weer normaal naar zijn lessen of anders misschien dit vak bij een andere docent volgen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 31-10-2003 @ 18:54:
Het begint met een -V....

Jah, ik snap wat je bedoelt. Als hij je niet mag, ben je inderdaad behoorlijk de lul. Toch zou ik gewoon naar de sectoradjunct gaan: ze moeten namelijk wel een héél gegronde reden hebben om iemand te schorsen, maak je daar maar niet druk om... Ik vind het wel vreemd van je ouders dat je die les niet in de studienis mag doen - dat je het in de eerste plaats belangrijk genoeg vond om te vertellen... maar oké, dat veranderd nog wel als je in de 5e/6e bijna alle lessen in de studienis volgt...

Anyway, gewoon wat aan doen dus! Rustig blijven is wel een goed idee trouwens, en aangeven dat je het echt héél serieus neemt wil misschien nog wel helpen, na de les met hem praten e.d...?

Ooit heeft hij mij geholpen toen ik behoorlijk gepest werd in de 2e en 3e, en dat is me niet bevallen. Hij koos verdomme de kant van de pesters! ("Ja, maar het was zeker maar een grapje..." *GRMBL*) en deed weer precies zijn populaire act, en ik schoot er niks mee op. Dus op hem bouwen kun je niet.

Wat heb je trouwens gedaan dat hij de pik op je heeft?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 22:19
desiree1986
desiree1986 is offline
vind ik een zeer lastig probleem. ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten. lessen overslaan is op zich ook geen optie omdat je het werkelijke probleem er niet mee oplost en je alleen jezelf ermee hebt. zijn er trouwens geen anderen te vinden die ook problemen met zijn opmerkingen/gedrag/manier van lesgeven hebben?
Oud 01-11-2003, 13:33
sexylexy
sexylexy is offline
ik vind het een rare oplossing, ga naar de conrector of je mentor ofzo.
Oud 01-11-2003, 15:03
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-10-2003 @ 22:19:
Het begint met een -V....

Wat heb je trouwens gedaan dat hij de pik op je heeft?
Jepz..die -V..., lelijkste letter van allemaal...

Nouw eigenlijk heb ik helemaal niks gedaan..Alleen gaf ik hem weerwoord, altijd in discussie met hem. Blijkbaar vond hij dat niet zo geslaagd...ow jaw..en weet je wat vaag is...eind vorig jaar, toen zei hij midden in de klas: "Ik hoop dat mijn dochter later net zo wordt als Laura"...
Dat vond ik zo vaag...vooral omdat hij hiermee liet merken dat hij me wel mocht ofzow...
Maar hij wist ook al dat ik hem niet mocht en ik had hem ook al een keer eerder op zijn popi-jopie gedrag aangesproken..

Ik heb het aan mijn ouders verteld, omdat mijn moeder een keer naar een ouderavond is geweest, en ze dus met hem moest praten.
Daar bleek dus dat zij dezelfde mening over hem als mij had..dus ik dacht dat ze mij wel zou begrijpen..niet dus..

Anyway, ik ga gewoon maandag naar mijn mentor toe, en ga het er dan maar eens over hebben..(Denk ik)..

Want eigenlijk ben ik ook wel een beetje bang voor de geschiedenisleraar zijn mening..hij is wel zo'n iemand die je dan het leven zuur gaat maken..
Reageren

Regels voor berichten