Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2007, 12:46
sophies
sophies is offline
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een jongen (A) leren kennen, waar ik me heel erg tot aangetrokken voelde. We hebben in die tijd ook veel met elkaar gemaild en erover gepraat. Hij voelde op dat moment eigenlijk precies hetzelfde, maar we hadden allebei een relatie.
Ik zit nog steeds in de relatie met mijn vriend van toen. Die nu zo'n 2,5 jaar duurt. Ik ben echt ontzettend blij met hem, we doen leuke dingen samen en ik hou echt van hem.
Maar sinds ik pas geleden A weer ben tegen gekomen krijg ik hem niet meer uit m'n hoofd. Op een gegeven moment hebben we in het verleden afgesproken elkaar niet meer te e-mailen omdat we beiden hadden besloten met de relatie verder te willen gaan die we op dat moment hadden. Nu 2 jaar later sturen we elkaar af en toe nog wel eens berichtjes, maar gewoon oppervlakkig. Ik heb hem dan ook best wel weer goed uit m'n hoofd kunnen krijgen.
Tot ik hem dus laatst tegenkwam. Ik kan de hele dag niks anders dan aan hem denken, en ik voel gewoon een enorme aantrekkingskracht tussen ons.
Van de andere kant voel ik me heel erg schuldig tegenover mijn vriendje, die ik eigenlijk ook niet kwijt wil.

Mijn vraag hier is nu eigenlijk wat ik moe doen. Al weet ik wel dat ik dat toch zelf moet beslissen. Maar misschien wil ik dan ervaringen van anderen horen. Heb je ook wel eens zo'n enorme aantrekkingskracht naar iemand anders toe ervaren terwijl je een relatie had en hoe ga je er mee om? Moet ik het blijven negeren, of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
sophies schreef op 07-05-2007 @ 13:46 :
mijn vriendje, die ik eigenlijk ook niet kwijt wil.
Lijkt me duidelijk dan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:01
Verwijderd
Wat mepho zegt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:04
miekmuis
miekmuis is offline
Je hebt geen idee hoe die andere jongen hierover denkt? Nouja als je nog steeds zeker van je vriend bent, lijkt het me niet logisch om je relatie op het spel te gaan zetten voor een spannend avontuurtje.
Oud 07-05-2007, 13:07
sophies
sophies is offline
Nou, ik weet dat die andere jongen zo'n 2 jaar geleden diezelfde aantrekkingskracht voelde en dat we daarom het contact verbroken hebben om de situatie niet uit de hand te laten lopen.

Ik weet niet precies hoe hij er nu over denkt, maar ik denk eigenlijk nog hetzelfde als eerst. Ik weet ook niet of hij nu een vriendin heeft of niet.

En ik vind het voor mezelf ook heel dubbel. Want van de ene kant wil ik m'n vriend echt niet kwijt. Maar ik wordt gek van het denken aan die ander en het gevoel dat ik erdoor in m'n lichaam heb.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:09
Verwijderd
Nou dan doe je toch hetzelfde als 2 jaar geleden?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:10
Verwijderd
Wees sterk en kies voor je vriend.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 13:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zo te horen heb je een goede relatie met je vriend en wil je met hem verder. Doe dit ook Probeer de ander uit je hoofd te zetten en verbreek het eventuele contact weer.

Ik heb zelf wel eens een crush gehad in mijn relatie, maar dat was miniem en tijdens een twee-weekse vakantie. Dus toen ik thuis kwam was dat zo weer over
Oud 07-05-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 07-05-2007 @ 14:17 :
Zo te horen heb je een goede relatie met je vriend en wil je met hem verder. Doe dit ook Probeer de ander uit je hoofd te zetten en verbreek het eventuele contact weer.
Dat ja. Als je per se met je vriend verder wilt, heeft het absoluut geen zin om die andere jongen te zien. En als je die andere knul wél per se wilt blijven zien, kun je je maar beter afvragen of het wel echt zo goed zit met je vriend. Vind je dát nog wel spannend genoeg?

Het is mij trouwens nog niet overkomen, maar binnen langere relaties schijnt het vrij onvermijdelijk te zijn. Dat het na een half jaar al gebeurde bij jou, vind ik dan wel weer typisch..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:07
Verwijderd
Tjah gebeurd toch wel vaker in een relatie?

Je zal voor jezelf moeten afwegen wat jij wilt. Een relatie hoeft echt niet meteens stuk te lopen als je verliefd bent op n ander. Het is maar net wat je voor jezelf besluit. Als jij A met geen mogelijkheid uit je hoofd kan zetten heb je een probleem. Dan moet ej toch eens goed nadenken waar het fout zit in je relatie. Wat zou hij je wel kunnen bieden wat je eigen vriend je niet kan?

sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:30
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Waarschijnlijk is het meer lust van liefde...

verder, zoals Mr Soija al zei
Citaat:
Wees sterk en kies voor je vriend
Oud 07-05-2007, 14:38
tuttebel
tuttebel is offline
ik heb zoiets ook gehad..maar we waren vreemdgegaan en hierna is het uitgegaan met mn vriend en hij maakte het uit met zn vriendin. helaas was het hierna niet meer zo spannend als tijdens de relaties en is het niks geworden.
spijt als de haren op mn hoofd.

dit hoeft niet t zelfde te zijn..maar als je nog veel voor je vriend voelt, zeker bij hem blijven.
Oud 07-05-2007, 15:03
IcedEarth
IcedEarth is offline
Tja kijk, ik wil mijn vriendje ook niet kwijt en heb soms ook de neiging om verliefd te worden op andere jongens en dat is een kwestie van prioriteiten stellen he?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 15:06
Verwijderd
Totally.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:56
Verwijderd
'het gras is altijd groener....' bla.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 21:47
Drlove
Drlove is offline
Dump je vriend. Hij is blijkbaar niet de juiste.
Oud 07-05-2007, 22:16
Kaps
Kaps is offline
een spannend avontuurtje heet niet voor niks een spannend avontuurtje.

Zelfs ik vind het spannend!
Oud 08-05-2007, 00:57
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 07-05-2007 @ 23:16 :
een spannend avontuurtje heet niet voor niks een spannend avontuurtje.

Zelfs ik vind het spannend!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 11:49
Gwinnie
Gwinnie is offline
Het klinkt erg bekend.

Ik had ook een hele leuke vriend bij wie ik het erg goed had. Hij was lief, zag er leuk uit en was gek op mij. Ik was ook erg gek op hem, maar toch was er een ander voor wie ik heel veel voelde.
Dit heb ik heel lang onderdrukt en we hebben heel lang om elkaar heen gedraaid.

Uiteindelijk voelde ik me gewoon ongelukkig en schuldig als ik bij mijn vriend was, omdat ik dan vaak aan die ander dacht.
En als ik eens bij die ander was, kon ik er bijna niet echt van genieten omdat ik wist dat we eigenlijk gek op elkaar waren maar er niets mee mochten doen. Wat wij deden waren echt de grenzen opzoeken van wat nog acceptabel was.

Uiteindelijk kon ik er niet meer tegen en heb ik het uitgemaakt. Een paar weken later heb ik voor het eerst gezoend met die andere jongen en dat is nu 804 dagen geleden. En hij is nog steeds mijn vriend. (normaal weet ik het niet op de dag af hoor, hadden het er toevallig vanmorgen over en toen heb ik t uitgerekend.)

Dus wat jij doet moet je helemaal zelf weten, maar ik vind het niet eerlijk tegenover je huidige vriend als je eigenlijk 'verliefd' op een ander bent. Dus dan moet je toch een keuze maken.
- of die ander nooit meer zien.
- of het uit maken met je vriend.

Ik zeg dit nu wel heel wijs, maar ik weet dat het moeilijk is, heb er toen ook maanden over gedaan. Maar hoe sneller je iets kiest, hoe makkelijker je het voor jezelf maakt.

Succes,
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:12
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 08-05-2007 @ 12:49 :
Ik zeg dit nu wel heel wijs, maar ik weet dat het moeilijk is, heb er toen ook maanden over gedaan. Maar hoe sneller je iets kiest, hoe makkelijker je het voor jezelf maakt.
Mja, als je er lang over gedaan hebt lijkt het altijd maanden te lang geduurd te hebben. Maar zo snel mogelijk is ook niet goed natuurlijk. Dan ga je denken 'wat als..." misschien was het dan goed gekomen met dr vriend, of had ze achteraf gezien toch beter voor die ander kunnen kiezen.
Gewoon rustig bekijken wat je nog aan je vriend hebt, en wat je precies voelt voor de ander (kleine verliefdheid, of lijkt hij echt lange termijn veel leuker?).
Oud 08-05-2007, 12:18
Lui
Lui is offline
Gaat wel over, zo niet, dump je vriend en ga verder met die andere gozer wat waarschijnlijk niet lang aan zal houden omdat het dan niet meer spannend is en je weer terug wilt naar je huidige vriend.
Tsja. relaties..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten