Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 14:43
Verwijderd
Morgen ga ik op vakantie en waar ik me dan vaak zorgen over maak zijn de bagagekelders en bagagebanden.

Medewerkers van de luchthaven zouden allerlei ongewenste zaken in je bagage kunnen stoppen en ook bij de bagagebanden kunnen er nog allerlei zaken in je koffer op backpack gestopt worden, waarmee je vervolgens zelf door de laatste douanecontrole gaat.

Ook kan iemand besluiten een andere koffer mee te nemen van de bagageband, vooral als jij nog bij de douane staat voor de paspoortcontrole.

En..wat te doen als je bij de bagageband zou ontdekken dat iemand iets als wapens of drugs in je tas heeft gestopt (om je vervolgens na de douane vast en zeker te bestelen)?

Het zal op honderd duizenden mensen slechts enkele keren gebeuren, maar toch ... het zal je maar overkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2007, 14:48
Verwijderd
Tja, niet meer vliegen dus he. Of geen bagage inchecken, alles in een tas doen die mee kan als handbagage (voor een vakantie kan dat prima, er kan best veel in zo'n handbagage-tas).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 14:53
Nonaj
Nonaj is offline
Dan koop je toch een douaneslot?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 15:01
Verwijderd
Flightbags, laten sealen, sloten: allemaal een optie, maar het gaat mij meer om het idee dat zoiets mogelijk is. En what to do als er ineens wat onbekend in je tas zit..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 15:03
Verwijderd
Als je voldoende voorzorgsmaatregelen neemt dan zie je het toch voordat het 'opeens in je tas zit'? Als je bagage gesealed is, dan zie je het bv. als je tas open is gemaakt en de douane zal dat dan heus ook wel zien ed.

Er kan zoveel gebeuren...dit is heus niet het enige.
Maak je om al die andere dingen ook zoveel zorgen?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 15:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lares schreef op 15-08-2007 @ 16:01 :
Flightbags, laten sealen, sloten: allemaal een optie, maar het gaat mij meer om het idee dat zoiets mogelijk is. En what to do als er ineens wat onbekend in je tas zit..
Het is ook mogelijk dat je op vakantie bruut vermoord wordt en dat dat niet gebeurde als je thuis was gebleven.

Voortaan daarom maar nooit meer op vakantie gaan? Of toch liever dingen rationeel benaderen?
Oud 15-08-2007, 16:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lares schreef op 15-08-2007 @ 15:43 :
Ook kan iemand besluiten een andere koffer mee te nemen van de bagageband, vooral als jij nog bij de douane staat voor de paspoortcontrole.
Ja, mensen zijn ongetwijfeld geinteresseerd in 15 kilo vuile was...Want dat was precies wat er in m'n backpack zat toen ik vorige week terugkwam.

Serieus, waarom zouden ze? Niet dat ze er uberhaupt zomaar mee wegkomen want er hangen beveiligingscameras en je kunt helemaal niet bij de bagagebanden komen als je niet vliegt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:26
Verwijderd
Sinds wanneer moet je trouwens door de paspoortcontrole als je naar de bagagebanden gaat
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:28
Verwijderd
Jullie hebben gelijk. De kans dat zoiets gebeurd is heel heel klein en dat weet ik ook wel.
Er is geen reden om me zorgen te maken. Ook dat weet ik wel.

Wat nog resteert is de vraag wat je ZOU doen als het je overkomt dat er wat fouts in ZOU blijkten te zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-08-2007 @ 17:26 :
Sinds wanneer moet je trouwens door de paspoortcontrole als je naar de bagagebanden gaat
Als je uit het vliegtuig stapt, heb je eerst de paspoortcontrole, dan de bagagebanden en dan de "wel of niet iets aangeven balie" (althans: de keren dat ik gevlogen heb)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Lares schreef op 15-08-2007 @ 17:29 :
Als je uit het vliegtuig stapt, heb je eerst de paspoortcontrole, dan de bagagebanden en dan de "wel of niet iets aangeven balie" (althans: de keren dat ik gevlogen heb)
hmm, ik ben gister nog aangekomen, vanuit buiten de EU notabene, en hoefde niet door de paspoortcontrole
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:58
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
In Londen en op Schiphol (vanaf Edinburgh) moest het bij ons wel. In Londen was het niet zo'n probleem, want de bagage was langzaam, op Schiphol had de douanebeambte (1 op zo'n 200 man) de behoefte om met iedereen een praatje te maken... in de tussentijd was alle bagage al binnengekomen op de band.

Ik maak me er niet zo'n zorgen over over wat ze er allemaal instoppen, ik ben altijd opgeluchter als ik mijn tas gewoon aan zie komen op zo'n band.
En wat ik zou doen: als ik het merk voordat er iemand naar me toe is gekomen: het weggooien of naar de douane/politie gaan. Als ik al bestolen ben, dan valt er weinig meer aan te doen.
Oud 15-08-2007, 17:41
Verwijderd
Bij de bagagebanden wordt ook gefilmd, toch? Dus mocht een passagier dan iets in je tas stoppen (of eruit halen), dan kunnen ze dat na gaan. Personeel... mja, ik denk niet dat personeel zo makkelijk met wapens binnenkomt, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 18:38
bob_vitesse
bob_vitesse is offline
op elke luchthaven kan je je tassen laten plastic baggen, dat houd in dat je tas geheel omwikkeld word met plastic en verzegeld, zo kan je dus aantonen als er een wapen in zou zitten dat je tas open gebroken is
Oud 15-08-2007, 18:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
In de US moet dat in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 22:26
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-08-2007 @ 17:31 :
hmm, ik ben gister nog aangekomen, vanuit buiten de EU notabene, en hoefde niet door de paspoortcontrole
1 woord--> Schengen acquis
Oud 16-08-2007, 22:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Lares schreef op 15-08-2007 @ 17:28 :
Jullie hebben gelijk. De kans dat zoiets gebeurd is heel heel klein en dat weet ik ook wel.
Er is geen reden om me zorgen te maken. Ook dat weet ik wel.

Wat nog resteert is de vraag wat je ZOU doen als het je overkomt dat er wat fouts in ZOU blijkten te zitten.
20 jaar de bak in natuurlijk
in Thailand
tja, of de doodstraf
Oud 16-08-2007, 22:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-08-2007 @ 23:26 :
1 woord--> Schengen acquis
schrijf het dan ook als 1 woord

maar wel knap, van buiten de eu komen, maar toch onder het schengenverdrag vallen; dat geldt alleen voor noorwegen en ijsland
Oud 17-08-2007, 02:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 15-08-2007 @ 17:21 :
Ja, mensen zijn ongetwijfeld geinteresseerd in 15 kilo vuile was...Want dat was precies wat er in m'n backpack zat toen ik vorige week terugkwam.

Serieus, waarom zouden ze? Niet dat ze er uberhaupt zomaar mee wegkomen want er hangen beveiligingscameras en je kunt helemaal niet bij de bagagebanden komen als je niet vliegt.
Toen mijn moeder naar mijn inmiddels overleden oma vloog is er anders wel een hele tas met cadeautjes voor den oma/tante/neefje/etc gejat. En met name als je naar arme landen vliegt en je koffer er niet afgeleefd uitziet zijn er zat mensen geinteresseerd in wat er mogelijk in zou kunnen zitten.

Bovendien bewaren sommige mensen (een deel van) hun geld in hun koffer zodat het 'verdeeld' is, kan er electronica in zitten, designerkleren, bij vrouwen vaak ook sieraden, etc. Genoeg dingen die een koffer interessant maken voor dieven.

Neemt natuurlijk niet weg dat de kans alsnog behoorlijk klein is, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 06:07
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-08-2007 @ 23:37 :
schrijf het dan ook als 1 woord

maar wel knap, van buiten de eu komen, maar toch onder het schengenverdrag vallen; dat geldt alleen voor noorwegen en ijsland
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 15:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 17-08-2007 @ 03:25 :
Neemt natuurlijk niet weg dat de kans alsnog behoorlijk klein is, maar toch.
Precies, shit happens, vooral naar arme landen inderdaad. Maar dat is A) een risico dat je neemt als je naar dergelijke landen gaat en dude dingen meeneemt (ik hou het dan bij m'n 15 kilo dan-nog-schone-was namelijk) en B) kun je dan dingen altijd beter laten verzegelen.

Tuurlijk, je kunt het dan gewoon niet tegenkomen op de bagageband, maar om om dat kleine risico nou niet te gaan vliegen...

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-08-2007 @ 07:07 :
Vandaar

Vanuit niet schengen landen kom je als het goed eerst eerst door de paspoortcontrole en kun je daarna je bagage claimen waarna je door de douane gaat. Eenmaal 'buiten' kun je niet meer terug. Dit is, met een enkele variant, eigenlijk altijd zo als je van/naar het buitenland vliegt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 23:56
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Lares schreef op 15-08-2007 @ 15:43 :
Morgen ga ik op vakantie en waar ik me dan vaak zorgen over maak zijn de bagagekelders en bagagebanden.

Medewerkers van de luchthaven zouden allerlei ongewenste zaken in je bagage kunnen stoppen en ook bij de bagagebanden kunnen er nog allerlei zaken in je koffer op backpack gestopt worden, waarmee je vervolgens zelf door de laatste douanecontrole gaat.

En..wat te doen als je bij de bagageband zou ontdekken dat iemand iets als wapens of drugs in je tas heeft gestopt (om je vervolgens na de douane vast en zeker te bestelen)?

Het zal op honderd duizenden mensen slechts enkele keren gebeuren, maar toch ... het zal je maar overkomen.
Gehoord van een vriend van me die bij de beveiliging van schiphol werkt:

Iedereen (dus ook AL het aanwezige personeel) word gecontroleerd voordat ze naar binnen mogen. Dus dingen in je tas stoppen zal er niet bij zijn...
Oud 19-08-2007, 08:39
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-08-2007 @ 16:46 :

Vandaar

Vanuit niet schengen landen kom je als het goed eerst eerst door de paspoortcontrole en kun je daarna je bagage claimen waarna je door de douane gaat. Eenmaal 'buiten' kun je niet meer terug. Dit is, met een enkele variant, eigenlijk altijd zo als je van/naar het buitenland vliegt.
ghe ghe
Oud 20-08-2007, 11:37
Bruut
Bruut is offline
Je koffer laten sealen!

En verder als je ziet dat je koffer open is geweest, of je band die om je koffer zit is verschoven, verwijderd of anders zit (moet je wel zon band hebben ofcourse) je koffer gewoon niet accepteren!
Oud 22-08-2007, 13:36
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bruut schreef op 20-08-2007 @ 12:37 :
Je koffer laten sealen!

En verder als je ziet dat je koffer open is geweest, of je band die om je koffer zit is verschoven, verwijderd of anders zit (moet je wel zon band hebben ofcourse) je koffer gewoon niet accepteren!
Weet je hoe ze met die koffers gooien.. lijkt me eerder raar als zo'n band NIET verschoven is.

Ik vind 't allemaal maar een beetje paranoide.
Reageren

Regels voor berichten