Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2007, 21:05
utrechtertje
utrechtertje is offline
waarom houd je van je vriend(in),partner?
wat maakt hem/haar specialer dan anderen?
was gwn benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2007, 21:13
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ehm omdat hij relaxt is om mee om te gaan, hij heeft een interessante persoonlijkheid, deelt veel voorkeuren en liefhebberijen, heeft een mooie kop, en ik ben gewon per toeval verliefd op hem geworden en hij per toeval ook op mij.
en hij is specialer dan anderen omdat hij ook op mij verliefd is en het met me uithoud en er ook is als het kut gaat. ik vind eigenlijk iedereen wel speciaal maar hij is de speciaalste.
Oud 09-07-2007, 21:24
Verwijderd
Ja pf, alles. Hij is ambitieus, lief, mannelijk, eerlijk, open, schattig, sexy, stoer, sportief, talentvol, staat altijd voor iedereen klaar, is een echte levensgenieter, is er altijd naar op zoek zichzelf te verbeteren en los van dat alles houdt hij van mij zoals ik ben.

De hele relatie is met hem vanzelf gegaan, wat we ook doen het is altijd leuk en hij geeft me alle ruimte van de wereld om al mijn eigen dromen na te jagen. Hij gelooft in me, staat altijd voor me klaar, doet na anderhalf jaar nog steeds die extra dingetjes en tsja.. hij past gewoon heel erg goed bij me.

Oh en hij heeft gemilimeterd haar en dat vind ik rrrr.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 23:12
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 23:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ohja mijn vriend laat me plaatjes uitzoeken als hij betaald een avond moet draaien en ik denk dat niet veel anderen dat zouden toelaten. hij is de onzelfzuchtigheid zelve.
Oud 09-07-2007, 23:27
Verwijderd
We hebben een klik die ik eigenlijk nog met niemand anders heb ervaren. Natuurlijk is hij lief en aantrekkelijk en intelligent en kan ik met hem praten enzo, dat spreekt eigenlijk vanzelf - waarom zou hij anders mijn vriendej zijn? Maar op de een of andere manier halen we iets extra's in elkaar naar boven, dagen we elkaar op een goede manier uit, ik weet het niet precies, maar het werkt. Oh en we kunnen vreselijk arrogante nerds zijn samen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 09:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
utrechtertje schreef op 09-07-2007 @ 22:05 :
was gwn benieuwd
Ze is de enige die uberhaupt bij me in de buurt wil komen, dat maakt haar heel speciaal.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 10:50
Magican
Magican is offline
Omdat zij de knapste is
Oud 10-07-2007, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-07-2007 @ 00:27 :
We hebben een klik die ik eigenlijk nog met niemand anders heb ervaren. Natuurlijk is hij lief en aantrekkelijk en intelligent en kan ik met hem praten enzo, dat spreekt eigenlijk vanzelf - waarom zou hij anders mijn vriendej zijn? Maar op de een of andere manier halen we iets extra's in elkaar naar boven, dagen we elkaar op een goede manier uit, ik weet het niet precies, maar het werkt.
Inderdaad. en het feit dat ik me bij hem echt vrouw voel en ik hou eigelijk al wel n beetje van hem

Om t kort te maken.: hij maakt me gelukkiger dan ooit en ik wil hem gelukkig maken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 13:25
Verwijderd
Omdat hij alles is wat ik ooit wilde, maar dan meer en beter.

Ik werd verliefd omdat ik hem erg aantrekkelijk vind, we goed konden (en nog steeds kunnen) praten, hij overlaadde me met lieve kleine dingetjes...

Maar ik ging echt van hem houden omdat hij attent is, geduldig, naar me luistert en me dan ook echt begrijpt, omdat hij weet wat belangrijk voor me is en daar rekening mee houdt, omdat we een goed team zijn, hij samen met me knokt, omdat hij me opfleurt, me het gevoel geeft dat ik de meest geweldige vrouw van de wereld ben.
Omdat hij alles van me weet en hem dat niet afschrikt, hij me ondanks alles blijft steunen. Omdat hij altijd achter me zal staan en me zal verdedigen, zelfs al is hij het niet met me eens. Maar ook omdat we het vaak eens zijn, we enorm veel lol hebben. Omdat ik zo vaak denk als ik ergens ben: 'Ik wil hier zijn met hem'
En nog zo zo ontzettend veel....

* zwijmel *
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 10-07-2007 @ 14:25 :
Omdat hij alles is wat ik ooit wilde, maar dan meer en beter.

Ik werd verliefd omdat ik hem erg aantrekkelijk vind, we goed konden (en nog steeds kunnen) praten, hij overlaadde me met lieve kleine dingetjes...

Maar ik ging echt van hem houden omdat hij attent is, geduldig, naar me luistert en me dan ook echt begrijpt, omdat hij weet wat belangrijk voor me is en daar rekening mee houdt, omdat we een goed team zijn, hij samen met me knokt, omdat hij me opfleurt, me het gevoel geeft dat ik de meest geweldige vrouw van de wereld ben.
Omdat hij alles van me weet en hem dat niet afschrikt, hij me ondanks alles blijft steunen. Omdat hij altijd achter me zal staan en me zal verdedigen, zelfs al is hij het niet met me eens. Maar ook omdat we het vaak eens zijn, we enorm veel lol hebben. Omdat ik zo vaak denk als ik ergens ben: 'Ik wil hier zijn met hem'
En nog zo zo ontzettend veel....

* zwijmel *
ahahaha, PRECIES zo, ja (zowel het verliefdverhaal als het houden van verhaal).

We're lucky girls
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 18:23
Verwijderd
Ik denk dat de meeste mensen wel hetzelfde in een partner zoeken dus heel veel van de bovengenoemde dingen.

Maar verder omdat ik gewoon het gevoel heb dat we bij elkaar passen. We hebben dingen die overeenkomen maar tegelijk vullen we elkaar aan.
Hij is altijd lief voor me, zelfs als ik me aanstal, stom doe of hem negeer.
Omdat ik 4 maanden weg ben geweest en toch weer alles zoals eerst is! En hij, sinds ik weer terug ben, nog liever is dan ooit.
Omdat ik hem voor 100% vertrouw en altijd mezelf kan zijn. Omdat ik me nergens voor hoef te schamen en hij dat ook niet doet tegenover mij.
En vooral omdat ik altijd bij hem terecht kan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 19:24
Princesse Suze
Princesse Suze is offline
omdat ik nu super boos op 'm ben omdat ie me heeft laten staan, en k cker weet dat lask m morgen zie en hij een totaal onnodige reden heeft.. ik m zo weer heb vergeven (L)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 21:07
Magican
Magican is offline
Citaat:
Princesse Suze schreef op 10-07-2007 @ 20:24 :
omdat ik nu super boos op 'm ben omdat ie me heeft laten staan, en k cker weet dat lask m morgen zie en hij een totaal onnodige reden heeft.. ik m zo weer heb vergeven (L)
Ik heb nog wat breezers in de koelkast staan, kom je langs?
Oud 10-07-2007, 21:18
Busje
Busje is offline
Hmm...

Eigenlijk kun je deze vraag niet beantwoorden. Dit betekent dat het beste antwoord is:

'Er is iets in hem/haar dat meer is dan hem/haarzelf, een onbeschrijfbare X die mij aantrekt maar niet kan worden gekoppeld aan een positieve eigenschap.'

Bron: Slavoj Zizek in Schuins beziend (1991)

Tot zover mijn waardevolle bijdrage. (En nee, ik heb geen partner)
Oud 10-07-2007, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 09-07-2007 @ 22:24 :
hij is eerlijk, open

Ontopic: liefde rationaliseren FTL.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 21:43
I C U
I C U is offline
ik vond/vind hem leuk omdat hij me aan het lachen maakt en me beter deed/doet voelen over mezelf en de dingen in het algemeen. En hij kan vetgoed zoenen.
Oud 10-07-2007, 21:58
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb trouwens totaal niet het idee dat mijn vriend en ik bij elkaar passen. maar ik heb ook totaal niet het idee dat dat iets zou bijdragen aan de hele happening.
Oud 11-07-2007, 06:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-07-2007 @ 22:22 :

Ontopic: liefde rationaliseren FTL.
Huh, wat is er de grap precies aan..?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 10:21
Verwijderd
Vrouwen doen altijd of dat een pré is terwijl iedereen die zowel eerlijk als open is gewoon een botte klootzak is.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 11:51
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Pff, ik weet het natuurlijk niet precies. Maar hij is intelligent, grappig, onafhankelijk, praktisch, sociaal, geduldig tov mij, makkelijk in de omgang, iemand bij wie ik me op mijn gemak voel, iemand aan wie ik echt veel kwijt kan, hij naar me luistert omdat hij me echt wil kennen. Dat is denk ik waarom ik van hem houd als persoon afgezien van verliefdheid.
Oud 11-07-2007, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-07-2007 @ 11:21 :
Vrouwen doen altijd of dat een pré is terwijl iedereen die zowel eerlijk als open is gewoon een botte klootzak is.
Ah zo. Ja, daar heb je best een punt. In ieder geval als je die woorden aan elkaar koppelt. Ik bedoelde het natuurlijk niet zo. Hij is eerlijk in de zin van "what you see is what you get", hij is heel erg zichzelf en doet zich niet anders voor. En hij is open als in "open minded".

Al interesseert dat jou waarschijnlijk weinig
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 18:12
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
utrechtertje schreef op 09-07-2007 @ 22:05 :
was gwn benieuwd
Tsja, na bijna 5 jaar blijf ik hetzelfde zeggen (erg afegzaagd, hihi)...

Hij ziet er goed uit, heeft gevoel voor humor, is eerlijk en zachtaardig en je kunt goed met hem praten en hij staat altijd voor iedereen klaar!
Oud 11-07-2007, 18:42
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
Magican schreef op 10-07-2007 @ 22:07 :
Ik heb nog wat breezers in de koelkast staan, kom je langs?

Ontopic:

Nouja veel dingen zijn inderdaad al genoemd. Maar verder
Omdat..
* we erg verschillen, maar toch heel goed bij elkaar passen.
* het, als we ruzie hebben, altijd weer goed komt, en dat dat zo goed voelt.
* hij zulke mooie bruine ogen heeft, met lange wimpers.
* hij slim is maar geen nerd.

En natuurlijk omdat hij gewoon mijn mannetje is

Laatst gewijzigd op 11-07-2007 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-07-2007 @ 18:59 :
Ah zo. Ja, daar heb je best een punt. In ieder geval als je die woorden aan elkaar koppelt. Ik bedoelde het natuurlijk niet zo. Hij is eerlijk in de zin van "what you see is what you get", hij is heel erg zichzelf en doet zich niet anders voor. En hij is open als in "open minded".

Al interesseert dat jou waarschijnlijk weinig
Akkoord, maar iemand die 'zichzelf is' en 'open-minded' is, hoeft natuurlijk niet eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-07-2007 @ 21:57 :
Akkoord, maar iemand die 'zichzelf is' en 'open-minded' is, hoeft natuurlijk niet eerlijk te zijn.
Nee, maar iemand die eerlijk is hoeft ook niet meteen bot te zijn. Je kunt ook de eigenschappen "eerlijk" en "respectvol" met elkaar combineren. Eerlijk zijn hoeft niet te beteken dat je zegt "Hallo hee, wat is jouw trui lelijk, en je bent wel wat dikker geworden he." maar ik vind het wel belangrijk dat je voor je conclusies trekt over mensen, eerst even bij hen nagaat of je wel de goede conclusies trekt. En dat vind ik getuigen van eerlijkheid en ook respect.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 10:31
Verwijderd
Dan hanteren wij een andere definitie van 'eerlijk'.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-07-2007 @ 11:31 :
Dan hanteren wij een andere definitie van 'eerlijk'.
Kyllä.

Als "bot" en "eerlijk" hetzelfde was geweest, hadden het geen twee verschillende woorden hoeven zijn.

eer·lijk (bn.)
1 (van mensen) wars van leugen en bedrog, betrouwbaar => openhartig, op mijn woord van eer, rechtdoor, rechtdoorzee, rondborstig, trouwhartig, waarheidlievend; <=> oneerlijk
2 (van zaken, gedrag) op gepaste, eervolle wijze => rechtvaardig

bot (bn.)
1 door veelvuldig gebruik niet scherp meer => stomp; <=> scherp
2 op een onbeleefde manier kortaf

Hoe zit het dan met oneerlijk? Is een oneerlijk persoon dan ook het tegenovergestelde van een botte klootzak? Anyways, offtopic. Ga de discussie graag verder aan via PM, mocht je interesse hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:48
Verwijderd
Het lijkt me dat eerlijkheid inderdaad niet hetzelfde is als botheid, maar 'echte' eerlijkheid wel meteen botheid impliceert. Iemand die totaal geen leugens vertelt is immers nogal een sociale kluns.

Aan de andere kant kun je natuurlijk een onderscheid maken tussen 'heel oneerlijke' en 'niet zo oneerlijke' mensen. Deze laatste groep wordt in het populaire taalgebruik meestal aangeduid als 'eerlijk', maar dat is mijns inziens dus onterecht en strookt dus ook niet met de van Dale-definitie.

Verder vind het offtopic wel meevallen, het gaat immers om karakterkrekken van mensen die relevant zijn voor relaties.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 19:51
De Dood
De Dood is offline
ik houd heel veel van mn vriendin omdat ze lekker onderdanig is en geen eigen mening heeft. Ze is echt zo kneedbaar als was. Ideaal!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 20:10
Verwijderd
Er is een klik, meteen vanaf het begin voelde het echt goed als we samen waren, alsof we elkaar altijd al gekend hadden.
We lijken op elkaar, en toch vullen we elkaar ook aan.
Het is gewoon precies goed
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-07-2007 @ 20:48 :
Het lijkt me dat eerlijkheid inderdaad niet hetzelfde is als botheid, maar 'echte' eerlijkheid wel meteen botheid impliceert. Iemand die totaal geen leugens vertelt is immers nogal een sociale kluns.

Aan de andere kant kun je natuurlijk een onderscheid maken tussen 'heel oneerlijke' en 'niet zo oneerlijke' mensen. Deze laatste groep wordt in het populaire taalgebruik meestal aangeduid als 'eerlijk', maar dat is mijns inziens dus onterecht en strookt dus ook niet met de van Dale-definitie.

Verder vind het offtopic wel meevallen, het gaat immers om karakterkrekken van mensen die relevant zijn voor relaties.
Maar jouw vergelijkingsmateriaal lijkt me alleen jouzelf. Jij weet hoeveel je wel denkt, maar niet zegt. Je weet echter niet hoeveel anderen denken, maar niet zeggen en dus ook niet of zij de botte gedachten uberhaupt wel hebben.

Ik heb alleen mezelf als vergelijkingsmateriaal.. en ik zou niet weten waar ik dan over lieg. Ik heb gewoon niet zoveel negatieve gedachten over mensen, ik denk niet "wat een vetklep" ofzo. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Ik krijg vaak terug dat ik eerlijk ben en nooit dat ik bot ben. Wil ik over dergelijke dingen na gaan denken, moet er expliciet naar worden gevraagd, en in zo een geval zal ik ook een eerlijk antwoord geven.

Misschien is ons meningsverschil dus puur gebaseerd op de definities die wij beiden hebben gevormd naar onze eigen karakter. Aangezien ons karakter blijft verschillen, kunnen we het dan ook niet eens worden denk ik.

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 15-07-2007 @ 09:24 :
Ik krijg vaak terug dat ik eerlijk ben en nooit dat ik bot ben.
Nou, kijk. Dit bedoel ik dus.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2007 @ 10:41 :
Nou, kijk. Dit bedoel ik dus.
Omdat? Ik het niet zou zijn?

Mijn punt is dus dat jij dat niet kunt beoordelen. Mijn karakter is anders dan het jouwe, en ook in gedachte ben ik geen botte klootzak. Ik vind mezelf ook eerlijk. Er is praktisch niets wat ik bewust niet zeg en ik kan me mijn laatste leugen niet herinneren. Maar aangezien jij "eerlijk" ziet als "niet zo oneerlijk" heb je genoeg reden me niet te geloven.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 10:30
Verwijderd
Wat zeg jij dan als een goede vriendin nieuwe schoenen/whatever heeft en je vindt ze echt afgrijselijk lelijk? Dan zeg je dat ze afgrijselijk lelijk zijn? Of zeg je dat ze 'niet zo mooi' zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 10:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik hou van d'r omdat ze er mooi uitziet, zowel d'r innerlijk als d'r uiterlijk. Ze staat soms wat in de weg, maar ze maakt ook niet zoveel geluid.
Ze komt uit België en soms is ze een beetje een zwartkijker maar ze laat me wel eens hele mooie dingen zien. Omdat ze lenzen draagt kan ze die dingen ook zien.
Gelukkig heeft ze ook genoeg ingangen trouwens
Oud 15-07-2007, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2007 @ 11:30 :
Wat zeg jij dan als een goede vriendin nieuwe schoenen/whatever heeft en je vindt ze echt afgrijselijk lelijk? Dan zeg je dat ze afgrijselijk lelijk zijn? Of zeg je dat ze 'niet zo mooi' zijn?
Kijk, dat is nu precies mijn punt over karakterverschil. Ik zou al niet denken "afgrijselijk lelijk". Ik zit simpelweg niet zo in elkaar. Ik vind gewoon niet zoveel negatiefs van dingen, dus hoef ook mijn woorden niet te veranderen voor ik ze hardop zeg. Mijn gedachte zou al zijn "die vind ik niet zo mooi" en dat is dus ook wat ik zou zeggen. En dat bedoel ik dus met dat sommige mensen in gedachte ook al geen botte klootzak zijn en eerlijkheid dat van hen dus ook nooit kan maken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 15-07-2007 @ 12:11 :
Kijk, dat is nu precies mijn punt over karakterverschil. Ik zou al niet denken "afgrijselijk lelijk". Ik zit simpelweg niet zo in elkaar. Ik vind gewoon niet zoveel negatiefs van dingen, dus hoef ook mijn woorden niet te veranderen voor ik ze hardop zeg. Mijn gedachte zou al zijn "die vind ik niet zo mooi" en dat is dus ook wat ik zou zeggen. En dat bedoel ik dus met dat sommige mensen in gedachte ook al geen botte klootzak zijn en eerlijkheid dat van hen dus ook nooit kan maken.
Je liegt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2007 @ 12:19 :
Je liegt.
Nee, als jij het zou zijn dan zou jij gelogen hebben, maar jij bent het niet, dus je kan helemaal niets zeggen over of ze liegt of niet.

Ik vind dingen van mensen die ik niet zo goed ken nooit afgrijselijk lelijk, ook niet stiekem. Ik kan ze wel 'niet mooi' vinden. Bij mensen die ik beter ken, zie je heel snel of het bij iemand past of niet, en als het compleet niet bij iemand past - dat kan alles zijn; nieuwe schoenen, maar ook gedragingen - dan ben ik daar eerlijk over. Dat kan dus 'afgrijselijk lelijk' zijn. Hoe beter je iemand kent, hoe uitgesprokener je mening is over zaken die met die persoon te maken hebben, denk ik. Ik ben altijd even eerlijk, maar m'n mening is gewoon verschillend bij verschillende personen.
Klinkt fout, maar 't is toch echt zo
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2007 @ 12:19 :
Je liegt.
Haha, aw. Je bent schattig

Laatst gewijzigd op 15-07-2007 om 18:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten