Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2007, 17:28
Monicaa
Monicaa is offline
ik moet voor Geschiedenis een praktische opdracht inleveren over de massamoord in Cambodja, nou moeten we een heel groot papierformaat volkrijgen, maar dat krijgen we dus nooit vol.
Maar mijn vraag is dus, weet iemand waarom de Amerikanen en Vietnamese Cambodja binnenvielen??

Groetjes Monicaa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2007, 21:55
Belgarath
Belgarath is offline
"Tijdens de Vietnamoorlog werd Cambodja zwaar gebombardeerd door Amerikaanse B-52-bommenwerpers die de Vietcong en het Ho Chi Minh Pad [aanvoerroute van de Vietcong]als doel hadden. Cambodja was na Laos zelfs het zwaarst gebombardeerde land in Zuidoost-Azië, er vielen naar schatting 600.000 burgerslachtoffers. In 1970 vielen Amerikaanse en Zuid-Vietnamese troepen Cambodja
binnen om aldaar gelegerde Vietcongtroepen aan te vallen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cambodja
Oud 06-05-2007, 14:44
REIE
REIE is offline
De Amerikaanse politiek was toendertijd erg overtuigd van de domino-theorie mbt de sprijding van het communisme. Om dit te voorkomen greep Amerika militair in.
Oud 10-05-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 06-05-2007 @ 15:44 :
De Amerikaanse politiek was toendertijd erg overtuigd van de domino-theorie mbt de sprijding van het communisme. Om dit te voorkomen greep Amerika militair in.
het is spreiding, en het meteen militaire ingrijpen spreek ik ook tegen omdat ze eerst ''speciale gezanten'' stuurden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 15:37
REIE
REIE is offline
Citaat:
Solero schreef op 10-05-2007 @ 23:48 :
het is spreiding, en het meteen militaire ingrijpen spreek ik ook tegen omdat ze eerst ''speciale gezanten'' stuurden.
Klopt, maar je zult wel kunnen beamen dat men toendertijd erg bang was voor het communisme.

Welke FB wil mijn spelfout verbeteren? Met zo'n schande kan ik niet leven!
Oud 24-05-2007, 10:59
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 18-05-2007 @ 16:37 :
Klopt, maar je zult wel kunnen beamen dat men toendertijd erg bang was voor het communisme.

Welke FB wil mijn spelfout verbeteren? Met zo'n schande kan ik niet leven!
Nouja bang, ze wilden de wereldmacht, de VS dan.
En is ze nog aardig gelukt ook.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:23
Verwijderd
Gaat dit nou over de Vietnamoorlog (zoals de posters boven mij denken) of over de hele Khmer Rouge toestand?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-05-2007 @ 12:23 :
Gaat dit nou over de Vietnamoorlog (zoals de posters boven mij denken) of over de hele Khmer Rouge toestand?
Welke discussie volg je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten