Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 13:48
biologisch
biologisch is offline
TijdSbesef klinkt mij beter in de oren,

maar zonder spellingscontrole en woordenboek, en met een www.vandale.nl die me in de steek laat, en met een profielwerkstuk Nederlands dat af moet,

wilde ik het toch even nagaan...

Wiowi?

groeten
Noor

ps..in dezelfde categorie.. waarom is het 'rechtbank' zonder S, en 'rechtsspraak' mét?

EDIT: nog één.. korte-termijngeheugenverlies? of kortetermijngeheugenverlies? wel een mooie voor Scrabble.

en nou niet zeiken over perfectionisme ofzo. dat wist ik al.

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 13:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2007, 13:54
Verwijderd
Tijdsbesef.

Citaat:
biologisch schreef op 30-05-2007 @ 14:48 :
ps..in dezelfde categorie.. waarom is het 'rechtbank' zonder S, en 'rechtsspraak' mét?
Het is rechtspraak, dus met 1 s.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 13:58
biologisch
biologisch is offline
Ahh dat verklaart al iets.. dan stond het verkeerd in een artikel dat ik kreeg voor het Nederlands betoog..
Oud 30-05-2007, 19:26
Verwijderd
Het is inderdaad tijdSbesef.
En het is kortetermijngeheugen, maar ik vind dat als je er verlies achter zet, dan wordt het zo'n vreemd lang woord.
Kijk anders even op www.woordenlijst.org
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:02
Verwijderd
Ik denk dat het kortetermijngeheugenverlies moet zijn, maar ik vind dat ook veel te lang Ik zou zeggen 'het verlies van het kortetermijngeheugen' om het wat op te breken. Of, als het een wat langere tekst is, waarin het woord telkens terug komt; kort het af. Zelf schrijf ik meer in het Engels, dus kortetermijngeheugen wordt dat STM. Misschien kan je er KTG van maken, maar dat vind ik dat weer raar. Dus ja, ik zou - heel fout misschien - in langere teksten gaan voor STM-verlies. (Maar misschien ook omdat bij mijn studie afkortingen als STM heel normaal zijn, 't ligt dus wel aan de tekst en het publiek.)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 20:40
vosje16
vosje16 is offline
In mijn cursus van cognitieve psychologie wordt het toch wel als KTG afgekort hoor...

STM-verlies zou ik net wel heel raar vinden. Dan is het een half engels en half nederlands woord...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 30-05-2007 @ 21:40 :
In mijn cursus van cognitieve psychologie wordt het toch wel als KTG afgekort hoor...

STM-verlies zou ik net wel heel raar vinden. Dan is het een half engels en half nederlands woord...
Dan is KTG natuurlijk prima, zoals ik zei; wij schrijven meestal in het Engels, dus ik had geen idee of KTG een normale afkorting was. (Maar als ik nu voor mijn studie iets in het Nederlands moest schrijven, zou ik - heel fout - toch bij STM blijven; omdat ik dat zo gewend ben. Mijn docent doet het zelf ook. Niet correct natuurlijk, KTG is beter )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten