Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 21:06
Otnemem
Otnemem is offline
Hey,

Probeer in m'n huis hier draadloos internet te krijgen. Beneden staat één computer, waar internet het al op doet, en boven staat een packard bell comp waar het internet het nog niet doet.

Nu heb ik de nodige accescoires gekocht om het te laten werken maar zover nog geen succes: wifi (wireless) usb adapter + zo'n router siemns dingetje met klein attentje erop (sorry, ben de naam kwijt, ben geen comp nerd heh). Bij deze dingen kwamen instalatie cds bij en die heb ik allen geinstaleerd.

Heb de wifi usb stick boven in m'n comp gedaan, en beneden heb ik dat dingetje met de attene in de comp gestoken. Toch doet internet het boven nu niet en ik snap niet waarom.

Iemand een expert op dit gebied? PLease help!

en sorry als dit allemaal niet super duidelijk is, ik ken al die termen niet.
Oud 03-06-2007, 10:22
J-roenn
J-roenn is offline
probeer het eens wat helderder uit te leggen, met bijvoorbeeld een tekenigetje...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 17:25
phoxetis
phoxetis is offline
nou volgens mij ben je volledig verkeerd bezig.
als je een router hebt, sluit je dat ding aan op internet

daarna sluit je de computer beneden en boven aan op de router (met of zonder draad)

als je alle termen niet kent, kunnen we je hier ook niet helpen. Er is geen knop waar je op kunt drukken om alles te laten werken. Daar hoef je dus ook niet naar te zoeken ;-)
Oud 03-06-2007, 19:07
twistam
twistam is offline
Voor een draadloos netwerk ben je een router en een ontvanger nodig.
De router sluit je aan op de internet aansluiting, en de ontvanger sluit je aan op de PC.
Om een verbinding te kunnen krijgen moet je het Ssid (dat denk ik in iedergeval, bij onze router wel) hebben, deze moet je bij het instaleren van de ontvanger toch invullen?
Hier zonder kun je nooit verbinding krijgen, of je meot de ontvanger laten zoeken.
Maar het is handig als je er even neerzet wat je hebt gekocht, merk/ type, anders word het voor ons hier heel moeilijk om je te helpen!

groeten twistam
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 10:38
Otnemem
Otnemem is offline
Wat is Ssid? Misschien heb ik dat bij de instalatie niet ingevuld. En waar hoort dat te staan dan?
Oud 04-06-2007, 10:50
Otnemem
Otnemem is offline
Ok, ik probeer even de feiten weer te geven. Heb tot mijn beschikking:

Broadband router (sweex)

Wireless lan USB 2.0 adapter 54 MBPS (sweex)

Gigaset USB adapter 108 (siemens)

+beneden staat een packard bell laptop & boven een paar jaar oude packard bell computer!

Hoe de fuck krijg ik nu draadloos internet voor boven? Snap er geen fuck meer van en word beetje gek langzamerhand. Wat moet waar, hoe moet wat, of heb ik een foute router?

Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 11:56
]{ing
]{ing is offline
SSID is de naam van het draadloze netwerk dat je instelt op de router. Standaard zal dit zoiets zijn als 'sweex'..

Doordat de router dit standaard gewoon uitzendt (computers/ontvangers laat weten dat ie er is) is het dan vrij eenvoudig om je eigen netwerk te selecteren en te verbinden. Je laat windows na installatie van je wireless adapter gewoon zoeken naar netwerken en selecteert het netwerk met de naam ('SSID' dus)..

Wil je het echter veilig doen is het slim om eerst op de router de SSID te veranderen, 'SSID broadcast' uitzetten en een wireless encryptie in te stellen (WEP..WPA). Daarna kies je bij iedere pc 'volgorde van voorkeursnetwerken opgeven'.. netwerk toevoegen en daarbij invullen 1. de SSID, 2. de encryptie key + standaard (bijv WPA2-PSK & AES)

Als je dit allemaal goed zou doen verbindt iedere pc automatisch met het draadloze netwerk. Nu heb ik zelf geen sweex-ervaring en vaak gehoord dat dit een meer problematisch ding is maar goed.. in principe is dit gewoon de manier.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 20:05
Otnemem
Otnemem is offline
Hey, bedankt voor alle info dusver, maar ik ben nog steeds behoorlijk in de war. Ik ben zeker de eerste die toegeeft dat hij niet een comp wiz is en dat merk je vast.

Dus...ik heb boven op de computer nu een aantal verbindings mogelijkheden. Alleen ik heb dan opeens een netwerk sleutel nodig (WEP mss of wat het ook is?) en die moet ik dan invullen om gebruik te maken van iemand anders internet in de buurt schijnbaar...

Alleen ik weet niet hoe ik aan zo'n netwerksleutel geraak, of hoe ik zoiets kan kraken. En als ik er aangeraak zou ie het daarna wel normaal doen?

Hoop snel van iemand te horen!
Oud 05-06-2007, 08:29
twistam
twistam is offline
Je eigen router heeft ook wel een beveilegings code, en jij hoort niet te internetten op de lijn van je buren. Misschien eens even in het instructie boekje van je router kijken, of daar de standaard beveiliginscode instaat.

groeten twistam
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 13:20
]{ing
]{ing is offline
Ik dacht dat je gebruik wilde maken van je eigen router. Tja het internet van iemand anders.. en zn WEP beveiligde wireless.. ga ik niet mee helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 16:28
Verwijderd
Het netwerk is niet voor niets beveiligd. Als je draadloos internet wilt gebruiken zul jij ervoor moeten zorgen dat jij een eigen draadloze router hebt, dan kunnen en willen wij je hier best mee helpen.
Ik denk niet dat iemand hier jou gaat (willen) helpen met het plegen van een strafbaar feit.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 20:56
freyk
freyk is offline
Heb je geen plaatselijke buurtnerd, Otnemem?
Oud 06-06-2007, 20:25
Otnemem
Otnemem is offline
Nee, ik heb gewoon een draadloze router. Asus WL-520GC ofzo, wireless family router. Niks illegaals aan. Ja, kwam der straks een nerd langs, nog steeds geen succes.Fuck it, ff geen zin meer in deze computer shit, probeer het binnekort nog wel eens.

had eerst natuurlijk allerlei verkeerde dingen gekocht
Oud 06-06-2007, 20:34
]{ing
]{ing is offline
Sweex ingeruild voor Asus? Iig een stap in de goede richting..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 16:33
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 06-06-2007 @ 21:34 :
Sweex ingeruild voor Asus? Iig een stap in de goede richting..
asus wireless is anders ook niet echt Je van het...
kan je beter linksys nemen...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 18:03
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 09-06-2007 @ 17:33 :
asus wireless is anders ook niet echt Je van het...
kan je beter linksys nemen...
Linksys is anders ook niet echt je van het

Neem dan meteen Cisco

Ik heb hier ook Linksys staan maar om nou te zeggen dat dat ideaal is.. geen mislukt model ofzo.. maar je kan er nou niet bepaald alles mee doen wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 15:58
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-06-2007 @ 19:03 :
Linksys is anders ook niet echt je van het

Neem dan meteen Cisco

Ik heb hier ook Linksys staan maar om nou te zeggen dat dat ideaal is.. geen mislukt model ofzo.. maar je kan er nou niet bepaald alles mee doen wat je wilt.
ja, prijsverschil tussen linksys en cisco is daarom ook niet beetje groot...

en wat wil een gemiddelde gebruiker wat niet kan met een linksys ? desnoods een linux firmware derin...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 16:55
]{ing
]{ing is offline
Gemiddelde gebruiker tja.. die heeft genoeg aan een verbinding die werkt. Ik wil meer port forwards, grotere routingtable, load balancing/limting etc.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:10
Verwijderd
dan rag je ddwrt op je linksys bak of je koopt een professionele router. voor huis- tuin en keukengebruik is linksys over het algemeen wel een van de betere en snellere merken (qua doorvoersnelheid).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:37
]{ing
]{ing is offline
Hm nee ik zit zelf te denken aan zoiets als winroute icm windows 2003 server.. Ik ga dit alleen pas doen als ik in mn nieuwe toko zit dus tja.

Al met al is Linksys of Asus gewoon prima
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 23:01
Verwijderd
is een linuxbakje niet makkelijker dan?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 23:03
]{ing
]{ing is offline
Makkelijk.. hm ik had soort van linux op mn asus nas gezet en toen kreeg ik het allemaal niet meer geregeld. Ik ben wel nerd maar niet zo nerd denk ik dna..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 11:34
Chimera
Chimera is offline
Damn wat een gelul hier in dit topic:

@TS: Kun je vanaf de machine 'boven' de andere uberhaupt vinden? Je moet dit in stappen aanpakken. Zorg eerst een verbinding te krijgen tussen de machines zodat je in ieder geval bestanden over kunt zetten. Ga je daarna pas zorgen maken over je internet verbinding en beveiliging.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten