Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 16:02
love is life
love is life is offline
ik heb vandaag een macbook gekocht, maar vind niet hoe ik msn messenger moet instaleren. Weet iemand dit?
Oud 22-08-2006, 16:27
Koning
Koning is offline
Downloaden bij Microsoft.com, DMG file openen en Messenger naar je programma's slepen, overigens zijn er ook andere clients zoals Adium.

http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en

Als je de Nederlands versie wilt moet je dat even selecteren.

Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 17:55
Verwijderd
Adium schijnt echt geweldig mooi te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:26
dafelix
dafelix is offline
mhoah, de screenshots doen mij niet echt veel, daarbij vind ik dat een messenger-programma niet mooi moet zijn, maar vooral functioneel (dus: plain tekst met timestamp, het liefst zo dat de username van de ander veranderd kan worden). Voor bestanden versturen, foto's uitwisselen en praten hebben we andere programma's (respectievelijk, FTP/DCC, communities/show-my-face-to-the-world-sites, skype/telefoon)

Achjah, het is dat ik teweinig vrije tijd heb, anders had ik m'n eigen MSN-Mess-clone afgemaakt en was ik eindelijk een tevreden chatter ^_-
Oud 22-08-2006, 19:07
Verwijderd
Op die manier bedoel ik mooi ook.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 21:05
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-08-2006 @ 20:07 :
Op die manier bedoel ik mooi ook.
o

Oud 22-08-2006, 21:18
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Adium is niet heel bijzonder, en voor de mac moet je nou eenmaal niet bijzondere dingen verwachten van msn. De ontwikkeling van msn voor mac ligt zomaar 2 jaar achter, maar ach, wat fuckt het, al die nieuwe troep heb ik toch niet nodig.

Daarnaast is ichat een geweldig programma, maar dan zit je weer met de beperking dat je alleen met mac-gebruikers kan converseren.

Nou je vertelt dat je nieuwe mac gebruiker bent, download even quicksilver, een geweldig makkelijk programma'tje dat het leven van een mac gebruiker nóg iets makkelijker maakt.
Oud 22-08-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 22-08-2006 @ 22:18 :
Adium is niet heel bijzonder, en voor de mac moet je nou eenmaal niet bijzondere dingen verwachten van msn. De ontwikkeling van msn voor mac ligt zomaar 2 jaar achter, maar ach, wat fuckt het, al die nieuwe troep heb ik toch niet nodig.

Daarnaast is ichat een geweldig programma, maar dan zit je weer met de beperking dat je alleen met mac-gebruikers kan converseren.

Nou je vertelt dat je nieuwe mac gebruiker bent, download even quicksilver, een geweldig makkelijk programma'tje dat het leven van een mac gebruiker nóg iets makkelijker maakt.
quicksilver is inderdaad zeer aan te raden.

niet dat het veel met msn te maken heeft, maar toch

en Adium is toch wel de beste all-round messenger client voor de Mac.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 03:36
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
dafelix schreef op 22-08-2006 @ 19:26 :
mhoah, de screenshots doen mij niet echt veel, daarbij vind ik dat een messenger-programma niet mooi moet zijn, maar vooral functioneel (dus: plain tekst met timestamp, het liefst zo dat de username van de ander veranderd kan worden). Voor bestanden versturen, foto's uitwisselen en praten hebben we andere programma's (respectievelijk, FTP/DCC, communities/show-my-face-to-the-world-sites, skype/telefoon)

Achjah, het is dat ik teweinig vrije tijd heb, anders had ik m'n eigen MSN-Mess-clone afgemaakt en was ik eindelijk een tevreden chatter ^_-
En dat kon je niet op je livejournal kwijt omdat...?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 08:50
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 23-08-2006 @ 04:36 :
En dat kon je niet op je livejournal kwijt omdat...?
Offtopic:
omdat ik alergisch ben voor opensource software?

anyhow, ik snap de hint
Oud 23-08-2006, 13:53
love is life
love is life is offline
thx ik heb me gehouden aan de microsft messenger, ik kan daarmee chatten das al meer dan genoeg en idd voor gesprekjes en webcam zal ik skype dowloade. goed dat jullie mij zeggen dat skype ook op mac marcheert, want da wist ik ook niet
heb wel een paar problemen nog me mijn draadloos internet...de installatie cd is alleen voor windows xp ... ma bon bedankt allessinds voor de hulp
Oud 23-08-2006, 14:03
Odin
Odin is offline
De MSN versie die microsoft uitgeeft voor de Mac is waardeloos.

aMSN komt het meest overeen met de windows versie.

http://amsn.sourceforge.net/index.php
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:23
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
love is life schreef op 23-08-2006 @ 14:53 :
thx ik heb me gehouden aan de microsft messenger, ik kan daarmee chatten das al meer dan genoeg en idd voor gesprekjes en webcam zal ik skype dowloade. goed dat jullie mij zeggen dat skype ook op mac marcheert, want da wist ik ook niet
heb wel een paar problemen nog me mijn draadloos internet...de installatie cd is alleen voor windows xp ... ma bon bedankt allessinds voor de hulp
Als je nog hulp nodig hebt met draadloos internet, pm me. Ik heb recent(lees: een paar dagen geleden) ons nieuwe draadloze netwerk geinstalleerd en weet er inmiddels aardig wat van.
Oud 23-08-2006, 16:14
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Odin schreef op 23-08-2006 @ 15:03 :
De MSN versie die microsoft uitgeeft voor de Mac is waardeloos.

aMSN komt het meest overeen met de windows versie.

http://amsn.sourceforge.net/index.php
Maar die is traag als dikke stront en enorm lelijk.

Keuzes, keuzes...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 16:16
Nietzman
Nietzman is offline
Overigens hoef je geen drivers te installeren op je MacBook om draadloos te werken. Als het goed is kun je er gewoon naartoe connecten en -eventueel na het invoeren van een wachtwoord- surfen.

Mocht 't niet werken zal het probleem eerder liggen bij een te strakke beveiliging of brakke standaard die de router hanteerd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 17:10
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
dafelix schreef op 22-08-2006 @ 19:26 :

Wat een leete onzin praat, als je messenger niet mooi hoeft te zijn, waarom je desktop dan wel. Er zijn tegenwoordig zoveel uitbreidingen op je explorer/shell te vinden om alles maar op te leuken, zowel voor windows als voor *nix. Het oog wil dus ook wat, anders kan je net zo goed in een shell gaan werken
En de nieuwste WLM kan namen veranderen, timestamps toevoegen. Dat je daarnaast bestanden kan versturen is gewoon lekker makkelijk. Als jij een foto wil sturen naar iemand ga je dat dan speciaal ergens op een ftptje zetten om m vervolgens van een ftp te laten downloaden? Beetje zinloze omweg, als je gewoon via het gesprek iets kan sturen.
Idem dito voor cammen/bellen en alle andere extra functies.
Ondanks dat ik me erger aan functies als buzzer en mega grote smileys, moet ik zeggen dat wlm me goed bevalt, vooral het feit dat je het juist kan customizen.
Dat gaat niet zo makkelijk lukken met je zelfgemaakte msn clone.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:00
dafelix
dafelix is offline
Offtopic:
driemaal raden waarom ik met linux werk? Juistja, om van de desktopmanager van Windows af te zijn, het eerste wat ik deed na een fresh install was alle zooi uitzetten, en dan was ik nog niet tevreden. Het liefst werk ik ook in een shell, de helft van de tijd ongeveer, maar als ik in een desktop-enivorment werk, doe ik het liefst werken met Fluxbox, in stead of KDE of Windows-enviroment

Je kan het l337 praat vinden, en dat is 't misschien ook, maar zoals jij graag van dingetjes en bewegende plaatjes houd, hou ik van recht-toe en rust, kwestie van smaak. Het jammere van een goede OS als Windows (ja, Windows *is* best een goede OS), is dat ze commercieel gezien goed doen om fancy stuff in te bouwen, voor de meeste mensen leuk, maar ik erger mij er alleen maar aan

En true, een zelfgemaakte clone is niet makkelijk te customizen, maar aangezien ik het zelf maak, is het precies zo als ik wil, en hoef ik 't daarna niet meer te customize
Oud 23-08-2006, 23:34
Koning
Koning is offline
Citaat:
dafelix schreef op 23-08-2006 @ 23:00 :

...
Maar is het reeël om dit te projecteren op een average gebruiker?
Oud 24-08-2006, 11:24
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 23-08-2006 @ 23:00 :
Offtopic:
centericq
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten