Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2007, 15:57
trophus
trophus is offline
Ik heb in maanden (miss. jaren) al niet meer gedroomd en opeens had ik gisteravond een droom. Weet niet zeker of het op psych moet maar kon me geen beter plek op het forum verzinnen.
Ik herrinner me niet alles meer, maar iig vlagen:

Ik reisde met een stel studenten af naar een hotel ergens ver ver weg, Oost Europa ofzo, het hotel was grotendeels ouderwets en van hout. Dit heb ik niet echt zo gedroomd, maar het was mijn herrinnering in mijn droom, hier begint het moment waar mijn droom begon.

We reisden 's ochtends terug, ik had mij verslapen en de meeste mensen waren al weg, ik zocht mijn reistas maar die was weg.
Langzaam verdween iedereen van het hotel, er waren allemaal kamers met tassen en incheckbalies etc. het was heel chaotisch en ik wist niet waar ik mijn tas moest zoeken, uiteindelijk was alleen ik nog op zoek naar mijn reistas, dus ik zei tegen de rest dat ze wel zonder mij weg konden gaan en dat ik de weg zelf wel terug vond.

Ik heb tot diep in de nacht (het was donker) gezocht naar mijn tas, ik hoefde alleen nog maar achter 1 deur te zoeken maar voor die deur had ik de meester sleutel (en heel klein sleuteltje) van het huis nodig, die heb ik toen geroofd uit een kantoortje maar net toen ik de deur opende waar daar achter NOG een deur waar ik een andere sleutel voor nodig had.
En die kon ik niet vinden. (het was een wat dikkere, oudere sleutel)

Ik gaf het toen op en er was een oud vrouwtje met een houten wagen en een tent die een "reizende winkel had" daar ben ik mee terug gereisd op voorwaarde dat ik haar zou beschermen voor bandieten. Ik heb toen nog met 2 bandieten moeten vechten maar we kwamen veilig aan (de reis was lang maar ik weet hier niet meer zo veel van)

Toen ik thuis weer terug kwam had een meisje (die ik ken, leuk vind maar die mij echt duidelijk niet leuk vind in het echte leven) mijn tas.
En ze zoende me toen ze me de tas gaf. Geen verklaring waarom enzo, toen was de droom zo'n beetje afgelopen.

Weet iemand of dit misschien een betekenis heeft gehad?
Advertentie
Oud 23-06-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 23-06-2007 @ 16:57 :
Ik heb in maanden (miss. jaren) al niet meer gedroomd en opeens had ik gisteravond een droom.

Weet iemand of dit misschien een betekenis heeft gehad?
Je voelde je niet lekker en had eventueel koorts?

Ik droom echt de meeste bizarre dingen als ik ziekjes ben. Normaal gesproken droom ik echter niet bewust (weet dan iig niet dat ik gedroomd heb).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 16:02
trophus
trophus is offline
Citaat:
******** schreef op 23-06-2007 @ 17:01 :
Je voelde je niet lekker en had eventueel koorts?

Ik droom echt de meeste bizarre dingen als ik ziekjes ben. Normaal gesproken droom ik echter niet bewust (weet dan iig niet dat ik gedroomd heb).
nee ik ben niet ziek, de verklaring was meer m.b.t. de droom

Ben erg lang depressief geweest en heb me geestelijk van alles afgesloten, misschien de reden dat ik niet heb gedroomd of iig mn dromen niet meer kon herrinneren
Oud 23-06-2007, 17:31
Verwijderd
Een droom hoeft niet per se een reden te hebben.

En als er toch een betekenis achter zit, ben jij de aangewezen persoon om erachter te komen. Het is jouw droom!

Uit je droom spreekt frustratie en machteloosheid, maar dat je uiteindelijk toch kreeg wat je wou. Dat idee kun je in alle abstractheid toepassen op een actuele situatie in jouw leven.

Succes
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 11:38
Al Murphy
Al Murphy is offline
Och, een betekenis geven aan een droom, is zoals horoscopen. Je kan er alle kanten mee uit, en daardoor kan je er helemaal niets mee. Spannende droom, trouwens. Ik zou gokken dat je te vaak naar Alias, 24 of desnoods Miami Vice hebt gekeken.

Citaat:
Dromen over sleutels voorspelt onverwachte veranderingen. Als u uw sleutels niet kunt vinden krijgt u te maken met onplezierige avonturen. Het in een droom vinden van sleutels voorspelt huiselijke harmonie en gunstige zakelijke ontwikkelingen.
Meer moet dat toch niet zijn? Je moet het allemaal niet te serieus nemen. Vooral je dromen niet.

... Ze zeggen weinig en bezitten veel wijsheid. Ze hoeven zich nooit zorgen te maken om geld. Slangen zijn vaak ijdel, egoïstisch en een beetje vrekkig. Toch hebben ze ontzettend veel sympathie voor anderen en proberen degenen die minder goed af zijn te helpen. Slangen hebben de neiging te overdrijven, omdat ze andermans mening in twijfel trekken en het liefst op zichzelf vertrouwen. Ze zijn vastberaden in alles wat ze doen, wat dat ook mag zijn, en hebben een hekel aan falen. Verder zijn Slangen meestal knap en hebben ze soms echtelijke problemen omdat ze wispelturig zijn.
Oud 25-06-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 25-06-2007 @ 12:38 :
Je moet het allemaal niet te serieus nemen. Vooral je dromen niet.
Dat, dus.
Ik droom - in periodes - vreemd en raar en meestal trek in gewoon de conclusie er uit dat de mensen uit die droom me heel erg bezig houden, of het onderwerp uit de droom.
Ja, dan word je 's ochtends bevreemd wakker, "wtf?", maar ik denk ook dat je er niet te veel mee moet doen. Ik gebruik ze als inspiratie and that's it.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 16:41
botervleug
botervleug is offline
Je bent laat, je hebt het gevoel dat je snel iets zou moeten doen, terug zou moeten gaan naar een gevoel van 'thuis'. Dit kun je nog niet omdat je je bagage nodig hebt. Je zoekt naar wat je emotioneel nodig hebt, in je verstand en in je onderbewuste. Je hebt de beschikking over nogal wat 'bagage'. Alle rondslingerende bagage van anderen zijn meningen en standpunten van anderen, en je zoekt daarin die van jezelf, naar meningen die gevormd zijn in je jeugd en door je ervaringen. Hiervoor heb je een sleutel nodig, een nieuwe manier om naar de dingen te kijken, waardoor je de hindernissen die voor je liggen kan nemen (deuren). Helaas heb je meer hindernissen dan oplossingen op het moment. de kleine meestersleutel heb je al, maar de grote oude sleutel (misschien een oplossing die ligt in je jeugd?) nog niet.

Je reist terug naar huis, met het symbool voor intuitie en wijsheid. deze moet beschermd worden tegen agressie, de twee bandieten zijn onderdeel van jezelf, en vertegenwoordigen delen van jezelf die 'slecht' zijn en waar je onderzoek naar moet doen. Je kunt ze bevechten maar uiteindelijk moet je beseffen dat je dan tegen jezelf vecht. Je hebt je intuitie en (vrouwelijke) wijsheid nodig om terug naar huis, naar je echte zelf te komen.

Het meisje staat voor aspecten van jezelf die je waardeerd. De emotionele bagage en standpunten die je zocht denk je te zien in haar. Het meisje is slechts een symbool dat je gebruikt om aspecten die je graag zelf zou hebben in je droom zichtbaar te maken. (misschien is hier wel de grotere sleutel te vinden?) De zoen is een bezegeling van de dingen die je in jezelf waardeerd.

Als ik je zou kennen en een mening over je zou hebben zou ik er meer van kunnen zeggen, maar je weet zelf het beste wat de dingen in de droom voor je betekenen. Misschien heb je wel een bepaalde voorliefde voor Oost-Europa en ben je als kind wel eens een nacht op geweest om naar bagage te zoeken. Dan krijgen dingen natuurlijk een andere of intensere betekenis.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 11:34
infrasoft
infrasoft is offline
wow

hoe weet je dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten