Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 15:10
Lima
Lima is offline
Weten jullie wat het betekent als je heeeel vaak droomt dat een dierbaar persoon van je overlijdt? (het is iedere x dezelfde persoon maar sterft iedere x op een andere manier, ik droom het trouwens al zo vaak dat ik er gewend aan ben geraakt )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 15:34
Fingon
Fingon is offline
misschien datje een affiniteit met rare dromen hebt?

Hoe komt het dat je dat droomt, is die persoon suicidaal, of praat hij/zij vaak over de dood?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:44
Fides
Fides is offline
Waarschijnlijk droom je het omdat je voordat je gaat slapen bang bent dat je het weer droomt, en dan hou je je er dus mee bezig en bestaat er kans dat je er juist weer over droomt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:44
marrel
marrel is offline
Volgens mij kan dit betekenen dat je bang bent deze persoon kwijt te raken, op wat voor manier dan ook.
Oud 30-03-2006, 15:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik sluit me aan bij Marrel en Fides.

Maar vervelend is het wel. Ik droomde maandag dat mijn vader dood was en daar voelde ik me de hele verdere dag naar door.
Oud 30-03-2006, 19:05
Lima
Lima is offline
Ja ik ben ook bang om die gene te verliezen , het is mijn moeder.
Misschien komt het doordat ik geen vader en/of zus(jes) en/of broer(tjes) heb. (een vader heb ik wel maar goed, .. ergens aan de andere kant van de wereld op een tropisch eiland). En voor de rest nog alleen maar vreemde familieleden ook in verre landen.
Ik droom het al zooo lang.. echt al 10 jaar ofzo.. kan me nog herrineren dat ik heel klein was en helemaal geschrokken wakker werd en er de hele week nog aan zat te denken.
Ik droom het nu nog steeds minimaal 1x per maand.
Maarja , ik vind het alsnog wel vreemd.. ik bedoel.. ik ken genoeg mensen die alleen met hun moeder zijn opgegroeit en die dromen niet zo vreemd..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 10:03
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Dat wil niet zeggen dat jij er ook op die manier mee omgaat...

Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent om je moeder te verliezen...Mijns inziens ben je dan vooral bang om er alleen voor te staan. Heb je het er ooit met je moeder over gehad?
Oud 03-04-2006, 14:04
redgo
redgo is offline
Het is dat ik een soort van werkstuk over dromen heb gemaakt dat ik er wat van weet..

Je kan over van alles dromen, in rare situaties, vreemde gebeurtenissen. Je angsten komen soms ook aan bod in je dromen.
Je zegt dat je droomt dat je moeder dood gaat in je dromen. Je moet ten eerste weten dat dit niet raar is. Als je droomt verwerk je allerlei gegevens die in je gedachten zitten. Aangezien je niet echt familie naast je moeder hebt, is zij de enige dierbare voor jou, naast je vrienden dan.

Als eenmaal over de dood van je moeder hebt gedroomd, blijft het ook in je hoofd zitten, soms sla je gedachtes op tijdens dromen zonder dit te weten. Dromen kunnnen zo blijven terugkomen, Vooral als je grote waarde hecht aan het 'onderwerp'. Bijv. een heel belangrijke wedstrijd bij een sport, je examens, of dus iemand van wie je veel houdt.

ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten