Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Lily16: Het is idd heel lastig te zeggen wat je moet verwachten, hoe je er mee om moet gaan, hoe de omgang met de kinderen is, enz. Het ligt heel erg aan het kind zelf (de ernst van de verstandelijke beperking en de bijkomende problematiek, hoe het zich uit, maar ook gewoon aan 'normale dingen' als het karakter van het kind) en ook de insteek en het doel van de instelling, wensen van de ouders, enz. Tijdens mijn stage (op een dagverblijf) werkte ik met heel verschillende kinderen. Er zaten kinderen tussen die meervoudig gehandicapt waren en waar je heel lastig mee kon communiceren op de 'normale manier' en waar je dus veel uit hun gedrag, gezichtsuitdrukkingen en geluiden af moest leiden. Er waren ook hele jonge kinderen, waarbij dingen als 'blijven zitten tijdens het eten' of tijdens de kring, netjes eten en luisteren aanleren het 'belangrijkst' waren. En er waren wat oudere kinderen, die werden voorbereid op het speciaal onderwijs, met veel van deze kinderen was, op een aangepaste manier, communicatie redelijk mogelijk. Behalve het 'pedagogische deel' komt er over het algemeen ook aardig wat verzorging bij kijken. Ik vond de stage trouwens heel erg leuk en ik heb er ook erg veel geleerd. ![]() Is dit een beetje wat je zocht qua informatie? Zo nee, dan hoor ik het wel. Als je nog vragen hebt ofzo, dan ook. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dankjewel voor je reactie ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 25-06-2007 om 21:15. |
![]() |
||
Citaat:
Syndromen: la tourette of dwanghandelingen, smetvrees. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In mijn klasje waar ik voor gestaan heb. had je iemand die de boel af brak (Maar! dat deed hij dan ook niet de hele dag een een stuk door, hij was ook lief, hij wilde ook andere dingen doen,...) Ik had iemand die de hele dag door wilde knuffelen. Ik had iemand die SOMS agressief kon zijn,...maar zelfs al deze negatieve gedragingen duren niet een hele dag door, als je daar juist op inspeelt (wat wel aardig lukt, als je hen een beetje kent) ontdek je dat ze met hun eigen mogelijkheden en onmogelijkheden ook prachtkinderen zijn! dus al dat veralgemenen van kenmerken, daar ben ik niet zo voor... Maar ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe het verlopen is!
||
Citaat:
maar ik ben aangenomen ![]() alleen hoorde ik wel vooral veel "negatieve" kanten zoals agressiviteit.. spuugen (ook naar begeleiding) Maar ik denk dat ik daar gewoon mee ga leren omgaan. Ik had nog wel graag gehoord iets van: "maar het is ook vaak heel gezellig hoor" dat ontbrak een beetje..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vragenlijst diepte interviews RoanB | 3 | 15-04-2014 09:50 | |
Algemene schoolzaken |
Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK) aquafemme | 67 | 13-02-2007 06:24 | |
Beleidszaken |
Censuur op Scholieren.com? Enlightenment | 120 | 12-08-2004 14:56 | |
Seksualiteit |