Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2007, 18:21
Go
Go is offline
Ik ben achter iets nieuws gekomen: de stoommaaltijd. Het ziet er in de winkel best lekker uit, en dat is het deels ook wel. Probleem is echter dat er altijd een deel 'verbrandt' en ik dat deel dus weg moet gooien. Zonde.

Ik verwijder de kartonnen wikkel, ik stel de magnetron op het juiste wattage in en tenslotte stel ik de tijd in. Hoewel ik de aanwijzingen opvolg, is een deel soms (half) verbrand en dus oneetbaar. Het lijkt erop dat er te veel energie losgelaten wordt op de maaltijd en dus het wattage of tijd verminderd moet worden. Maar is dat niet vreemd als ik gewoon de aanwijzingen opvolg? Of kan er iets anders zijn, iets dat ik over het hoofd zie, dat hiervan de oorzaak kan zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2007, 19:20
Stefanie
Stefanie is offline
Verbrand? Dat is wel vreemd, want een stoommaaltijd hoort alleen heet te worden door stoom en niet door 'verbranding'. Misschien is de oven/combimagnetron te sterk en moet je hem lager zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 19:39
dennis018
dennis018 is offline
ik heb nog haast noooooit zon stoommaaltijd gemaakt (denk 2 of 3 x totaal, toen ik alleen thuis was en geen inspiratie/zin had om te koken). Heb altijd de stoommaaltijden bij de AH gekocht (PFFF DUUUR) maar bij mij verbrande er niks.
Dus denk dat je naar je magnetron moet kijken...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 19:58
Verwijderd
Misschien halverwege de tijd even uit de magnetron halen en dan omroeren (omschudden?) en dan weer in de magnetron. Dan wordt het gelijkmatiger verwarmd.
En de totale magnetrontijd wat inkorten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 22:01
Roos
Roos is offline
Sommige magnetrons hebben meer 'power' dan je denkt
Dus ik zou m inderdaad wat korter doen, of je vermogen omlaag als dat kan. Even omschudden lijkt me ook een goed plan.

Ik vind die stoommaaltijden wel lekker, maar altijd zo weinig.
Oud 11-05-2007, 15:54
Verwijderd
ja magnetrons kunnen inderdaad heel erg verschillen, ook al staat er hetzelfde wattage op. Ik denk dat lager instellen beter werkt dan korter erin zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 16:59
SLMH
SLMH is offline
Ik denk dat het komt omdat je prongelijk de magnetron op hete lucht gezet had. Of heeft jou magnetron dat niet? Xx. Sharon
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 21:48
CptRake
CptRake is offline
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 00:15
Verwijderd
ik heb dat idd wel als ik de magnetron op mn werk gebruik (oud pauperding), maar thuis nooit, dus ik denk ook dat het aan je magnetron ligt. en ik zet mijn magnetron sowieso altijd 10 seconden korter.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 17:51
Verwijderd
Elektrische apparaten verschillen nu eenmaal wel eens in 'kracht'.
Als je merkt dat het niet goed gaat, dan moet je hem idd lager instellen of het er korter inzetten (ik zou trouwens ook eerder voor lager gaan), grote kans dat het probleem is opgelost.

Ik heb er nooit last van dat het verbrand of wat dan ook (maar ik zet dingen er vaak ook korter in omdat ik niet zo veel geduld heb wat dat betreft).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten