Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vraag is dan of op kleine schaal (zoals bijv. in een motor van een auto) de opbrengst v/d energie opweegt tegen de energie die nodig is om het proces te starten. Misschien dat de zoutwater oplossing dus enkel en alleen voor grotere installaties (zoals een gehele energie-centrale) rendabel zou zijn. ALthans, ik denk dat T_ID dat probeert te zeggen ![]() Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 10:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar voor elke reactie is er energie nodig anders komt het in de perpetuum mobile zone en dat is onmogelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: volgens mij is het grote onzin dat ze dat draaiende machientje op zo'n klein kutvlammetje laten draaien.
Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 11:23. |
![]() |
|||
Citaat:
Dat bedoelde ik. ![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Praat je over kleinschalige toepassing, dan is zoiets geen optie. Vergelijk het met iemand die een automotor op ruwe olie wil laten lopen, maar daarvoor wel eerst een volledige olieraffinaderij in zijn auto zou moeten laten bouwen.
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar.. als dat niet kan betekend het dat de reactie puur zout water is, en dus alleen het zout brand. Ik kan niet geloven dat een beetje brandend zout veel energie doet vrijkomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het is eigenlijk best dom om direct iemand dom te noemen.
Wat we hier hebben is dat er waarschijnlijk vrij veel energie in is gestopt en er mogelijk minder energie vrij is gekomen. Daar houdt het op wat betreft een alternatief voor brandstof. Lijkt mij. Wat we wel hebben is een hete vlam en het ziet er naar uit dat de sodium ionen een rol erin spelen (vanwege de gele kleur van de vlam). Wat er is gebeurd, is dat elementen (sodium en chloride) door de radiogolven gespleten zijn. En weliswaar is het niks nieuws om elementen te splijten (d.m.v. elektrolyse waarbij de positieve ionen (sodium) gespleten wordt van de negatieve ionen (chloride)), het is wel frappant dat dit kan met deze radiogolven generator. Een "normale" magnetron zal het water namelijk alleen doen koken. [edit: ik hoop dat ik de juiste elemten heb genoemd ![]() http://www.rexresearch.com/kanzius/kanzius.htm (onderaan de pagina) ]
Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 11:14. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Daarnaast zie je vooral aan het eind van het filmpje dat de gassen geioniseerd worden (blauwe kleur), dat betekent dat er een substantiele hoeveelheid energie ingepompt wordt, sowieso meer dan dat vlammetje oplevert. En wat betreft het octrooi: dat slaat op het vernietigen van kankercellen door het verhitten van die cellen met elektromagnetische straling, niet op "free fuel" zoals daar getoond wordt. Dus voordat je iemand als 'dom' bestempeld; lees eerst ff je eigen bron ![]() Citaat:
Of nee, ik vraag me dat eigenlijk ook niet af... |
![]() |
|||
Citaat:
Dat is volgens mij eerder de schuld van de verslaggever ![]() Maar goed. Ik begrijp wel waarom je het raar vindt dat er gesproken wordt over een mogelijk alternatief als brandstof; dat was immers de vraag die gesteld werd in het filmpje - en dat er dan niet ingegaan wordt op het feit dat er ook energie ingestopt moest worden en dat die radiogolven niet uit het niets ontstaan. Citaat:
Ja, klopt. Maar dat apparaat heeft dus als neveneffect dat het zoutwater kan laten 'branden'. Kijk nog maar eens naar het filmpje.
|||
Citaat:
Citaat:
Je verteld een stuk over hoe het zou moeten werken en komt daarna met een "en ik vond trouwens het octrooi terug", terwijl dat octrooi dus niet op je verhaal of op wat in het filmpje over 'verbranden' van zeewater ingaat. Oh, en wat betreft dat octrooi: je kunt octrooien op de grootst mogelijke onzin aanvragen hoor, dat betekent ook niet dat het werkt. Het klinkt namelijk als complete onzin, op die manier kanker bestrijden. Edelmetalen zijn namelijk veel minder magnetisch dan ijzer, en daar zit ons bloed vol mee. Dat apparaat van hem zou, als je het krachtig genoeg maakt ons lichaam inwendig te verhitten, exact hetzelfde effect hebben als een magnetron. |
![]() |
|||||
Citaat:
Omdat ik me niet realiseerde dat je het filmpje dom vond, maar ik dacht dat het op die man sloeg. Paris Hilton zou bv. nooit zoiets voor elkaar krijgen ![]() Citaat:
Als zijnde extra info. Citaat:
Dat lijkt me duidelijk. Het staat er wel echter in wat de bedoeling zou moeten zijn. Of het werkt is een tweede. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Door zulke mensen zijn er vast een aantal mooie ontdekkingen gedaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit uiteraard niet te verwarren met onderzoek dat niet direct nuttig lijkt maar wel elders nut kan hebben. Maar wat deze man heeft gedaan is een uitvinding die energie kost in plaats van het op te leveren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bv. (dit is even natte vinger werk, maar ik zou het gewoon te kort door de bocht vinden om het nutteloos te vinden - omdat men in de veronderstelling is dat het eigenlijk doel toch niet te bereiken is)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
maar je kunt niet van te voren weten waar die radiogolven allemaal nuttig voor kunnen zijn.
Simpel voorbeeldje om te laten zien wat ik precies bedoel: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1602650 Een soort Eureka effect ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als de baten groter zijn dan de lasten,...... ![]() Ik moet altijd aan Tesla denken als ik in dit soort topics de reacties lees op de 1 of andere manier. Die man werd regelmatig voor gek versleten en hoewel niet al zijn gedachtenexperimenten in de praktijk ook resultaat had, waren er toch een aantal briljante ontdekkingen gedaan door hem.
|
![]() |
Tesla leefde veel meer in een pioneerstijd op dit gebied dan de man van dat filmpje.
Verder helpt zo gek zijn als Tesla niet veel als je ook niet zijn intelligentie en kunde hebt.
|||
Citaat:
Er is nog genoeg uit te vinden en na te gaan, me dunkt. Die pionierstijd lijkt me nog niet op zn einde. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Science |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet alleen op dit niveau is de mentaliteit veranderd. Vroeger waren er ook geen tot nauwelijks examens op de universiteit zoals ze er nu zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |