Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 22:01
jacop
jacop is offline
hallo scholieren,
zit sindskort op kamers, heb een oude maar degelijke pc, internet deed het toen ook niet altijd', tot de melding kwam er is een identieke naam in het netweerk, toen deed mijn pc het... nu heb ik ook wel verbinding maar krijg die melding niet meer, gebruik windows 2000 heb al een keer geprobeerd fabrieksinstellingen te wijzigen, maar werkte niet...
iemand ideee...? ben nu aangewezen op mobiel internet op een vario, en dat is ook niet alles,
alvast super bedankt...
joost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2007, 11:31
Verwijderd
Kan je iets specifieker zijn in je probleem, wat voor melding krijg je exact en is het bedraad of draadloos etc.

Je geeft aan dat er een identieke naam in het netwerk is, misschien dat je daar mee bedoeld dat er al een andere pc in het netwerk zit met eenzelfde ip-adres. Wat je dan kan doen is je ip-adres van je pc veranderen binnen de range naar een ander ip-adres.

( lan -> eigenschappen -> tcp/ip instellingen )
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Luitzen schreef op 08-07-2007 @ 12:31 :

Je geeft aan dat er een identieke naam in het netwerk is, misschien dat je daar mee bedoeld dat er al een andere pc in het netwerk zit met eenzelfde ip-adres. Wat je dan kan doen is je ip-adres van je pc veranderen binnen de range naar een ander ip-adres.
Zoals de melding al zegt, er is een pc met de zelfde naam, dus niet hetzelfde IP-Adress. Dit kan je wijzigen door met je rechtermuisknop op "my computer" te klikken, properties en network identification te klikken en daar je naam wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 17:35
jacop
jacop is offline
toen mijn internet het nog wel deed. kreeg ik die melding. dus niet nu... verder.. heb bedraad internet maar ook mogelijkheid tot draadloos.. krijg de melding van dat er geen internet is standaard bericht volgens mij... internet geeft aan wel verbonden te zijn.. wat kan ik daar aan doen..?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 08:06
phoxetis
phoxetis is offline
ik denk dat je je huis-nerd even moet vragen hoe het netwerk bij jullie werkt. misschien dat jouw computer niet zomaar toegelaten wordt op het netwerk.
Reageren

Regels voor berichten