Hoi,
ik heb bij iemand anders draadloos internet aangelegd maar nu komen we het internet niet op.
We hebben wel verbinding met het accespoint en de router achter dat accespoint geeft ook wel het internet door, maar een combinatie gaat niet.
In ipconfig staat er geen gateway meegegeven en een 169.xx ip genoemd.
Soms als we compleet nieuw opstarten krijgen we wel internet maar die knalt er na verloop van tijd uit. Ikzelf dacht dat het lag aan het idee dat er een 2de laptop aan werd gehangen maar hij teste het net en toen werkte het internet ook niet.
Het is een E-tech accespoint en die heeft wel de gateway in de instellingen staan en wordt ook herkend door de router en een ip toegewezen.
Als ik op de client alles in wil stellen via tcp-ip (ip/subnet/gateway) krijg ik het netzomin werkend terwijl dat het dezelfde instellingen zijn als de dhcp server doorgeeft aan een vaste lijns pc.
[edit] Ik kan de andere pc's in mijn netwerk ook niet pingen en kan ook niet naar buiten pingen. Het maakt geen verschil of ik het accespoint direct op de adsl-modem aansluit of via een router.
[/edit]
[edit2]
Volgende punten heb ik gevonden op Got om na te gaan:
AP en laptop dichterbij elkaar (Heeft goede verbinding maar zal het toch even naast elkaar zetten)
AP Ip instellen op de laptop als gateway
Kabel controleren. Er zit nu een standaard UTP tussen, zou dat misschien een crossed moeten zijn?
[/edit2]
Heeft iemand een idee waar ik nog zou kunnen kijken? Ik ben er nu ruim een week mee bezig en begin het een beetje zat te worden. Ik heb ook al veel getest dus vraag maar als er iets niet duidelijk is.
M vr gr
Johan
Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 20:51.
|