Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2007, 15:11
ecrivaine
ecrivaine is offline
Vorige week hield ik op mijn werk per ongeluk een ovenplaat tegen mijn arm aan. Ik heb het geprobeerd te koelen, maar ik kwam eerlijk gezegd lang niet aan de vijftien minuten. Nu vroeg ik me af hoe lang de gemiddelde eerstegraads brandwond blijft zitten. Ik las ergens dat eerstegraads wondjes na een paar dagen wel over moeten zijn en bij mij is dat absoluut niet het geval. Daarnaast is er wat huid los gaan laten, waar nog geen 'gezonde' huid onder zat, dus dat irriteert nu.
Verder heb ik er geen last meer van ofzo , maar ik vraag me af wanner die plek een keer gaat wegtrekken. Zo'n grote rode vlek valt zo op namelijk.
Oud 17-07-2007, 15:59
MTpower
MTpower is offline
Ik heb meestal wel een week, soms 2 weken (afhankelijk van de plek en de grootte) last van een brandwond(je). Wordt natuurlijk wel minder na verloop van tijd
Misschien omdat ik ook erg snel verbrand in de zon, dat ik er wat langer last van heb. Maarja, gewoon proberen niet iets te verbranden
Oud 17-07-2007, 16:46
Poepkind
Poepkind is offline
ik heb voor een gala(ergens in mei) een hete klokker op mn buik laten vallen, dat is echt al een tijdje terug en die plek is nog steeds rood.
Oud 17-07-2007, 17:40
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Van een eerste graads brandwond kun je wel langer dan een week last hebben hoor. Ik had een keer olie gespat op m'n hand en daar heb ik best lang last van gehad en het was ook lang rood.

Met een tweede graads brandwond heb ik een half jaar gelopen, maar dat was dan ook heel erg. Het litteken gaat ook nooit meer weg vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:20
Donald Duck
Donald Duck is offline
Bij eerste graads brandwonden kan je over het algemeen meestal na het koelen calendula zalf (van weleda) erop doen. Dat geneest best wel snel.
Succes

P.s. het is te krijgen in vrijwel elke reformwinkel of biologische supermarkt. En met mazzel ook bij de gewone drogist of apotheek
Oud 17-07-2007, 19:54
ecrivaine
ecrivaine is offline
Oke, het gaat dus nog even duren

Calendulan heb ik er opzich al regelmatig opgesmeerd, maar dat werkt dan blijkbaar niet :\
Oud 27-07-2007, 19:13
Malossi
Malossi is offline
Hmm, keer aan't snijen met een ijzersnijbrander, viel er een vloeiend stukje ijzer op mn pols, siste derover...
Brandwonden zijn wonden die je altijd blijft zien. Zelfs van een sigaret kan je het jaren later nog zien. Het blijft gerimpeld, en trekt dus niet weg! Kleur kan wel terugkomen...
Oud 27-07-2007, 22:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Malossi schreef op 27-07-2007 @ 20:13 :
Hmm, keer aan't snijen met een ijzersnijbrander, viel er een vloeiend stukje ijzer op mn pols, siste derover...
Brandwonden zijn wonden die je altijd blijft zien. Zelfs van een sigaret kan je het jaren later nog zien. Het blijft gerimpeld, en trekt dus niet weg! Kleur kan wel terugkomen...
Hangt ook een beetje van je huid af. Sigaret-plekjes trekken bij mij best snel weg, want ik heb doorgaans een vrij lichte huid (behalve wanneer de zon er weer volop is). Maar een vriendin van mij heeft een donkere huid en daar zie je al die plekjes nog steeds.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten