Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 14:39
hoi kben petra
hoi kben petra is offline
Hallo,

ik heb dit jaar m'n examen gedaan en nu komt dan de vervolgstudie. Ik weet nog steeds niet wat ik wil.

Geneeskunde vind ik erg interessant en ook het beroep lijkt me erg mooi. Ik vraag me alleen steeds af of ik alles (medische handelingen) wel durf. Op zich kan ik wel heel nuchter tegen dingen aankijken maar is dat genoeg? Moet je niet aan geneeskunde beginnen als je niet weet of je het aankan of is het iets wat went? En hoe kom ik erachter of ik het durf?

Wel doen, niet doen, goede raad? Misschien is er iemand die iets over z'n eigen ervaringen kan vertellen, ik zou er erg blij mee zijn!

Alvast heel erg bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2007, 14:42
Verwijderd
Voor geneeskunde moet je toch al je voor half mei aanmelden ofzo?

Maargoed, verder kom je er natuurlijk alleen achter door het te proberen. Als je echter bij die snij-programma's op tv al over je nek gaat zou ik het niet doen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 14:48
hoi kben petra
voor lotingstudies aanmelden voor 15 mei inderdaad
dat heb ik dus ook maar gedaan om alle mogelijkheden open te houden

en kotsen bij snijprogrammas; dat nou niet echt maar bv dingen met ogen enzo kan ik niet goed naar kijken
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 15:04
Verwijderd
Genoeg andere opties lijkt me? Wat lijkt je precies zo leuk aan geneeskunde, dat je niet kunt vinden bij andere studies waar je niet hoeft te "snijden"?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 15:46
lithuania
lithuania is offline
Medische handelingen wennen wel. En het is ook niet alsof je gelijk als je begint met geneeskunde moet gaan snijden, je went tijdens de studie wel aan 'enge dingen' tijdens practica en dat soort dingen. Als je echt elke keer als je bloed ziet flauw valt is geneeskunde niet echt een goede keus, maar anders zou ik er gewoon voor gaan. Als je echt wil tenminste, maar laat je niet tegenhouden door dingen die je nu misschien niet durft, over zes jaar kijk je er waarschijnlijk heel anders tegenaan.

Zelf had ik ook bij de eerste keer snijzaal een licht gevoel in mn hoofd, net als iedereen trouwens. Maar als je eenmaal bezig bent, en gewoon alleen nog maar let op de medisch interessante dingen tijdens een operatie/obductie/etc, valt het allemaal best mee.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 18:17
Verwijderd
wat lithuania zei inderdaad ze gooien je echt niet op dag 1 een operatiekamer in
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 21:44
Verwijderd
Uitproberen op je huisdieren?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 20-06-2007 @ 22:44 :
Uitproberen op je huisdieren?
goeie! gewoon een scalpel in de hond zn oog zetten
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 22:31
Verwijderd
Ik hoorde van een vriendin die geneeskunde studeert dat er tijdens een college/film over brandwonden een aantal mensen flauwviel.

Dus je bent in ieder geval niet de enige die misschien ergens niet tegenkan.

Ik wil je verder niet bang maken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-06-2007 @ 19:17 :
wat lithuania zei inderdaad ze gooien je echt niet op dag 1 een operatiekamer in
Ik dacht dat ze je wel vrij vroeg in kuiten lieten snijden? Speciaal voor dit soort gevallen?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 16:55
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
FuSe schreef op 21-06-2007 @ 09:01 :
Ik dacht dat ze je wel vrij vroeg in kuiten lieten snijden? Speciaal voor dit soort gevallen?
dat klopt heb ik ook gedaan.

[B]
Citaat:
Uitproberen op je huisdieren?[/
B]

*proest* whaha

Voor de rest: achja, iedereen zn zwakheid he.
Ik studeer ook gnk, ik werk in het ziekenhuis en ik ben bang voor kots Echt, ik kan er absoluut niet tegen. Maar het valt te combineren, kwestie van af en toe wat ballen kweken op een gevaarlijk moment
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 15:22
Lethe
Lethe is offline
Haha, en wat dan als je zelf moet overgeven
Oud 04-07-2007, 15:50
Lotte
Lotte is offline
Ik zou het proberen, een studie is om te leren. Ik moet ook lessen krijgen in presenteren en ik heb enorme presentatieangst. Maar dat ga ik dus leren om daar goed mee om te gaan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 18:30
Ryan.
Ryan. is offline
Uh als je daar serieus sterk aan twijfelt denk ik niet dat het je studie is nee.
Heb je je dit jaar wel opgegeven voor de loting dan?
Oud 07-07-2007, 13:42
hoi kben petra
ja ik heb me al aangemeld en ik zit in lotingsklasse A dus ik hoef niet meer te loten
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 21:32
wamber
wamber is offline
hoi! geneeskunde is superleuk!! medische handelingen zijn helemaal niet eng, je begint rustig aan en bij mij is er niemand flauw gevallen of zoiets. als je voor het eerst snijzaal hebt ben je een beetje zenuwachtig maar na een uurtje sta je met plakken hersenen in je handen te puzzelen alsof je nooit iets anders hebt gedaan. wees niet bang, de eerste periode is gnk zelfs eerder een droge theoriestudie dan sensationeel...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 15:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
wamber schreef op 07-07-2007 @ 22:32 :
hoi! geneeskunde is superleuk!! medische handelingen zijn helemaal niet eng, je begint rustig aan en bij mij is er niemand flauw gevallen of zoiets. als je voor het eerst snijzaal hebt ben je een beetje zenuwachtig maar na een uurtje sta je met plakken hersenen in je handen te puzzelen alsof je nooit iets anders hebt gedaan. wees niet bang, de eerste periode is gnk zelfs eerder een droge theoriestudie dan sensationeel...
dat ligt er helemaal aan waar je studeert... in belgie misschien
Oud 10-07-2007, 10:59
Poepkind
Poepkind is offline
Ik zou niet bang zijn voor de medische handelingen.
Ten eerste wennen die wel
Ten tweede eindigt het gros niet met een mes in zn handen, maar gewoon aan een bureatje met een wit jasje aan. Beetje lullen, beetje kloppen, beetje krabben en kijken. Bloed prikken en snijden is een beperkte groep artsen. Dus als dat niks blijkt, geen nood een heleboel soorten artsen krijgt daar nooit mee te maken.
Oud 10-07-2007, 11:40
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde... Maar heb besloten er gewoon voor te gaan. Ik vond het nogal triest om mijn studiekeuze af te laten hangen van angsten (of eigenlijk angsten voor angsten.. want ik ben báng dat ik er niet tegen kan. Ik weet het niet eens zeker). Ik zeg: gewoon doen. Het went denk ik (en dat zeggen andere geneeskundestudenten ook) vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 18:58
Verwijderd
ik heb ergens gelezen dat je bij studie medicijnen op een gegeven moment moet kiezen voor WEL snijden of NIET snijden.

Dus als je niet wil snijden kies je gwn die richting
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten