Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2007, 20:28
fib
fib is offline
Hallo,
Het valt me op dat ik heel vaak moet schrikken.
Ik schrik ook heel snel. Wanneer ik bijv. bezig ben in de keuken staat er plotseling iemand achter me. *grote ogen 'Schrik".

Hoe komt het dat ik veel vaker schrik dan andere mensen? Is mijn concentratievermogen sterker? of zit ik in meer mn eigen wereldje? Heb ik een slecht geweten? Waar heeft het mee te maken?
Oud 15-07-2007, 20:46
dallie
dallie is offline
Heb je ontzettend vreselijke dingen meegemaakt? Heb je een slecht geweten?

Het heeft gewoon met je karakter, opvoeding en je genen te maken. Loos antwoord, maar wel de waarheid. Ik zou je niet er druk om maken tenzij het je in je functioneren belemmert.
Oud 16-07-2007, 12:11
Verwijderd
Ik heb dit ook! Mensen vinden me heel erg schrikachtig. Hoe het komt weet ik niet. Zit op dat moment misschien erg in mijn eigen gedachten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 17:47
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Daar heb ik ook last van. Ik schrik van harde geluiden of wanneer het stil is en iemand begint opeens een gesprek. Nu moet ik er wel bij vermelden als ik lawaaidoof ben, maar daarvoor had ik het ook al een beetje. Ik zit dan zo in mijn eigen gedachten en sluit mij zo af, dat als er iets gebeurd en gewoon schrik...
Oud 16-07-2007, 21:32
Farfalla
Farfalla is offline
Kan inderdaad komen door dingen die je meegemaakt hebt of meemaakt, of doordat je vaak in gedachten bent en in je eigen wereldje zit. Je kunt ook hoogsensitief zijn, wat geloof ik zo 'n 20% van de mensen is. Als je hoogsensitief bent beleef je dingen om je heen en emoties net wat heftiger dan gemiddeld.
Oud 16-07-2007, 21:41
GeleBloem
GeleBloem is offline
Soms dacht ik werkelijk waar dat ik gek was of dat mijn oren alles versterkten ofzo. Alles vond ik te hard, de tv moest van mij altijd zachter en inderdaad..ik schrik overal drie keer zo veel van als andere mensen. Ach..simpel, ik ben gewoon hoogsensitief. Dat zou het dus kunnen zijn.

Het kan inderdaad ook dat je veel in gedachten bent en dat dat ineens ergens door wordt 'verstoord' en je daarom dus erger schrikt.
Oud 16-07-2007, 21:47
Farfalla
Farfalla is offline
Citaat:
GeleBloem schreef op 16-07-2007 @ 22:41 :
Soms dacht ik werkelijk waar dat ik gek was of dat mijn oren alles versterkten ofzo. Alles vond ik te hard, de tv moest van mij altijd zachter en inderdaad..ik schrik overal drie keer zo veel van als andere mensen. Ach..simpel, ik ben gewoon hoogsensitief. Dat zou het dus kunnen zijn.

Het kan inderdaad ook dat je veel in gedachten bent en dat dat ineens ergens door wordt 'verstoord' en je daarom dus erger schrikt.
Zou inderdaad goed kunnen, ja. Zoek er maar eens wat over op. Mijn vriendje is ook hoogsensitief, hij schrikt zich al kapot als ik nies. Hij is snel gespannen en gestrest, kan niet tegen harde geluiden van buiten die ik niet eens hoor, moet altijd even "bijkomen" als hij veel mensen tegelijk heeft gezien, enz. Aan de andere kant is hij ook heel alert op gevaar en beleeft hij mooie dingen (films, muziek, e.d.) ook extra intens.
Oud 16-07-2007, 23:30
dallie
dallie is offline
Hoogsensitief klinkt echt zo stom....
Oud 17-07-2007, 12:00
Nebula
Nebula is offline
Het is natuurlijk gewoon overgevoeligheid. Zolang je het maar niet aanstellerij gaat noemen vind ik 't best.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten