Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 16:32
saraatje5
hoi, dit is niet helemaal het juiste forum voor deze vraag, maar ik ben m'n wachtwoord eventjes kwijt...

uhm ik ben dus gezakt, helaas, maar nu had ik even een vraagje... ik ga volgend jaar dus bij het roc even snel m'n diploma halen (want het waren nu dus net 5 en ipv zessen. Maar nu hoorde ik dat je dan voor alle vakken een 6 moet staan als eindcijfer om geslaagd te zijn, terwijl je op een middelbare school twee onvoldoendes (5 of 4) als eindcijfer mag hebben op je cijferlijst. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en klopt het dat je op een ROC vwo opleiding als je dan nog voor enkele vakken even een certificaat moet halen, dan geen enkele onvoldoende meer mag halen?

Alvast heel erg bedankt!

Liefs!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 16:49
Verwijderd
Als je alle vakken voor een diploma in één jaar volgt, dan mag je onvoldoendes staan. Maar als je een paar vakken doet, en een paar al eerder hebt gehaald, dan moet je inderdaad allemaal voldoendes hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 22:58
meike89
jaa dat vraag ik me ook af, weet iemand dit: en als je 5 vakken nog moet doen, en eentje al wel hebt gehaald?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:44
Verwijderd
Dan moet je voor die vijf dus allemaal voldoendes halen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 00:08
paco de taco
paco de taco is offline
Bij het ROC moet je inderdaad uiteindelijk alle vakken met minimaal een 6 afronden.

Ze werken daar met eindtermen, en je moet bij elk vak minimaal 75% van de eindtermen halen.

Voor een eindterm kun je een X, A, 0, 1 of 2 halen.
X: Antwoord dat nergens op slaat of niet ingevuld
A: Afwezig
0: Onvoldoende
1: Voldoende (bijvoorbeeld 1 van de 2 vragen in een test over die eindterm goed)
2: Goed.

Alle theorievakken zijn in ieder geval 1 maal te herkansen (indien je minimaal 75% van alle lessen aanwezig bent geweest).

Je moet dus voor alle eindtermen minimaal een 0 halen, en met 75% van de eindtermen een 1 heb je al een 6.

Zo duidelijk?
Oud 16-07-2007, 11:58
Verwijderd
Dat is niet hoe het overal gaat, voor zover ik het kan zien.
Daarnaast hoef je alleen alles met een 6 af te sluiten wanneer je niet voor een compleet diploma gaat, maar bv. eerst de ene helft van de vakken gaat halen/hebt gehaald, en dan de andere. Als je dus in één jaar voor een volledig diploma gaat, dan gelden gewoon de standaard eisen voor een diploma. (Dus maximaal 1 onvoldoende in je profiel, etc etc.)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 23:04
paco de taco
paco de taco is offline
Dat zou ook kunnen, ik heb een BBL opleiding gevolgd bij het ROC dus misschien dat 'm daar het verschil zit?
Maar wil je een onvoldoende halen voor een vak met zoveel kans om een voldoende te halen dan doe je echt te weinig of je doet iets goed verkeerd.
Oud 22-07-2007, 11:53
Gatara
Gatara is offline
Vraagje: waar ga je dit doen?

Ik heb zelf ooit ook een 1 jarig VWO gedaan op deze manier. Ik had echter alle vakken en mocht dus best een onvoldoende hebben. Ik weet helaas neit hoe het zit als je slechts 1 certificaat wilt halen.
Ik zou dit navragen bij het ROC want het lijkt me ook best normaal dat je dat punt (mits voldoende) voor een vak mee mag nemen naar het volgend jaar.

Maar, waarom doe je niet de hele mikmak opnieuw? Je staat dan meer safe (want zo te zien aan je cijfers is het - sorry dat ik het zeg - maar magertjes...)
Reageren

Regels voor berichten