Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Yuh. ![]() En als mijn kat bv op mijn schoot komt zitten mompel ik vaak wel wat van 'kom jij op mijn schoot zitten' o.i.d. Katten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat soort dingen ![]() Soms praat ik ook met m'n kat want dan miauwt hij steeds terug en dan doe ik net alsof ie wat zegt. Krijg je 'Ja echt?' en 'Hoeveel heb je ervoor over?' 'Nog meer miauwen?' 'Wat is er?' Om nog maar niet te zwijgen van alle bijnamen die ik heb voor mijn katten ^^, |
![]() |
|
Ik klets altijd hele verhalen tegen mijn dieren maar wel altijd naar aanleiding van iets dat ze doen, geloof ik. ("Nee dikkertje, je mag niet op de was liggen want dat is net schoon en dan kan ik alles weer opnieuw doen, huphup, ga er eens af") Zal best idioot klinken voor buitenstaanders misschien, maar volgens mij vinden kat & hond het wel gezellig
![]() |
![]() |
|
Tegen mijn poes praat ik gedurende de dag redelijk veel. Als ze 's ochtends mij wakker maakt "oh wat ben je ook een boef, ik wil nog even slapen, je weet waar de voerbak staat. Kom straks maar terug". "goedemorgen, heb je een voldoeninggevende nacht gehad?", "kom je mee, even een happie eten?", "laat die bank nu eens met rust aub", "Doeggg minoes, over 8 uur ben ik terug. Take care!".
Dat soort dingen dus ![]() ![]() Tegen mijn cavia zeg ik niet zoveel, af en toe dingen als "goedemorgen", "wat heb je een ravage aangericht in je bak", "wees eens wat minder selectief in je eten aub". En 's avonds voordat ik naar bed ga "wel te rusten, lieve caaf". Als ik dit zo teruglees, komt het vrij maf over. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niets tegen je poes zegt?
|
Verwijderd
|
Ach, ze kent vaste vloeken als 'godverdomme flik je het me weer' en dingen als liggen, nee!, ga daar nou eens af of kom es, maar ik wil ook nog wel eens op haar mopperen hoe vervelend ze vandaag is. Als ik thuis kom vertel ik ook nog wel eens een lulverhaal tegen haar en dan mauwt ze de gehele tijd terug.
Zo'n dier ziet dat als aandacht, interactie, dus waarom niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik praat ook tegen de deur ("Au! Ga nou es aan de kant!
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik klets best veel tegen mijn honden, meestal als een soort 'vertaling' van wat ze uitstralen. Ons jongste hondje heeft echt een soort gezichtsuitdrukkingen, net als de oudste maar nog wat meer.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Beetje vragen of ze nog genoeg eten hebben, m'n konijn en m'n vogels. Beetje mopperen op de laatsten als ze teveel herrie schoppen of in de drinkbak hebben zitten schijten.
Ik mopper ook tegen wolken als ze hun lading op een ongelukkig moment laten vallen, schoenen als ze zoek zijn, en auto's als ze niet willen starten. Dus ja.
|
Jup.ik voer hele gesprekken met mijn huisdier. Het is alleen dat ze alle 3 niet terugpraten. Soms vind ik het wel eens fijn om alles te zeggen en dat er zo'n lekker 'ja schijt aan ik wil aandacht beest' naast me ligt. Heerlijk..
![]()
|
ik praat ook altijd tegen mn katten en cavia´s.
![]() mn katten zijn nog klein dus die moet ik zeggen wat ze wel en niet mogen. maar als ze gaan miauwen achter mn stoel ofzow dan zeg ik altijd: wat is er? kom maar ![]() en ze worden rustig als ik tegen ze praat. en mn caafjes zeg ik vaak dat ze weer wat lekkers krijgen. wel schattig dat een vriendin van mij ook stilletjes tegen mn caafjes praten toen ze weg ging na eenw eekend bij mij ![]() dag jongens zei ze ![]()
|
Ik vertel mijn kat ook vanalles. Als ik binnenkom, als hij binnenkomt. Ik zeg hem ook wat ik wel leuk en niet leuk vind, wat hij doet. Of hij honger heeft (dan krijg ik wel altijd antwoord
![]() ![]() Als ik paardrij vertel ik ze ook van alles, waar ik mee bezig ben of hoe we gaan rijden of wat we gaan doen. Dat er geen monsters in plassen zitten, van dat soort dingen. Dieren die ik zie begroet ik eigenlijk altijd. Voornamelijk honden, katten. Meestal zeg ik heel vrolijk: 'Hé, hallo!' Dieren zijn heel gezellig ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gisteren hoorde ik mijn vriendje heel lief tegen de katten kletsen: ahh poesje, kom 's hier, je moet even bij mij liggen. Zo..... ja gezellig hé.. etc
heel grappig ![]()
|
Ik praat superveel tegen mijn beestje, geen lange verhalen van wat ik gedaan heb, maar idd meer in de trant van: "Ben je lekker aan het spelen mannetje?" "Mama is zo weer terug." "Hai schatje, heb je me gemist?" enz.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Twee oren om te horen flyaway | 2 | 08-12-2011 19:01 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal (toch nog verder gegaan) vleermuismaatje | 2 | 28-09-2005 18:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |