Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2007, 21:00
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik hoorde ooit iemand vol van verachting zeggen dat hij zijn buurvrouw wel eens 's avonds in de tuin tegen haar konijn hoorde praten. helemaal niet praten tegen dieren zal niet vaak voor komen, maar er zijn verschillende gradaties.

zeg jij alleen "alsjeblieft" en "afblijven" tegen je dier? zeg je dingen tegen hem, vraag je dingen aan hem? vertel je aan hem hoe je dag was? of staren jullie woordeloos een hele avond samen uit het raam?

ik vind het wel humoristisch vanuit het perspectief van het dier te praten "wat een kutkat buiten" of "ik zou dat eten ook niet lusten". over het algemeen ben ik meer van de categorie samen uit het raam kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2007, 21:33
Housemusic
Housemusic is offline
Ik praat wel eens tegen mn huisdier, probleem is alleen dat hij niet terugpraat...
Verder dan, af en zit kom ik eigelijk niet..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 22:49
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik vraag mijn witte kat altijd om de deur achter zijn kont dicht te doen. Helaas kan hij alleen deuren openmaken.
Oud 01-09-2007, 22:51
PV
PV is offline
oh ik zeg wel eens dingen als 'gelijk heb je dat je lekker op de bank gaat liggen' of 'heb je lekker gegeten vandaag' of 'zie je nog een kat lopen buiten' (tegen de poes als ze op de vensterbank zit ), natuurlijk geven ze geen antwoord maar boeiend het lijkt me maar stil en saai als je nooit iets tegen ze zegt behalve wat commando's
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 00:39
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
oh ik zeg wel eens dingen als 'gelijk heb je dat je lekker op de bank gaat liggen' of 'heb je lekker gegeten vandaag' of 'zie je nog een kat lopen buiten' (tegen de poes als ze op de vensterbank zit ), natuurlijk geven ze geen antwoord maar boeiend het lijkt me maar stil en saai als je nooit iets tegen ze zegt behalve wat commando's
Dit doe ik ook
Oud 02-09-2007, 05:50
Verwijderd
Citaat:

Yuh.

En als mijn kat bv op mijn schoot komt zitten mompel ik vaak wel wat van 'kom jij op mijn schoot zitten' o.i.d.

Katten Ik wil graag een hondje.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 08:03
yavanna
yavanna is offline
Citaat:

Dat soort dingen

Soms praat ik ook met m'n kat want dan miauwt hij steeds terug en dan doe ik net alsof ie wat zegt. Krijg je 'Ja echt?' en 'Hoeveel heb je ervoor over?' 'Nog meer miauwen?' 'Wat is er?'
Om nog maar niet te zwijgen van alle bijnamen die ik heb voor mijn katten ^^,
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 09:40
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zeg ook af en toe iets tegen mijn cavia's, maar grote monologen worden het niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 10:32
Bloem
Bloem is offline
Ik klets altijd hele verhalen tegen mijn dieren maar wel altijd naar aanleiding van iets dat ze doen, geloof ik. ("Nee dikkertje, je mag niet op de was liggen want dat is net schoon en dan kan ik alles weer opnieuw doen, huphup, ga er eens af") Zal best idioot klinken voor buitenstaanders misschien, maar volgens mij vinden kat & hond het wel gezellig
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 13:07
coopergirl
coopergirl is offline
Tegen mijn poes praat ik gedurende de dag redelijk veel. Als ze 's ochtends mij wakker maakt "oh wat ben je ook een boef, ik wil nog even slapen, je weet waar de voerbak staat. Kom straks maar terug". "goedemorgen, heb je een voldoeninggevende nacht gehad?", "kom je mee, even een happie eten?", "laat die bank nu eens met rust aub", "Doeggg minoes, over 8 uur ben ik terug. Take care!".

Dat soort dingen dus Mijn poes begint vaak acuut te spinnen als ik alleen maar tegen haar praat

Tegen mijn cavia zeg ik niet zoveel, af en toe dingen als "goedemorgen", "wat heb je een ravage aangericht in je bak", "wees eens wat minder selectief in je eten aub". En 's avonds voordat ik naar bed ga "wel te rusten, lieve caaf".

Als ik dit zo teruglees, komt het vrij maf over. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niets tegen je poes zegt?
Oud 02-09-2007, 14:21
Verwijderd
Ik praat regelmatig tegen mijn katten en ik heb ze nog nooit horen zeggen dat ze dat niet fijn vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 14:43
Verwijderd
Ik praat tegen mn kanarie en hij praat in zijn taal tegen mij terug.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 18:18
Verwijderd
Ik praat regelmatig babytaal tegen de hamster van mijn huisgenote (halló Bob! ben jij wakker? ja? ben jij wakker? ja jij bent wakker he! ja! wakker!) en soms leg ik hem medische dingen uit, omdat ik het dan zelf ook beter begrijp.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:52
Verwijderd
Ach, ze kent vaste vloeken als 'godverdomme flik je het me weer' en dingen als liggen, nee!, ga daar nou eens af of kom es, maar ik wil ook nog wel eens op haar mopperen hoe vervelend ze vandaag is. Als ik thuis kom vertel ik ook nog wel eens een lulverhaal tegen haar en dan mauwt ze de gehele tijd terug.

Zo'n dier ziet dat als aandacht, interactie, dus waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 21:07
Verwijderd
Ik praat ook tegen de deur ("Au! Ga nou es aan de kant! "), dus de hond krijgt zeker ook veel te horen. Maar ik praat wel echt tegen hem, ik hang geen verhalen op over mijn kutdag of juist dat ik blij ben. Meer "Wat is er dan, hond? Krijg je te weinig aandacht? Ja, dat hebben we allemaal wel eens. Moet je niet met je sok spelen dan? Nee? Nou, kom dan maar hier liggen hoor."
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:34
Oezem
Oezem is offline
Ik klets best veel tegen mijn honden, meestal als een soort 'vertaling' van wat ze uitstralen. Ons jongste hondje heeft echt een soort gezichtsuitdrukkingen, net als de oudste maar nog wat meer.
Oud 03-09-2007, 14:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Dit ja.
Oud 03-09-2007, 14:35
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Ik klets altijd hele verhalen tegen mijn dieren maar wel altijd naar aanleiding van iets dat ze doen, geloof ik. ("Nee dikkertje, je mag niet op de was liggen want dat is net schoon en dan kan ik alles weer opnieuw doen, huphup, ga er eens af") Zal best idioot klinken voor buitenstaanders misschien, maar volgens mij vinden kat & hond het wel gezellig
Dit ongeveer.
Oud 03-09-2007, 19:53
Krynn
Krynn is offline
Beetje vragen of ze nog genoeg eten hebben, m'n konijn en m'n vogels. Beetje mopperen op de laatsten als ze teveel herrie schoppen of in de drinkbak hebben zitten schijten.

Ik mopper ook tegen wolken als ze hun lading op een ongelukkig moment laten vallen, schoenen als ze zoek zijn, en auto's als ze niet willen starten. Dus ja.
Oud 03-09-2007, 20:10
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zeg "HALLO GEKKE NOLLIEBOLLIE" tegen mn hamster, maar ik betwijfel of hij daar waarde aan hecht.
Oud 04-09-2007, 10:59
Antubis
Antubis is offline
Jup.ik voer hele gesprekken met mijn huisdier. Het is alleen dat ze alle 3 niet terugpraten. Soms vind ik het wel eens fijn om alles te zeggen en dat er zo'n lekker 'ja schijt aan ik wil aandacht beest' naast me ligt. Heerlijk.. jammer dat ik nooit iets terug krijg..
Oud 04-09-2007, 11:13
Souris
Souris is offline
ik praat ook altijd tegen mn katten en cavia´s.
mn katten zijn nog klein dus die moet ik zeggen wat ze wel en niet mogen.
maar als ze gaan miauwen achter mn stoel ofzow dan zeg ik altijd: wat is er? kom maar
en ze worden rustig als ik tegen ze praat.
en mn caafjes zeg ik vaak dat ze weer wat lekkers krijgen.

wel schattig dat een vriendin van mij ook stilletjes tegen mn caafjes praten toen ze weg ging na eenw eekend bij mij
dag jongens zei ze
Oud 04-09-2007, 16:13
Eend
Eend is offline
Hèhè, ik praat wel eens hele verhalen met mijn kat, Bo. Hij mauwt altijd terug als je tegen hem praat. Best lollig.
Oud 04-09-2007, 16:35
Henkje
Henkje is offline
Ik vertel mijn kat ook vanalles. Als ik binnenkom, als hij binnenkomt. Ik zeg hem ook wat ik wel leuk en niet leuk vind, wat hij doet. Of hij honger heeft (dan krijg ik wel altijd antwoord ) en of hij me gemist heeft als ik de hele dag weg geweest ben
Als ik paardrij vertel ik ze ook van alles, waar ik mee bezig ben of hoe we gaan rijden of wat we gaan doen. Dat er geen monsters in plassen zitten, van dat soort dingen.
Dieren die ik zie begroet ik eigenlijk altijd. Voornamelijk honden, katten. Meestal zeg ik heel vrolijk: 'Hé, hallo!'
Dieren zijn heel gezellig
Oud 04-09-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Hèhè, ik praat wel eens hele verhalen met mijn kat, Bo. Hij mauwt altijd terug als je tegen hem praat. Best lollig.
idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2007, 18:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Dieren die ik zie begroet ik eigenlijk altijd. Voornamelijk honden, katten. Meestal zeg ik heel vrolijk: 'Hé, hallo!'
dat doe ik ook vaak met een kat op straat of koeien in de wei. het is zo stom als koeien je allemaal na staan te kijken en je knikt ze niet toe of je wenst ze geen goedemorgen. honden groeten deed ik met mijn vader in de auto, vroegah, je hand opsteken tegen de hond en lol hebben als de baas terugzwaait.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 08:43
yavanna
yavanna is offline
^Inderdaad, als er een hondje op me af komt lopen zeg ik ook altijd heel blij 'heee hoi hondje!'
Of een kat: 'Wat ben jij een mooie kat!'
Ik word er echt altijd vrolijk en blij van XD
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:48
Henkje
Henkje is offline
^ gelukkig ben ik niet de enige
Oud 06-09-2007, 18:12
Verwijderd
Ohja, als ik 's ochtends de deur uitkom ligt er vaak wel een kat op de portiektrap, dan moet ik wel heel veel haast hebben om die niet te begroeten en een aai te geven
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:21
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gisteren hoorde ik mijn vriendje heel lief tegen de katten kletsen: ahh poesje, kom 's hier, je moet even bij mij liggen. Zo..... ja gezellig hé.. etc
heel grappig
Oud 06-09-2007, 21:06
Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik praat superveel tegen mijn beestje, geen lange verhalen van wat ik gedaan heb, maar idd meer in de trant van: "Ben je lekker aan het spelen mannetje?" "Mama is zo weer terug." "Hai schatje, heb je me gemist?" enz.
Oud 06-09-2007, 21:08
Luki
Luki is offline
Ik werd vroeger altijd strontziek van het JAAAA en FLAPPIEEE en GOEDZOOO van mijn buurmeisje tegen haar konijn..

Om 6 uur 's morgens gvd!
Oud 07-09-2007, 15:37
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik vertel geen hele verhalen aan mijn dieren, maar praten doe je er toch wel tegen. Best gezellig af en toe.
Oud 08-09-2007, 14:06
Verwijderd
Ik zeg best veel tegen mijn kat, dan vraag ik hoe het met hem gaat enz.
En ik heb allemaal troetelnaampjes voor hem: Tijger, Kater, Tib (hij heet Tibbe), Knul dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 15:59
Souris
Souris is offline
ja idd heb ook allemaal troetelnaampjes.

bella= belletje, rellebel
donna=donny, donnetje
Oud 09-09-2007, 17:26
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Ik praat tegen mijn kat alsof het een mens is. En hij begrijpt me heel goed!
Reageren

Regels voor berichten