Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2007, 14:53
Verwijderd
Ik ben van plan een legale versie aan te schaffen van Vista voor mijn pc.
nu staan er op de site war ik deze wil aanschaffen, "te gebruiken voor 1 pc"
Nou is deze dus eenmalig te installeren op 1 pc, maar kan je na een maand of 4 a 5 ook weer hér-installeren. dus gewoon neiuwe installatie. wat je s/n of wat dan ook wordt naar Microschoft gestuurd dacht ik..
Wie kan mij hier wat duidelijkheid over geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2007, 15:37
Koning
Koning is offline
In sommige gevallen zoals XP ook bij veel OEM licenties had, werd je key aan de hardware ID gekoppeld van jouw systeem. Gevolg is dat als je hardeschijfje kapot is je licentie weg is. Of als je iets anders vervangt (aantal dingen uitgesloten). Pas hier voor op!

Ik heb er zelf ook nog een tijd over na gedacht maar Microsoft lijkt kopieren te tolereren en kopers af te straffen door ze enorm aan banden te leggen en ze zelfs glashard te verneuken. Zo als het nu lijkt stikken ze er nog maar even in.

Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 15:55
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Koning schreef op 08-08-2007 @ 16:37 :
In sommige gevallen zoals XP ook bij veel OEM licenties had, werd je key aan de hardware ID gekoppeld van jouw systeem. Gevolg is dat als je hardeschijfje kapot is je licentie weg is. Of als je iets anders vervangt (aantal dingen uitgesloten). Pas hier voor op!
Dat is gewoon FUD. De key van een OEM-versie wordt (bij mijn weten) aan het moederbord gekoppeld, dus je hoeft echt niet opnieuw te activeren als je een andere harde schijf in je systeem zet.

@TS: je kunt herinstalleren zoveel je wilt. In het geval dat hij toch gaat zeuren volstaat een (gratis) telefoontje naar MS, wat cijfertjes intoetsen en je hebt weer een nieuwe activatiecode. Het valt allemaal wel mee met die productactivatie.

Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 16:12
Koning
Koning is offline
Citaat:
M@rco schreef op 08-08-2007 @ 16:55 :
Dat is gewoon FUD. De key van een OEM-versie wordt (bij mijn weten) aan het moederbord gekoppeld, dus je hoeft echt niet opnieuw te activeren als je een andere harde schijf in je systeem zet.
Haha guess again. kon het ook niet geloven, HDD'tje vervangen vanwege defect. En hij komt de activering niet meer door. Even met MS gebeld en mijn licentie was daardoor gewoon ongeldig geworden.
Oud 08-08-2007, 16:35
M@rco
M@rco is offline
Dat is toch echt niet zoals het hoort. Then again, het lijkt ook wel een beetje willekeurig af en toe. Je hoort verhalen van mensen die hun halve PC vervangen en nergens last van hebben, maar blijkbaar ook dit soort verhalen.

Ik heb zelf vorig jaar moederbord, CPU en videokaart vervangen en Windows installeerde zonder problemen, maar toen ik een keer opnieuw installeerde zonder iets veranderd te hebben moest ik ineens MS bellen. Nou heb ik geen OEM-versie, maar het is wel typisch.
Oud 08-08-2007, 16:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Koning schreef op 08-08-2007 @ 16:37 :
In sommige gevallen zoals XP ook bij veel OEM licenties had, werd je key aan de hardware ID gekoppeld van jouw systeem. Gevolg is dat als je hardeschijfje kapot is je licentie weg is.
Hoho, als hij daarop blokkeerd dan moet je gewoon de klantenservice bellen. Die geven een nieuwe activatiecode (wat de server weigert wegens verschillen in hardware) en je kunt gerust door.
Oud 08-08-2007, 16:44
Koning
Koning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2007 @ 17:37 :
Hoho, als hij daarop blokkeerd dan moet je gewoon de klantenservice bellen. Die geven een nieuwe activatiecode (wat de server weigert wegens verschillen in hardware) en je kunt gerust door.
Zoals eerder gemeld heb ik dat ook gedaan.
Oud 09-08-2007, 07:21
Verwijderd
Wat is FUD?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 10:19
Koning
Koning is offline
Fear uncertainty doubt
Oud 10-08-2007, 13:10
Verwijderd
Iemand die weet of voor Microsoft Office hetzelfde geldt? Ik heb nu Office 2007, en er staat 'only for home use', maar betekent dat 'alleen voor 1 pc' of 'voor alle pc's thuis'?

(Als het maar op één pc kan is het niet zo'n probleem, maar 't zou fijn zijn als het op 2 kon...)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 13:11
Verwijderd
3 pc's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten