Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 14:56
A loved one
A loved one is offline
Ik wil graag met wat vrienden deze zomer een aantal dagen naar Stockholm, dus we zitten druk naar accomodatie te zoeken. Nu hoorde een vriendin van me dat je ook op de campus van de universiteit kan overnachten tegen best redelijke prijzen - maar ik kan hier geen informatie over vinden (en van de site van de universiteit zelf word ik ook niet veel wijzer). Weet iemand hier meer over?

Zijn er misschien ook nog andere tips over Stockholm? Is er genoeg te zien voor vier tot vijf dagen?
Advertentie
Oud 18-06-2007, 17:04
Verwijderd
Ik ben er vorig jaar geweest(met een tent welliswaar), en ik balde dat ik na 4dagen weer verder moest(ik wilde de rest van zweden ook nog even zien). Heb me prima vermaakt die 4 dagen, en lang niet alles kunnen zien wat ik eigenlijk nog wel had willen doen.

Ik vind het in ieder geval een leukere stad dan amsterdam, maar dat is natuurlijk subjectief.
Ik kan je in ieder geval aanraden een openbaarvervoerskaart te kopen, die kan je voor bepaalde tijden kopen, ik had een aantal keer een 24timmarskort gekocht, en daarmee kon je dus (jaja) 24uur met alles in het OV reizen, metro's zijn er goed, en met de bus kom je dan net nog op die andere plekjes. Kon dus mooi mn auto op de camping laten staan, scheelde flink.
Oud 18-06-2007, 22:29
Lorelei
Lorelei is offline
Ik kan je redelijk wat informatie geven over wat je kunt doen, hoe je er moet komen, waar je het beste boodschappen kunt doen, wat dingen ongeveer kosten, etc.. maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat accommodatie betreft. Helaas.

Als je (specifieke) vragen hebt over de andere dingen, roep je maar. Ik zal wel kijken of ik iets voor je te weten kan komen over de campus-mogelijkheden.
Oud 24-06-2007, 12:14
Solid
Solid is offline
Van die campus weet ik helaas niks. Ik verbleef in Stockholm in het Castanea old town hostel, echt . Nette kamers, midden in het oude centrum vlakbij een metro en gewoon prima.

Ik vond Stockholm echt heel gaaf en een mooie stad, genoeg te doen voor 4 a 5 dagen! Een aantal mooie musea, je kan er heerlijk winkelen, mooie architectuur, veel café's met heerlijke koffies en taarten/muffins/etc en goede restaurants (tip; lonely planet, daarmee hebben we telkens leuke en betaalbare restaurants mee kunnen vinden) en fijne winkels (bv qua boeken en design). De ijsbar is ook leuk om te bezoeken btw.
Oud 30-06-2007, 18:54
battlestar
battlestar is offline
Leuke stad , ben er afgelopen mei geweest.

Tips:

- Kottbollar eten bij Bekish in Gamla Stan (op een hoek vlakbij metrostation Gamla Stan), goedkoop en gezellig! Wel klein&druk caféetje dus je moet wat geluk hebben om een plaatsje te vinden.

- Vasamuseet, enorme boot en wel interessante tentoonstelling erom heen.

- Djurgarden eiland & Skansen, leuk om heen te gaan met de veerpont.

- Ijsbar is wel leuk inderdaad, beetje klein wel maar leuk om een keer gezien te hebben. Wel 15euro entree incl. 1 drankje.
Oud 01-07-2007, 10:37
A loved one
A loved one is offline
Mooie positieve reacties dat belooft veel goeds bedankt voor alle tips!!

Ik heb ook niks meer kunnen vinden over die campus, dus ik denk dat we gewoon naar een hostel zullen gaan (met 4 man kan je vaak een eigen kamer krijgen).

Oh nog 1 ding: we boeken de vlucht en het hostel apart, dus er zit geen transfer bij van het vliegveld naar het centrum. Ik heb al iets gevonden over een bus (voor 25 euro retour), heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 01-07-2007, 13:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
A loved one schreef op 01-07-2007 @ 11:37 :

Ik heb ook niks meer kunnen vinden over die campus, dus ik denk dat we gewoon naar een hostel zullen gaan (met 4 man kan je vaak een eigen kamer krijgen).

Oh nog 1 ding: we boeken de vlucht en het hostel apart, dus er zit geen transfer bij van het vliegveld naar het centrum. Ik heb al iets gevonden over een bus (voor 25 euro retour), heeft iemand daar ervaring mee?
Ja. Ik weet niet op welk vliegveld je aankomt maar het is waarschijnlijk Arlanda en anders Skavsta. Je hebt "flygbussar" vanaf het vliegveld. Die gaan rechtstreeks naar het centraal station. Maar die kosten volgens mij niet 25 euro hoor.. eerder 15.
Oud 01-07-2007, 14:15
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
A loved one schreef op 01-07-2007 @ 11:37 :

Als je via Arlanda vliegt: http://www.arlandaexpress.com/, snelle treinverbinding met hartje stad
Je hebt ook Youth tickets voor jongeren tot 25 jaar, prijzen staan op de site
Oud 03-07-2007, 01:12
knijtert
knijtert is offline
Ik vond de stad eerlijk gezegt nogal tegenvallen...

Ben er 2 keer geweest en heb me er prima vermaakt. Maar er zijn volgens mij veel leukere steden in de wereld. Zoals Amsterdam dus wel leuker is naar mijn bescheiden mening

Ik wil je vooral niet tegenhouden om te gaan want er is echt wel vermaak genoeg. Maar ik vind de stad toch vrij saai. Ik vond dat Helsinki meer had bijvoorbeeld.
Oud 25-07-2007, 08:27
A loved one
A loved one is offline
We hebben geboekt, het is een hotel geworden in Vasastan, ligt 2/3 km van het oude centrum vandaan. We hebben 7 dagen, en die zitten al aardig vol met alle bezienswaardigheden en de jongen bij de ANWB waar we het boekje kochten zei ook dat het een prachtige stad was! als je daar al niet op kan vertrouwen...
we vliegen naar Skavsta, dus ik denk dat we eerst de bus en dan de trein moeten nemen (er staat iets vreemds op de site dat de bussen niet meer rijden na 5 uur, en we komen om 7 uur 's avonds aan.. ach, dat zien we daar wel).

Oud 27-08-2007, 08:41
Dirty Ole
Dirty Ole is offline
Ik ga in september (voor een tweede maal) naar Stockholm, heeft er iemand wat tips over goede en goedkope restaurants en over leuke cafés/bars/clubs/... voor 's avonds ?
Advertentie

Regels voor berichten