Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2007, 14:56
Tesca
Tesca is offline
Ik slik gewoon de pil, maar word (nagenoeg) nooit ongesteld. Ik heb hier een keer de dokter over gebeld, maar de assistent zei dat het niet erg was en dat dat kan gebeuren als je de pil slikt.
Ik hoor echter ook andere meiden die daarvoor hele onderzoeken krijgen, dus ik vraag me af of het inderdaad niet erg is.

Zijn er meer die nooit ongesteld worden?
Oud 07-09-2007, 15:12
Verwijderd
nee ik heb het niet, maar ik heb wel ervaring met dokstersassistenten die zelf een oordeel vellen en wat totaal niet juist is! Als jij je zorgen maakt, dan moet je gewoon een afspraak maken!! Laat je niet afschepen!!

succes!
Oud 07-09-2007, 15:32
Verwijderd
Je zou kunnen overwegen om een lichtere pil te nemen, als dat kan, maar voor zover ik weet kan het compleet geen kwaad om niet te menstrueren als je aan de pil bent; het is sowieso geen echte menstruatie, dus je kan hem gerust missen. (Zónder pil niet menstrueren is niet in orde.)
Maar als je het niet vertrouwt, maak gewoon een afspraak bij de huisarts en zeg tegen die assistent dat je het over je pil wil hebben, bijvoorbeeld, zodat ze je niet afscheept met een advies waar jij niets mee kan.
Oud 07-09-2007, 15:41
Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Je zou kunnen overwegen om een lichtere pil te nemen, als dat kan, maar voor zover ik weet kan het compleet geen kwaad om niet te menstrueren als je aan de pil bent; het is sowieso geen echte menstruatie, dus je kan hem gerust missen. (Zónder pil niet menstrueren is niet in orde.)
Maar als je het niet vertrouwt, maak gewoon een afspraak bij de huisarts en zeg tegen die assistent dat je het over je pil wil hebben, bijvoorbeeld, zodat ze je niet afscheept met een advies waar jij niets mee kan.
Ja ik ga nu stoppen met de pil omdat ik het sowieso niet zo lekker gaat met pil, en dan even aankijken hoe het dan terugkomt, en als het dan nog steeds niet komt ga ik inderdaad nog een keer bellen. Ik vind het alleen zo raar dat ze bij de een hele onderzoeken gaan doen en bij de ander helemaal niks ondernemen.
Oud 07-09-2007, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ga nu stoppen met de pil omdat ik het sowieso niet zo lekker gaat met pil, en dan even aankijken hoe het dan terugkomt, en als het dan nog steeds niet komt ga ik inderdaad nog een keer bellen. Ik vind het alleen zo raar dat ze bij de een hele onderzoeken gaan doen en bij de ander helemaal niks ondernemen.
Ik heb nog nooit gehoord dat ze hele onderzoeken gaan doen bij het uitblijven van de menstruatie tijdens het gebruik van de pil. Wel wanneer vrouwen niet menstrueren - of vreselijk onregelmatig - wanneer ze niet aan de pil zijn...

Sterker nog, in de bijsluiter van mijn pil (Cilest) staat dat de bloeding (die op menstruatie lijkt) ook helemaal uit kan blijven in een stopweek.
Oud 07-09-2007, 19:37
Breg
Breg is offline
Ik heb hier de laatste maanden ook vaak last van.
Ben ruim een half jaar overgestapt op een lichtere pil en daarna een aantal kilo's afgevallen, en dacht dat het daardoor kwam. Maar ik ben ondertussen dus al weer ruim een half jaar aan die lichtere pil en ben de laatste maanden niet meer afgevallen en heb een gezond BMI, dus daar ligt het ook niet aan. Toch word ik gewoon bijna niet meer ongesteld.

Zit nu ook in m'n stopweek, maar heb 1x 's nachts een inlegkruisje gedragen omdat ik een klein beetje bloed verloor, maar verder niks. Ik hoop dat het inderdaad niet ongezond is, want ik vind het eigenlijk wel fijn; (bijna) niet ongesteld worden...
Oud 07-09-2007, 19:50
trophus
trophus is offline
Ik word ook nooit ongesteld
Oud 07-09-2007, 21:45
Hinsbeck
Hinsbeck is offline
Hee hoi,

Ik ben officieel 'ongesteld' (voor zover je dat zo kunt noemen) sinds mijn 11de (ben nu 19) en het is nooit regelmatig geweest. (Vaak was ik het bijvoorbeeld 4 maanden niet, dan was ik het weer 6 weken, dan weer n half jaar niet etc.). Ik heb 2 jaar geleden een half jaar de Dianepil geslikt, maar was daarmee gestopt omdat ik erg veel aan was gekomen. Een half jaar heb ik niks geslikt en werd ook niet ongesteld. Vanwege het uiblijven van de menstruatie ben ik maar weer aan de pil gegaan, maar dit keer aan een lichtere (de Yasmin). Maar ook met deze ben ik weer gestopt omdat ik mij gewoon vaak niet lekker in mijn vel voelde. Maargoed, sindsdien ben ik ook niet meer ongesteld geweest dus ik word simpelweg ook gewoon niet ongesteld als ik geen pil slik. Ik ben inmiddels bij de gynaecoloog geweest (AZM Maastricht). Bij de eerste afspraak vertelde hij mij dat het eigenlijk helemaal niet erg is om niet ongesteld te worden. Het is alleen 'lastig' als je zwanger wilt worden en dan moet je wel iets van een pil slikken (er waren nog andere mogelijkheden). Ik moest in ieder geval een bloedonderzoek doen om te kijken hoe het was gesteld met mijn hormonen. Welnu, mijn testosterongehalte (ja) is ietsje verhoogd, maar de echte oorzaak was iets van dat er bepaalde soort 'kettingkjes' om mijn eierstokken die ervoor zorgen dat er nooit een doorbloeding komt. Dit is echter geen ramp, maar toch zal het bloed soms wegmoeten. Daarvoor heeft hij mij een pil voorgeschreven (heb het rrecept thuis en weet de naam van de pil dan even niet ) die ik 4 keer p. jaar moet slikken zodat ik 4 keer per jaar dat bloed kwijtkan. Maargoed, bijkomend verschijnsel was op lange termijn wel dat ik wat aan kon komen en daar ben ik echt niet blij mee. Ik moet het nog even aankijken, maargoed, het blijkt dus niet echt n ramp te zijn als je niet ongesteld wordt. Maar het is natuurlijk vervelend. Maar kijk maar wat de gynaecoloog je vertelt, andere oorzaken kunnen ook zijn dat je schildklier niet optimaal werkt en dat kan invloed hebben op de menstruatie. Of je kan teveel van het mannelijkhormoon in je hebben, of als je ook een perfectionist bent, dan kan je menstruatie daar ook hinder van ondervinden. Tevens is snelle daling of stijging in het gewicht een mogelijke oorzaak.

Succes ermee!
Oud 07-09-2007, 22:40
ekki
ekki is offline
Dit hoort in het grote piltopic. Lijkt mij.

Regels voor berichten