Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 16:54
PreCiouZ
PreCiouZ is offline
Stelling: Landen waar vrouwenbesnijdenis is toegestaan moeten geen ontwikkelingshulp van Nederland meer krijgen

Stelling van shool voor het een op een debat wat ik moet doen
Geef je mening..
Thnx
Oud 31-12-2002, 17:23
Joostje
Joostje is offline
als ik moet kiezen tussen onschuldige mensen laten sterven aan hongersnood of bestuurders sommige inv mijn ogen verkeerde principes erop na laten houden, kies ik voor het laatste.
Oud 31-12-2002, 18:10
*Burning water*
*Burning water* is offline
Niet mee eens. Dan worden een heleboel mensen gestraft voor de bekrompen regeltjes van een paar machthebbers. Niet eerlijk!
Oud 31-12-2002, 19:23
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als ik moet kiezen tussen onschuldige mensen laten sterven aan hongersnood of bestuurders sommige inv mijn ogen verkeerde principes erop na laten houden, kies ik voor het laatste.
Verkeerde principes? Zoals Hitler en Stalin die hadden? Nee, dan kies ik voor het eerste.
Oud 31-12-2002, 19:45
Escapism
Escapism is offline
als je ze geen hulp biedt zal er nooit wat veranderen... tis bij mijn weten niet zo dat het hele gebeuren van vrouwenbesnijdenis wettelijk geregeld is ofzow, tzijn volgens mij tradities die hier voor zorgen, als je je dan afzijdig hout zal t nooit veranderen
Oud 31-12-2002, 21:50
Isa
Isa is offline
waarom zou ik? waaerom is vrouwenbesnijdenis zo slecht?
Oud 01-01-2003, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waarom zou ik? waaerom is vrouwenbesnijdenis zo slecht?
omdat vrouwen dan helemaal niks hebben,veel kans op ontstekingen krijgen onnodig veel pijn,omdat de mannen daar alleen maar van beter worden, met hun gebazel over "t moet wel maagd zijn"
Oud 01-01-2003, 02:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
Verkeerde principes? Zoals Hitler en Stalin die hadden? Nee, dan kies ik voor het eerste.
nouja, mij lijkt het toch niet mogelijk voor bestuurders van die landen hun principes op te leggen: afrikaanse landen hebben nou eenmaal een zeer zwakke staat. Vandaar dat het intrekken van ontwikkelingshulp, die trouwens ook niet gericht is op de leiders van landen, maar op de burgers, slechts negatieve effecten heeft.
Oud 01-01-2003, 10:49
Unexplained
Unexplained is offline
In landen waar vrouwenbesnijdenis is toegestaan, lijkt mij JUIST veel ruimte voor verbetering en ontwikkeling - en 'onze' hulp daarbij.
Oud 01-01-2003, 12:20
Martian
Martian is offline
Bestaan er landen waar vrouwenbesnijdenis wettelijk is toegestaan dan?
Oud 01-01-2003, 12:56
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Als je die landen geen ontwikkelingshulp meer geeft isoleer je ze juist waardoor je nog veel minder mogelijkheden hebt om iets tegen de vrouwenbesnijdenis te doen.
Oud 01-01-2003, 15:31
BARON
BARON is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Als je die landen geen ontwikkelingshulp meer geeft isoleer je ze juist waardoor je nog veel minder mogelijkheden hebt om iets tegen de vrouwenbesnijdenis te doen.
dat is de zaak weer omdraaien, typisch voor links, wij zouden weer schuldig zijn aan problemen in andere landen.
Oud 01-01-2003, 15:45
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef:
dat is de zaak weer omdraaien, typisch voor links, wij zouden weer schuldig zijn aan problemen in andere landen.
Nee, maar we zouden niks doen om die problemen op te lossen.
Oud 01-01-2003, 16:02
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
BARON schreef:
waarom ishet zo dat als iemand iets zegt waar jij t niet mee eens bent je er altijd maar gelijk vanuit gaat dat diegene links is?
Oud 01-01-2003, 16:04
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Escapism schreef:
waarom ishet zo dat als iemand iets zegt waar jij t niet mee eens bent je er altijd maar gelijk vanuit gaat dat diegene links is?
Inderdaad, ik ben alles behalve links. Ik probeer alleen wel pragmatisch naar problemen te kijken.
Oud 01-01-2003, 16:06
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
BARON schreef:
Dat zeg ik helemaal niet. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat wanneer je werkelijk iets tegen de vrouwenbesnijdenis wilt doen het averechts werkt om ontwikkelingshulp op te zeggen. Je zou bijvoorbeeld voorwaarden aan die ontwikkelingshulp kunnen stellen om de overheden daar met lichte druk te dwingen iets aan de mensenrechten te doen.
Oud 01-01-2003, 19:04
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Dit is belachelijk! Als je ontwikkelinghulp geeft, dan doe je dat onvoorwaardelijk. Je mag alleen eissen stellen aan waar het geld aan besteed wordt, maar als je andere eissen (zoals afschaffing van besnijdenis) gaat stellen is dat omkoping!

Je kunt kunt een drenkeling toch niet zeggen: Ik redt je alleen als je voortaan je veters niet meer strikt!

(wat een vergelijking..)

Sebastiaan
Oud 01-01-2003, 21:44
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
WackfordSqueers schreef:
Dit is belachelijk! Als je ontwikkelinghulp geeft, dan doe je dat onvoorwaardelijk. Je mag alleen eissen stellen aan waar het geld aan besteed wordt, maar als je andere eissen (zoals afschaffing van besnijdenis) gaat stellen is dat omkoping!

Sebastiaan
Ik snap niet wat hier belachelijk aan is. Als je en de bevolking financieel kunt helpen en een barbaarse gewoonte kunt afschaffen dan sla je twee vliegen in een klap. Bovendien is het allang zo dat Nederland eisen stelt bij het toekennen van ontwikkelingshulp, ook op het gebied van overheidsinrichting.
Oud 01-01-2003, 22:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ik snap niet wat hier belachelijk aan is. Als je en de bevolking financieel kunt helpen en een barbaarse gewoonte kunt afschaffen dan sla je twee vliegen in een klap. Bovendien is het allang zo dat Nederland eisen stelt bij het toekennen van ontwikkelingshulp, ook op het gebied van overheidsinrichting.
Overheid is niet in staat om hun bevolking te controleren in afrika, laat staan regels op te leggen.
Oud 01-01-2003, 22:32
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Overheid is niet in staat om hun bevolking te controleren in afrika, laat staan regels op te leggen.
Dat is inderdaad moeilijk, maar betekent dat dan dat je je er maar bij neer moet leggen? Overheden zouden kunnen beginnen met het strafbaar stellen.
Oud 01-01-2003, 23:27
Verwijderd
Tegen. Onderontwikkeling lijkt mij juist de oorzaak van het nog steeds bestaan van dit soort 'tradities' ..
Krijg je een beetje het idee "jullie zijn te onderontwikkeld voor onze ontwikkelingshulp" ...
Oud 02-01-2003, 11:14
Isa
Isa is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
omdat vrouwen dan helemaal niks hebben,
vrouwen hebben wel meer dingen dan een fucking clitoris hoor.
(huizen,kinderen,materiele bezittingen)
ik mag blij zijn dat niet alle samenlevingen op aarde westers zijn met vrouwtjes die zich gedragen als holbewoners en alleen maar aan mannen denken.
er is niks onbeschaafds aan besnijden. wat niet wil zeggen dat ik ervoor ben.
Citaat:
veel kans op ontstekingen krijgen onnodig veel pijn,omdat de mannen daar alleen maar van beter worden, met hun gebazel over "t moet wel maagd zijn" [/B]
is het gewoon een wraak tegenover mannen ofzo, dat je hiervoor ontwikkelingshulp wilt stopzetten?
Oud 02-01-2003, 12:53
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
bla
Kun je misschien één voordeel van vrouwenbesnijdenis noemen?
Oud 02-01-2003, 15:08
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Wij kunnen niet voor een ander beslissen of vrouwenbesnijdenis daar wel of niet hoort.
Natuurlijk vind ik vrouwenbesnijdenis helemaal kut :-) , maar dat staat los van ontwikkelingshulp !
Jij doet nu net als Amerika: Jouw ideen moeten de hele wereld domineren. Jij vind dat vrouwenbesnijdenis afschuwelijk is, dus wil je een ander land ertoe dwingen dit af te schaffen.
We moeten juist leren om anderen in hun waarde te laten. Dus ook wat betreft besnijdenis.

Sebastiaan
Oud 02-01-2003, 15:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
WackfordSqueers schreef:
Wij kunnen niet voor een ander beslissen of vrouwenbesnijdenis daar wel of niet hoort.
Natuurlijk vind ik vrouwenbesnijdenis helemaal kut :-) , maar dat staat los van ontwikkelingshulp !
Jij doet nu net als Amerika: Jouw ideen moeten de hele wereld domineren. Jij vind dat vrouwenbesnijdenis afschuwelijk is, dus wil je een ander land ertoe dwingen dit af te schaffen.
We moeten juist leren om anderen in hun waarde te laten. Dus ook wat betreft besnijdenis.

Sebastiaan
nouja, ik denk niet of ze in de betrokken culturen iedereen, en vooral de vrouwen, hebben gevraagd of ze het eens zin met vrouwenbesnijdenis hoor...
Oud 02-01-2003, 15:51
Isa
Isa is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Kun je misschien één voordeel van vrouwenbesnijdenis noemen?
het zorgt ervoor dat zedaar geen meiden krijgen zoals hier die geobsedeerd zijn door seks en zo de samenleving verloederne. zie verder het bericht van sebastiaan, onder jouw bericht.
Oud 02-01-2003, 15:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
Joostje schreef:
nouja, ik denk niet of ze in de betrokken culturen iedereen, en vooral de vrouwen, hebben gevraagd of ze het eens zin met vrouwenbesnijdenis hoor...
waarom gaan wij westerlingen er altijd vanuit dat iedereen 100% vrij moet zijn?

dat is ook al een amerikaans idee.
Oud 02-01-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het zorgt ervoor dat zedaar geen meiden krijgen zoals hier die geobsedeerd zijn door seks en zo de samenleving verloederne. zie verder het bericht van sebastiaan, onder jouw bericht.
ja dat is idd veel beter dan een leven lang pijn lijden.
Oud 02-01-2003, 19:00
Medea
Medea is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
bla
Als jij later zin hebt om te trouwen (nadat je je sexuele lusten gevierd hebt op onbesneden meisjes) wil je zeker een besneden vrouw die JOU niet kan bedriegen, terwijl jij elders gaat, die elke keer weer opengesneden en toegenaaid moet worden om JOUW kinderen op de wereld te zetten?
Oh ja, ik heb wat opgezocht met google en vrouwenbesnijdenis zou meestal dienen om maagdelijkheid te garanderen.
Misschien zouden ze om de maagdelijkheid van jongens te garanderen ergens een knoop in de zaadleiders kunnen steken? Dan ben je daar ten minste ook zeker van.

Verder even reageren op de eigenlijke topic:

Ik vind dat je daar hulpverlening niet mag van laten afhangen, maar dat er wel voorwaarden gesteld moeten worden ('Wij helpen jullie, maar binnen x aantal jaren moet dat besnijden hier gestopt zijn...') Tenslotte is het laten verbieden van vrouwenbesnijdenis ook een vorm van ontwikkelingshulp (mijn mening)
Oud 02-01-2003, 19:01
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Dan kunnen we ook net zo goed meteen alle Nederlandse mannen laten castreren, of zijn alleen de meisjes in Nederland geobsedeerd door sex?
Oud 03-01-2003, 09:42
Isa
Isa is offline
Citaat:
Medea schreef:
Als jij later zin hebt om te trouwen (nadat je je sexuele lusten gevierd hebt op onbesneden meisjes) wil je zeker een besneden vrouw die JOU niet kan bedriegen, terwijl jij elders gaat, die elke keer weer opengesneden en toegenaaid moet worden om JOUW kinderen op de wereld te zetten?

ik ga niet vreemd.
Citaat:
Oh ja, ik heb wat opgezocht met google en vrouwenbesnijdenis zou meestal dienen om maagdelijkheid te garanderen.
Misschien zouden ze om de maagdelijkheid van jongens te garanderen ergens een knoop in de zaadleiders kunnen steken? Dan ben je daar ten minste ook zeker van.
iemand vroeg mij om een voordeel van vrouwenbesnijdenis en dat is alles wat ik doe, ik geef een reden.
Citaat:

Verder even reageren op de eigenlijke topic:
Ik vind dat je daar hulpverlening niet mag van laten afhangen, maar dat er wel voorwaarden gesteld moeten worden ('Wij helpen jullie, maar binnen x aantal jaren moet dat besnijden hier gestopt zijn...') Tenslotte is het laten verbieden van vrouwenbesnijdenis ook een vorm van ontwikkelingshulp (mijn mening)
je lijkt George Bush wel.
dan laat ik al die landen liever onontwikkeld.

Citaat:
Dan kunnen we ook net zo goed meteen alle Nederlandse mannen laten castreren, of zijn alleen de meisjes in Nederland geobsedeerd door sex?
tuurlijk zijn ook veel mannen in deze samenleving geobsedeerd door sex. en ja dat vind ik ook een slechte zaak ja.

maar daar gaat dit allemaal niet om, ik wil niemand per se besnijden maar wat ik erg vind is dat jullie net als de amerikanen denken dat onze normen en waarden perfect zijn en jullie staan niet open voor die van andere landen, en jullie gaan zelfs zover om te zeggen, neem onze normen over of wij helpen jullie niet.
belachelijk.
Oud 03-01-2003, 11:21
Margriet
Margriet is offline
Ik ben het niet eens met de stelling, want waar trek je de grens tussen principes en schending van de mensenrechten...
En wie bepaalt die grens???
Oud 03-01-2003, 11:25
Martian
Martian is offline
Citaat:
Martian schreef:
Bestaan er landen waar vrouwenbesnijdenis wettelijk is toegestaan dan?
Oud 03-01-2003, 12:31
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
PreCiouZ schreef:
Stelling: Landen waar vrouwenbesnijdenis is toegestaan moeten geen ontwikkelingshulp van Nederland meer krijgen

Stelling van shool voor het een op een debat wat ik moet doen
Geef je mening..
Thnx
Ik vind het nogal discriminerend....

Waarom mag vrouwenbesnijdenis niet, maar besnijdenis van mannen wel?
Oud 03-01-2003, 13:01
Isa
Isa is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:

bij mannen word slechts de voorhuid weggesneden, bij vrouwen de hele clitoris.
Oud 03-01-2003, 13:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

maar wat ik erg vind is dat jullie net als de amerikanen denken dat onze normen en waarden perfect zijn en jullie staan niet open voor die van andere landen, en jullie gaan zelfs zover om te zeggen, neem onze normen over of wij helpen jullie niet.
belachelijk.
Wat is er zo erg aan het er van uit gaan dat bepaalde mensenrechten universeel zijn?
Oud 03-01-2003, 19:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Wat is er zo erg aan het er van uit gaan dat bepaalde mensenrechten universeel zijn?

onder welk mensenrecht valt het wel of niet besneden worden?

Citaat:
kzal jouw eikel is afhakken, beschaafd
je snapt echt niet waar ik het over heb he? nogmaals(en ik quote mezelf:ik wil niemand per se besnijden maar wat ik erg vind is dat jullie net als de amerikanen denken dat onze normen en waarden perfect zijn en jullie staan niet open voor die van andere landen, en jullie gaan zelfs zover om te zeggen, neem onze normen over of wij helpen jullie niet.
belachelijk.
Citaat:
wat een ongevoelige hond
komop zeg, ook ik heb vaak zat medelijden met mensen (of dieren for that matter) wanneer ik ze zie lijden, in real life of op TV.
dat heeft niks te maken met het voor of tegen besnijden zijn, of het stopzetten van ontwikkelingshulp omwille van besnijden.
Oud 03-01-2003, 20:05
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
onder welk mensenrecht valt het wel of niet besneden worden?
Artikel 3
Eenieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.
Oud 03-01-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
echt een reactie van een man dat een vrouw geen plezier mag hebben van sex(dus naai t maar dicht, vrouwtjes zijn slecht) en waarvan ze wel van hun edele delen af moet blijven

slechte ervaringen met vrouwtjes gehad ofzo?
Oud 03-01-2003, 20:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Artikel 3
Eenieder heeft recht op leven,

niemand gaat dood van besnijdenis. (nouja behalve dan sommige baby's)

vrijheid

dan kun je de opiumwet ook wel afschaffen.

en onschendbaarheid van zijn persoon.
wat word daaronder verstaan? je lichaam is niet per se je hele persoon.

greetings kenny
Oud 03-01-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:

omdat bij vrouwen alles weggehaald wordt en dichtgenaaid, tot er een heeeeeel klein gaatje overblijft om te kunnen bloeden, zie je zoiets bij mannen gebeuren? dat hun hele zaakje eraf gehaald worden en maar een heel klein gaatje overblijft dat ze zittend kunnen pissen?
Oud 03-01-2003, 21:58
Isa
Isa is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
echt een reactie van een man dat een vrouw geen plezier mag hebben van sex(dus naai t maar dicht, vrouwtjes zijn slecht)

niet op de manier zoals het in deze samenleving soms gebeurt nee maar dat geld evengoed voor mannen.

en waarvan ze wel van hun edele delen af moet blijven

was het maar zo dat iedereen net als ik besefte dat de geslachtsdelen goor zijn. was het maar zo dat mijn gore zus haar handen is een keer waste na het plassen of poepen.

slechte ervaringen met vrouwtjes gehad ofzo?
nee maar ook geen goede.

heb er ook niet echt veel behoefte aan eerlijk gezegd. ben al in geen tijden echt geil geweest.
Oud 04-01-2003, 11:26
Medea
Medea is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
bla...
Wat jij eigenlijk moet leren is dat vrouwenbesnijdenis geen vrijwillige keuze is van vrouwen. Goed, misschien kom je nu met de argumenten aan dat vrouwenbesnijdenis vaak uitgevoerd wordt door vrouwen en niet elke vrouw het slecht vindt dat ze besneden is, maar ik kan me geen meisje van een jaar of 7 voorstellen dat gaat zeggen: 'Hé, wil je me besnijden?'
Vrouwenbesnijdenis is tegen de wil van vrouwen in en dat maakt het zo wreed.
Oud 04-01-2003, 11:58
Isa
Isa is offline
Citaat:
Medea schreef:
Wat jij eigenlijk moet leren is dat vrouwenbesnijdenis geen vrijwillige keuze is van vrouwen. Goed, misschien kom je nu met de argumenten aan dat vrouwenbesnijdenis vaak uitgevoerd wordt door vrouwen en niet elke vrouw het slecht vindt dat ze besneden is, maar ik kan me geen meisje van een jaar of 7 voorstellen dat gaat zeggen: 'Hé, wil je me besnijden?'
Vrouwenbesnijdenis is tegen de wil van vrouwen in en dat maakt het zo wreed.

Dat Vrijheid het grootste goed is is een amerikaans idee waar ik het niet mee eens ben.
het blijft gewoon zo dat wij onze normen en waarden perfect vinden en dat wij die dan zonodig met chantage (stop met besnijdenis of geen hulp) moeten invoeren in andere landen die er niks mee te maken hebben.
als er iets is waar ik niet tegen kan is het chantage.
tenminste wanneer het gaat om zoiets als ontwikkelingshulp omdat het voor zo'n land dat hulp harrd nodig heeft moeilijk is om nee te zeggen.
Oud 04-01-2003, 12:06
Verwijderd
Man stop toch met dat onzinnige "Vrijheid is een Amerikaans idee'' en ''normen en waarden'' geblaat. Wij kunnen namelijk best voor onszelf denken hoor. En ik denk dan aan die vrouwen die onnodig elke dag pijn lijden, nog erger tijdens de menstruatie en naar de plee gaan, omdat mannen vinden (ja mannen, lees je het goed?) dat vrouwen op die manier maagd moeten blijven. En wat te denken over de vrouwen/meisjes die sterven aan infecties, omdat ze in een berg zand moeten zitten om het bloeden te stoppen? Kommopee, begin bijna te denken dat je echt geen gevoel hebt. Chantage is erg, maar dit is naar mijn idee erger.
En je komt trouwens heel gefrustreerd over.l
Oud 04-01-2003, 12:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
Milk schreef:
Man stop toch met dat onzinnige "Vrijheid is een Amerikaans idee'' en ''normen en waarden'' geblaat. Wij kunnen namelijk best voor onszelf denken hoor.

die ontwikkelingslanden ook!

En ik denk dan aan die vrouwen die onnodig elke dag pijn lijden, nog erger tijdens de menstruatie en naar de plee gaan, omdat mannen vinden (ja mannen, lees je het goed?) dat vrouwen op die manier maagd moeten blijven.

hierboven is anders toch echt gezegd tegen mij dat vooral vrouwen de besnijdenisssen uitvoeren. en in een programa dat ik op tv heb gezien over besnijdenissen,jaren geleden zag ik toch echt geen enkele vrouw zeggen dat ze elke dag pijn leed , ook niet tijdens het plassen. werd wel gezegd dat een vrouw opmerkte de de onbesneden vrouw in de plee naast haar anders plaste dan zij.

En wat te denken over de vrouwen/meisjes die sterven aan infecties, omdat ze in een berg zand moeten zitten om het bloeden te stoppen?

wat te denken van al die meisjes die supergeil zijn omdat ze niet besneden zijn,daarom neuken en op die manier op hun 15de al kinderen krijgen???

Kommopee, begin bijna te denken dat je echt geen gevoel hebt.

zeer zeker wel.

Chantage is erg, maar dit is naar mijn idee erger.

naar mijn idee niet. het blijft zo'n idee van onze ideeen zijn beter dan die van jullie, en je moet onze ideeen overnemen wil je onze hulp ontvangen.

En je komt trouwens heel gefrustreerd over.l
hoe dat zo?
Oud 04-01-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Kenny schreef:
hierboven is anders toch echt gezegd tegen mij dat vooral vrouwen de besnijdenisssen uitvoeren. en in een programa dat ik op tv heb gezien over besnijdenissen,jaren geleden zag ik toch echt geen enkele vrouw zeggen dat ze elke dag pijn leed , ook niet tijdens het plassen. werd wel gezegd dat een vrouw opmerkte de de onbesneden vrouw in de plee naast haar anders plaste dan zij.
Dan weet ik niet wat voor propagandafilmpje je gezien hebt maar degene die ik gezien heb was schrijnend. En met gezond verstand kan je toch wel bedenken dat dichtmaken en weghalen van iets wat van nature helemaaaal niet hoeft ongelooflijk veel pijn met zich mee MOET brengen. Zal wel lekker zijn als helemaal dichtzit en een man probeert zijn leuter naar binnen te wurmen.. denk na, NEE dus.

Citaat:
Kenny schreef:
wat te denken van al die meisjes die supergeil zijn omdat ze niet besneden zijn,daarom neuken en op die manier op hun 15de al kinderen krijgen???
Oh ja dat is veeeel erger dan de dood.

Citaat:
Kenny schreef:
naar mijn idee niet. het blijft zo'n idee van onze ideeen zijn beter dan die van jullie, en je moet onze ideeen overnemen wil je onze hulp ontvangen.
Mjwah, ik vind dat er best over de hele wereld dezelde mensenrechten kunnen bestaan. Want daar gaat het mijn sinziens om hoor, de mensen, niet die troep die jij steeds naar voren schuift.

Citaat:
Kenny schreef:hoe dat zo?
ben niet de enige die dat vind..:
Citaat:
spacegirl schreef:slechte ervaringen met vrouwtjes gehad ofzo?
ps. Quote ff wat beter want het is erg irritant om zo te replyen
Oud 04-01-2003, 13:32
Iotje
Iotje is offline
Absoluut ONEENS!!!

Je kunt mensen toch geen hulp weigeren omdat er in een land iets mis is. Natuurlijk is vrouwenbesnijdenis afsvhuwelijk en onaanvaardbaar, maar dat moet je niet "afstraffen" door de ontwikkelingshulp aandat land te weigeren. Daar gaan mensen nog meer door lijden en dat is niet de bedoeling...
Oud 04-01-2003, 13:34
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Pr0xy schreef:
zowiezo zul je door het stoppen met ontwikkelingshulp de leiders niet dwingen met het stoppen met vrouwenbesnijdenis of wat dan ook. Dat stoppen raakt de leiders niet en zal ze gewoon koud laten. Als je even de etische redenen waarom je dat niet kan doen weglaat, is het nóg oneffectief....
Oud 04-01-2003, 13:36
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
omdat vrouwen dan helemaal niks hebben,veel kans op ontstekingen krijgen onnodig veel pijn,omdat de mannen daar alleen maar van beter worden, met hun gebazel over "t moet wel maagd zijn"

Vrouwen kunnen zowiezo geen plezier meer beleven aan sex. Bovendien is zoiets vrouwonterend (ze hebben absoluut geen keus) en is het zeer pijnlijk (clitoris[meestgevoeligdeeltjevanhetvrouwlijklichaam] agfesneden).

Regels voor berichten