Advertentie | |
|
![]() |
|
als je ze geen hulp biedt zal er nooit wat veranderen... tis bij mijn weten niet zo dat het hele gebeuren van vrouwenbesnijdenis wettelijk geregeld is ofzow, tzijn volgens mij tradities die hier voor zorgen, als je je dan afzijdig hout zal t nooit veranderen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Dit is belachelijk! Als je ontwikkelinghulp geeft, dan doe je dat onvoorwaardelijk. Je mag alleen eissen stellen aan waar het geld aan besteed wordt, maar als je andere eissen (zoals afschaffing van besnijdenis) gaat stellen is dat omkoping!
Je kunt kunt een drenkeling toch niet zeggen: Ik redt je alleen als je voortaan je veters niet meer strikt! (wat een vergelijking..) Sebastiaan
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
(huizen,kinderen,materiele bezittingen) ik mag blij zijn dat niet alle samenlevingen op aarde westers zijn met vrouwtjes die zich gedragen als holbewoners en alleen maar aan mannen denken. er is niks onbeschaafds aan besnijden. wat niet wil zeggen dat ik ervoor ben. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk vind ik vrouwenbesnijdenis helemaal kut :-) , maar dat staat los van ontwikkelingshulp ! Jij doet nu net als Amerika: Jouw ideen moeten de hele wereld domineren. Jij vind dat vrouwenbesnijdenis afschuwelijk is, dus wil je een ander land ertoe dwingen dit af te schaffen. We moeten juist leren om anderen in hun waarde te laten. Dus ook wat betreft besnijdenis. Sebastiaan
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat is ook al een amerikaans idee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh ja, ik heb wat opgezocht met google en vrouwenbesnijdenis zou meestal dienen om maagdelijkheid te garanderen. Misschien zouden ze om de maagdelijkheid van jongens te garanderen ergens een knoop in de zaadleiders kunnen steken? Dan ben je daar ten minste ook zeker van. ![]() Verder even reageren op de eigenlijke topic: Ik vind dat je daar hulpverlening niet mag van laten afhangen, maar dat er wel voorwaarden gesteld moeten worden ('Wij helpen jullie, maar binnen x aantal jaren moet dat besnijden hier gestopt zijn...') Tenslotte is het laten verbieden van vrouwenbesnijdenis ook een vorm van ontwikkelingshulp (mijn mening) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||
Citaat:
ik ga niet vreemd. Citaat:
Citaat:
![]() dan laat ik al die landen liever onontwikkeld. Citaat:
maar daar gaat dit allemaal niet om, ik wil niemand per se besnijden maar wat ik erg vind is dat jullie net als de amerikanen denken dat onze normen en waarden perfect zijn en jullie staan niet open voor die van andere landen, en jullie gaan zelfs zover om te zeggen, neem onze normen over of wij helpen jullie niet. belachelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom mag vrouwenbesnijdenis niet, maar besnijdenis van mannen wel?
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
onder welk mensenrecht valt het wel of niet besneden worden? Citaat:
belachelijk. Citaat:
![]() dat heeft niks te maken met het voor of tegen besnijden zijn, of het stopzetten van ontwikkelingshulp omwille van besnijden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() slechte ervaringen met vrouwtjes gehad ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
![]() greetings kenny |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() heb er ook niet echt veel behoefte aan eerlijk gezegd. ben al in geen tijden echt geil geweest. |
![]() |
||
Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is tegen de wil van vrouwen in en dat maakt het zo wreed. |
![]() |
||
Citaat:
Dat Vrijheid het grootste goed is is een amerikaans idee waar ik het niet mee eens ben. het blijft gewoon zo dat wij onze normen en waarden perfect vinden en dat wij die dan zonodig met chantage (stop met besnijdenis of geen hulp) moeten invoeren in andere landen die er niks mee te maken hebben. als er iets is waar ik niet tegen kan is het chantage. tenminste wanneer het gaat om zoiets als ontwikkelingshulp omdat het voor zo'n land dat hulp harrd nodig heeft moeilijk is om nee te zeggen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Man stop toch met dat onzinnige "Vrijheid is een Amerikaans idee'' en ''normen en waarden'' geblaat. Wij kunnen namelijk best voor onszelf denken hoor. En ik denk dan aan die vrouwen die onnodig elke dag pijn lijden, nog erger tijdens de menstruatie en naar de plee gaan, omdat mannen vinden (ja mannen, lees je het goed?) dat vrouwen op die manier maagd moeten blijven. En wat te denken over de vrouwen/meisjes die sterven aan infecties, omdat ze in een berg zand moeten zitten om het bloeden te stoppen? Kommopee, begin bijna te denken dat je echt geen gevoel hebt. Chantage is erg, maar dit is naar mijn idee erger.
En je komt trouwens heel gefrustreerd over.l |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Absoluut ONEENS!!!
Je kunt mensen toch geen hulp weigeren omdat er in een land iets mis is. Natuurlijk is vrouwenbesnijdenis afsvhuwelijk en onaanvaardbaar, maar dat moet je niet "afstraffen" door de ontwikkelingshulp aandat land te weigeren. Daar gaan mensen nog meer door lijden en dat is niet de bedoeling... ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Vrouwen kunnen zowiezo geen plezier meer beleven aan sex. Bovendien is zoiets vrouwonterend (ze hebben absoluut geen keus) en is het zeer pijnlijk (clitoris[meestgevoeligdeeltjevanhetvrouwlijklichaam] agfesneden).
|
![]() |
|
|