Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 16:41
Mikado
Mikado is offline
criteria:
- (voetbal) sfeer
- uitstraling
- architectuur

en welk stadion vind je het minst op deze punten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2007, 18:53
Zyh
Zyh is offline
zuiderpark 070 xD
Oud 15-08-2007, 22:07
Verwijderd
Nou Camp, Anfield road en de Meer
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 22:12
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Nou Camp
De Kuip
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 22:26
Verwijderd
en san ciro

maar daar ben ik, in tegenstelling tot de anderen, nog nooit geweest, lijkt me alleen mooi
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 12:09
Brian Tevreden
Sportpark Schoonenberg van Stormvogels Telstar Combinatie vind ik werkelijk een prachtig stadion! De flair die daar hangt in combinatie met het retro gras gaf mij altijd een gevoel van tevredenheid en nostalgie
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 15:24
Methuselah
Methuselah is offline
Constant Vandenstock-stadion.
Oud 16-08-2007, 17:00
Verwijderd
Goodison Park natuurlijk.

In Nederland heb ik het overgrote deel van de stadions wel eens bezocht, de Kuip heeft gewoon de beste sfeer.

In België, sorry Roel, Stade de Sclessin van Standard Alhoewel een vol achter de kazerne ook heel mooi is.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 17:59
le_mug
le_mug is offline
vast&goed stadion RBC henkie vos paap guyt
Oud 16-08-2007, 20:52
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-08-2007 @ 18:00 :
Goodison Park natuurlijk.

In Nederland heb ik het overgrote deel van de stadions wel eens bezocht, de Kuip heeft gewoon de beste sfeer.

In België, sorry Roel, Stade de Sclessin van Standard Alhoewel een vol achter de kazerne ook heel mooi is.
Tssssss.
Oud 16-08-2007, 21:08
Verwijderd
De Kuip (en dat is niet omdat ik voor Feyenoord ben )
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 12:52
McDuck
McDuck is offline
Ik ben ooit in maar drie stadions geweest: Galgenwaard, Arena en het Olympiastadion van Hertha BSC in Berlijn.

Galgenwaard
Mooi stadion, best wel apart omdat er geen hoeken in zitten, maar toch is het een mooi stadion om te zien. Op zich wel een leuke sfeer en uitstraling. Ben een keer wel bang geworden tijdens een wedstrijd tegen ADO Den Haag toen de uitsupporters van ADO de scheiding tussen het uitvak en het dichtstbijgelegn vak van Utrecht voor een groot deel kaport/open maakten en er een hele groep Utrecht-fans die richting oprenden om te knokken en een andere groep precies de andere kant op vluchtte om niet ergens middenin te zitten. Gelukkig kwam de ME redelijk snel naar binnen en de ME bleef ook staat voor het uitvak van ADO. Ik heb toen echt 20 minuten niks van de wedstrijd gezien.

Arena
Redelijk mooi stadion, niet super om te zien. De sfeer in het stadion was de keren dat ik er ben geweest goed en gezellig. Ook wel goed dat er twee grote schermen hangen waarop extra informatie te zien is.

Olympiastadion Hertha BSC
Super super mooi stadion, maar helaas ben ik er alleen een keer geweest toen het totaal leeg was. Dat is ook erg indrukwekkend. Waarschijnlijk het mooiste stadion waar ik ooit ben in geweest. Als zo'n stadion helemaal vol zit en er wordt gespeeld, dan moet het een feest zijn om daarbinnen te zitten.

Verder lijkt het me ook prachtig om een keer in het stadion van Liverpool te ze zitten en dan You'll never walk alone te horen. Vind het al prachtig om dat stadion + liedje op tv te zien/horen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 14:41
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Zyh schreef op 15-08-2007 @ 19:53 :
zuiderpark 070 xD
vooral de sfeer ja
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 20-08-2007 @ 13:52 :
Ik ben ooit in maar drie stadions geweest: Galgenwaard, Arena en het Olympiastadion van Hertha BSC in Berlijn.

Galgenwaard
Mooi stadion, best wel apart omdat er geen hoeken in zitten, maar toch is het een mooi stadion om te zien. Op zich wel een leuke sfeer en uitstraling. Ben een keer wel bang geworden tijdens een wedstrijd tegen ADO Den Haag toen de uitsupporters van ADO de scheiding tussen het uitvak en het dichtstbijgelegn vak van Utrecht voor een groot deel kaport/open maakten en er een hele groep Utrecht-fans die richting oprenden om te knokken en een andere groep precies de andere kant op vluchtte om niet ergens middenin te zitten. Gelukkig kwam de ME redelijk snel naar binnen en de ME bleef ook staat voor het uitvak van ADO. Ik heb toen echt 20 minuten niks van de wedstrijd gezien.

Arena
Redelijk mooi stadion, niet super om te zien. De sfeer in het stadion was de keren dat ik er ben geweest goed en gezellig. Ook wel goed dat er twee grote schermen hangen waarop extra informatie te zien is.

Olympiastadion Hertha BSC
Super super mooi stadion, maar helaas ben ik er alleen een keer geweest toen het totaal leeg was. Dat is ook erg indrukwekkend. Waarschijnlijk het mooiste stadion waar ik ooit ben in geweest. Als zo'n stadion helemaal vol zit en er wordt gespeeld, dan moet het een feest zijn om daarbinnen te zitten.

Verder lijkt het me ook prachtig om een keer in het stadion van Liverpool te ze zitten en dan You'll never walk alone te horen. Vind het al prachtig om dat stadion + liedje op tv te zien/horen
Niet om je af te kraken ofzo, maar er ligt een gigantische sintelbaan tussen de tribunes en het veld in Berlijn, de sfeer daar is nooit zo fantastisch. Al komt dat ook door het bioscooppubliek.

Ik ben er überhaupt nog nooit geweest dus ga puur af op wat anderen zeggen (een goede vriend van me heeft een jaar in Berlijn gestudeerd en ging wel eens naar wedstrijden en een vriend van de familie is geboren in Berlijn en Hertha BSC-fan) en wat ik zelf zie/hoor op tv. Ik kijk iedere week Sportschau en het lijkt alsof er veel meer sfeer is in de meeste andere stadions.

Dat is het grote nadeel van Olympische stadions: ze zijn vaak erg mooi en groot, en dus imponerend, maar al te groot zorgt dat het moeilijk is om een goede sfeer te creëeren en die sintelbaan is gewoon erg vervelend...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:14
Guissie
Guissie is offline
Philips Stadion tot nu toe
Oud 20-08-2007, 22:08
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Ertur schreef op 20-08-2007 @ 20:13 :
Niet om je af te kraken ofzo, maar er ligt een gigantische sintelbaan tussen de tribunes en het veld in Berlijn, de sfeer daar is nooit zo fantastisch. Al komt dat ook door het bioscooppubliek.

Ik ben er überhaupt nog nooit geweest dus ga puur af op wat anderen zeggen (een goede vriend van me heeft een jaar in Berlijn gestudeerd en ging wel eens naar wedstrijden en een vriend van de familie is geboren in Berlijn en Hertha BSC-fan) en wat ik zelf zie/hoor op tv. Ik kijk iedere week Sportschau en het lijkt alsof er veel meer sfeer is in de meeste andere stadions.

Dat is het grote nadeel van Olympische stadions: ze zijn vaak erg mooi en groot, en dus imponerend, maar al te groot zorgt dat het moeilijk is om een goede sfeer te creëeren en die sintelbaan is gewoon erg vervelend...
Ja dat is inderdaad wel vervelend.. je zit redelijk ver van het veld af daar. Over de sfeer kan ik echt niks zeggen want toen ik er was waren er een stuk of twintig man, verder totaal leeg. Over de fans kan ik niks zeggen en ik ken Hertha BSC verder ook niet zo goed..
Wel blijf ik het een super mooie uitraling hebben, nu ik er over nadenk is ook het grote plein aan de voorkant erg groot en mooi. Je loopt dan zo dat plein op, onder die grote Olympische ringen en dan zie je zo een heel stuk voor je dat stadion liggen. Qua architectuur blijft het een mooi stadion naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 12:01
Spelvout
Spelvout is offline
Abe Lenstra stadion ik zeg het je
Oud 21-08-2007, 19:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nederland: De Kuip
Buitenland: Nou Camp en Anfield Road. Sowieso veel Engelse stadions, maar dat komt gewoon omdat iedereen daar 90 minuten lang zingt, heerlijk.
Oud 23-08-2007, 17:46
Verwijderd
In Nederland tot nog toe De Kuip. In het buitenland staan vast mooiere stadions, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 12:14
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Heb er aardig wat gezien maar kan als Schalker natuurlijk niet zeggen dat ik het Westfalenstadion van Dortmund het mooist vind Laten we dan maar voor De Kuip gaan

Oh en ik ben heel benieuwd naar de mening van Ertur over de plannen voor het nieuwe stadion van Everton. Niet eens ín Liverpool?!
Oud 24-08-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 24-08-2007 @ 13:14 :
Heb er aardig wat gezien maar kan als Schalker natuurlijk niet zeggen dat ik het Westfalenstadion van Dortmund het mooist vind Laten we dan maar voor De Kuip gaan

Oh en ik ben heel benieuwd naar de mening van Ertur over de plannen voor het nieuwe stadion van Everton. Niet eens ín Liverpool?!
Vooropgesteld: ik ben officieel lid van Everton en heb er dan ook over mogen stemmen. Ik heb tegen gestemd.

Ach, ik geloof een kilometertje van de officiële stadsgrens af, dat interesseert me niets. Old Trafford ligt ook niet in Manchester. Goodison Park lag, toen het gebouwd werd, officieel ook niet in Liverpool maar net erbuiten. En Goodison Park voldoet op dit moment echt totaal niet aan de eisen van een modern voetbalstadion. 40000 plaatsen waarvan tussen de 4000 en 8000 "obstructed views" (paal voor je neus oid). Maar 13 skyboxen. De "mindere" businessclubleden worden in een grote tent onderhouden ipv een fatsoenlijk onderkomen. Met een modern (en groter) stadion zou Everton ieder jaar tientallen miljoenen extra verdienen. Waarom heb ik dan wel tegen gestemd?

De plannen van het stadion zien er naar mijn mening goed uit voor de binnenkant (vier tribunes ipv een ovaal en meer dingetjes waar ik op geil). De buitenkant ziet er nogal goedkoop uit. Maar goed, dat was dan ook slechts een voorbeeldschetsje. Twee dingen vallen mij tegen:

- Het stadion zou op een gigantisch terrein van Tesco komen te liggen. Een supermarktketen (hypermarché-achtige winkels, dus wel heel veel groter dan wij in Nederland gewend zijn). Willen er meer bouwen dan alleen een hypermarkt, maar lang verhaal kort: ik heb het idee dat Everton geen extra inkomsten eruit zou peuren, alleen de inkomsten die ze uit het voetbalstadion zelf halen. Dat is nu ook al zo, één van de voordelen van moderne stadions is dat er vaak vanalles bij betrokken is om zeven dagen per week geld te verdienen ipv één dag per twee weken. Dat "extra" geld zou allemaal naar Tesco gaan en niet naar Everton.

- Het is de verkeerde kant op, de oostkant van Liverpool is niet zo aantrekkelijk. Er zijn wat andere opties, maar die verkiest Everton voorlopig niet. Één van de opties is een stadion voor 55000 man vlakbij het stadscentrum, met 28-verdiepingen tellend hotel en congresfaciliteiten etc etc. Dàt is geniaal, dàt is de manier om Everton echt te katapulteren richting de top. Al zou van mij het stadion zelfs nog groter mogen.

Ik vind de huidige plannen gewoon net niet goed genoeg. Everton heeft gekozen voor de goedkoopste optie, ik snap dat ze financieel geen risico willen lopen. Maar ik zie liever die laatste optie en dat ze dan wat minder geld uitgeven aan spelers voor een paar jaar. Als de transfers van Yakubu en Fernandes doorgaan, heeft Everton deze zomer 30 miljoen pond, of 45 miljoen euro, uitgegeven aan spelers. Halen ze nu de Champions League, dan is dat een goede zet natuurlijk. Maar het verschil tussen vijfde of twaalfde worden is in de Premier League FINANCIEEL gezien niet zo groot. Uit mijn hoofd scheelt dat 3,5 miljoen pond aan prijzengeld. Natuurlijk ook wel iets aan sponsors en toeschouwers en merchandise omdat je het nu eenmaal minder goed doet, maar als Everton ieder jaar 15 miljoen pond aan een gigantische lening betaalt, houden ze nog genoeg over om een paar jaar met gemak in de middenmoot mee te kunnen. Na een jaar of drie vier staat dat superstadion er en stroomt het geld binnen.

Maar goed, gemakkelijk praten vanaf je bureaustoel.

Oh trouwens, nog gaver zou ik het vinden als ze Goodison verbouwden. Er zijn plannen voor een verbouwing die uiteindelijk tot een multifunctioneel stadion voor 72000 toeschouwers zouden leiden. Met behoud van een aantal unieke, historische items zoals de kerk in de hoek en een paar tribunes uit de jaren 20 (dus je kunt kiezen tussen het comfort van moderne zitplaatsen of de nostalgie van de omstandigheden zoals je overgrootvader ze meemaakte). Dát zou ik echt fantastisch vinden persoonlijk. Maar da tis echt een belachelijk dure optie, moeten bijvoorbeeld minimaal 170 huiseigenaren uitgekocht worden en meer van dat soort zaken

hmmm volgens mij een onduidelijk verhaal dit allemaal maar je vroeg erom
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:26
Verwijderd
Oh en ik mag het wel gewoon zeggen: Het Westfalenstadion is echt geweldig. De grootste tribune uit één stuk. Wat een sfeer:

En let dan niet op die confetti maar gewoon op hoeveel mensen er bij elkaar staan <33333

Mja niet echt goed te zien op die laatste foto maar vier steile tribunes, daar hou ik van
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 23:51
Bertje B.
Bertje B. is offline
Het Zuiderpark, maar dat is er niet meer dus ga ik voor De Kuip. Prachtig voetbalstadion, wat je van de Arena en het Philips Stadion niet kunt zeggen. De Galgenwaard is ook wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:02
tss
tss is offline
Citaat:
le_mug schreef op 16-08-2007 @ 18:59 :
Oud 28-08-2007, 15:56
elieli
elieli is offline
Dit Belgische stadion is echt supertof

Klik hier voor plaatje

En de kuip natuurlijk!
Klik voor plaatje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2007, 16:12
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
elieli schreef op 28-08-2007 @ 16:56 :
Dit Belgische stadion is echt supertof

Klik hier voor plaatje

En de kuip natuurlijk!
Klik voor plaatje
Allianz Arena is van Bayern München?
Oud 28-08-2007, 17:29
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
le_mug schreef op 16-08-2007 @ 18:59 :
In het Haagse bos...

Zit je haar wel goed, Henk?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 13:45
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Old Trafford, Westfalen en de Kuip vind ik práchtige stadions. Euroborg is voor Nederlandse begrippen ook erg gaaf. Plannen voor Stanley Park zien er ook fantastisch uit. Die massieve tribunes op de korte zijde zijn echt gaaf.
Oud 06-09-2007, 10:19
Mark
Mark is offline
Groningen, Euroborg

Daar was ik tijdens de finale van het EK afgelopen zomer -21 jaar. Wat een sfeer, niet te groot het stadion en daardoor een knusse voetbalsfeer.

Mark.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten