Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben er überhaupt nog nooit geweest dus ga puur af op wat anderen zeggen (een goede vriend van me heeft een jaar in Berlijn gestudeerd en ging wel eens naar wedstrijden en een vriend van de familie is geboren in Berlijn en Hertha BSC-fan) en wat ik zelf zie/hoor op tv. Ik kijk iedere week Sportschau en het lijkt alsof er veel meer sfeer is in de meeste andere stadions. Dat is het grote nadeel van Olympische stadions: ze zijn vaak erg mooi en groot, en dus imponerend, maar al te groot zorgt dat het moeilijk is om een goede sfeer te creëeren en die sintelbaan is gewoon erg vervelend... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wel blijf ik het een super mooie uitraling hebben, nu ik er over nadenk is ook het grote plein aan de voorkant erg groot en mooi. Je loopt dan zo dat plein op, onder die grote Olympische ringen en dan zie je zo een heel stuk voor je dat stadion liggen. Qua architectuur blijft het een mooi stadion naar mijn mening. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach, ik geloof een kilometertje van de officiële stadsgrens af, dat interesseert me niets. Old Trafford ligt ook niet in Manchester. Goodison Park lag, toen het gebouwd werd, officieel ook niet in Liverpool maar net erbuiten. En Goodison Park voldoet op dit moment echt totaal niet aan de eisen van een modern voetbalstadion. 40000 plaatsen waarvan tussen de 4000 en 8000 "obstructed views" (paal voor je neus oid). Maar 13 skyboxen. De "mindere" businessclubleden worden in een grote tent onderhouden ipv een fatsoenlijk onderkomen. Met een modern (en groter) stadion zou Everton ieder jaar tientallen miljoenen extra verdienen. Waarom heb ik dan wel tegen gestemd? De plannen van het stadion zien er naar mijn mening goed uit voor de binnenkant (vier tribunes ipv een ovaal en meer dingetjes waar ik op geil). De buitenkant ziet er nogal goedkoop uit. Maar goed, dat was dan ook slechts een voorbeeldschetsje. Twee dingen vallen mij tegen: - Het stadion zou op een gigantisch terrein van Tesco komen te liggen. Een supermarktketen (hypermarché-achtige winkels, dus wel heel veel groter dan wij in Nederland gewend zijn). Willen er meer bouwen dan alleen een hypermarkt, maar lang verhaal kort: ik heb het idee dat Everton geen extra inkomsten eruit zou peuren, alleen de inkomsten die ze uit het voetbalstadion zelf halen. Dat is nu ook al zo, één van de voordelen van moderne stadions is dat er vaak vanalles bij betrokken is om zeven dagen per week geld te verdienen ipv één dag per twee weken. Dat "extra" geld zou allemaal naar Tesco gaan en niet naar Everton. - Het is de verkeerde kant op, de oostkant van Liverpool is niet zo aantrekkelijk. Er zijn wat andere opties, maar die verkiest Everton voorlopig niet. Één van de opties is een stadion voor 55000 man vlakbij het stadscentrum, met 28-verdiepingen tellend hotel en congresfaciliteiten etc etc. Dàt is geniaal, dàt is de manier om Everton echt te katapulteren richting de top. Al zou van mij het stadion zelfs nog groter mogen. Ik vind de huidige plannen gewoon net niet goed genoeg. Everton heeft gekozen voor de goedkoopste optie, ik snap dat ze financieel geen risico willen lopen. Maar ik zie liever die laatste optie en dat ze dan wat minder geld uitgeven aan spelers voor een paar jaar. Als de transfers van Yakubu en Fernandes doorgaan, heeft Everton deze zomer 30 miljoen pond, of 45 miljoen euro, uitgegeven aan spelers. Halen ze nu de Champions League, dan is dat een goede zet natuurlijk. Maar het verschil tussen vijfde of twaalfde worden is in de Premier League FINANCIEEL gezien niet zo groot. Uit mijn hoofd scheelt dat 3,5 miljoen pond aan prijzengeld. Natuurlijk ook wel iets aan sponsors en toeschouwers en merchandise omdat je het nu eenmaal minder goed doet, maar als Everton ieder jaar 15 miljoen pond aan een gigantische lening betaalt, houden ze nog genoeg over om een paar jaar met gemak in de middenmoot mee te kunnen. Na een jaar of drie vier staat dat superstadion er en stroomt het geld binnen. Maar goed, gemakkelijk praten vanaf je bureaustoel. ![]() Oh trouwens, nog gaver zou ik het vinden als ze Goodison verbouwden. Er zijn plannen voor een verbouwing die uiteindelijk tot een multifunctioneel stadion voor 72000 toeschouwers zouden leiden. Met behoud van een aantal unieke, historische items zoals de kerk in de hoek en een paar tribunes uit de jaren 20 (dus je kunt kiezen tussen het comfort van moderne zitplaatsen of de nostalgie van de omstandigheden zoals je overgrootvader ze meemaakte). Dát zou ik echt fantastisch vinden persoonlijk. Maar da tis echt een belachelijk dure optie, moeten bijvoorbeeld minimaal 170 huiseigenaren uitgekocht worden en meer van dat soort zaken ![]() hmmm volgens mij een onduidelijk verhaal dit allemaal maar je vroeg erom ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dit Belgische stadion is echt supertof
Klik hier voor plaatje En de kuip natuurlijk! Klik voor plaatje |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Zit je haar wel goed, Henk? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wilders CJH95 | 227 | 23-10-2014 20:24 | |
Vrije tijd |
In welke (Nederlandse) voetbalstadions ben jij geweest? Mr.Oizo | 135 | 15-01-2005 19:05 | |
Vrije tijd |
Opmerkelijke sportberichten USPalermo | 500 | 01-01-2005 23:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Memoires van een veeteler Raffie | 4 | 07-06-2004 21:18 |