Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2007, 14:22
Verwijderd
Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Ik heb letterlijk de ballen verstand van hardware, dus jullie hulp is meer dan welkom

Ik wil er iniedergeval games als supreme commander op kunnen spelen.

Ik kwam deze configuratie tegen op op http://www.ankermann-pc.com/nl/ voor 650 euro incl. BTW, is dit wat?

INTEL Core 2 Duo 5.32GHz Model E6750 - 4MB - FSB1333 - 2x 2.66GHz
ASUS P5LD2-X / 1333 Motherboard & 52in1 Cardreader
NVidia GeForce 8600GT 512MB PCI-e TV-out / DVI
250GB MAXTOR SATA-II 7200rpm/8MB HD
2048MB DDR-II RAM PC667 EMPAQ ValueSelect Memory
LG GSH-50L 18x Multi +&- Dual Layer DVD-RW LightScribe
8 Channel 7.1 Surround Sound
WiFi 54Mpbs IEEE 802.11g | AP | 10/100 LAN
Superquiet CPU Cooling
52in1 internal Cardreader
WINDOWS VISTA Home Basic incl. inst. CD & Handbook
LC 907 Case| S/PDIF-out| 6x USB 2.0 I 2x FRONT USB

Of kan deze configuraite goedkoper of kan beter voor hetzelfde geld? Of is dit sowieso helemala niks en zal ik meer geld uit moeten geven?

Tevens ben ik op zoek naar een 20 inch monitor die een resolutie van 1600x1200 draait.

Bedankt voor de hulp alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2007, 14:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mar_TFD schreef op 25-08-2007 @ 15:22 :
Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Ik heb letterlijk de ballen verstand van hardware, dus jullie hulp is meer dan welkom

Ik wil er iniedergeval games als supreme commander op kunnen spelen.

Ik kwam deze configuratie tegen op op http://www.ankermann-pc.com/nl/ voor 650 euro incl. BTW, is dit wat?

ASUS P5LD2-X / 1333 Motherboard & 52in1 Cardreader
NVidia GeForce 8600GT 512MB PCI-e TV-out / DVI
250GB MAXTOR SATA-II 7200rpm/8MB HD
2048MB DDR-II RAM PC667 EMPAQ ValueSelect Memory
LG GSH-50L 18x Multi +&- Dual Layer DVD-RW LightScribe
8 Channel 7.1 Surround Sound
WiFi 54Mpbs IEEE 802.11g | AP | 10/100 LAN
Superquiet CPU Cooling
52in1 internal Cardreader
WINDOWS VISTA Home Basic incl. inst. CD & Handbook
LC 907 Case| S/PDIF-out| 6x USB 2.0 I 2x FRONT USB

Of kan deze configuraite goedkoper of kan beter voor hetzelfde geld? Of is dit sowieso helemala niks en zal ik meer geld uit moeten geven?

Tevens ben ik op zoek naar een 20 inch monitor die een resolutie van 1600x1200 draait.

Bedankt voor de hulp alvast.
Hoeveel ga je uitgeven aan een monitor? Hier heb je iig twee goede (geen cheapo TN film TFT's met crappy kijkhoek of kleurweergave zoals die goedkope samsung tft's.. die zijn overigens allemaal 16:10):

Eizo FlexScan S2000 (+-600 euro): 20.1" TFT, 1600x1200, TCO'03, A-MVA panel, 8ms(G2G), 300 nits & 1000:1

NEC MultiSync 2070NX2 (+-400 euro): 20.1" TFT, 1600x1200, TCO'03, IPS panel, 10ms(G2G), 250 nits & 700:1

En ik zou die pc niet doen, voor hetzelfde geld laat je wat mooiers bouwen. En wil je wel Vista erop?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:24
Koning
Koning is offline

Pardon? Vuile marketing?
Oud 25-08-2007, 15:26
Verwijderd
Ja ik heb geen idee of ik vista wil of niet...wat is het nadeel daarvan precies tov xp?

En die pc kan dus beter voor hetzelfde geld? Heb je dan een voorbeeld van een configuratie die jij zou doen?

Het beeldscherm...heb me laten vertellen dat je voor 300 euro een goede 20 inch moet hebben, klopt dat een beetje?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mar_TFD schreef op 25-08-2007 @ 16:26 :
Ja ik heb geen idee of ik vista wil of niet...wat is het nadeel daarvan precies tov xp?

En die pc kan dus beter voor hetzelfde geld? Heb je dan een voorbeeld van een configuratie die jij zou doen?

Het beeldscherm...heb me laten vertellen dat je voor 300 euro een goede 20 inch moet hebben, klopt dat een beetje?
Vista is wat mij betreft nog een soort beta, je hebt compatibility problemen met veel hardware, en het is gewoon trager dan XP (resource vreter). Vooral voor games neem je beter XP (maar voor meer over de Vista VS XP discussie zou ik kijken op Software & Multimedia het geef vista een cijfer topic). Verder denk ik dat je wanneer je XP gewend bent Vista ook maar irritant gaat vinden, want alles zit weer op een andere plek.. En dan tenslotte alle meldingen (wilt u... weet u het zeker...) die je naar het schijnt uit kunt zetten maar wel standaard aanstaan

Ik kan zo wel even een pctje samenstellen, nu even geen tijd voor.. Maar het beeldscherm: je kunt zeker voor 300 euro een 20 inch of zelfs groter vinden. Het probleem is alleen dat PVA, MVA of IPS schermen pas vanaf 400 euro er zijn. Nu zijn veel mensen te spreken over de Samsung 206BW met (geloof ik) een 21 of 22'' TN panel. Het probleem is echter dat dezelfde mensen nooit een PVA/MVA of IPS ernaast gezien hebben. Ik heb thuis zowel een MVA als een TN panel van zelfde merk en formaat naast elkaar en ik stoor me aan de kwaliteit van TN:

- zwart is niet echt zwart (sowieso altijd al een LCD probleem geweest)
- kijkhoek van het MVA scherm is groter
- helderheid van de TN is absurd, te fel
- kleurechtheid krijg ik nooit, komt niet eens in de buurt van het MVA panel

Nu zijn er wel een paar dingen die je je moet afvragen:

- wat wil ik doen met de pc behalve office/inet/game.. bij dtp, graphic design, video bewerking, foto bewerking etc is kleurweergave pas echt van belang
- is het nadelig, als je het verschil toch niet gezien hebt
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 16:17
Verwijderd
Hmm oke. Ik ben nu XP gewend dus ik zou XP als OS ook helemaal niet erg vinden. Als ik jouw commentaar lees, is een keuze voor XP misschien ook wel beter.

Wat betreft het beeldscherm: ik doe met deze pc niks anders dan gamen/office en pokeren. Dat laatste is ookde reden dat ik perse een 20 inch/1600x1200 scherm wil, ik wil 4 tafels kunnen spelen op originele grootte zonder overlap.

Wat betreft die laatste vraag... ik heb geen idee wat een PVA, MVA of IPS scherm is Ik kijk nu naar een BenQ PF737s en daar ben ik gewoon tevreden mee...als dit een TN scherm is vind ik het wel prima.

Ik ben benieuwd naar de pc die je samenstelt, bedankt daarvoor alvast
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 17:11
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mar_TFD schreef op 25-08-2007 @ 17:17 :
Hmm oke. Ik ben nu XP gewend dus ik zou XP als OS ook helemaal niet erg vinden. Als ik jouw commentaar lees, is een keuze voor XP misschien ook wel beter.

Wat betreft het beeldscherm: ik doe met deze pc niks anders dan gamen/office en pokeren. Dat laatste is ookde reden dat ik perse een 20 inch/1600x1200 scherm wil, ik wil 4 tafels kunnen spelen op originele grootte zonder overlap.

Wat betreft die laatste vraag... ik heb geen idee wat een PVA, MVA of IPS scherm is Ik kijk nu naar een BenQ PF737s en daar ben ik gewoon tevreden mee...als dit een TN scherm is vind ik het wel prima. .

Ik ben benieuwd naar de pc die je samenstelt, bedankt daarvoor alvast
Ik vind XP iig wel fijner werken tot nu toe, er zitten paar kleine dingen in Vista die ik wel leuk vind maar kijk je naar het geheel dan zie ik geen reden om het te doen (niet nu in ieder geval).

Beeldscherm: zie http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD#Types

Maar zoals ik al zei je hebt het niet nodig behalve voor bovengenoemde werkzaamheden/of wanneer je er zo aan gewend bent dat je niet meer tegen een geditherd kleurenpalet aan kan kijken.

Ik zal eens pctje samenstellen bij azerty ofzo, eens kijken wat daar uit komt. Brb.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 17:26
]{ing
]{ing is offline
Antec NSK4480B € 75,23
Asus P5K € 110,78
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 172,36
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz € 69,44
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 71,05
Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,10
Apacer 15-in-1 card reader, Zwart € 9,17
XFX GeForce 8600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 108,93

Dit is 640 euro.. zonder OS dan wel, maar ik heb even niet met b-merken geprobeerd goedkoop te doen (dwz a-merken voor vga kaart, cardreader, geheugen en kast + voeding)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 17:40
Koning
Koning is offline
Ik weet niet of het verstandig is een Seagate te kopen met al die 3.AAK's in de omloop. De Seagate schijven met die firmware zijn niet voor de losse verkoop bedoeld maar daar toch tussen gekomen en presteren uitermate slecht.

Ik heb twee Seagate 320GB's in RAID0 die nog maar net beter presteren dan mijn single Maxtor Sata schijfje. Alle andere types zijn verder oké dus desnoods bij de aankoop even om een non-3.AAK vragen.

Nadat er bij Seagate is gevraagd naar dit probleem is het volgende antwoord gegeven:

Citaat:
There was a hardware change to that drive with that firmware which is not updatable as it was for an OEM customer. So to answer your questions, #1 No your drives are not defective, they were updated for an OEM customer. #2, The current retail firmware build is 3.AAE, and this might possibly correct the issue. #3, there is no way to update the current firmware, 3.AAK, to a newer version. The only way to get a replacement would be to call in to get the drives replaced. if you call in for the replacements, make sure that you give them the following part # xxxxxxx, for the replacement part # as this will give you the correct firmware 3.AAE.
Discussie is hier te volgen.
Oud 25-08-2007, 18:08
]{ing
]{ing is offline
Was toch ook om bepaalde forumleden tegemoet te komen in hun adviezen, en ik zweer zelf bij WD . Voorheen Maxtor maar heb al twee schijven zien sterven in een paar jaar tijd.

Dus neem maar WD, toch maar 5 euro duurder. Of zo'n andere Seagate. Samsung niet die zijn trager.. Hitachi schijnt wat luidruchtiger te zijn dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 25-08-2007 @ 18:26 :
Antec NSK4480B € 75,23
Asus P5K € 110,78
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 172,36
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz € 69,44
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 71,05
Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,10
Apacer 15-in-1 card reader, Zwart € 9,17
XFX GeForce 8600 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 108,93

Dit is 640 euro.. zonder OS dan wel, maar ik heb even niet met b-merken geprobeerd goedkoop te doen (dwz a-merken voor vga kaart, cardreader, geheugen en kast + voeding)
Hmm...Is dat dan zoveel beter dan die pc die ik in de eerste post neerzet? Hetzelfde aantal virueel geheugen, een harde schijf die ook groot zat is, de processor kan ik niet beoordelen maar die zal ook niet veel beter/slechter zijn denk ik, en de videokaart lijkt in jouw configuratie iets slechter zelfs, het is immers dezelfde kaart met met minder MB. En dan zit hierbij geen OS en bij die ander wel.

Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:16
]{ing
]{ing is offline
Dat komt vooral zoals ik al zei door geen b-merken. In die aanbieding is 75% van de onderdelen goedkoop doordat het geen bekende merken zijn. Wil niet zeggen dat het daarom een slechte deal is

Let er wel op dat de kast en voeding al snel 50 euro scheelt (bij mijn genoemde config dus duurder maar kwaliteit). Meer VGA geheugen is vaak zelfs trager. CPU is exact dezelfde.. OS is inderdaad niet aanwezig, uiteindelijk als je hetzelfde systeem zou samenstellen met b-merk onderdelen en een XP of Vista licentie kwam je alsnog 30-40 euro goedkoper uit, maar dan hebben we het over onderdelen en niet een bak die je effe kunt ophalen ergens.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:20
Verwijderd
Ah oke Zoals je misschien wel geraden had, zelf inelkaar zetten gaat me niet lukken. Kunnen ze dat op die site ook voor me doen, of zal ik daar dan een andere oplossing voor moeten vinden?

Ik hoef overigens niet perse een pc van 650 euro oid hoor...iets duurder mag ook eventueel. Weet alleen niet of het perse nodig is (ik hoef niet perse Crysis te kunnen spelen, als games als supreme commander dus maar goed werken).

EDIT: ook geen onbelangrijk punt...op die pc uit de beginpost heb ik 24 maanden garantie...ik neem aan dat ik geen garantie heb als ik er zelf een samenstel?

Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:30
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mar_TFD schreef op 25-08-2007 @ 19:20 :
EDIT: ook geen onbelangrijk punt...op die pc uit de beginpost heb ik 24 maanden garantie...ik neem aan dat ik geen garantie heb als ik er zelf een samenstel?
Dan heb je gewoon garantie op de individuele onderdelen Maar goed, als je er niet zo handig mee bent (uit elkaar halen enzo) dan is dat misschien niet zo handig.
Oud 25-08-2007, 18:57
Verwijderd
Dat is dan wellicht niet zo handig idd...al kan ik in zo'n geval vast wel iemand ritselen die dat voor me wil doen.

En nadeel van die voorgebouwde pc is dan weer dat ie met windows vista komt.

Ahrg, ik vind het lastig
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:09
]{ing
]{ing is offline
Bij een dergelijk bedrijf kan het ook, kosten voor bouw zijn dan tussen 25-60 euro. Installatie van een OS kan ook nog extra kosten, als je dat niet zelf wilt doen.

Het is zoals marco al zei zo dat je garantie op individuele onderdelen hebt. Dat is vaak voordelig, zo heb je bijv 10 jaar op het geheugen 3 tot 5 jaar op de harddisk etc. Je kunt het dus zelf bouwen of laten bouwen. Maar dan moet je wel zelf (of iemand dichtbij, kennis/vrienden/familie) in staat zijn om een diagnose te stellen, als er iets stuk is. Anders kost dit weer wat om dit te laten doen. Nu komt het in de praktijk zeker niet zo heel vaak voor dat het stuk gaat, maar als je het safe wilt spelen zeker hier rekening mee houden.

Tenslotte als je iets laat bouwen (dus met een garantie voor het hele systeem) is het slim om dit in de buurt van je woonplaats te doen, om optimaal gebruik te kunnen maken van eventuele garantie-gerelateerde service.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:24
Verwijderd
Ahrg, het blijft lastig zeg

Ik kwam trouwens ook dit artikel tegen...wat vinden jullie van de 'low-end configuratie'? En dan ipv Vista gewoon XP.

http://www.gamez.nl/web/Publiekelijk...n-de-maand.htm

Hebben jullie ook nog voorstellen waar ik een systeem, als ik alle onderdelenen los bestel en het door ze in elkaar laat zetten, het beste kan bestellen? Er zijn nogal wat sites voor, namelijk.

Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:39
]{ing
]{ing is offline
In principe niks op tegen maar ik ken geen Samsung branders (geen ervaring mee), harddisk is relatief langzaam, moederbord ietwat verouderd (de 945P is ouder dan de 35PK chipset)..
Kastje is wat krakkemikkig onder die link, voeding is wel weer beter dan noname spul. Verder zie ik liever die nVidia 8600GT, dat is gewoon een goede kaart voor +-110 euro.

En ik weet niet waar je woont maar goede online shops zijn in mijn ogen bijv www.komplett.nl , www.cool-prices.nl, www.4launch.nl, www.sallandautomatisering.nl, www.azerty.nl .. Bijvoorbeeld.

Sommige hebben winkels, sommige zijn dozenschuivers. Als je dichtbij de duitse grens woont kan je ook daar nog kiezen.. (Zo heb ik een pc uit Aachen staan en een zelfgebouwde van cool-prices).
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 00:09
Verwijderd
Oke bedankt

Een persoon op een ander forum stelde dit systeem voor, en het lijkt me wel wat. Wat vinden jullie ervan?

http://members.chello.nl/d.westra8/pics/PC_MAR.JPG

Ik heb dus bewust voor een 4:3 monitor gekozen, pokertafels zijn ook 4:3 dus dat is wel zo makkelijk.

Nou, ik hoor het wel .

EDIT: En hij raadde me dit ook nog aan:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=36485&ref=2

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 00:19.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 00:46
M@rco
M@rco is offline
Bovengenoemd systeem van ]{ing vind ik beter, de Core 2 Duo is een betere processor dan de Athlon 64. Zou er wel een Serial ATA brander in stoppen ipv IDE, maar dat is misschien persoonlijk
Oud 26-08-2007, 01:22
Verwijderd
Degene die dit samengesteld heeft heeft ook nog een aparte samenstelling voor me gemaakt met de Core 2 duo. Maar deze is een paar tientjes goedkoper en moet toch ook voldoende zijn, denk ik? Of zou ik deez over een jaar alweer moeten upgraden bijv.?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 09:57
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 26-08-2007 @ 01:46 :
Bovengenoemd systeem van ]{ing vind ik beter, de Core 2 Duo is een betere processor dan de Athlon 64. Zou er wel een Serial ATA brander in stoppen ipv IDE, maar dat is misschien persoonlijk
Ja in principe wel idd een s-ata brandertje, weg met die flatcable.. Ik ben alleen zo tevreden met mn pioneer brandertje dat ik die niet af kan raden.. jammer dat de s-ata versie slecht leverbaar is. (212D geloof ik). NEC is ook prima natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:04
Verwijderd
Okay, hij heeft ook nog een systeem voor me samengesteld met een intel core duo...is dit de 6 tientjes extra waard?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:25
Verwijderd
En iets wat ik me ook nog afvroeg....hoe kan het dat er zoveel prijsverschil is tussen de, schijnbaar, zelfde videokaart van verschillende merken?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 17:41
]{ing
]{ing is offline
Je betaalt deels voor merknaam en software + verpakking. Soms ook voor andere koelers of passieve koeling. Deels want: ik heb zelf daarnaast de indruk dat het wel uitmaakt welk merk je neemt, aangezien het toch niet allemaal in dezelfde fabriek wordt geassembleerd. Zo is de GPU afkomstig van dezelfde fabrikant, maar het verschilt regelmatig per merk welk merk en kwaliteit onderdelen er verder op zitten. Denk aan condensatoren, geheugenchips.. zelfs connectors of de tv-out chip.

En ja is het wel waard, core 2 duo is gewoon de 'standaard' keuze op dit moment bij een systeem rond die prijs. Waarom ga je eigenlijk niet voor een config zoals hier genoemd? Btw wat heeft ie samengesteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 18:47
Verwijderd
Oh, was vergeten de link te posten . Hier issie alsnog:

http://members.chello.nl/d.westra8/pics/PC_MAR_INT.JPG

En ik weet nog niet voor welke config ik ga hoor . Ik heb het tot nu toe aan een aantal personen gevraagd, en ze stellen allemaal iets anders voor

Vind het maar lastig.

EDIT: ook iets wat niet onbelanrijk is...zijn de prijzen die je jouw voorbeeld noemt, inclusief of exclusief BTW?

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 20:25
]{ing
]{ing is offline
Inclusief btw, heb ik direct van azerty overgenomen..

Is ook lastig trouwens, iedereen heeft een bepaalde voorkeur voor een merk oid.

Ik ga bovenstaande config even na met wat ik ervan vind;

Kast is te duur voor deze config, die Antec van 70 euro voldoet prima (iedere kast van Antec rond 70 euro sowieso)

NEC brander is prima, heeft ook moderne aansluiting die ik niet erbij had.

Geheugen is ook goed.. (maakt gewoon niet uit, Kingston of G.Skill zijn beide a-merk geloof ik)

Harddisk: de Samsung is ongeveer een tientje goedkoper dan even grote modellen van WD en Seagate, maar die zijn weer wat sneller. Verder niks op tegen.

De Gigabyte VGA is een goede keus omdat het een passieve uitvoering is voor evenveel geld als de XFX of Asus. Passief betekent geen stof/slijtage wat ervoor gaat zorgen dat ie meer lawaai maakt na een jaartje ofzo.. anders kom je dan vaak alsnog aan het vervangen. Zorg wel voor goede airflow (met fans in de kast)

Ik vind Acer niet zo.. Heb wel niet zo direct een andere 20'' 4:3/5:4 TFT rond die prijs in mn hoofd. Ik blijf erbij dat de NEC met IPS panel beter is, maar die is dan wel +-100 duurder.

De rest is prima.. alleen zou ik het Asus moederbord ipv Gigabyte pakken omdat ik met Asus alleen maar goede ervaringen heb (en een dood Gigabyte mobo). Geheel subjectief eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 23:06
Verwijderd
Okay bedankt

Zal dan de kast nemen die jij al voorstelde iniedergeval. Bespaar ik dan wat geld mee, kan ik dat weer gebruiken om een iets duurdere harde schijf aan te schaffen.

Wat begreft het moederbord: de argumenten die je aandraagt zijn inderdaad niet echt objectief Ik zal nog ff kijken wat ik doe, ik denk dat ik het gewoon bij die van Gigabyte hou (die is immers ook wat goedkoper).

En de monitor...daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik ga nog even nadenken wat ik wil. Wel weet ik van 2 mensen dat ze tevreden zijn met die monitor...

Oh, en de fans...hoeveel moet ik er daarvan bestellen dan, denk je? Is 1 genoeg, of moet ik er 2 of misschien zelfs meer hebben?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 12:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mar_TFD schreef op 27-08-2007 @ 00:06 :
Okay bedankt

Zal dan de kast nemen die jij al voorstelde iniedergeval. Bespaar ik dan wat geld mee, kan ik dat weer gebruiken om een iets duurdere harde schijf aan te schaffen.

Wat begreft het moederbord: de argumenten die je aandraagt zijn inderdaad niet echt objectief Ik zal nog ff kijken wat ik doe, ik denk dat ik het gewoon bij die van Gigabyte hou (die is immers ook wat goedkoper).

En de monitor...daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik ga nog even nadenken wat ik wil. Wel weet ik van 2 mensen dat ze tevreden zijn met die monitor...

Oh, en de fans...hoeveel moet ik er daarvan bestellen dan, denk je? Is 1 genoeg, of moet ik er 2 of misschien zelfs meer hebben?
Ik stelde deze kast voor; http://www.antec.com/ec/productDetai...?ProdID=00480#

Advanced cooling system:
-1 Rear 120mm TriCool 3-speed fan
-1 Front mount for optional 80mm fan
-1 Advanced Chassis Air Guide, with mount for optional 80mm fan

Ik zou in ieder geval 1 fan aan de voorkant erbij plaatsen, maar een derde in de zijwand (die air guide) is niet verkeerd.

Voor monitor eens gaan kijken bij bijv mediamarkt daar staan zowel samsungs als acers en nog meer.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 16:15
Verwijderd
Hmm, ik zie dat de link in een van mijn eerdere posts niet klopt. Die had namelijk naar een fan moeten linken, en niet naar een moederbord. Zal ff de goede link opzoeken.

En ik zal idd ff naar de mediamarkt gaan van de week, goed idee .
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 22:06
]{ing
]{ing is offline
Papst 8412 NGMLE bij salland 11 en azerty 13. 1 of 2 al naar gelang behoefte.. ze zijn niet goedkoop maar wel stil.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 00:14
Verwijderd
Wederom bedankt voor je hulp

Nu moet ik alleen nog belissen welke HD ik wil. Ik heb al even op de site van Salland zitten kijken naar de HD's van Seagate en WD (de merken die jij noemt) maar ik weet niet echt waar ik aan kan zien of ze sneller zijn of niet...

En als ik dat weet, ben ik eruit denk ik. Dan alleen de monitor nog
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 17:59
]{ing
]{ing is offline
http://www.storagereview.com/

Linksboven performance database, kies voor office drivemark (standaard keuze) en high end drivemark. Die geven een redelijke indruk van waartoe een schijf in staat is. Afgezien daarvan; mijn opvatting over Samsung moet wel achterhaald zijn, want die Spinpoint T166 (500GB) trekt veel van de duurdere schijven eruit in die benches.

Western Digital Caviar WD2500KS (250 GB SATA) - 769

Doet het toch wel goed en is betaalbaar. Die hebben 2 of 3 jaar garantie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:36
Verwijderd
Die schijf is niet te koop op Salland, zo te zien . Ik zal in dat lijstje naar een andere goede zoeken

EDIT:
Hmm, die samsung SpinPoints lijken inderdaad best goed te presteren. De schijf die in mijn configuratie zat zit er niet bij, maar wel eentje die er erg op lijkt.

Laatst gewijzigd op 28-08-2007 om 21:39.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 01:23
Verwijderd
In principe ben ik er nu uit .

Wil alleen ook nog een cardreader toevoegen...lijkt me toch wel handig. Kan ik dan gewoon de cardreader uit King zijn config nemen? Past gewoon in de kast erbij?

En weer een vraag over de monitor....wat vind je van de samsung 204B? Iets duurder, maar wellicht ook iets beter.

Ik moet ook nog een muis en toetsenbord kopen....is het dan handiger om een USB, of PS2 aansluiting te nemen?

Zijn jullie er ook zeker van dat 380 watt voeding genoeg is? Het klinkt zo weinig namelijk

EDIT: specs van beide schermen:

Acer:
ormaat 20 inch
Inkijkhoek (H / V) 160 / 160 graden
Contrast 800 : 1
Helderheid 300 cd/m2
Responsetijd 5 ms
Max Resolutie 1600 x 1200
Aansluiting(en) DVI-D / 15 pins D-Sub VGA
Afmeting (BxHxD) -
Speakers 2 Speakers
Kleur Zilver / Zwart

Samsung:
Formaat 20.1 inch
Helderheid 300 cd/m2
Responsetijd 5 ms
Afmeting (BxHxD) 444 x 428 x 200 mm
Speakers Geen speakers
Kleur Zilver

Ik zie geen verschillen, op de speakers na dan.

Laatst gewijzigd op 30-08-2007 om 02:02.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 10:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Die schijf is niet te koop op Salland, zo te zien . Ik zal in dat lijstje naar een andere goede zoeken

EDIT:
Hmm, die samsung SpinPoints lijken inderdaad best goed te presteren. De schijf die in mijn configuratie zat zit er niet bij, maar wel eentje die er erg op lijkt.
Harddisk ben je nu wel uit?

Citaat:
In principe ben ik er nu uit .

Wil alleen ook nog een cardreader toevoegen...lijkt me toch wel handig. Kan ik dan gewoon de cardreader uit King zijn config nemen? Past gewoon in de kast erbij?

En weer een vraag over de monitor....wat vind je van de samsung 204B? Iets duurder, maar wellicht ook iets beter.

Ik moet ook nog een muis en toetsenbord kopen....is het dan handiger om een USB, of PS2 aansluiting te nemen?

Zijn jullie er ook zeker van dat 380 watt voeding genoeg is? Het klinkt zo weinig namelijk

EDIT: specs van beide schermen:

Acer:
ormaat 20 inch
Helderheid 300 cd/m2
Responsetijd 5 ms
Afmeting (BxHxD) -
Speakers 2 Speakers
Kleur Zilver / Zwart

Samsung:
Formaat 20.1 inch
Helderheid 300 cd/m2
Responsetijd 5 ms
Afmeting (BxHxD) 444 x 428 x 200 mm
Speakers Geen speakers
Kleur Zilver

Ik zie geen verschillen, op de speakers na dan.
Cardreader: een Apacer 3.5'' oid is prima, dat past in de diskette schacht die je toch niet gebruikt.

Samsung zal kwa behuizing en voeding wat beter zijn, maar ik heb het idee dat het interne panel exact hetzelfde is (zie specs). Aan de kijkhoek te zien wel een TN panel, maar daar zal de prijs ook naar zijn. Over het algemeen zijn die Samsung's zo populair dat ik me niet kan voorstellen dat het een slechte keus is voor het geld.

Neem voor muis en toetsenbord usb aansluitingen. Tenzij er een specifiek model is wat alleen PS2 is.. anders is usb de standaard.

Een goede 380W voeding zou in principe voldoende moeten zijn voor een dergelijk systeem, maar kan in de toekomst wat op het randje zijn. Anders zou ik kijken naar de Antec Titan 550.. die heeft een 550W PSU, had iig gezien bij azerty dat ie ongeveer 15-20 euro's duurder was.

Kijk ook eens hier; http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1237546/
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 03:59
Verwijderd
Jazeker, harddisk was ik ook uit . Is toch die Samsung geworden. De HD die ik nam stond er niet bij, maar wel een van hetzelfde type....en die deed het zo slecht nog niet .

Kwam er gister ook noga chter dat Supreme Commander, een game die ik sowieso nog aan wilde schaffen, waarschijnlijk bij mn videokaart zit dus dat is ook weer een meevallertje .

Jammer dat de levertijd van mn geheugen een dag of 9 is...maar ja, dat overleef ik wel .

Iedereen die advies heeft gegeven, en met name King natuurlijk, bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten