Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2008, 11:21
Poeperd
Poeperd is offline
Ik vind het echt verschrikkelijk, maar mn goudhamstertje Nol is aan het doodgaan. Ik heb geen idee waardoor, waarom, maar dat hij doodgaat is een feit. Hij is helemaal slap, heeft af en toe stuiptrekkingen en ademt zwaar en diep...

...maar hij ademt nog wel.

Ik wil dus naar de dierenarts en die zal em waarschijnlijk in laten slapen. Maar de dierenarts is er pas vanaf half 4 De andere dierenarts is heel ver weg en ook pas laat in de middag aanwezig. Ik heb de dierenambulance gebeld, maar die zeiden dat ze niet zouden komen voor een hamstertje.

Wat moet ik nou? Er zijn geen dierenartsen in de buurt waar ik nu naartoe kan, maar ik vind het ook zielig om dat beestje zo lang te laten lijden. Ik weet het echt even niet meer, moet ik nou gewoon tot half 4 wachten of is er nog een andere optie die ik over het hoofd heb gezien?

Oud 15-02-2008, 12:11
AlopiA
AlopiA is offline
Bij spoed hoort je dierenarts gewoon te komen, ook voor een hamster. Gewoon even bellen dus!
Oud 15-02-2008, 16:05
Poeperd
Poeperd is offline
Dankjewel voor de tip, hij kon niet komen omdat hij een ander spoedgeval had. We zijn op het spreekuur geweest en daar zag hij inderdaad dat hij "em niet meer beter kon maken" dus heeft ie een spuitje gekregen

We weten nog steeds niet waarom hij plots zo verslechterde, was altijd een gezonde hamster geweest en hij was pas 1,5 jaar oud.

Maarja, ik ben blij dat hij nu in ieder geval uit zijn lijden is verlost. Kan ik nu mn verjaardag vieren...
Oud 16-02-2008, 08:42
Stefanie
Stefanie is offline
Een hamster wordt gemiddeld maar anderhalf tot twee jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 16:43
Poeperd
Poeperd is offline
Een Syrische hamster toch 2-3 jaar oud?

Mn vorige dwerg hamstertje werd bijna 4, misschien vandaar dat ik het nogal jong vond
Oud 18-02-2008, 19:07
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Een Syrische hamster toch 2-3 jaar oud?

Mn vorige dwerg hamstertje werd bijna 4, misschien vandaar dat ik het nogal jong vond
Nee, alle uitzonderingen daargelaten. Een goudhamster wordt gemiddeld 1,5 tot 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 23:40
Poeperd
Poeperd is offline
Mn hamster encyclopedie zegt 2-3 maar de meeste sites inderdaad 1,5-2 Doet er ook niet toe eigenlijk.

De dierenarts zei dat hij niet wist wat het precies was, maar waarschijnlijk een bacterie of iets dergelijks. Dacht zelf aan een hersenbloeding omdat hij zo verlamd was, maar dat zag er anders uit volgens hem...
Oud 19-02-2008, 15:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Mn hamster encyclopedie zegt 2-3 maar de meeste sites inderdaad 1,5-2 Doet er ook niet toe eigenlijk.

De dierenarts zei dat hij niet wist wat het precies was, maar waarschijnlijk een bacterie of iets dergelijks. Dacht zelf aan een hersenbloeding omdat hij zo verlamd was, maar dat zag er anders uit volgens hem...
Erg naar om mee te maken met je huisdier! Helemaal als het beestje zo kort heeft geleefd. Ik heb zelf cavia's en die worden bij goede gezondheid toch zeker een jaar of vijf (minimaal).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten