Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 17:15
katje_vd
katje_vd is offline
mijn hamster heeft sinds gisteren een grote wond op zijn oor en ik begrijp maar niet hoe hij hieraan kan geraken. hij zit alleen, dus kan niet gebeten zijn ofzo door een andere hamster. er zijn ook geen scherpe dingen in zijn kooi en mijn kat kan er zeker niet aan. weet iemand hoe dit kan komen?
Oud 18-08-2005, 17:24
wizkid
wizkid is offline
Kan je toevallig een foto maken van de wond? Want dan herkennen we het misschien
Oud 27-08-2005, 23:30
katje_vd
katje_vd is offline

hier zie je duidelijk zijn goede en slechte oor. je ziet dat hij ondertussen ook een gat in zijn oortje heeft! wat is er aan de hand?!

Laatst gewijzigd op 28-08-2005 om 10:19.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 02:00
XQseMe2
XQseMe2 is offline
misschien een soort infectie of ontstekinkje dat hij heeft opgelopen misschien..??
omdat je ook zegt dat hij "ondertussen" een gat in zn oor heeft...

ik zou anders even navragen bij de dierenarts, al is het maar door de telefoon omdat je anders weer consult moet betalen.
hou het in de gaten *ja sowieso zul je dat doen* en ga écht naar de d'arts als het erger wordt, want het lijkt me niet zo gezond als het 'uit zichzelf' is ontstaan.

verder bedenk ik me dat hij het zelf ook gedaan zou kunnen hebben, als hij bijv. met zn achterpootje aan het krabben is aan zn hoofdje of oortje omdat hij jeuk heeft ofzo, die ook weer veroorzaakt zou kunnen worden als er dus een ontsteking oid gaande zou zijn.
maar als hij er vaker aan blijft krabben, is hij misschien blijven 'haken' ofzo aan het wondje waardoor er dus nu een gat in zn oor zit.

misschien klinkt het allemaal maar raar wat ik nou zeg, maar god, wie weet..
Oud 28-08-2005, 02:14
mart89
mart89 is offline
ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is dit schurft veroorzaakt door mijten, hadden mijn ratjes ook

snel mee naar de dierenarts ofzo gaan want het kan overgaan naar de neus, staart, pootjes overal en als het dus heel erg is gaat je hamster er dood aan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 09:49
wizkid
wizkid is offline
Je kan idd het beste even met hem naar de dierenarts gaan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:13
Verwijderd
als het schurft is zie je als het goed is korsten in het oor. Je hebt van die druppels die je erin moet druppelen en dan gaat het vanzelf over.
Hebben het zelf met konijnen gehad en is verder prima te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:19
Steefjuh
Steefjuh is offline
je kunt kiezen: Of met m naar de dierenarts gaan en een godsvermogen betalen voor iets wat misschien zo wel geneest

Of 30 niuwe kopen voor tzelfde geld..

Oke, sorry dat was een rotopmerking, je eigen huisdier isnooit vervangbaar voor 30 anderen, maar ik zou dus even langs de deirenarts gaanof het heel even anakijken als hij er niet veel last van heeft of niet veel pijn lijdt...
Reageren

Regels voor berichten