![]() |
|
In bepaalde landen, zoals China en Rusland zijn en worden veel gelovige instellingen, en dan met name Christelijke, tegengewerkt door de overheid. Zie o.a. dit nieuwsberichtje.
In Turkije zie je weer dat Islamitische organisaties een weinig florisant leven zijn beschoren... De regeringen menen dat de leiders van sommige geloofsinstellingen hun invloed over gelovigen misbruiken om politieke doeleinden na te streven. Ben jij het ermee eens dat hooggeplaatste religieuze leiders hun invloed misbruiken? Zo nee, waarom? Zo ja, (hoe) bescherm je je hiertegen? (Dit topic riekt misschien wat meer naar politiek, maar omdat ik vooral de mening van gelovigen wil hebben, heb ik het maar hier geopend. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Jah er altijd al misbruik gemaakt van geloof om dingen voor elkaar te kunnen krijgen en zal ook altijd blijven gebeuren. Het is de makkelijkste manier om invloed op een bevolkingsgroep uit te oefenen. Het is beangstigend om te bedenken waartoe mensen in staat zijn in naam van hun (onbegrenste) geloof (bijv 11 sept).
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar omdat een democratie voor een vrije mening is, past het niet in deze samenleving. Je moet rekening houden met elke mening, niet alleen de mening waar een leider achterstaat. Daarom ben ik het met T_IJD eens: Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|