![]() |
|
Verwijderd
|
Het is alweer een tijdje geleden (voor de zomervakantie), maar ik heb vorig schooljaar een weekje stage gelopen bij de Gelderlander. Toen mocht ik ook een artikel schrijven, wat moest gaan over de Arnhemse Modebiennale. Ik heb een interviewtje gehouden met een meisje die daar vrijwillegerswerk doet. Dit artikel is geplaatst.
![]() Mijn eerste stap naar fame!!! Nouja, goed, ik dacht dat het wel leuk zou zijn dit hier te plaatsen (al ben ik eigenlijk meer een DoPper... ![]() Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Het artikel: Vrijwilliger jubelt tussen de jurken door Elianne Westenbroek Zaterdag, 23 juni 2007 - ARNHEM - Het eerste wat opvalt ,is haar stralende lach. Linda Franke (18) vertelt haast jubelend over het werk bij de modebiënnale. Haar enthousiasme over haar bezigheden in museum, kunstacademie en steenfabriek maakt dat ze bijna niet stil kan zitten. Linda is één van de 145 vrijwilligers tijdens het tweede Arnhemse modefestijn, dat inmiddels aan zijn derde week bezig is. Haar werkzaamheden variëren van matroos zijn op het pontje tussen kunstacademie ArtEZ en steenfabriek tot het spelen van gastvrouw. "Ik heb ook een keer model gelopen. Het is leuk om er even heel anders uit te zien en de ontwerpers te vertegenwoordigen." De modebiënnale trekt veel bezoekers. Om het hele spektakel tot een succes te maken zijn er ook vrijwilligers nodig. Linda vindt het geweldig dat zij één van hen mag zijn. Na de havo studeerde ze Italiaans in Milaan. Terug in Nederland heeft ze nog een tijdje gewerkt. Nu is ze druk voor de biënnale. Hierna wil de Didamse de opleiding 'kunst en economie' of 'hogere Europese beroepen' doen. Dit is een opleiding die haar studenten voorbereidt op een internationale functie. Maar het zou ook de vooropleiding van ArtEZ kunnen worden. Zelf houdt Linda veel van mode. Ze noemt zichzelf 'een echte shopaholic'. " Mode is expressie. Je laat zien wie je bent door de kleding die je draagt of ontwerpt." Uit haar werk bij de biënnale doet Linda veel ideeën op. "Ik leer veel nieuwe mensen kennen hier. Vrijwilligers zoals ik, maar ook inspirerende ontwerpers." Tijdens de biënnale beleeft Linda het meeste plezier aan de modeshows. "Ik vind de kleding erg mooi. Zo'n modeshow is een heel spektakel waar veel bezoekers op af komen." De mooie, aparte kleding geeft haar een soort euforisch gevoel. "Ook de omgeving is hier mooi, dat versterkt wel die vrolijke gevoelens", zegt ze. "Linda steekt zoveel tijd in de biënnale dat ze wel eens dreigt dat ze een betaalde baan wil krijgen, anders gaat ze weg", aldus Roel van Herpt, coördinater van de biënnale. Maar natuurlijk komt Linda de dag erna weer. Ze vindt het ook erg gezellig met de andere vrijwilligers. " Overigens kunnen we nog steeds hulp gebruiken!" Volgens Linda is de modebiënnale een soort avontuur voor de bezoekers. "Er is ook zo veel te zien. De bezoekers worden bij elk onderdeel weer verrast. Als ze de hele route hebben gelopen zie je ze helemaal stralen. Dat geeft mij een goed gevoel." Als de werkdag er op zit, vindt Linda het heerlijk om te chillen op de fatboys, buiten in de zon. " Even bijkomen van alle leuke werkzaamheden. Want het is toch wel vermoeiend." 'Mode is expressie. Je laat zien wie je bent door de kleding die je draagt' Hier nog de link naar het artikel: http://www.gelderlander.nl/mode/article1561528.ece |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bont: wel of niet? ganralph | 73 | 04-12-2010 11:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |