Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 10:35
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Uitgegeven: 28 september 2004 09:32
Laatst gewijzigd: 28 september 2004 10:41

EDE - Een groep probleemjongeren uit Ede treitert al enige tijd de politie in die plaats. Verschillende agenten, onder wie de allochtonencoördinator, zijn ernstig bedreigd. Ook worden regelmatig banden van privé-auto's lekgestoken. De probleemgroep bestaat voornamelijk uit Marokkaanse jeugd.

Dat heeft districtschef A. Kloosterman maandagavond gezegd bij een gemeentelijke commissievergadering. Volgens Kloosterman gaat de politie de leden van de probleemgroep keihard aanpakken. Ook justitie werkt daar aan mee. Het gaat om de groep jongeren, van wie burgemeester Robbertsen van Ede eerder al zei dat de gemeente er geen geld voor hulpverlening meer aan wil besteden, omdat de jongens onverbeterlijk blijken te zijn.

Jongeren

Ede heeft al jarenlang last van een groep voornamelijk Marokkaanse jongeren, die extreem veel overlast veroorzaakt. Enkele jongens haalden drie jaar geleden het wereldnieuws door na de aanslagen in New York en Washington op straat luidkeels hun instemming te betuigen met de terroristen. De harde kern van de groep bestaat volgens de politie uit ongeveer veertig jongens, die de afgelopen vijf jaar voor geen enkel verbeterplan vatbaar zijn gebleken. Daarnaast zijn er ongeveer 250 meelopers.

Gemeente

De gemeente heeft dit jaar een plan gemaakt om de meelopers door allerlei projecten voor verder afglijden te behoeden. Daarnaast zijn er acht agenten vrijgemaakt om de harde kern voortdurend op de huid te zitten en onverbiddelijk aan te pakken. Volgens een woordvoerder van de politie is ondertussen al een onbekend aantal leden van de harde kern aangehouden. Dat is mogelijk een oorzaak van de bedreigingen richting politiemensen.

Politie

De politie heeft het gedrag van de groep minutieus in kaart gebracht. Van elk groepslid zijn alle gegevens in de computer opgeslagen, onderverdeeld in categorieën van hinderlijk gedrag tot ernstige criminele feiten. Agenten op straat weten zo meteen met wie ze bij een aanhouding van doen hebben. De regiopolitie Gelderland-Midden heeft met die zelf verzonnen werkwijze eerder veel succes gehad bij de aanpak van Vitesse-hooligans, aldus de politiewoordvoerder.

Gezag

Kloosterman constateert dat het gezag van de politie afneemt. Ook constateert hij dat er sprake is van een vertrouwenscrisis tussen de politie en de Marokkaanse gemeenschap in Ede. In de Gelderse plaats wonen ruim 2500 Marokkanen. De meesten van hen lijden zelf ook onder het wangedrag van de probleemgroep.

Ik citeer: "De harde kern van de groep bestaat volgens de politie uit ongeveer veertig jongens, die de afgelopen vijf jaar voor geen enkel verbeterplan vatbaar zijn gebleken."

Uitzetten of toch nog een poging wagen om deze mensen te helpen?
Oud 28-09-2004, 10:40
Verwijderd
zet een buurtwacht van vaders en moeders in
daar zijn voorheen al goede resultaten meegeboekt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:44
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
maar daar ligt de kern van het probleem, want als ik dergelijke acties zou verrichten dan zou ik een enorme draai om mijn oren krijgen... figuurlijk dan!

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-09-2004 @ 11:44 :
maar daar ligt de kern van het probleem, want als ik dergelijke acties zou verrichten dan zou ik een enorme draai om mijn oren krijgen... figuurlijk dan!
alsof ouders altijd weten wat hun kroost uitspookt

en daarbij gooien ze het altijd op discriminatie van de politie wat voor de ouders aannemelijker klinkt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:56
LaResistance
LaResistance is offline
Niks uitzetten. Ik neem aan dat die jongens hier geboren zijn of het grootste deel van hun leven hier doorgebracht hebben dus zijn het Nederlanders. Het zijn dus onze probleemjongeren en wij moeten de boel oplossen en niet het land waar hun opoe toevallig vandaan komt.
Oud 28-09-2004, 11:00
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-09-2004 @ 11:44 :
Ik dacht dat er in Marokkaanse gezinnen nog veel hardere draaien om oren gegeven werden. Of komt dat nu ineens niet goed uit met het verhaal?
Oud 28-09-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-09-2004 @ 12:00 :
Ik dacht dat er in Marokkaanse gezinnen nog veel hardere draaien om oren gegeven werden. Of komt dat nu ineens niet goed uit met het verhaal?
ghehe scherp

edit: wat trouwens ook belachelijk is alsof je met slaan je kinderen in toom houdt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 28-09-2004 @ 11:56 :
Niks uitzetten. Ik neem aan dat die jongens hier geboren zijn of het grootste deel van hun leven hier doorgebracht hebben dus zijn het Nederlanders. Het zijn dus onze probleemjongeren en wij moeten de boel oplossen en niet het land waar hun opoe toevallig vandaan komt.
Als men een dubbele nationaliteit heeft zie ik nog wel wat in het intrekken van de Nederlandse nationaliteit, maar dat stuit nogal op wetgevingsproblemen. Daarom is het ook moeilijk, zoniet onmogelijk om Antilliaanse jongeren de toegang tot Nederland te ontzetten - het zijn gewoon Nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:37
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Maar wanneer zij een dubbele nationaliteit hebben dan is het toch gewoon mogelijk om deze nationaliteit te schrappen? Of ligt dat vele malen complexer?
Oud 28-09-2004, 11:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Tja, Ede.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:41
Verwijderd
Ik las de topictitel en dacht: "ja en?".

Toen las ik het woord Marokkaanse en het werd me al snel duidelijk dat hier weer sprake is van de oude vertrouwde xenofobie.

Het komt zeker ook nog door de Islam?

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-09-2004 @ 12:37 :
Maar wanneer zij een dubbele nationaliteit hebben dan is het toch gewoon mogelijk om deze nationaliteit te schrappen? Of ligt dat vele malen complexer?
Dat ligt inderdaad nogal complex. Het is mogelijk om twee nationaliteit te hebben, maar het Nederlanderschap kan niet 'onder voorbehoud' of 'voorlopig' verleent worden en het kan ook niet (bij wijze van straf) worden ingetrokken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 12:42 :
Dat ligt inderdaad nogal complex. Het is mogelijk om twee nationaliteit te hebben, maar het Nederlanderschap kan niet 'onder voorbehoud' of 'voorlopig' verleent worden en het kan ook niet (bij wijze van straf) worden ingetrokken.
is maar beter ook.....ik zie er geen been in om bij twee nationaliteiten probleemjongeren uittezetten
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:47
Verwijderd
Ach, dat uitzetten riekt een beetje naar het deporteren van gevangenen eeuwen geleden. Net zo onzinnig, net zo ethisch verantwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:53
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-09-2004 @ 12:41 :
Ik las de topictiten en dacht: "ja en?".

Toen las ik het woord Marokkaanse en het werd me al snel duidelijk dat hier weer sprake is van de oude vertrouwde xenofobie.

Uhuh. Zo kan de discussie over het uitzetten van "criminelen" en de slechte opvoedkunde van allochtonen ook weer eens gevoerd worden.
Oud 28-09-2004, 11:53
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 12:36 :
Als men een dubbele nationaliteit heeft zie ik nog wel wat in het intrekken van de Nederlandse nationaliteit, maar dat stuit nogal op wetgevingsproblemen. Daarom is het ook moeilijk, zoniet onmogelijk om Antilliaanse jongeren de toegang tot Nederland te ontzetten - het zijn gewoon Nederlanders.
Ik vind het er niet zoveel toe doen dat iemand nog een andere nationaliteit heeft. Het feit dat men de nederlandse nationaliteit heeft maakt dat het nederlanders zijn.
Oud 28-09-2004, 11:59
Verwijderd
tja wetten zijn er om te verbeteren, en als de levensomstandigheden van alle Edenaren verbeterd kan worden door dat groepje ellendelingen het land uit te flikkeren, denk ik dat dat heel jammer zou zijn voor die ellendelingen, maar het belang van de Edenaren gaat voor het belang van een stel criminele minderwaardige etterbakjes
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-09-2004 @ 12:59 :
tja wetten zijn er om te verbeteren, en als de levensomstandigheden van alle Edenaren verbeterd kan worden door dat groepje ellendelingen het land uit te flikkeren, denk ik dat dat heel jammer zou zijn voor die ellendelingen, maar het belang van de Edenaren gaat voor het belang van een stel criminele minderwaardige etterbakjes
Dus jij bent voor deportatie van alle lastige jongeren? Of zullen we ze in een werkkamp stoppen, met een uithangbord met daarop de tekst Arbeit macht frei?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-09-2004 @ 13:01 :
Dus jij bent voor deportatie van alle lastige jongeren? Of zullen we ze in een werkkamp stoppen, met een uithangbord met daarop de tekst Arbeit macht frei?
Deporteer ze naar Limburg
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, en eerlijk gezegd zal hun afkomst me een dikke worst wezen, als ze niet willen deugen, inderdaad maar eens laten voelen, dat slappe beleid hier is een aanfluiting
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 28-09-2004 @ 13:02 :
Deporteer ze naar Limburg
of naar noord oost groningen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-09-2004 @ 13:04 :
Dat krijgen we binnenkort allemaal communistische terreurgroepen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
schande ......ik ga voor deutsland
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 28-09-2004 @ 13:07 :
schande ......ik ga voor deutsland
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:11
Joostje
Joostje is offline
iemand van zijn nationaliteit beroven is net zoiets als iemand tot unlawful combatant benoemen ; iemand buiten het wettelijk stelsel plaatsen. Lijkt me niet zo'n goed plan

nouja, misschien niet helemaal, maar het komt er in ieder geval op neer dat je mensen hun basisrechten ontneemt

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 12:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 12:14
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
glenn mills? Of bijv. strafkampen net als in Amerika?
Oud 28-09-2004, 12:15
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 12:42 :
is het dan uberhaupt nog wel mogelijk om dit in te trekken>
Oud 28-09-2004, 12:20
McCaine
McCaine is offline
Iets Glen Mills-achtigs lijkt me hiervoor nog niet zo'n slechte oplossing. Maar wel met adequaat toezicht.
Oud 28-09-2004, 12:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Als die aanpak zoals ze die in de film 'Cool!' laten zien ook serieus gevolgd wordt en serieus effect heeft dan denk ik dat een enkeltje Glen Mills voor die knakkers nog het meest effectieve is
Oud 28-09-2004, 12:47
Odin
Odin is offline
Uitzetten (als dat mogelijk is) of opsluiten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 13:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-09-2004 @ 13:20 :
Iets Glen Mills-achtigs lijkt me hiervoor nog niet zo'n slechte oplossing. Maar wel met adequaat toezicht.
Oud 28-09-2004, 14:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
EDE - Een groep probleemjongeren uit Ede treitert al enige tijd de politie in die plaats. Verschillende agenten, onder wie de allochtonencoördinator, zijn ernstig bedreigd. Ook worden regelmatig banden van privé-auto's lekgestoken.
Keihard aanpakken. Echt keihard.

Maar ook:

MEER geld voor jeugdzorg
MEER geld voor jeughonken e.d.
MEER geld voor begeleiding
MEER geld voor activiteiten voor jeugd

Dat ook natuurlijk!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:33
RanC
RanC is offline
't is me wat.
Niet dat he mij ene fuck kan schelen. Als de politie word getreiterd door jonge rotpubers, dan zegt dat genoeg over de politie zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:35
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Ik stem voor Limburg
Oud 28-09-2004, 15:40
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 28-09-2004 @ 12:53 :
Uhuh. Zo kan de discussie over het uitzetten van "criminelen" en de slechte opvoedkunde van allochtonen ook weer eens gevoerd worden.
Natuurlijk is het niet de schuld van de jongens noch de opvoeding die zij genoten hebben.

Wat stel jíj voor aan deze situatie te doen ?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:41
RanC
RanC is offline
Ik stel voor dat we J-P Balkenende erheen sturen zodat hij die kutpubers over "Normen En Waarden" kan vertellen.

Wat een nutteloos en oninteressant topic.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:07
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-09-2004 @ 16:41 :
Ik stel voor dat we J-P Balkenende erheen sturen zodat hij die kutpubers over "Normen En Waarden" kan vertellen.

Wat een nutteloos en oninteressant topic.
Onderaan de index staat een knop die dat voor je op kan lossen, leef je uit

En misschien een realistisch voorstel.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-09-2004 @ 12:47 :
Ach, dat uitzetten riekt een beetje naar het deporteren van gevangenen eeuwen geleden. Net zo onzinnig, net zo ethisch verantwoord.
Christ, komen we dan nooit van die kromme vergelijking af? Telkens weer hersenloos het mantra 'dit riekt naar deportatie' opdreunen is beneden jouw niveau.

Citaat:
Joostje schreef:
iemand van zijn nationaliteit beroven is net zoiets als iemand tot unlawful combatant benoemen ; iemand buiten het wettelijk stelsel plaatsen. Lijkt me niet zo'n goed plan

nouja, misschien niet helemaal, maar het komt er in ieder geval op neer dat je mensen hun basisrechten ontneemt
Nonsens. Lees hoofdstuk 1 van de Grondwet maar eens, dan zie je dat de grondrechten niet spreken over 'Nederlanders hebben het recht om hun godsdienst te belijden (...)' maar over 'Een ieder heeft het recht zijn godsdienst te belijden (...)'.

Met andere woorden, grondrechten gelden voor iedereen die zich op Nederlands grondgebied bevinden. Verder, door een bipatride (iemand met twee nationaliteiten) het Nederlanderschap te ontnemen, plaats je hem alleen buiten ons wettelijk stelsel. De persoon geniet natuurlijk nog wel de rechten van zijn oorspronkelijke nationaliteit.

Ook het EVRM biedt bescherming aan degenen die zich op het grondgebied van een Lid-Staat bevinden. Het idee van het EVRM is namelijk dat de erbij aangesloten landen bepaalde verplichtingen op het gebied van mensenrechten moeten naleven, ongeacht of de persoon tegenover wie ze dat doen een inwoner is van hun eigen Lid-Staat, van een andere Lid-Staat of iemand die uit Verweggistan komt.

Het is niet mogelijk iemand statenloos te maken. Iemand die alléén de Nederlandse nationaliteit heeft, kan die niet worden afgenomen. Maar ik vind dat een bipatride een ondubbelzinnige keuze moet maken voor één van beide nationaliteiten. De Nederlandse wetgeving is wat dat betreft ook een nogal veeemde eend in de wereldbijt (bijna geen enkel ander land kent/erkent dubbele nationaliteiten).

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-09-2004 @ 12:41 :
Ik las de topictitel en dacht: "ja en?".

Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:46
Verwijderd
Sorry, mijn lidmaatschap voor de club 'kranten mogen niet vertellen welke culturele achtergrond criminele jongeren hebben, want dat is discriminatie' is verlopen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 28-09-2004 @ 17:46 :
Sorry, mijn lidmaatschap voor de club 'kranten mogen niet vertellen welke culturele achtergrond criminele jongeren hebben, want dat is discriminatie' is verlopen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-09-2004 @ 17:26 :
Christ, komen we dan nooit van die kromme vergelijking af? Telkens weer hersenloos het mantra 'dit riekt naar deportatie' opdreunen is beneden jouw niveau.
Er is in ieder geval geen reden om wél Marokkaans-Nederlandse jongeren uit te zetten, en níet autochtone jongeren. Wat mij betreft worden die gasten aan het werk gezet, zo nodig gedwongen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:37
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-09-2004 @ 17:46 :
Culturele achtergrond? Misschien zijn ze wel oer-hollands op hun marokkaanse voorvaderen na. En als de krant dat zo nodig moet vermelden, waarom vermeldt de krant dan ook niet bij de Tokkies dat het om een Asociaal Hollands gezin gaat en bij de Hells Angels dat het voornamelijk Hollanders zijn en dat elke niet-allochtone killer een HOLLANDER is? Het is geen discriminatie, het is gewoon BULLSHIT.
Oud 28-09-2004, 17:41
thaboss87
thaboss87 is offline
Het is moeilijk om niet meteen te gaan discrimineren, omdat het weer Marokkanen zijn. Ik zou ze het land uitzetten, als ze de openbare orde zelfs al bedreigen, gaan ze te ver
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:45
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
thaboss87 schreef op 28-09-2004 @ 18:41 :
Het is moeilijk om niet meteen te gaan discrimineren, omdat het weer Marokkanen zijn. Ik zou ze het land uitzetten, als ze de openbare orde zelfs al bedreigen, gaan ze te ver
Doen voetbalsupporters dat niet dan? Waarom moeten wij zo nodig probleemgevallen dumpen? Is nederland dan helemaal niet in staat om het op te lossen. Omdat al die Pimfuckers roepen dat we jaren te slap zijn geweest wordt er meteen drastisch met uitzetting gedreigd. Alsof er geen tussenmogelijkheid is ofzo. Wat een drama om een stel pubers.
Oud 28-09-2004, 17:59
Verwijderd
@Mephostophilis: ik vind ook niet dat die jongeren uitgezet moeten worden, dat is mijn punt niet.

Citaat:
LaResistance schreef op 28-09-2004 @ 18:37 :
Culturele achtergrond? Misschien zijn ze wel oer-hollands op hun marokkaanse voorvaderen na. En als de krant dat zo nodig moet vermelden, waarom vermeldt de krant dan ook niet bij de Tokkies dat het om een Asociaal Hollands gezin gaat en bij de Hells Angels dat het voornamelijk Hollanders zijn en dat elke niet-allochtone killer een HOLLANDER is? Het is geen discriminatie, het is gewoon BULLSHIT.
Ik noem het toch ook achtergrond? Het is bovendien nogal duidelijk dat de Tokkies Nederlanders zijn; ten eerste komen ze op tv en met foto in de media en ten tweede doen hun namen (Gerrit Ruimgaart en Hanna Tokkie) behoorlijk autochtoon aan. Het lijkt me trouwens nogal clueless om in een land te gaan vertellen dat iemand autochtoon is; daar ga je in eerste instantie vanuit. Vgl. de Hells Angels; namen als 'Big Willem' klinken niet echt exotisch, huh? Moordenaars komen zo ook met voornaam in de krant (en helaas soms ook met achternaam), neem Paul de R. en al zijn collegae. Of is een persbericht beter zo: 'Paul de R. is afgelopen zaterdag opgepakt. De volledig autochtone Nederlander wordt verdacht van moord [...]'?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 28-09-2004 @ 11:56 :
Oud 28-09-2004, 19:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
thaboss87 schreef op 28-09-2004 @ 18:41 :
Ga je ook autochtonen uitzetten die de openbare orde bedreigen? En wat moeten ze in het buitenland dan met die probleemjeugd?

Problemen afschuiven op anderen is geen oplossing.
Oud 28-09-2004, 19:08
snoodaard
snoodaard is offline
Ja boo hoo een krant wil verkopen en gooit er de pittige afkomst van persoon in. Wat worden we weer allemaal vreselijk gediscrimineerd.

Misschien kan iemand gewoon de moeite nemen naast moord en brand te roepen en te generaliseren iets constructiefs zeggen en het hele topic niet laten uitaarden in 'Uitzetten!' en 'Discriminatie!'

Citaat:
snoodaard schreef op 28-09-2004 @ 16:40 :
Wat stel jíj voor aan deze situatie te doen ?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 28-09-2004 @ 18:59 :
Ik noem het toch ook achtergrond? Het is bovendien nogal duidelijk dat de Tokkies Nederlanders zijn; ten eerste komen ze op tv en met foto in de media en ten tweede doen hun namen (Gerrit Ruimgaart en Hanna Tokkie) behoorlijk autochtoon aan. Het lijkt me trouwens nogal clueless om in een land te gaan vertellen dat iemand autochtoon is; daar ga je in eerste instantie vanuit. Vgl. de Hells Angels; namen als 'Big Willem' klinken niet echt exotisch, huh? Moordenaars komen zo ook met voornaam in de krant (en helaas soms ook met achternaam), neem Paul de R. en al zijn collegae. Of is een persbericht beter zo: 'Paul de R. is afgelopen zaterdag opgepakt. De volledig autochtone Nederlander wordt verdacht van moord [...]'?
Het punt is eigenlijk dat het vaak helemaal niet relevant is wat de afkomst is van de dader, en het wel vermelden leidt alleen maar tot spanningen tussen bevolkingsgroepen. Niet dat je nou krampachtig de afkomst moet gaan verzwijgen, maar vaak heeft het helemaal niets te maken met het incident in kwestie. Waarom moeten we, om maar een voorbeeld te noemen, weten dat een overvaller van een bank van bv. Marokkaanse afkomst is? Maakt dat een bericht meer of minder nieuwswaardig?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten