Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 11:44
Ehren18
Ehren18 is offline
Denk dat dit wel hier past aangezien het hier vooral over het buitenland gaat!
Mijn vraag is dus of één van jullie plannen heeft om later (tijdelijk) naar het buitenland te verhuizen of daar al heen verhuisd is! Waarheen, waarom en hoe bevalt het?

Ik wil later na m'n studie zeker al dan niet tijdelijk in het buitenland gaan wonen. Oost-Europa trekt me erg, alleen is de taalbarriere wat lastiger daar.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je eventueel gemakkelijk een baan aangeboden krijgt. Als ik in Scandinavië er ééntje zou vinden zou ik ook graag daarheen gaan, net als Canada en Australië (samen met de VS toch wel de typische emigratie landen), aangezien ik ook een Duits paspoort heb zou ik daar makkelijk eventueel ook weer kunnen wonen later (heb er al ééns gewoond).
Maar het liefst zou ik ergens naar toe gaan waar je echte seizoenen hebt, heeerlijke koude winters met veel sneeuw en het liefst bergen en dan ook warmere zomers dan hier!
Het beste zou natuurlijk zijn als je via een westers bedrijf een westers salaris krijgt in een land met lage koopkracht.

Maar voorlopig blijft het nog even dromen , oja als één van jullie hier geëmigreerd is, welk budget hadden jullie?
Advertentie
Oud 14-01-2008, 13:13
Fantôme
Fantôme is offline
Mn oom en tante wonen in (het zuiden van) Canada en hebben pakken sneeuw in de winter en zomers van 40 graden... Geen taalbarriere want gewoon Engels En een westers salaris zit er daar ook nog wel in gok ik zo

zelf ben ik niet een emigratietype... Weet je hoe blij ik was weer in NL te zijn na een paar maanden studie in het buitenland!
Oud 14-01-2008, 14:47
Verwijderd
Mischien weer naar amerika ooit, heb amerikaans paspoort dus geen probleem
Oud 14-01-2008, 20:44
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik heb nog geen specifieke plannen, maar ik zou in de toekomst graag naar Australië willen emigreren. Voor m'n studie ga ik een paar maanden in Rusland wonen en studeren, maar daar zou ik niet permanent willen gaan wonen. Eigenlijk zijn er verder een heleboel landen waar ik denk ik wel zou kunnen aarden, waaronder ook Nederland
Oud 16-01-2008, 23:52
Breg
Breg is offline
Citaat:
Als ik in Scandinavië er ééntje zou vinden zou ik ook graag daarheen gaan, net als Canada en Australië (samen met de VS toch wel de typische emigratie landen), aangezien ik ook een Duits paspoort heb zou ik daar makkelijk eventueel ook weer kunnen wonen later (heb er al ééns gewoond).
Ehm, volgens mij kan iedereen dankzij met een paspoort uit een EU-land makkelijk in Duitsland wonen

Verder: ik ben in September met mijn studie begonnen, in Schotland. Zal dus sowieso de komende 3,5 jaar hier wonen, en natuurlijk ook met het idee dat na 4 jaar hier gestudeerd te hebben het hopelijk ook makkelijker zal zijn hier (of ergens anders in GB) een baan te vinden en voor onbepaalde tijd te blijven. Weet niet of dit voor jou ook onder emigratie valt, maar het is in ieder geval een relatief goedkope manier van emigratie waarvan de kosten min of meer gelijk zijn aan wat je kwijt zou zijn voor een studie in Nederland.
Oud 23-01-2008, 21:43
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ZEKERSSS Canada, maar eerst 2 jaar Sydney
Oud 25-01-2008, 14:20
Marcade
Marcade is offline
Ik ga zeer binnenkort emigreren naar China (over +- 5 weken). Niet voor studie, maar gewoon voor het echt zeg maar. Niet van plan binnen 3 of 4 jaar terug te komen of zoiets mafs.
Oud 01-02-2008, 22:55
Skilly
Skilly is offline
Ik zou wel willen emigreren naar Italië, wanneer ik klaar ben met studeren. Als het mogelijk wil ik wanneerik begin met HBO een deel van me stage daar lopen om te kijken of het me bevalt. Alleen de taal is dan een bariëre maar ik ken wel spaans dus dan zal het Italiaans leren niet echt moeilijk zijn.
Oud 04-02-2008, 19:39
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Ik ga zeer binnenkort emigreren naar China (over +- 5 weken). Niet voor studie, maar gewoon voor het echt zeg maar. Niet van plan binnen 3 of 4 jaar terug te komen of zoiets mafs.
wat ga je daar doen als ik het vragen mag?
Oud 04-02-2008, 20:35
Verwijderd
Bij Ik vertrek zoeken ze nog kandidaten las ik op de site, Marcade maar dan is het wel hipper als je met de auto gaat natuurlijk.
Oud 04-02-2008, 22:10
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
wat ga je daar doen als ik het vragen mag?
Um .. verder leven?

Ik ga daar wonen en voor HP (Hewlett Packard) in Shanghai werken.

"Ik vertrek" ? Volgens de website zoeken ze alleen gezinnen. Ik ben in mijn eentje. Besides that, mijn leven hoeft niet op TV ..

..

Ik begin elke dag onrustiger te worden. De dagen, uren, minuten, seconden voor zo een grote stap zijn altijd verschrikkelijk. Sjesus.
Oud 05-02-2008, 13:20
Verwijderd
Val je ook op Chinese meisjes?
Oud 05-02-2008, 20:19
Marcade
Marcade is offline
Hoezo?

Afkomst maakt mij niet zoveel uit.
Oud 06-02-2008, 09:51
Verwijderd
Nou gewoon, toch mooi meegenomen als je ze wel leuk vindt altijd.
Oud 06-02-2008, 18:56
Marcade
Marcade is offline
Alles heeft zo zijn goede en slechte punten, ook aziatische meisjes ;-)
Oud 15-02-2008, 18:25
Verwijderd
Yep. Denemarken. Ik kan er zo aan de slag en heb er semi-definitieve woonruimte in Kopenhagen
Ik ben nu bezig met het leren van de taal, die schriftelijk erg eenvoudig is, maar de uitspraak is nogal onmogelijk.
Advertentie

Regels voor berichten