Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 00:18
Severus
Severus is offline
Ja, zou jij willen emigreren? Waarom wel, waarom niet? En zo ja, in welk land zou je je dan willen vestigen? En, wanneer zou je ongeveer willen gaan emigreren?

Dit vraag ik naar aanleiding van het feit dat emigreren tegenwoordig 'in' is; veel Nederlanders emigreren de laatste tijd (dat heb ik ergens gelezen).

Ik zou zelf wel graag willen emigreren. Vanaf mijn 13e was ik geobsedeerd met Amerika (ik idealiseerde dat land eigenlijk) en tot ongeveer mijn 16e heb ik serieus gedacht om daar naar te gaan emigreren - maar nu is dat helemaal weggezakt. Ik ben dat land nu zat.

Nu denk ik er al 2 jaar over om me na mijn universitaire studie in Groot-Brittannië te gaan vestigen, dat lijkt me echt heel erg leuk. Ergens in Norfolk of Suffolk, waar veel natuur en ruimte is.

Ach ja, naar welk land ik ook toe ga - ik wil in ieder geval emigreren, dát heb ik in ieder geval altijd gewild. Ik wil niet in Nederland blijven wonen.

En jullie?

Groetjes,

Ripper
Oud 29-08-2003, 00:24
Verwijderd
Nee, ik zou nooit willen emigreren. Ik hou van Holland. Ik ben misschien wel een enorme kaaskop nu, maar ik wil hier echt niet graag weg. Als ik noodgedwongen naar een buitenland zou moeten verhuizen dan zou het België worden
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 04:28
Qimm
Qimm is offline
Mja opzich wel... ik weet niet waarheen, maar ik wil best wel weg uit ons kikkerlandje
Oud 29-08-2003, 08:42
Verwijderd
Ik wil wel emigreren.. maakt niet uit naar welk land.. als het maar niet zo'n zeik land is als nederland... qua belasting en stomme bezuinigingen enzo... misschien is Belgie wel een oplossing... lekker dichtbij
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 08:45
Freggol
Freggol is offline
China

Gaat ook wel gebeuren met de tijd
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:15
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Wales

waarom: mooi land en lijkt me ook een stuk rustiger dan hier in NL
wanneer: geen idee, over 20/30 jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:22
Vault
Vault is offline
naar azie denk ik lekker rustig
Oud 29-08-2003, 10:15
Quiana
Quiana is offline
Op zich zou ik best in Indonesië willen wonen,
maar ik kan ontzettend slecht tegen veranderingen ed,
dus nee, ik blijf wel in Nederland.
Oud 29-08-2003, 10:24
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Op zich zou ik enorm graag in Londen of de Provence wonen maar ik ben een familiemens dus ik zou enorm veel heimwee hebben. Dus , ik emigreer pas als mijn familie mee emigreert.
Oud 29-08-2003, 10:30
Tox
Tox is offline
Ik zou opzich wel willen emigreren, naar Canada, Nieuw Zeeland, Australië, heel scandinavië of de VS.
Waarom: omdat het me gewoon een hele beleving lijkt.
Wanneer: als ik klaar ben met mijn studie. Maar ik kom uit eindelijk wel weer terug naar Nederland.
Oud 29-08-2003, 10:31
Laïs
Laïs is offline
Oe.
Ik zou eigenlijk wel naar Nederland willen emigreren,we hebben 2 jaar geleden daar eens op sportdag geweest,en ik kreeg spontaan heimwee aanvallen naar daar,ik kan het niet uitleggen,soms heb ik echt zo'n heimwee naar Nederland.
Ok,daar zou ik dus willen wonen.

Of in het zuiden van Frankrijk, in de Provence,heeerlijk,in zo'n dorpje,in een boerderij met veel velden rondom.

Of in Engeland, ook het platteland.

Ooit wil ik naar 1 van deze plaatsen, maar een rondtrek reis is ook al goed.
Oud 29-08-2003, 10:33
wissie
wissie is offline
Ik zou een paar jaar in het buitenland willen wonen, maar niet voor altijd. En dan het liefst Engeland, Spanje of Frankrijk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:37
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik zou graag willen emigreren, Canada is daar het meest geschikte land voor in mijn ogen.
Als ik eventueel emigreer dan doe ik dat tussen mijn 20e en 25e levensjaar, om eventueel na een jaar of 10/15 weer terug te komen
Oud 29-08-2003, 10:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Belgie studeren, is dat ook emigreren???????
Oud 29-08-2003, 10:42
Basiliscus
Basiliscus is offline
Nee ik zit hier goed
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:57
Soezen
Soezen is offline
ik zou best willen emigreren. Ik denk dan wel aan een land ver weg. Curacoa ofzoiets. Ik denk niet dat het ooit gebeurt maar dromen mag altijd..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:57
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ja en nee. Ik denk dat ik best wel heimwee zou krijgen op den duur maar ik zou dol graag nar Afrika verhuizen.
Ik weet het, het klinkt stom. Naar een land waar ze nieteens schoon drinkwater hebben, lat staan al die luxe die we hier hebben maar al vanaf kinds afaan heb ik een binding met Afrika.

Zouden we dan toch reincarneren? Als dat zo is ben ik in mijn vorig leven een Afrikaan geweest
Oud 29-08-2003, 11:03
Thomas
Thomas is offline
Nee, nooit. Ik hou van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:26
Verwijderd
Gelukkig, ze leven nog, de echte kaaskoppen, die echt van het land houden.

Ik hou overigens alleen van Nederland als geografisch gebied. Sinds Pim heb ik een behoorlijke aversie gekregen tegen het grootste gedeelte van de Nederlanders
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:29
Squid
Squid is offline
Ik zie het wel zitten in het buitenland te gaan studeren (Amerika), maar ik zou wel graag terug willen keren. België is zo slecht nog niet.
Oud 29-08-2003, 11:34
sinsere
sinsere is offline
Nee, ik zou niet willen emigreren. Dan maar liever een langdurige vakantie. Maar weg uit Nederland ga ik niet.
Oud 29-08-2003, 11:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach ik zou het misschien wel willen maar ik ben er te lui voor
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:49
the tourist
the tourist is offline
Ja, waarheen weet ik alleen nog niet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:56
Thomas
Thomas is offline
Hoewel een huisje ergens in Zuid-Spanje natuurlijk ook nooit weg is..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:56
Verwijderd
ja ik zou wel wiln , schotland , wales , australie , noorwegen , nieuw zeeland ,

maarja elk land heeft dan ook weer zijn nadelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 12:11
Shock
Shock is offline
Neh, Nederland is zo gek nog niet eens denk ik, afgezien van het kabinet van tegenwoordig..
Oud 29-08-2003, 12:13
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Shock schreef op 29-08-2003 @ 13:11:
Neh, Nederland is zo gek nog niet eens denk ik, afgezien van het kabinet van tegenwoordig..
En de hoge belastingen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:23
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 11:38:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk in Belgie studeren, is dat ook emigreren???????
als je daar gaat wonen wel ja

ik zou het niet weten eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:50
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ja hoor. Canada en de VS op een gedeelde eerste plaats, Groot-Brittannië volgt op korte afstand. Nieuw-Zeeland lijkt me een erg mooi landschap hebben maar is veel te afgelegen.

Het lijken me, of zijn, allemaal erg interessante landen waar ik al vrij vaak geweest ben. Bovendien vind ik Amerikanen, Canadezen en Britten - Angelsaksen soms op een positieve manier een andere mentaliteit dan Nederlanders hebben. We kunnen hier soms ongelooflijk over kleine dingetjes zeiken.

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:04
Roos
Roos is offline
Nee ik zit prima hier.

Misschien naar Groot-Brittannie (bijvoorbeeld Londen), daar woont een hoop familie
Oud 29-08-2003, 13:09
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik zou misschien wel willen emigreren naar Canada, (kheb er afgelopen zomer 4 maanden gezeten en het is me echt ontzettend goed bevallen) Maja ik ben ook best wel 'n familie mens,..dus tja, EN de winters in Canada zijn toch wel errug koud!!
(kweet nie of het overal in Canada zo koud is maar als ik emigreer dan is het wel naar Edmonton.)
Maja eerst m'n studie afmaken en dan zien we wel weer verder, ik ga sowieso volgende zomer weer terug naar Canada
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:11
Bruut
Bruut is offline
zou heel graag weg willen, later over een jaar of 10 ofzo!

naar Canada, Australie, Nieuw Zeeland, of Azie. Ben dit land spuugzat!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:44
fil
fil is offline
Citaat:
Ripper schreef op 29-08-2003 @ 01:18:
zou jij willen emigreren?
Jahoor. Sterker nog, ik ga ook emigreren. Over 3 weken om precies te zijn. Naar Groot-Brittannië. Ik ga daar studeren in de buurt van Dartmoor, om precies dezelfde redenen die je aangaf. Prachtige rustige niet-stadse omgeving met veel natuur. Lekker in m'n eentje, weg van al m'n familie en vrienden. Ik zie heel erg uit naar het avontuur en ben dan ook heel erg benieuwd.
Ik zie mezelf in ieder geval niet lang op dezelfde plaats vast zitten. Niet in Nederland, maar ook niet de rest van m'n leven in Groot-Brittannië. Er is nog zo veel meer wat ik wil zien, ervaren en leren.

Citaat:
Ripper schreef op 29-08-2003 @ 01:18:
Dit vraag ik naar aanleiding van het feit dat emigreren tegenwoordig 'in' is; veel Nederlanders emigreren de laatste tijd (dat heb ik ergens gelezen).
Emigreren in? Als dat al zo is, dan moet immigreren net zo in zijn. Maar ik denk niet dat iemand emigreert omdat het een hype is. Er komt een hoop planning en geregel bij kijken, maar vooral: de wens moet er zijn, meestal al langere tijd. Die wens kun je niet zomaar even creëren. En je moet vrij genoeg zijn om zoiets te doen, en dan doel ik op het hebben van weinig afhankelijkheden en verantwoordelijkheden. Dus je moet van tevoren al nadenken of je bepaalde verantwoordelijkheden aangaat en je moet stilstaan bij de dingen waar je afhankelijk van bent en je afvragen of je het ook zonder kunt redden. Dat zijn allemaal dingen die je niet zomaar even doet omdat 'iedereen het doet' of omdat het 'in' zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee niet echt, overal in de wereld zijn maar aanslagen en oorlog en zo en hier in Nederland valt dat allemaal wel mee. Bovendien hou ik van de stad waar in ik woon, zou die nooit willen verlaten, heb hier al mijn familie en kennissen wonen. En ook al gaat het in de economie slecht, de prijzen van veel artikelen zijn hier in Nederland over het algemeen wel lager dan de omringende landen, dus financieel ga je er niet op vooruit denk ik... maar goed dat hoeft ook niet. Maar ik zou zeker niet willen emigreren.
Oud 29-08-2003, 14:00
Verwijderd
Ik wil het al heel lang, mijn vriend ook.. alleen wil hij naar Spanje en ik naar Engeland of Noorwegen/Zweden... Dus hmmm, nog even zien hoe we dat gaan doen, áls we het al doen...

Waarom? Lijkt me fantastisch om in een ander land gewoonten te gaan leren en de taal... Ook wel moeilijk, maar zeer zeker leuk. Als ik kinderen heb of wil gaan hebben dan wil ik heel graag naar een goed land voor kinderen, in Scandinavië is alles super goed geregeld voor kinderen. Fantastische manieren van kinderopvang, goede scholen, goede kinderprogramma's etc etc.. Echt fantastisch, dat zou ik wel graag willen. Maar ja, we zien het wel
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:01
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 29-08-2003 @ 09:42:
Ik wil wel emigreren.. maakt niet uit naar welk land.. als het maar niet zo'n zeik land is als nederland... qua belasting en stomme bezuinigingen enzo... misschien is Belgie wel een oplossing... lekker dichtbij
.

Nee, ik wil niet emigreren. Nederland is een fijn landje, ook al worden de sigaretten weer duurder.
Oud 29-08-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 29-08-2003 @ 09:42:
Je moet eens weten hoe goed je het hier hebt.. Hier hebben we een verzorgingsstaat, dat kennen ze lang niet overal hoor.. Als je bijvoorbeeld in de VS je werkt verliest, dan krijg je geen uitkering hoor.. nee, dan kan je op straat gaan leven... En de verzekeringen zijn daar heel verrot geregeld.
NL is een super goed landje hoor, er wordt goed voor je gezorgd.
Je hoort altijd wel dat men klaagt over de ziekenzorg, maar NL behoort tot de top van de wereld wat betreft ziekenzorg. De Engelsen begrijpen ook niet wat we aan het zeuren zijn...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:55
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
niet dat nederland zo slecht is maar ik heb niet zoveel binding met nederland als land (wel met de mensen hier). Zou ooit misschien wel een paar jaar in Australie willen gaan wonen, of griekenland, ik ben nu twee keer op Kreta geweest (en in oktober ga ik voor de derde keer) en daar hebben ze echt een mooie cultuur: mensen zeggen elkaar daar bijvoorbeeld altijd op straat gedag..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:34
Nothing
Nothing is offline
Ja ik wel.. Mijn ouders hadden reis geboekt naar Engeland en ik wilde niet. Maar toen ik er eenmaal was, was het zo mooi. Dat jaar daarna wa ik 9 gingen we weer. En sinds doen zit Engeland/Groot-Brittannie in me hoofd. Nu ook helemaal.
Me ouders gaan dan 3 dagen met z'n 2'en naar London. En ze vertelde me het pas toen ze geboekt hadden.. Ik was boos omdat ik nu alweer jaren zeur voor Engeland en vooral voor London..

Maar ik zou er wel willen emigreren. Nieuwe dingen leren kennen en zo
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:48
Verwijderd
Ja, naar Zweden.
Komt door m'n obsessie.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:52
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 29-08-2003 @ 11:57:
ik zou best willen emigreren. Ik denk dan wel aan een land ver weg. Curacoa ofzoiets.
Curacoa? Is dat een soort chocolademelk?
Oud 29-08-2003, 15:53
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Australië lijkt me een geschikt land om te wonen. En in Zuid-Frankrijk wil ik wel een vakantiehuisje.
Oud 29-08-2003, 15:55
Verwijderd
Ik vind Nederland op zich wel mooi en ik heb er ook niet zo veel tegen maar ik erger me soms aan het Nederlandse volk in zijn (soms) kortzichtigheid. Maar emigreren zou ik ook niet willen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:57
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ja. Naar de VS, Engeland, Canada of Australië (en ook in die volgorde, ja). Ik moet alleen nog uitzoeken hoe dat dan allemaal moet qua visa en verzekeringen enzo en welk land het aantrekkelijkst is dan. Maar deze landen hebben mijn voorkeur.

Maar al zou ik gaan emigreren, dan nog zou ik niet mijn hele verdere leven in dat land blijven wonen. Dat zie ik zo ook niet gebeuren. Elk land een paar jaartjes ofzo. Alleen kom ik dan straks met m´n pensioen te zitten natuurlijk en als ik kinderen zou krijgen is het ook niet handig.

Dat wordt dus later véél op vakantie, of een reis-baantje zoeken....
Oud 29-08-2003, 16:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 29-08-2003 @ 13:23:
als je daar gaat wonen wel ja

ik zou het niet weten eigenlijk
Okee, dan ga ik volgend jaar waarschijnlijk naar Belgie emigreren.
Oud 29-08-2003, 16:13
ssjpan
ssjpan is offline
Ik wou het altijd wel, maar nu dus niet meer.
Oud 29-08-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 15:06:
Je moet eens weten hoe goed je het hier hebt.. Hier hebben we een verzorgingsstaat, dat kennen ze lang niet overal hoor.. Als je bijvoorbeeld in de VS je werkt verliest, dan krijg je geen uitkering hoor.. nee, dan kan je op straat gaan leven... En de verzekeringen zijn daar heel verrot geregeld.
NL is een super goed landje hoor, er wordt goed voor je gezorgd.
Je hoort altijd wel dat men klaagt over de ziekenzorg, maar NL behoort tot de top van de wereld wat betreft ziekenzorg. De Engelsen begrijpen ook niet wat we aan het zeuren zijn...
hoe kom je er in de godsnaam bij dat ze in Amerika geen uitkeringen verstrekken aan werklozen?????(lees onderstaand stuk) , mensen die daar op straat leven hebben de zelfde redenen als de daklozen hier, het gros wil gewoon niet werken van die mensen.
En de verzekeringen zijn ook prima geregeld in de Verenigde Staten

Stijging aanvragen ww-uitkering VS groter dan verwacht

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - In de Verenigde Staten is het aantal wekelijkse aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de week tot en met 23 augustus 2003 gestegen met 3.000 tot 394.000. Dit heeft het Amerikaanse Labor Department donderdag bekendgemaakt. In de voorgaande week daalde het aantal aanvragen met een herziene 13.000 tot 391.000. Eerder werd een daling van 17.000 tot 386.000 gemeld.
Economen verwachtten dat het aantal wekelijkse aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten in de week tot en met 23 augustus zou zijn gestegen met 2.000 tot 388.000.

De taxaties varieerden van een daling met 11.000 naar 375.000 tot een stijging van 9.000 tot 395.000. Het vierwekelijks voortschrijdend gemiddelde steeg in de afgelopen week van 395.750 tot 396.250.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:25
Verwijderd
kortom Amerika here i come
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
lexus656 schreef op 29-08-2003 @ 17:25:
kortom Amerika here i come
Jij liever dan ik
Met citaat reageren