Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2007, 13:18
El Cabezón
El Cabezón is offline
Sinds 1 augustus 2006 huren wij een bovenwoning, boven de keuken van een restaurant. De maandelijkse kosten voor GWL bedragen 200 euro, maar nu heeft de verhuurder een naheffing ontvangen van maar liefst 12.000 euro. Aangezien er niets is veranderd, buiten de nieuwe huurders, wordt aangenomen dat wij de oorzaak zijn van deze gigantische naheffing. Maandelijks zou er dus zo'n 1.000 euro meer verbruikt worden dan de huidige maandelijkse kosten, is dit überhaupt mogelijk? En hoe kunnen wij erachter komen of de verhoging ook daadwerkelijk onze schuld is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 14:26
Verwijderd
Ga er achteraan bij 't bedrijf, ze zetten soms komma's verkeerd (ervaring mee)... €12.000,- is een belachelijk bedrag..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 14:27
Nona
Nona is offline
Kan nooit. Is er geen manier om een specificatie op te vragen van het energiebedrijf?
Oud 26-09-2007, 14:51
Chimera
Chimera is offline
Misschien tappen de buren stroom af voor hun wietplantage?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 16:09
Adore
Adore is offline
Zo'n naheffing lijkt me bijna onmogelijk. Wat ik in ieder geval bij veel jaarnota's heb gezien is dat bijbetalingen zelden hoog waren voor het afgelopen jaar, omdat we een redelijk warme winter hebben gehad.

Het gebeurt dat naheffingen niet gaan over het afgelopen jaar. Bij mijn weten mag een energiebedrijf een aantal jaar teruggaan oms alsnog openstaande kosten te verrekenen. Zoek contact met het energiebedrijf en ga na waar dit bedrag vandaan komt. Als je belt, noteer namen van personen die je spreekt en tijdstippen. Vraag in ieder geval om een specificatie, want dat geeft voor jou zelf meer inzicht en je hebt ook een veel geldiger bewijs in handen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
€12.000,- is een belachelijk bedrag..
Volgens mij haal je dat inderdaad niet in een jaar....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 20:53
Verwijderd
Of een fout, of een plantage. Anders is het niet te verklaren.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 18:03
Ivo
Ivo is offline
Of een restaurantkeuken onder je woning met veel electrische ovens, pro-vaatwassers, frituur installaties en dergelijke. Die komen denk ik ook wel aan een flinke energie-rekening. Heeft de huisbaas (of de energieleverancier?) de rekening van het restaurant niet per ongeluk verwisseld met jouw rekening?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 23:12
Verwijderd
Dat kan echt niet, dan zou je minstens tien keer zoveel moeten gebruiken als een normaal huishouden. Dus of een fout, of een plantage. Als de buren illegaal twintig van die 500 W-lampen hebben branden, dag en nacht, dan loopt de rekening wel aardig op ja
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Het gebeurd ook weleens dat tellers weer op nul springen, maar dat dat niet goed geregistreerd wordt. Dan krijg je ook dit soort absurde bedragen. (Ervaring mee, maar dat was vrij snel weer verholpen, goddank.)

Zelfs een restaurant haalt die 12.000 niet, zeker niet als naheffing bovenop de al betaalde kosten.
Reageren

Regels voor berichten